PERSONLIGE TANKER: DÅRLIGE KJÆRESTER OG POLITISK UKORREKT

Good torsdag dere ♥ Jeg har hatt en helt OK dag i dag, oppe tidlig, vært med guttene mine og funnet på både det ene og det andre. Det har vært kjedelig regnvær store deler av dagen, men egentlig synes jeg ikke regnværsdager trenger å være så dårlige. Noen dager er det faktisk det beste i verden å løpe ute i regnet med barna, og så komme inn etterpå og pakke oss inn i varme pledd foran tven med god mat og kakao.

I dagens blogginnlegg tenkte jeg å dele noen personlige tanker, siden det i grunn er ganske lenge siden sist! Utrolig glad i å skrive disse innleggene, så håper dere også liker dem.

– Jeg har begynt å se på Vanderpump rules og selv om jeg vanligvis elsker å se på ting som kan lære meg noe eller gi meg noe på en eller annen måte.. Så må jeg innrømme at søppeltv heller ikke er så innmari galt.

– Jeg er medlem i ganske mange grupper på Facebook, deriblant en haug av mødregrupper (vet ikke egentlig helt hvordan jeg har havnet i alle gruppene heller skal jeg være ærlig) og det er ikke rent sjeldent at det dukker opp innlegg fra “anonyme” i disse gruppene som hovedsakelig spør etter råd, dette er da ofte jenter som er medlemmer i samme gruppen og som får noen andre i gruppen til å legge ut noe for dem anonymt. Det jeg imidlertid har lagt merke til, er hvordan disse anonyme innleggene så og si alltid ser noe ala slik ut: “Hei! Faren til barna mine som jeg er sammen med gidder aldri å stå opp med barnet vårt, vil aldri skifte bleie på barnet vårt, og gjør aldri husarbeid. Vi krangler ofte og han kan kalle meg stygge ting, dra ut å feste uten at jeg vet det og snakker med andre jenter bak ryggen min. Men han er veldig snill da. Hva burde jeg gjøre?” Jeg vet at kjærlighet gjør blind, men fy søren så mange jenter som kommer til å sitte om noen år og angre på hvordan de har latt seg behandle. Lett for meg å sitte her og si det kanskje, men synes det ærlig talt er vondt å se på. Og alltid skal de poengtere på slutten av innlegget som beskriver verdens kjipeste fyr, at kjærestene deres “faktisk er veldig snill”. Ja jøss, bra han er veldig snill da ellers ville vi virkelig hatt et problem her eller? Bli kvitt folk som utnytter dere, jeg vet det er klisje men livet er faktisk for kort.

– Jeg har et sånt elsk/hat forhold til det at er så “in” å ha fregner for tiden. Dette har jo vært en trend en god stund allerede, og det virker ikke som den blir borte med det første heller. For det første, alle som vokste opp med fregner vet at det ikke akkurat var noe gøy – derfor er det litt irriterende at det først nå skal være “in” og fint. 15 år på etterskudd. Haha! Ellers synes jeg det er litt ironisk hvordan jeg fra jeg fikk fregner har brukt all min tid på å sminke de vekk (noe jeg fortsatt gjør) mens nå sminker tusenvis av jenter på seg fregner. Ja ja, man vil vel alltid ha det man ikke kan få.

– Dere som har fulgt meg en stund husker kanskje at jeg for ca 2 år siden bristet nesa mi, da den ene sønnen min hoppet i senga mens jeg lå og sov, og falt bakover med bakhodet sitt rett på nesa mi? Vel, jeg mistenkte lenge at den grodde feil, nå er jeg ganske sikker da jeg kjenner et ben som nesten “stikker ut” under den tynne huden på den ene siden av nesa mi. Vet faktisk ikke hva jeg gjør, det siste jeg vil i livet er å operere nesa. Blir dårlig bare av tanken. Og er det bare bare meg eller har jeg vanvittig uflaks?

– Jeg elsker å jogge. Å bare løpe, høre på musikk og ha litt egentid er noe jeg virkelig elsker.

– Siden jeg ofte får høre at jeg er så politisk korrekt tenkte jeg å dele noen tanker som jeg tvert i mot vet er upopulære: Her om dagen ble det delt en artikkel på TV 2 nyhetene hvor Trump kritiserte Kina, og hvor han uttalte at han mente at “Kina kunna ha stoppet koronaviruset” samt at “hele verden lider fordi Kina ikke klarte å stoppe viruset” og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri trodde jeg ville være enig med Trump, men her er jeg faktisk 100% enig. Kina mener til dags dato at stedet hvor koronaviruset starter, Wuhan, er virusfritt? Og at Kina, med sin befolkning på 1,4 milliarder mennesker, kun har mistet 4000 liv på grunn av korona? Det kan du faktisk spare meg for, det er det absolutt dummeste jeg har hørt i hele mitt liv.

Greit, på grunn av smittsomheten kunne de kanskje ikke kunne stoppet viruset. Men de kunne i hvert fall gjort mer for å begrense smitten tidligere – men de valgte heller å holde ting skjult og håndtere situasjon dårlig. Det mener jeg er svært kritikkverdig. “Men det hjelper ikke å dele ut skyld nå som skaden er skjedd” nei, kanskje ikke – men vi (les: Kina) har jo tydeligvis ikke lært noe verdens ting siden de allerede har åpnet opp matmarkeder som det i Wuhan, hvor koronaviruset startet. Der de selger alt fra edderkopper, katter, hunder, flaggermus, you name it. Kina gjorde det riktig nok ulovlig å selge ville dyr (som eksempelvis flaggermus, som koronaviruset antas å komme fra) som mat. Men det er fremdeles lov å selge det som “alternativ medisin” så da er vi jo i grunn like langt. Det betyr i praksis at et nytt virus, som for alt vi vet kan være mye verre, kan starte når som helst.

1 kommentar
    1. Hei.
      Angående det å operere nesa.

      Vil anbefale deg å få en konsultasjon hos øre, nese, hals lege, så de kan ta en titt for å se om det er grodd feil eller ikke.
      Du er ikke nødt til å operere selv om det er grodd feil.

      Hvis du ønsker å operere nesa tror jeg det gjøres i full narkose. Min operasjon var ihvertfall i full narkose.
      Jeg har bare operert inni nesa, så det synes ikke på utsiden, men det kan hende det blir synlig hos deg med tanke på at du sier beinet i nesa nesten stikker litt ut, men ikke sikkert det synes da.
      Nesa mi var skeiv og trang på innsiden, slik at jeg pustet dårligere.
      Tiden etter operasjonen var ikke noe gøy, men jeg ville gjort det om igjen likevel.

      Var mye smerter i nesa og halsen, hadde tamponger i nesa etter operasjonen, og på mystisk vis forsvant smertene i halsen da de ble tatt ut, hvis ikke jeg husker feil forsvant de bare noen få minutter etter..

      Hvis du bestemmer deg for at du vil opererer nesa vil jeg anbefale å prøve neseskyllehorn fra apoteket, fordi etter operasjonen er du nødt til å skylle nesa flere ganger om dagen, og det er greit å ha erfaring med det før du står der og MÅ..

      Syntes det var veldig skummelt å skulle i full narkose, så jeg fikk mamma til å holde meg i hånden til jeg sovnet.
      Det verste syntes jeg var å ta ut tampongene av nesa, etter det ble alt lettere for hver dag frem til nesa var ferdig grodd.

      Som du nevnte så knakk nesa pga. unge som hoppet i senga, så vil anbefale å vente med eventuell operasjon frem til de er eldre, og relativt selvstendige.. Mest sannsynlig haster det ikke med operasjonen..
      Jeg var sengeliggende og ubrukelig i flere uker..

      Valget er til syvende og sist ditt, håper det hjelper på en eller annen måte.. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg