NY SPØRSMÅLSRUNDE

God kveld til dere alle sammen, håper dere har kost dere masse hittil!

Jeg er fortsatt i litt halvdårlig form, men klarer meg bare jeg har smertestillende tilgjengelig (og tro meg, det har jeg!) Ellers koser vi oss kjempe mye, og jeg skal straks i gang med å lage pizza til oss! 

Jeg tenkte hvert fall å ha en ny spørsmålsrunde, ettersom jeg stadig får nye lesere, i tillegg til at det var noen som lurte på om jeg kunne ha en spørsmålsrunde i forbindelse med det å bli mamma. Så still i vei, så svarer jeg i løpet av morgendagen eller på mandag. Det er jo i grunn litt greit å ha en spørsmålsrunde sånn innimellom uansett, så får dere muligheten til å bli litt bedre kjent med meg.


Jeg forsøkte iherdig å se litt flatterende ut på bildene her (ikke misforstå altså, de er absolutt godkjente fra min side til tross for at jeg knapt har på meg sminke) ved å presse på meg skjorta mi. Vel, med Dolly-parton bryster og mini bollemage, samt at knappene på skjorta holdt på å ryke, kom jeg frem til at bilder i morgenkåpen fungerer helt OK det også.

Nå skal Leo få litt oppmerksomhet og kos, så snakkes vi senere ♥

39 kommentarer
    1. Hvorfor skriver du fortsatt jeg og Fredrik og jeg og Leo og ikke omvendt? 🙂
      Ellers, gratulerer så mye!! 😃😃

    2. Hvordan går det med deg, og dere?
      Hvordan blir fremtiden?
      Hva var det første du tenkte da du så Leo?

    3. Hvorfor svarer du ikke på kommentarene på innlegget der du skrev at smertene er over etter at du har født vaginalt?
      Hvorfor svarer du på en nedlatende måte der folk sier i mot deg?
      Hvordan kan du uttale deg om noe du ikke selv har vært gjennom?
      Forstår du at det var en uheldig uttalelse fra din side?
      ——————————————————————————
      Ønsker du deg flere barn?
      Kan du spørre om Fredrik kan skrive et innlegg om det at han nettopp har blitt far?

    4. Skal/kan både du og fredrik ha permisjon?
      Her i gården var det ikke så enkelt med permisjon på begge, så får håpe det går greit for dere!

    5. Anonym: Hei du 🙂 skal svare på spørsmålene dine i innlegget også, men nå hadde jeg tid til å svare deg her igså!

      Jeg svarer ingen nedlatende? Jeg svarer alltid saklig, selv om enkelte skriver ting jeg ikke er enig i. Jeg har ikke tid (eller energi) til å svare på absolutt alle kommentarer jeg får inn, men du ser da at jeg har svart på relativt mange i det innlegget 🙂

      Nei, jeg synes ikke det var en uheldig uttalelse. Da har man misforstått. Jeg ser nå at jeg kunne formulert meg bedre, men jeg trodde faktisk oppriktig at de FLESTE (merk: generelt) kvinner synes riene er verst ved en vanlig fødsel! Jeg skriver heller ingen ting bastant, jeg skriver de fleste (som i generelt)

      Jeg har alltid hatt inntrykk av at de fleste kvinner synes riene er verst. De fleste. Sier ingenting om at dette gjelder alle! Skriver heller ikke det ikke finnes noen som har smerter i ettertid!

      Skal ta med de andre i innlegget 🙂 ha en fin kveld!

    6. Kjære deg! Ikke vær så oppatt av hvordan du ser ut. Blir så irritert når jenter som dere skriver sånne ting. Det er snart 1 år siden jeg ble mamma og jeg har endelig fått tilbake kroppen min(ble mamma som 15). Det at nybakte mødre skal se så bra ut er bare teit!

    7. Er det ikke rart at først har du hele livet foran deg og kan gjøre akkurat hva du vil med det, og så er du gravid og har en familie??

    8. Hvordan hadde du reagert om du hadde blitt stoppet på gata og blitt spurt om bilde?
      Gratulerer så masse som mamma 🙂

    9. Hva var det første du tenkte når du fikk vite at du var gravid? (Unntatt sjokkert) ble du glad med en gang?

    10. -Selv om du ikke har vært i mammarollen lenge, er det som du hadde trodd?
      -Har du fått mye “hets” fra andre av å være ung gravid?
      -Hvordan tror du de neste 5-10 årene vil bli?
      Gratulerer så mye, du er så utrolig sterk og flink 🙂

    11. var graviditeten planlagt? Å hvordan reagerte foreldrene dine når de fikk vite om det!:)? Btw. Kan du svare på spørsmålene på video?

    12. Kan du skrive litt om ting folk ikke forteller når man får barn, sånn som det innlegget du skrev om ting man ikke blir fortalt om å gå gravid?

    13. Leser innlegget ditt her så lurer jeg på en ting, kjenner to som ble mamma tidlig. Hun ene sa til meg smertene ved fødselenen forsvant på en måte i det jeg fikk se gutten.
      Hvordan var det for deg den opplevelsen skjønner at du er blitt mor siden jeg leste innlegget. Hvordan følte du den dagen da barnet så dagens Lys. Som tante ble jeg jeg veldig glad og å få holde tantungen var jeg nervøs.Men det gikk bra. hvordan har det du følt disse tingene.

    14. 1) du får så mye ufortjent dritt i kommentarene, jeg er helt imponert over hvordan du takler det på en så rolig og fin måte. Hvordan bevarer du fatningen, går kommentarene inn på deg likevel?
      Skulle likt å se disse menneskene innrømme for f.eks. familie, venner eller kolleger at de hetser en nybakt mamma på 16 år anonymt på nett. Voks opp a tullinger!
      2) Legger merke til at du har et godt og variert språk det er morsomt å lese, tipper du er flink på skolen? Er skriving noe du kunne tenke deg å drive med videre?
      og selvfølgelig; gratulerer så mye med lillegutt til både deg og kjærsten, pass på dere selv og husk at det er lov å være litt i bobla nå 🙂 blogg, bilder og kommentarfelt kan vente, pust ut og finn dere til rette i det nye livet.

    15. Hva var det første du å Fredrik tenkte da du/dere hørte hans første skrik?
      Hvor lenge må det gå før du kan bidra mer med Leo med tanke på keisersnitt såret?
      Vil du helst ha keisersnitt neste gang også? (vist det blir flere i fremtiden)
      Kan vi få se et familie bilde en dag? 🙂
      Hvordan tok Fredrik det å være der under operasjonen å etter at lille Leo var kommet?

    16. Hvordan går ammingen (om du ammer?)
      Har du sett noe til barselstårene enda?
      Ellers må jeg si at du virker som en veldig reflektert ung dame og jeg er mektig imponert over måten du takler negative kommentarer på! <3

    17. Du er utrolig flink og god til å stå opp for deg selv!
      Noen spm:
      Hva tenker du om fremtiden og bloggen, hvor lenge skal du fortsette å blogge liksom?
      Kunne du tatt dette på video sammen ned kjæresten din så begge kan svare?
      Hva tenker kjæresten din om bloggen?
      Var dere fra start enig om at det ikke var greit å dele for mange bilder av babyen? Og ikke ansiktet så mye? Tror ikke jeg har sett ett ansiktsbilde av han.
      Lykke til videre:))

    18. Samsover Leo med dere? Isåfall hvordan utførerer dere det? Med tanke på dyner, hva han har på osv. Og hvis han sover i egen seng, hva har han på da? Sånn at det ikke skal bli for varmt/kaldt!
      Du er tøff og virker som en bra mamma. Jeg er 17 og skal ha en baby i juli 🙂

    19. Angrer du på at du ikke tok abort? Siden du klager så fælt allerede.. Høres ut som du bare har lyst å gi bort Leo, eller at du aldri ble gravid.. Er 17selv og har en sønn, er gress enke å, så alene mor halve året, synes ikke det er noe vanskelig?? Var mye lettere enn jeg hadde sett for meg egentlig. Altså synes ikke du burde klage sånn på ungen din, tenk om det skjer noe, da er det forseint

    20. Anonym: Noe så latterlig! Og så uforskammet av deg. Så fordi du ikke synes det er slitsomt så kan ingen andre synes det er slitsomt? Du tenker ikke på at barn er forskjellige? At de krever forskjellig, og at vi ikke tskler ting på nøyaktig samme måte?

      I dette innlegget skriver jeg at noen dager er slitsomme med en nyfødt baby. Er det å klage? Det synes i hvert fall ikke jeg. Jeg tror mange synes den første tiden er slitsom 🙂 Sønnen vår kunne ikke vært mer ønsket og elsket enn han er, og hva du tenker utover det er meg likegyldig.

    21. Huff så mye piss folk skal skrive til deg, om du ikke har lest det alt anbefaler jeg å lese det ene casakaos innlegget etter at noen sa hun var en dårlig mor for å ikke hente barna I barnehagen med engang hun kan I ny og ne.
      Forresten så har du rett i at de fleste har færre plager etter en vaginal fødsel enn keisersnitt, finnes selvfølgelig unntak, men sånn generelt er det sant.
      Og folk som sier at det aldri er tungt å ha barn er enten super mennesker, har eksemplariske unger eller lyver!
      Det er lov å syns det er slitsomt.
      Men jeg hadde et spørsmål:
      Ammer du eller gir du MME? Evt en kombinasjon?
      Om du ammer: hvordan går det med snittet?
      P.S Gratulerer med den lille!

    22. Har faren din blitt mer positiv nå som Leo er født?
      Noe du angrer på at du ikke tok med i sykehusbaggen?
      Noe du ikke hadde kjøpt inn hjemme som du følte du manglet?
      Har du fått mye besøk den siste tiden?
      Hvilket navn tenkte dere på om det ble ei jente?
      Hva tenker du å studere videre?
      Ps. Idioter som alltid prøver å finne feil med alt du gjør, sikkert en og samme person som skriver alt det drittet. Noen folk er bare jævlige i hodet. Lykke til videre med alt 🙂

    23. Kjempe fin blogg! Har ikke lest den så lenge, så kan være du har skrevet svar på noen av spørsmålene, men som jeg ikke har fått med meg 😉
      – er barnefaren like gamel som deg?
      – var det noen spessiel grunn til at du valgte keisersnitt?
      – hvem ligner barnet mest på?
      – har dere noen planer om hvordan fremtiden skal bli?
      – har du forsatt god kontakt med vennene dine etter at du ble gravid/fødte? 🙂

    24. Hvor langt var du på vei da du oppdaget at du var gravid?
      Hvordan reagerte familie/venner?
      Var du bekymret for at noe skulle være galt med fosteret?
      Hva var det største sjokket med å bli forelder?
      Hvordan er forholdet mellom deg og typen?
      Og er det bedre nå eller før graviditet/fødsel?
      Du har en utrolig bra blogg, stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg