15 TING SOM IRRITERER OSS

1. Gjerrige mennesker. “Du husker vel de 10 kr du lånte meg i fjor sommer 25 juni? Når får jeg dem egentlig?” Jada jada, ta det med ro – du skal få de usle 10 kronene dine.

2. Folk som maser. Du må gjerne tro jeg svarer fortere om du sender meg 40 meldinger på rappen altså.

3. Mennesker som går sakte rett foran deg. Kjære gode gud, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg nesten har rabla fullstendig når det subber en person så sakte rett foran deg at man omtrent rekker å ha bursdag 5 ganger og oppleve 2 skuddår før man kommer seg forbi.

4. Når folk snakker til deg når du har i ørepropper. Tror du jeg sitter med de for moroskyld eller?

5. Folk som ikke lukker dører etter seg. Spesielt om jeg forteller vedkommende at h*n må huske å lukke døren etter seg. Altså, lar du være å gjøre det bevisst eller har du bare hukommelse tilsvarende en gullfisk?

6. Folk som plystrer for å få oppmerksomheten din eller kontakt med deg. Jeg er ingen pokkers bikkje.

7. Pop-up reklame. Spesielt de som det kommer hundre-tusner av når du prøver å streame en film. Eksempelvis; “FIND ASIAN GIRLS LOOKING FOR LOVE” eller “MEET RUSSIANS ONLINE” Nei. Bare nei.


8. Folk som hermer. Trenger jeg si mer?

9. Når autocorrecten på iphonen endrer “hahahah” til “HAHAHAH” eller “havakvarium”. Ja, eller bare autocorrect generelt. 

10. Overentusiastiske mennesker som aldri stopper å smile og bare er så forferdelig lykkelige og glade hele pokkers tiden. 

11. Folk som sier “Hvem farge er det der?” “Hvem hund?” og lignende. Det heter hvilken. HVILKEN.

12. Syklister midt i veien. Ser du ikke fortauet der borte, eller later du bare som du ikke ser det?

13. Når du fredelig skal skifte dynetrekk men oppdager at det du skal skifte til har åpning på siden. Satans verk kalles det.

14. Folk som parkerer nesten inne i butikken fordi de da slipper å gå de stakkarslige 10 meterne det er fra parkeringsplassen og inn til butikken.

15. Dere vet de menneskene som har 7 handlevogner fulle foran deg i køen på butikken, og som helt tydelig ser at du kun har en pose med potetgull i hendene dine, men som allikevel ikke lar deg gå foran dem i køen? Ja. De irriterer meg grenseløst.

Etter ha fått spørsmål om å lage et slikt innlegg flere ganger, kom jeg frem til at jeg like gjerne bare kunne gi etter, og poste et! Er jo greit med litt variasjon også, er det ikke? Og ikke bare opp og ned om hva jeg spiser på brødskiven min, og hvor mange timer Leo har sovet (om han har sovet) i løpet av natten. Ønsker i hvert fall alle en flott kveld videre ♥ 

34 kommentarer
    1. “9. Når autocorrecten på iphonen endrer “hahahah” til “HAHAHAH” eller “havakvarium”. Ja, eller bare autocorrect generelt” Hahaha, kunne IKKE vært mer enig!!

    2. Anonym: Hæ? Kan du ikke i det minste argumentere litt for påstandene du slenger vilt ut? Dette er jo bare det dummeste jeg har lest. Jeg og Anna er to forskjellige mennesker, og bare fordi vi begge er mammablogger og hun har holdt på lenger enn meg vil det jo ikke si at jeg hermer! Haha 🙂

    3. Er det ikke mange i gjøvik og omegn som sier “hvem hund” og lignende? Forstår deg godt på det punktet ihvertfall!

    4. kjenner jeg irriterer meg over mange av de samme punktene:) spesielt 11 blir så gal når folk sier hvem på sånne ting som du nevnet, ahah:) utrolig bra blogg stå på du er kjempe flink!

    5. Eller når du er så hyggelig å slippe personen med potetgullet forbi før du skal legge opp på kassa, og de bak også går forran deg så du plutselig står bakerst, var liksom ikke det som var planen 😛

    6. 12. Der syklistene sykler midt på veien osv
      Men ta det med ro fra 2.Mai trenger du ikke å engste deg for dem lenger , da har de nemlig ikke lov å sykle på veien der bilene kjører har regjeringen bestemt 😀

    7. Det er ren folkeskikk å gi tilbake lånte penger uten at vedkommende skal trenge å spørre deg om de, et år senere 🙂
      Skjønner hva du mener når det er snakk om 10 kr, men om vedkommende altså ikke hadde planer om å spandere på deg så får du bare akseptere det

    8. Men hvis den personen for trenger hver eneste krone, så kan faktisk den 10eren bety en del…. Rett skal være rett… Ikke alle som har så mye penger, men de forteller det ofte ikke rundt :]

    9. veldig enig i alle punktene dine. du virker kool. det jeg hater er når jeg spiller og alle bare syter som f… og sier dritt om alle og kaster deg ut av raidet.. skjer heldigvis ikke så mange ganger på Warlords of Draenor. nye patchen

    10. Er enig i mange av punkta, men synst den me at folk går sakte kan bli litt feil sia mange gjer det ikkje med vilje.. Eg er ein av dei som ofte går litt seint pga sjukdom, men du kan ikkje sjå på meg at eg har ein kronisk sjukdom.. Men så igjen pleier eg følle med om folk går bak meg og slippe dei forbi da 🙂

    11. Haha! Så enig!
      Kjente faktisk jeg ble litt irritert bare jeg leste enkelte av punktene! 😛
      En annen ting som irriterer meg, er folk som kjører rett under fartsgrensen! Altså, om fartsgrensen er 70, så kjører de 65 osv… :p Da får jeg helt panikk, og MÅ kjøre forby! 😛

    12. Du er på ingen måte lik Anna Rasmussen, og for the love of god! Ikke bli som henne!! Mere nevrotisk og sutrete dame skal man leite lenge etter. Sånn som hun styrer med de ungene kan umulig være bra for de.

    13. Haha, så enig i den med Hvem. Klikker nesten for meg når folk skriver slik.. “Hvem dag?” Eller noe som er ennå verre er folk som skriver “henne” istedenfor “hun”. Henne så det ikke.. wtf?? haha

    14. Enig i mange av punktene.
      Det med syklister er også veldig irriterende, men det er faktisk ulovlig å sykle på fortauet hvis jeg ikke tar helt feil. Her burde heller staten gripe inn å skaffe flere sykkelstier!

    15. En ting som er irriterende er om du låner bort en større sum, la oss si 1000 kr, og aldri får dem tilbake. Nummer 11 irriterer meg også, men innser at noen sliter med norsk. Også hater jeg autocorrect og folk som sykler midt i veibanen 😉 Spesielt i lange oppoverbakker, og når det endelig åpner seg en sjangse for å kjøre forbi kommer det en jæ*la bil i mot.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg