KROPPSPRESS

Da er jeg på vei hjem til Larvik, og er i Oslo om ca en time, så tar jeg toget videre derfra.
Som gravid 16 åring har jeg etter jeg ble gravid følt litt på det berømte kroppspresset. Nå var jeg ganske så fornøyd med kroppen min før jeg ble gravid, og når jeg nå ser hvordan jeg ser ut så er det jo to helt forskjellige kropper. Og nei, jeg slanker meg selvfølgelig ikke under graviditeten, bare så det er sagt, og har allerede lagt på meg 10kg uten at det plager meg veldig.

Det er jo litt trist å i det hele tatt innrømme at jeg føler på det, men det er sånn dagens samfunn er blitt. Når du alltid har hatt en kropp du har vært fornøyd med, og du plutselig ikke har det lenger, så blir det jo veldig uvant og rart. Jada, jeg vet, jeg får kroppen min tilbake etter den lille kommer i Mars, men alikevel så er det en overgang jeg ikke helt har vendt meg til. Enda. 

Noen måneder før jeg ble gravid.


17 uker gravid.

Kroppspress ellers har jeg aldri kjent noe på før nå, og jeg mistenker at det har mye med alderen min å gjøre. Men sånn er det, og jeg klarer meg fint med gravidmage og strekkmerker for noen måneder. Jeg har forstått at jeg tar slike ting ganske bra i forhold til veldig mange andre, og selvfølgelig vil det synes på kroppen min at jeg bærer frem et barn, det er noe jeg bare må akseptere.

Ellers vil jeg gjerne høre mer av hva dere vil lese om her på bloggen! Legg gjerne igjen hva du liker aller best å lese om, så skal jeg prøve å få til så mye av det som mulig ♥

 

 

12 kommentarer
    1. synd at det er sånn, men vil nok desverre alltid være et press om å se bra ut og ha en bra kropp! Vær stolt av kroppen din 🙂 du ser helt smashing ut 😀

    2. er selv gravid i uke 30 nå. å kjenner selv på denne kroppspress greia. men eg tenker at du kommer fort tilbake ! eg var 16 år når eg vart gravid første gangen med sønnen min på snart 4. og eg kom meg fint tilbake 🙂 nyt heller graviditeten og det som følger med, ellers vil du angre på det senere ! 🙂 det er en superfin tid ! 🙂

    3. du ser nydelig ut syntes jeg siden du er så ung har du fordelen av at kroppen henter seg fort inn igjen etter fødsel. ikke stress med det,det går av seg selv med trilleturer og vanlig mat=) jeg er 29 nå og ser at smårynkene har begynt å komme allerede og kroppen krever mer vedlikehold for å holde seg bra. irriterende å tenke tilbake til jeg var rundt 18,egentlig så veldig bra ut,men hadde dårlig selvtillit og alltid fant noe å være misfornøyd med. så til alle jenter der ute; vær fornøyd med hvordan du ser ut ( for det blir bare verre med alderen) og om 10,20 årskjønner dere hva jeg mener..=)

    4. Utrolig interessant å lese om hverdagen din nå. Syntes det er utrolig modig av deg å snakke om alt. Masse lykke til Jessica, heier på deg!!

    5. hvorfor tar du det for gitt at du får kroppen din tilbake?
      For det første vil hormoner og det at brystene får melk i seg gjøre de større. Når melken forsvinner, hva tror du skjer da? Brystene forandrer seg hos 90 %.
      Hoftene BLIR bredere, det er ren fakta 😛
      Mange blir ikke kvitt den nederste delen av magen, man kan få strekkmerker, cellulitter osv osv.

    6. Strekkmerker er det ikke sikkert du blir kvitt noen gang og man kan nokk ikke bare miste mamma magen med engang… har ikke noe og si hvordan kroppen din ser ut du har skapt ett barn og det er viktigere enn at du veier 45 kg igjen etter fødsel

    7. Anonym: jeg vil tro kroppen min kommer seg fort etter fødselen jeg 🙂 Hvis ikke kommer jeg til å trene meg til kroppen jeg hadde før, og det er fullt mulig! Strekkmerker blekner med tiden jo, og det er flere som har gjennomgått plastisk kirurgi eller laser for å få dem helt bort, noe som også er fullt mulig. Men du får gjerne følge med på bloggen, så ser vi jo om det stemmer at kroppen kommer seg raskere etter fødsel når man er så ung som jeg 🙂 takk for kommentar, og jeg vil nok prøve å tenke litt mer positivt enn det du viser her!

    8. Skjønner godt hva du mener..
      er selv gravid, men i uke 34, og blir nesten deprimert når jeg ser på bilder fra føre jeg var gravid.Jeg elsker babymagen og gullet inni såklart!
      Men å gå fra str xs og veie 49 kg til str M og veie 69.8 kg.. da kommer man i et lite sjokk og man blir smått frustrert,selv om man vet det ikke er lang vei tilbake til den gammle kroppen
      Heldigvis er vi begge unge og da går ting mye fortere på plass igjen! Og jeg værtfall har veldig høy forbrenning så regner med det går fort 🙂 Men det er forsatt utrolig rart..
      Stå på videre med svangerskapet! Vet det er tøft når du er så ung, jeg er 18 og syntes det er vanskelig liksom.. og det blir ikke lettere med magen som vokser og alle som stirrer og dømmer, jeg syntes det er veldig vanskelig værtfall som bor et sted hvor ALLE vet hvem jeg er og alle har en mening om alt..
      Stå på, dere vil bli fantastiske foreldre begge to! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg