GRAVID = LYKKELIG?

Hittil har graviditeten vært et helvete sånn fysisk sett, og det er ikke noe jeg gidder å legge skjul på. 

Du husker den gangen du hadde matforgiftning og spydde så mye at du trodde du skulle dø? eller hva med den gangen du hadde hjernerystelse, og det dunket i hodet ditt selv når du sov? gang det med 10, så kan vi snakke om hva slags graviditet jeg har vært i gjennom, og joda, dette har jeg valgt selv, det er riktig. Men herregud så mye dårlig som jeg har vært hittil i svangerskapet. Det er ikke til å legge under en stol at alle svangerskap er forskjellige, og at alle individer reagerer forskjellig på graviditetshormonene og at typiske graviditetsplager som kvalme osv er veldig forskjellig fra person til person. Men fy, dere som har hatt lignende svangerskap som meg, og som har fått flere enn ett barn, HVORDAN HAR DERE OVERLEVD?

Jeg må le litt av meg selv når jeg ser tilbake på de verste ukene i svangerskapet. Hva var det folk egentlig trodde om meg når jeg gikk å brakk meg på gata?? Eller alle de gangene jeg har stupt inn på badet foran fredrik, som har stått igjen som et spørsmålstegn igjen utenfor badet?? Jeg husker spesielt godt den gangen jeg var ute å spiste med mamma og fredrik, og jeg bare plutselig måtte legge meg ned der jeg satt fordi jeg følte jeg meg så jævlig at jeg ikke visste verken hva jeg skulle gjøre, eller hvordan.

For å si det sånn, jeg skjønner godt at noen forhold går i grus under eller i løpet av en graviditet. Jeg har mista tellingen på hvor mange ganger jeg har grått av lysten på foreksempel kake, og snille Fredrik har gått på butikken for å kjøpe det til meg, fordi jeg selv har vært så dårlig at jeg bare har kunne ligget stille i fosterstilling. Og de gangene jeg helt uten videre bare har kjefta på Fredrik fordi han foreksempel har pustet litt for høyt. haha, er det mulig.. Det er bare noe som skjer oppe i hodet ditt når du blir gravid altså.

Vel, det tullet med at gravide får en slags “glød”, det er bullshit. Det er såååå bullshit. Den eneste gløden jeg fikk var fett, krøllete hår og strekkmerker. Og bilder av gravide som smiler ned på den runde, perfekte gravidmagen? 

HELL NO.

 

 

Så nå stikker jeg på den søndagsåpne butikken for å kjøpe inn litt middag, med min fine svære joggebukse som er den eneste som passer lenger, og et sinn som håper at resten av graviditeten går rimelig raskt. Snakkes senere ♥

17 kommentarer
    1. hehe, uff ! Føler med deg! Trøst deg med at det sikkert kun er deg som føler deg slik og de rundt deg synes helt sikkert du er vakker uansett 🙂

    2. Huff jeg vet så altfor godt hvordan du har hatt dt! Det er helt for jævlig. Har gått og brekt meg på gata sjøl og det hender jeg gjør det ennå! Har spydd offentlig og har måtte gått med plastposer overalt med meg. For og ikke snakke om mat! Første svangerskap hadde jeg det helt forferdelig og lå i senga i 4 mnd! Dette svangerskapet har vert hakke bedre, men fortsatt mye kvalm og sulten vert 20 minutt 🙁 nå er det heldigvis bedre :)) hvor langt er du på vei nå? 🙂 klem 🙂

    3. Jeg er bare glad for at en tenåring som blir gravid mot bedre vitende har det vondt under graviditeten.

    4. Da tipper jeg du får en jente! Det sies at jenter stjeler mors skjønnhet under svangerskapet, mens gutter gir moren den fine “gravidgløden” 🙂

    5. Ok, så du inviterer til åpent kommentarfelt og spionerer på de besøkende med ip-verktøy. Det er ikke greit uansett hva de har å skrive og det er ulovelig, du som ung gravid bør ikke ha noe med poltiet å gjøre i sådan sak siden de er pliktig til å gi BV bud. 😉
      Du får stenge kommentarfeltet og slippe forbi bare de kommentarene du liker, jeg kan ikke se annen råd her. Og last ut IP-verktøyet, for det er ikke lovlig å ha på maskinen. Du må huske på at du også er sporbar, for jeg kan ikke tenke meg til at det er så mange 16-årige Jessicaer i Larvik som atpå til er gravid.

    6. Hoodoo: Spionerer nei? Jeg vil ha kontroll over hvem som skriver stygge og nedlatende ting til meg, noe som faktisk er ulovelig, hadde du glemt det kanskje?

      Hvem sa at det var JEG som søkte dere opp på MIN pc? Kanskje har jeg noen som hjelper meg å finne ut hvem dere er? så nei, JEG gjør ingenting ulovlig, det har jeg sørget for. Dere som slenger dritt og skriver at jeg garantert ikke får beholde ungen min, dere gjør noe ulovlig.
      Vil du ha IP adressen min? skriver den gjerne til deg, for jeg vet godt med meg selv at jeg har ikke gjort en minste ting som er ulovlig, og det kan gjerne politiet/barnevernet/hvem som helst sjekke.

      Hvorfor er du inne på bloggen min egentlig? for å spy ut stygge kommentarer helt uten mening? jeg fatter ikke hvorfor du ikke bruker tiden din på andre ting, men dette er siste gangen DU får kommentere på bloggen min.

    7. Og jeg får i ip-adressen din hvis jeg gidder, men siden jeg ikke har noe med å laste ned IP-verktøy pga det er ulovlig, så lar jeg det være.
      Vil du ikek ha kritiske kommentarer så steng kommentarfeltet og bare slipp ut de du liker. Ellers da så synes jeg ikke du har fått så mye ekle kommentarer, og de du får må du tåle siden du blir mamma før du er ferdig med videregående.

    8. Hoodoo: Du har ikke skrevet kritiske kommentarer, du har skrevet ordentlig stygge ting. Kritiske ting tåler jeg fint, se bare innlegget med keisersnitt. Men at du skriver i en kommentar at du ønsker meg vondt, det er ikke mye kritisk, det er hets 🙂

    9. Du mener vel ikke at man skal ha sympati for en gravid tenåring i vår del av verden? Hadde du vært en voldtatt unge i den 3 Verden så hadde du hatt all min sympati, men en norsk tenåringsjente som burde ha visst bedre enn å beholde barnet pga vi samfunent må betale på det??
      Nei, da har jeg ingen sympati for graviditetsplagene nei. Og det er ikke å ønske deg vondt, det er å ha et realistisk syn på det hele, for du har selv valgt å beholde barnet, ergo du valgte det selv.

    10. Samtidig må jeg si dette: har selv kommentert kritisk på denne bloggen, men har kommentert mine meninger osv.. Har også tenkt “hæ?seriøst?” Når hun har svart på kommentarer! Men å si at man liker å puler gravide jenter eller at man er så usaklig som Hoodoo over her syns jeg folk kan spare seg for! Når man er 16 år er man sårbar, veldig sårbar! Om man innrømmer det eller ikke.. Ja, hun må tåle hets siden hun har startet blogg.. Men come on da folkens! Man trenger vel ikke være direkte slem? I mine øyne så skal du/dere gjør hva dere vil, men tenk dere om! Gjør nok mer skade enn dere tror 😉 og du ville neppe likt å vært i situasjonen selv!

    11. Kan du sende meg mld? Vil gjerne se at du klarer å finne navnet til folk, aldri hørt om noen andre som kan! Derfor blir jeg veldig nyskjerrig 😊 håper ikke du lyger på din egen blogg!

    12. For et herlig innlegg! Synd idioter som enkelte over her må komme og slenge dritt, men sånn er vel alltids verden, enkelte eier rett og slett ikke samvittighet. Stå på 🙂

    13. Hoodoo:
      Er du virkelig seriøs med meg? Ikke prøv å få hatkommentarene dine til å høres ut som det er Jessicas feil, eller at det er greit du kommenterer slik som du gjør. Skjønner det er vanskelig å ikke være helt sosialt oppegående, men la det da ikke gå ut over andre. 🙂 Hun er tøff, veldig tøff og fortjener ingen hat.
      Det du gjør er derimot ulovlig, og hun har sin fulle rett til å finne din IP-adresse når du kommenterer stygt. Hvis ikke ville blogg.no lage IP-adresser synlige 😉
      Håper du skjønner at du dreit deg ut, noe helt sinnsykt og egentlig haha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg