BAK FASADEN

God dag, alle sammen ♥

I det siste har jeg fått en del bemerkninger på at jeg burde tenke over hvordan jeg fremstiller meg selv gjennom bloggen, og da har disse menneskene tydelig henvist til at jeg fremstiller livet som ung og gravid så perfekt, og at jeg burde tenke over hvordan mine yngre lesere kan tolke dette. At vi har økonomien på stell, at vi bor i leilighet alene, og at ting stort sett går utrolig bra for oss. Og da må jeg nesten stille dere spørsmålet; Kan jeg ikke ha en ærlig blogg uten å måtte ha det grusomt til en hver tid?

For det virker nesten som om man ikke kan ha en ærlig blogg lenger uten å måtte ha det fælt hele tiden. Når jeg nettopp hadde startet denne bloggen skrev jeg mange innlegg om hvordan jeg hadde det, og la ikke skjul på at jeg hadde det tøft, og at denne situasjonen har vært vanskelig og vond. Da fikk jeg heller aldri disse kommentarene. Men tro ikke et sekund at det har vært enkelt å gå gravid for meg. Jeg blir fortsatt litt overrasket over slike kommentarer, da jeg faktisk har gjort mitt for å vise at dette ikke er en tilværelse som er noe enkel overhode.

Jeg har det veldig bra nå, og det tror jeg de fleste også unner meg etter den tøffe starten på svangerskapet. Dersom jeg faktisk hadde hatt det vondt ville jeg aldri lagt skjul på det, og det tror jeg faktisk neppe at jeg hadde klart å legge skjul på heller. Det hender jo at jeg har litt tyngre dager, men jeg er en positiv person – og jeg tviler forsåvidt sterkt på at denne bloggen ville blitt særlig positiv og hyggelig å lese for dere dersom jeg alltid fokuserte på de små, negative bagatellene i livet mitt. For i forhold til så mange andre har jeg det fantastisk bra uansett om jeg har en dårlig dag inni mellom. Det handler derfor slett ikke om at jeg prøver å skjule noe bak en fasade, det handler om at livet mitt faktisk er utrolig bra nå. Samtidig er dette en tøff situasjon, og jeg føler heller ikke at jeg antyder noe annet når jeg skriver innlegg som i stor grad omhandler hvordan det er å være så ung og gravid. 

Og angående dette med at noen tolker det som at jeg oppfordrer til at unge mennesker skal bli gravide gjennom bloggen min; som tidligere nevnt oppfordrer jeg ingen til å bli gravide som 16-åringer selv om jeg skriver en blogg om hvordan denne situasjonen er for meg, men jeg er tydelig på at jeg heller ikke oppfordrer til abort dersom man skulle bli gravid i så ung alder. Hvis noen som leser bloggen min finner ut at de er gravide vil jeg mye heller at de skal forsøke å finne ut hva de kan leve med og ikke, enn at man uansett hva skal ta abort. Hva vet vel jeg om hva som føles mest riktig ut for andre unge jenter?

Håper det fikk oppklart litt for dere som mener dette! Jeg føler virkelig at jeg har vært og er ærlig gjennom bloggen min, og det er jo noe jeg virkelig har fokusert på å få til også.

 

Vel, så går denne helgen også mot slutten! Fredrik storkoser seg med FIFA, og jeg skal om ikke så alt for lenge begynne på litt middag til oss! Er jeg den eneste som synes dagene går så fort nå? Jeg var faktisk oppe halv åtte i dag tidlig, og jeg føler dagen har gått helt i ett, enda jeg ikke har vært utenfor døren en gang!

Håper alle får en fortsatt fin søndag ♥

6 kommentarer
    1. Jeg synes bloggen din er kjempe bra som den er. Jeg leser ikke så mye blogg fordi jeg synes det blir en del syting, folk klager over alle mulig slags småting og tenker ikke over hvor heldige de faktisk er! Det å skulle ha et barn i en alder av 16 er jo sikkert utroli tøfft! Men det virker som du prøver å fokusere på det possitive å det beviser kun èn ting: du er uendelig sterk! Jeg ønsker deg så mye lykke til og Leo er utrolig heldig som får en så flott og sterk mor!😊

    2. Anonym: For en koselig kommentar! Og ja, du har helt rett – vi er alt for bortskjemte her i Norge, og burde absolutt tenke mer over hvor heldige vi faktisk er. Tusen takk, utrolig hyggelig at du tok deg tid til å besøke bloggen min 🙂

    3. Synes du er kjempe flink jeg, Jessica! Unner deg å ha det bra, det håper jeg og tror de fleste andre gjør også :* <3

    4. Jeg liker bloggen din såå godt! Titter innnom her hver dag for å lese nye innlegg og se nye fine bilder. Det har vært spennende å følge deg til nå, og jeg tror det blir enda mer spennende fremover. Lykke til med alt, du er flott! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg