BABYDRØM

 

Her ser dere gardinene som kun dekker det øverste vinduet, haha. Sånn går det! Får ordne noe nytt om ikke så alt for lenge da, eventuelt være litt kreativ. 

 

 

Jeg elsker å pynte og dulle med tingene til Leo ♥ Det er så koselig!  

 

 

 Hadde helt glemt å vise dere dette bildet (fra i stad, derfor det ligner på noen av bildene i forrige innlegg) av Leo i uke 9. Såå liten, men samtidig et så stort mirakel.

Heihei, og god kveld ♥ 

Følte bare for å  lyse opp bloggen med noen fine bilder! Håper dere alle sammen har hatt en strålende helg.

For en liten stund siden dro familien min tilbake til Gjøvik, så nå er det relativt tomt i leiligheten vår. Vi spiste fastelavn boller og litt lunsj, og koste oss veldig. Det er så rart hver gang familien min besøker meg, for å så dra hjem igjen. Det er akkurat som at jeg da først innser at jeg faktisk bor alene, 4 timer unna dem alle sammen.

Noen ganger stopper jeg opp og tenker “Herregud. Jeg er kun 16 år gammel, men allikevel venter jeg barn, jeg har flyttet ut hjemmefra, og jeg har en samboer” 

Etterhvert når det lille sjokket omsider legger seg med tankene, kommer jeg frem til at jeg synes det er fint. Fint at jeg er og føler meg selvstendig. Fint at jeg ikke er avhengig av å ha noen rundt meg, og fint at jeg til tross for savnet til hjembyen min trives veldig godt her i Larvik. 

Jeg har jo for lengst forstått at min hverdag er langt fra hva en vanlig 16 år gammel tenåringsjente bedriver tiden sin med. Jeg kjøper ikke inn ny sminke, men babyklær og utstyr. Jeg ligger ikke på pikerommet og hører på musikk på ettermiddagen, men planlegger middager for uken som kommer. Jeg drar ikke ut på fredagskvelder med venninner, men legger meg tidlig og leser i babymagasiner og bøker. Jeg bekymrer meg ikke for om håret mitt er fint nok, eller om profilbildet mitt på facebook får nok likes, men “hva hvis babyen ikke liker meg. Hva hvis barnefar plutselig våkner opp en dag, og ikke ønsker å være med meg og babyen vår lenger?”

Gravid som 16 åring – kjære vene.. Stakkars naive jente, tenker samfunnet. Jeg ville ikke byttet ut dette for noe i hele verden, tenker jeg. Tenk at det kan føles riktig å gjøre noe som samfunnet mener er så feil?

21 kommentarer
    1. Dere har fått det så fint i det nye hjemmet deres, Jessica! <3 Håper du har kost deg masse i helgen og at formen din er bra.
      Varme klemmer til deg og lille Leo. <3

    2. mammaglede: Så utrolig koselig at du synes det, mammaglede! Håper å få se bilder inne på din blogg så fort dere har flyttet og innredet litt dere også. Det har jeg, håper du også har kost deg masse! <3

      Varme klemmer tilbake til deg og den lille jenta deres <3

    3. Jeg et ung mor selv så jeg snakker av erfaring. Men du kommer til å få deg et STORT sjokk når barnet kommer til verden. Bare så du vet det 🙂 jeg vet selv hvordan det er å leve i en “gravid boble” og bare ha positive tanker om alt som skal skje og tenke at ingenting i hele verden kan gå galt. Sier bare, VÆR FORBEREDT!!! på et stoooort sjokk. Det er ekstremt slitsomt å ha barn, er en grunn til at så og si alle unge mødre sier de skulle ønske de ventet med å få barn. Men ellers, masse lykke til 🙂

    4. Herlige bilder! Er sikker på at du blir en kjempe god mor! Utrolig tøfft å flytte ut å få barn så ung, men er sikker på at dette klarer dere kjempe bra! 🙂 <3

    5. Kristine: Hei Kristine!

      Jeg har aldri skrevet jeg tror dette kommer til å bli lett. Absolutt ikke! Jeg bare deler mine tanker rundt hvor riktig jeg føler at beslutningen min føles.Jeg tror det er like slitsomt for alle å få barn første gangen. Ingen vet hva de går til første gangen de får barn, 40 år eller 16 år.

      “Så og si alle unge mødre sier de skulle ønske de ventet noen år” Dette var en rar påstand å komme med synes jeg. Alle jeg har snakket med har sagt at de ikke angrer et sekund til tross for at det er ekstremt slitsomt. Sier ikke at jeg ikke tror det finnes mennesker som angrer altså, men håper da inderlig det er ytterst få som faktisk angrer bittert på sitt eget barn, uansett hvor slitsomt det er.

      Tror også det er forskjellig fra barn til barn, som alle andre mennesker er de også forskjellige, og krever ikke like mye. Noen har veldig krevende barn, noen har mindre krevende barn.
      Tusen takk 🙂

    6. Du må forguds skyld ikke bruke den baby oljen 😱
      Den er testet av tv 2 hjelper deg å det står på flaska at den er parfyme fri men det stemmer overhode ikke.
      Den inderholde masse forkjelige stoffer som faktisk er parfyme og det er ikke bra for barnet i det heile tatt. Den var testet på tv 2 hjelper deg på torsdag som hva…finn aldri på bruke den på noe baby hud!
      Jeg kastet min rett i bosset. Når jeg så dette

    7. Jeg sa aldri at de angrer på at de fikk barn. Jeg sa at de fleste mener at de kunne ønske de ventet noen år. Det er to helt forskjellige ting. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg har fått barn, MEN hadde jeg hatt mulighet hadde jeg ventet noen år om jeg kunne fått akkurat hun igjen! For det ER slitsomt med barn uansett hvordan barnet er. De fleste babyer er veldig like i starten og det er da ting er mest slitsomt spørr du meg 🙂 opp hver 2-3 time om natten, det gjør noe med deg altså.

    8. Hei! Har du sjekket ut de produktene til bad, stell å vask jeg ser du har kjøpt inn? Sjekk tv2 hjelper deg. De testet dem ut sist uke å inneholder endel parfyme å er svært allergi fremkallende. Dette står ikke på produktene da dem er feil informert.

    9. Er 18 år og har en datter på snart 4 mnd. Ho er det BESTE som har skjedd meg! Selvfølgelig er det litt slitsomt innimellom, men ikke så mye som jeg trodde! Så for all del kan du føle det sånn her etter han er kommet også, for det er den beste gaven vi noen gang kan få. Ganske glad jeg fikk ho når jeg er ung, er så mange fordeler ved det.
      Og søvnen blir du vandt til, jeg er våken hver 2 time iløpet av nattaen. Fungerer like fint på dagen 🙂
      Kanskje du er så heldig å har en som sover hele nattaen også, det vet du ikke enda!
      MEN det står stor respekt av det du gjør, lager ett hjem for barnet ditt sammen med kjæresten, at du tar ansvar for hva som har skjedd og hva som kommer! Jeg ønsker deg masse lykke til videre, og nyt siste tiden nå og nyt all tid når han er kommet 🙂 Det er en utrolig herlig tid du har i vente.

    10. Du har ingenting å bekymre dæ over fikk barn som 17 åring , no e han 5 måneda æ e 18 å vente nr 2 !
      Det e helt fantastisk me barn kan bli slitsomt på vonde daga men det går over å alt blir en stor vane sak 🙂

    11. Kjære deg. Jeg er i skrivende stund omtrent dobbelt så gammel som deg. Godt gift og har to barn. Jeg ligger og titter på bloggen din mens mannen steller ungene for dagen og skal egentlig sove ut.
      Det første som slo meg var dette. Du virker å være usedvanlig reflektert. Ikke bare sett i forhold til alderen din,nei. Du virker mer reflektert enn mange av de jeg selvs snakker med i løpet av en dag. Mødre som for det meste er enda eldre enn meg og har høy utdanning. Noe jeg selv ikke har men er i gang med.
      Ser at en del advarer deg mot mammasjokket i stilen “bare vent” Vet du. Det mammasjokket rammer ofte de eldste hardest. Selv ble jeg som 26 år gammel førstegangsmor svimeslått. Selv om jeg visste bedre enn mange andre hva jeg gikk tik. Mine jevnaldrende venner som får sitt første nå synes å bli rammet minst like hardt. De eneste jeg kjenner som trakk på skuldrene av det er de som ble mor som 17 på 21 år.
      Stol på valget du har tatt. Gå i verden med hevet hode. Gled deg til mammalivet. Det er det mest fantastiske og slitsomme jeg har opplevd. Og nå. Nå skal gamla sove 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg