JEG HAR EN INNRØMMELSE Å KOMME MED

“Hva i alle dager er det jeg har gjort?” Var noe av det første jeg tenkte når jeg omsider fikk åpnet øynene mine i dag tidlig etter jeg og Leo hadde lagt oss igjen etter tisse-episoden. Jeg så bort på den lille kroppen som stirret intenst på meg med store øyne, før jeg lukket øynene mine noen sekunder, og åpnet dem igjen. Nei, han er der fortsatt. Det er ikke tull det greiene her, gitt. Dere skjønner, nå som Leo er over 2 uker gammel, begynner den slitne hjernen min sakte men sikkert å forstå at Leo faktisk tilhører oss, og at vi ikke skal levere han tilbake noen steder. Han skal ikke tilbake på sykehuset eller tilbake i magen. Han skal jo faktisk bo her, i gud vet hvor mange år fremover? For noen skumle greier. Jeg vil gjerne fortelle dere at det har gått opp for meg, men da hadde jeg nok løyet.


“Hva mener du med at du ikke skal tilbake i magen???”

Jeg trenger nok bare et par uker (måneder? år?) ekstra med bleieskifting til alle døgnets tider (og utider) gulping og flere tisse-ned-meg-episoder. Eller kanskje det setter litt fart i ting når han begynner å plapre. Ja, det er jeg rimelig sikker på. Gleder meg til det.

20 kommentarer
    1. Hei 🙂 jeg vil bare fortelle deg at jeg har fulgt bloggen din og synes du gjør en (unnskyld språket men)satans go jobb! Du e 16 år å har fått en baby! 🙂 jeg er 25 men var 23 da jeg ble mor og hadde IKKE sett for meg at jeg skulle bli mamma da selv 🙂 men ta det med ro! Det har fortsatt ikke gått opp for meg at jeg er mamma til en perfekt gutt som jabber og ramper seg! Hvær gang jeg ser på han forelsker jeg meg på ny! 🙂 jeg vil si at du må bare nyte barseltiden, og babytiden mens du kan! For de vokser så alt for fort 🙂 min sønn blir 3 år i år! Og jeg ser på ham som en baby og tenker hele tiden at jeg ikke kan fatte at han er min! 🙂 så det er helt normalt 🙂 keep up the good work! 🙂 og om du vil snakke med noen kan du godt snakke med meg 🙂 send meg en mail da vell? 🙂
      Hilsen Sunniva 🙂

    2. Enig med Sunniva over her! Du gjør en utrolig bra jobb både med Leo og bloggen. Du er 16 år og jeg er helt imponert over hvordan du skriver, og i hvertfall hvordan du takler alt det negative du får mot deg. Ha en fin kveld! 🙂

    3. Jeg husker at jeg fikk litt panikk når søvnmangelen tok meg. Og lurte på hva jeg hadde gjort, og nesten angret litt. Man blir veldig sliten av å våkne mye, selv om man gjør alt for sin lille og dens beste:) I dag er det bra! Det ble bare overveldende en stund, før jeg kunne lande i den nye hverdagen.
      Mitt barn er tre år nå, og det er det største i verden for meg å ha han i livet mitt:) Selvsagt er det kvelder jeg er totalt utslitt. Men det er verdt det, og det føles ikke som det gjorde i starten. Jeg husker at jeg strevde med å skjønne at barnet var vårt, at VI hadde fått ham, at JEG hadde født ham, og at han skulle være vår for alltid. At vi skulle passe på ham, være hans viktigste. Med tiden gikk det seg til. For man vokser med oppgaven, det er det som er så fantastisk. Det går seg til!
      Jeg tror mange får litt panikk. Og jeg synes det er råtøft av deg å være ærlig om ting! Som jeg nevnte i en kommentar på innlegget ditt om mammasjokket, turte jeg ikke fortelle om noen av de vanskelige tingene jeg tenkte på. Det resulterte i mye vondt og antageligvis en fødselsdepresjon. Åpenhet er alfa og omega! Det er veldig mange av tankene man får som nybakt mor, som er HELT normale å få:) Det er ikke så rart, med tanke på hvilken omveltning det er å bli foreldre.
      Stå på, dette klarer du. Det blir bedre etter hvert, både med søvn og alt:) Selv om det kan være litt vanskelig å se når man står opp for tiende gangen om natta, og tårene renner, det BLIR bedre. Du får sove igjen, det blir ikke sånn for alltid. <3
      Klem fra Lise

    4. Du har en skjønne liten gutt. Beste venninna mi ble tante for 2-3 år siden, hun syns det er kjekt å være tante. Men det er jo litt andreleders å være mor til en liten gutt enn å være tante til en liten jente, som er 2-3år. Tante ungen hennes maser litt mye på henne. Hun liker til og med å høre på Justin Bieber…. <3

    5. Ble første gangs mamma for 3 mnd siden i alder av 23 og jeg brukte vell de første 6 ukene på å prøve å la det synke inn. Var på en måte litt deprimert i starten fordi jg tenkte på så masse rart og hormoner var helt ville. Ville bare si til deg en ting: det blir så mye bedre. De første ukene er bare slik.. bare vent det blir kjekkere og kjekkere hver dag som går 🙂 Lykke til heier på deg

    6. Heisann! Synes du er flink eg, ja eg og tenkte det når mi jenta kom Juni 2013 og eg var nett fylt 18 år. Men eg har sett at det er så mye glede og så mye posetivt i hverdagen med en baby i hus! Selv om eg fremdeles kan teller våken nettene på 2 hender og får beskjed om at eg og barnefaren ikkje veit hva det vil sk å være forelde. Så er det hardt til tider men man får så mye igjen for de harde tidene og dobbel så mye kjærlighet som bare et barn kan gi! STÅ PÅ JENTE INGENTING ER UMULIG, viss du bare har de rette menneskene rundt deg 😃😄

    7. Enig med de andre her! Du er fantastisk! Vær så stolt av deg selv! Det du tenker og føler er møe likt det jeg tenkte og følte med min førstemann. Og jeg var 24…. og veldig usikker! 🙂

    8. Jeg har også fulgt bloggen din! Du er så utrolig flink til å skrive. Artig å få følge en 16 årings hverdag som mor og blogger. Du er fantastisk – gleder meg å følge deg videre. Hilsen meg som var nesten 30 før jeg ble mamma 😉

    9. Godt noen er ærlige, panikken tar meg fremdeles å hans majestet urokråka er ett år. Tror det tar litt tid, folk sa til meg bestandig nyt barseltiden – vanskelig å forstå når du nå står midt oppi søvnmangelen og tisse episoder – men snart kommer tiden du helst skulle ønske at han var liten igjenn… Veldig liten.. Som for eksempel på fly eller buss 😉
      Lykke til, å nyt barseltiden 🙂

    10. Noe så nydelig som babyen din skal man lete lenge etter 😀 kjenner jeg blir skikkelig bebysyk bare av å se på bildene av dere 🙂 lest bloggen din siden du startet å blir utrolig imponert av hva du/dere har fått til! lykke til med familie.
      gleder meg til å lese mere om din hverdag 🙂

    11. Har fulgt bloggen din ganske lenge nå, og jeg må si at det er en fantastisk jobb du gjør i en alder av 16! jeg var bare året eldre, men ett år gjør stor forskjell altså når det kommer til akkurat dette.. men du gjør en fantastisk jobb! og ja du er vimsete den første tiden, og bruker litt tid på å faktisk la ting synke inn, men det blir bedre, har ei som blir 4 nå i November, og kan enda ikke helt fatte at hun er min ^_^ men det er deilig, absolutt! så du har noe og se frem til, nå vokser han, men så starter krabbingen, gåingen, pratingen det er helt fantastisk! 😀

    12. Hei.
      Jeg vil bare du at du er bra tøff som skriver om livet som 16 årig mamma!
      Ting blir lettere, bare vent å se. Fikk å min første når jeg var 16, nr 2 når jeg var 19 og min nr 3 når jeg var nesten 22.. Ting blir bedre, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver. 🙂

    13. Jeg syns du gjør en god jobb, å være ny mamma er vanskelig.. om du trenger tips og slikt så er Bubzbeautie sin vlog kanal ganske bra.. hun fødte jo nylig bare noen måneder siden en liten gutt og hun har vlogget hele greia.. den panikken du føler at han faktisk er din. den er egentlig ganske vanlig, bubz sa at hun også hadde det litt slik. hold motet oppe oppe og oppdra en snill og fantastisk unge 😀

    14. Hei! 🙂 du gjør en flott jobb med Leo!
      Alle nybakte mødre har nok kjent på det sjokket du har hatt 🙂
      Har et spørsmål, hvilket merke er sprinkelbeskytteren fra? 🙂 evnt hvor får man kjøpt den?

    15. Veronica: Hei Veronica!

      Jeg leser stadig vekk leserne mine sine, og er vel stort sett innom alle som kommenterer her inne 🙂 (dersom de har blogg da, selvfølgelig) Kommer ikke på noen sånn i farten!

    16. Ser hva du mener, nå har ikke den lille babyen min kommet ut enda, men jeg klarer liksom ikke helt å innse at det er en baby der inne. At sparkene jeg kjenner er et lite menneske som jeg skal ta vare på resten av livet. Jeg gleder meg til hun kommer ut, men samtidig så tror jeg det kommer til å bli litt sånn som for deg at alt blir litt uvirkelig i starten 🙂 Du gjør en kjempe jobb og bare stå på videre! 🙂 Det står så respekt i det du gjør og jeg håper at du vet det selv også 🙂
      Ha en nydelig dag videre <3

    17. DU VIRKER SOM EN SYKT OPPEGÅENDE OG GOD MAMMA!!
      sorry capslock men jeg synes du virker så fin mot leo<3

    18. Ville bare si at syns du gjør en fantastisk god jobb med Leo!:) Sikkert ikke lett med et lite barn som 16 åring! Men du er utrolig flink! STÅ PÅ!❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg