“hvis du veier mer enn 40 kg bør du ikke gå på stranda”

…Eller treningsentre, kjøpesentre, eller i det hele tatt på gata.

God morgen alle sammen ♥ Eller burde jeg si god ettermiddag?..

Jeg våknet nemlig akkurat, fikk helt sjokk fordi jeg ikke ante hva klokken var og mobilen min var ute av strøm. Med en gang jeg fikk greie på at klokken var 4 skjønte jeg at å redde døgnrytmen min hadde jeg ikke klart. Prøver igjen i morgen!

Det har vært så mye styr rundt alle disse kroppsfikserte innleggene som ble startet av kjæresten til Sophie Elise. Jeg skal ikke komme med et langt innlegg om hvor galt jeg synes det er å skrive slikt, rett og slett fordi jeg har sett på det som tull helt fra starten. Jeg tror uavhengig av hvordan de forskjellige personene tolker disse innleggene, at de fleste er klar over at det finnes utrolig mange jenter som ser bra ut med mer enn 50 kg på vekten, og synes hele greia bare er dum egentlig. 

Det er så typisk blogg-Norge. Eller de hårsåre menneskene som lar seg provosere, er vel mer riktig sagt. Folk som skriver slikt ønsker bare at dere skal klikke dere inn på bloggen, bli hysterisk over hva de har skrevet, for å så dele det videre på facebook og skrive en lang kommentar over hvor galt du synes dette er, og at du ikke fatter at noen kan tenke sånn. Og det er nøyaktig hva som blir gjort av flere tusen etter et slikt innlegg er blitt publisert på en blogg. Vil si at de som skriver disse provoserende innleggene faktisk er ganske intelligente, for de lyktes jo nesten hver gang. Og de samme menneskene biter på gang på gang. Det eneste de ønsker er oppmerksomhet, – noe de får. Flere som har skrevet om det har jo ligget på 1.plass på blogg no i flere døgn nå. 

Vel, er vel sånn det er. Folk blir så provoserte av at noen kan tulle med noe sånt at de må dele det videre på sin facebook, instagram, twitterkonto osv. Også får bloggerne det akkurat slik de vil. Inntil alle slutter å klikke seg inn på slike gi-meg-oppmerksomhet-blogginnlegg, kommer det bare til å komme flere av dem. 

Hva tenker dere om dette?

4 kommentarer
    1. Jeg tok meg selv i å kommentere sistnevntes stunt, rett etter at han la det ut. Før han slettet de tidligere blogg-innleggene sine med samme tema, av ukjente årsaker. Jeg var ikke så sjokkert av innholdet for å si det slik, det lyste jo rip-off på lang vei. Derimot synes jeg han som forfatter av innlegget var usmakelig, mulig derfor jeg reagerte?
      Jeg synes nå mest synd på slike mennesker jeg da. Så desperate etter oppmerksomhet at de nesten kaver rundt i gjørme for å få mange nok lesere. Jaja. Man skulle vel ønske at folk sluttet å dele innleggene iallefall, spredning av slik idioti gjør ingen godt..

    2. Og der var du med på å gi saken enda mer oppmerksomhet. Jeg synes det er mer moro med folk som lar seg irritere eller kommenterer at andre gir enkeltsaker oppmerksomhet enn de som gjør det åpenlyst. Det blir som å skrive “Det snør!” på facebook, så er det de som skriver “Kan ikke unnå å få med seg at det snør når alle skriver det i statusen sin”. 😛

    3. Kjersti: Du får synes nøyaktig hva du vil 🙂 Synes mange trengte å høre dette, så uavhengig av at det jeg skriver gir det mer oppmerksomhet, kan det iallefall bli med å stoppe videre utvikling av slike innlegg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg