BABYEN SKAL BLI FØDT…

Jeg får ofte meldinger fra mennesker som lurer på når det planlagte keisersnittet er, og jeg forstår godt at noen av dere er nysgjerrige! Selv om datoen fortsatt vil bli holdt hemmelig, kan jeg love dere at vi innen 10 dager har blitt foreldre! 

Mange lurer også på om jeg har planer om å poste et bilde av ham når han er blitt født, og det har jeg og Fredrik blitt enige om at vi skal. Og da kommer sikkert noen til å reagere siden jeg tidligere har uttalt at jeg stiller meg veldig kritisk til å eksponere barnet mitt gjennom bloggen, men jeg føler også at det er en vesentlig forskjell på det å overeksponere ham, og det å poste ett enkelt bilde hvor ansiktet er synlig. Dette er jo en blogg om tilværelsen som ung mor, og dermed er det jo naturlig at han også vil bli inkludert i bloggen i en viss grad, men aldri i den graden at jeg selv føler jeg risikerer å legge ut/poste noe som han ville ha reagert på når han blir eldre. Jeg vil jo skjerme ham og beskytte han på den måten jeg tror er best, fordi det er det jeg ville ønsket at min mor ville gjort dersom jeg var i hans sko.

Og da kommer det gjerne noen “Åh, så kjedelig med ingen bilder av barnet når du har en mammablogg” -kommentarer. Og nei, det tror jeg nok faktisk ikke. Bilder kan være minst like koselige selv om ansiktet til barnet ikke er langt oppi kameralinsen til enhver tid. Noen vil selvsagt være svært uenige med meg når det kommer til dette, og noen vil være ekstremt enige. Jeg kan ikke tilfredsstille alle, og føler at jeg som mor er pliktig til å sette barnets beste først, og dette tror jeg er til det beste for barnet mitt. Håper dere har forståelse for dette, og jeg kan love dere at fine bilder vil det bli uansett ♥


Tenk at jeg startet denne bloggen når jeg kun var 17 uker på vei? Tankene mine har forandret seg stort siden første gang jeg postet noe her inne, og jeg gleder meg til å se tilbake på alt når vi endelig har fått vår etterlengtede lille. Jeg gleder meg så til å blogge for dere i tiden fremover, og kan nesten ikke vente med å poste innlegget hvor jeg røper at han har kommet til verden!

Det er en del som lurer på om jeg kan lage blogg-snap, og har kommet frem til at dere mye heller bare må kontakte meg på min vanlige hvor jeg heter Jessicae! Håper alle nyter søndagen fullt ut, og ikke glem at det kun er 15 dager igjen til påskeferie! Snakkes ♥

21 kommentarer
    1. Forstår valget ditt, og tenker selv at bloggen blir ikke kjedeligere. Gleder meg til jeg leser innlegget der det står at han lille har kommet til verden. Lykke til videre 🙂

    2. Frida Enger: Hei Frida!

      De gjør planlagte keisersnitt i tilfeller hvor de på sykehuset føler det er nødvendig, men de er ofte veldig strenge med å innvilge! Håper du får en fin søndag videre selv! Og tusen takk for kommentar 🙂

    3. Åja, jeg skjønner 🙂 du får ha masse lykke til når den dagen kommer. Så gleder jeg meg til å se bilde av lille Leo og lese bloggen din videre. Takk 🙂

    4. jeg syns det er utrolig smart av deg å ikke legge ut for mange bilder av Leo, slik som feks mammatilmichelle gjør av sine barn. Syns det blir veldig i overkant, og tror ikke ungene hennes blir så glad for det når de blir eldre, men det er min mening og hva jeg tror 🙂 Gleder meg til du får den lille, syns du virker så utrolig voksen og bevisst på mammarollen! Masse lykke til 🙂

    5. Noen sier du er vekslevoksen her? Jeg vil si du er en reflektert ung dame jeg da. Du skriver innlegg med innhold og refleksjoner, noe som ofte er en mangelvare i dag. Bilder kan være koselige de, men reflekterte innlegg med ord både nå og etter at barnet er født synes jeg teller mye mer. Jeg synes du gjør lurt i å begrense billeeksponering av barnet, vi andre får greie oss med din beskrivelse av dine betraktninger av hverdagen.
      Omstilling i livet vil det bli, på godt og vondt, det kan du dele på din måte, med ord som kanskje ofte beskriver mer en (glans)bilder.
      Lykke til 🙂

    6. Om dem vil poste bildet og barnet sitt, er vel opp til foreldrene. Så får dem ta de konsekvensene når barnet blir voksen der etter. Tror ikke så mange barn tenker på det selv når dem blir store – hvis dem blir tatt et naturlig bilde av med f.eks klær ogsånn på!!
      Og veslevoksen? For det første blir jenta 17 år gammel og er ganske snart myndig. Vil si det er bra gjort å flytte til Larvik med kjæresten sin og snart er klare for barn. Da er du ganske så voksen oppi huet!!
      Håper du får det super bra med deg selv og familien, er kjempe stolt av deg 🙂

    7. Hei! dette er ingen kommentar for henge deg ut eller noe.
      Jeg bare lurer på en ting. Her skriver du at datoen vil holdes hemmelig. Men på spørsmålsrunden har du allerede skrevet at datoen er 23.mars. ?
      Vær forsiktig på hva du vil holde hemmelig og ikke. haha

    8. Tror du kommer til å bli en kjempegod mor! Du virker veldig reflektert, voksen og fornuftig! 🙂 Lykke til videre!

    9. Blir så glad når du skriver du ikke ønsker å eksponere barnet ditt på nett. Alt for mange som legger ut alt for mye – spesielt i form av bilder. Lykke til med keisersnittet!

    10. Du burde ikke behøve å forklare deg når det gjelder hvor mye du vil eksponere barnet ditt, men det er vel sånn det har blitt i dagens nettsamfunn… Du er moren, du bestemmer selv hvor mye du vil legge ut! Om du vil legge ut mange bilder er det opp til deg, om du ikke vil legge ut noen ting er det opp til deg. Det er ikke våre liv, det er deres, og det er du som bestemmer hvor mye av det som skal ut for alle å lese 🙂
      Stå på videre! Du blir nok en god mor! Kjenner jeg blir veldig glad når jeg leser at alle avgjørelser du tar handler om barnet ditt sitt beste.
      Lykke til til både deg og samboeren med den lille som kommer snart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg