UKENS LESERSPØRSMÅL

Er det veldig dyrt å ha baby? Hvor mye koster det ca i måneden?

– For oss har det foreløpig ikke vært superdyrt. Jeg aner ikke ca hvor mye det blir i måneden, men utgiftene våre med ham har egentlig foreløpig gått i bleier, kluter, flasker og noe klær. Litt koster det selvsagt, men jeg vil tro det blir mye dyrere når han er litt større og vokser ut av ting og så videre.

Kan du smile mer på bilder?

– Haha! Ja! Det skal jeg absolutt begynne med. Godt dere sier i fra, for jeg har ikke latt være å smile bevisst, har egentlig bare ikke tenkt noe over det. Her er en starter;

 

Kan du begynne å skrive hvor dere kjøper klærne til Leo, eventuelt hvilket merke det er?

– Det kan jeg selvfølgelig gjøre!

Får du økonomisk støtte fra NAV?

– Nei. Jeg får kun barnetrygd, men det gjør jo alle andre foreldre i Norge også da.

Får Leo morsmelkerstatning?

– Nei, Leo får morsmelk.

Når fyller du 17 år?

– 7 Juni fyller jeg 17. Synes egentlig det virker litt rart, ettersom det føles ut som jeg akkurat fylte 16?..

Hvordan går det i den nye hverdagen? Er det uvant?

– Det går egentlig veldig bra! Vi klarer oss superbra, selv om det er litt uvant og nytt enda! Det er jo en stor overgang å gå fra å ikke ha barn, til å “plutselig” ha et. Og det tror jeg er det for alle uansett alder.

Savner du noe med tiden før du ble gravid/mamma?

– Savner og savner. Nei, jeg tror ikke jeg savner stort. Bortsett fra kanskje å kunne treffe vennene mine i Gjøvik, de får jeg jo nesten aldri truffet lenger på grunn av at det blir så ekstremt mye styr å dra med oss Leo på en nesten 4-timers biltur. Angående det; Vi skal faktisk til Gjøvik neste helg!!

Hvor er sengen til Leo fra?

– Den er fra Babydan og heter “Tarok”. Vi fikk den vår av et vennepar av familien, og vi synes den er såå fin!

Leser du noen mammablogger? Har du noen å anbefale?

– Jeg leser stort sett alle som kommenterer her inne, men leser egentlig ingen fast! 

Nå ligger Leo og sover, pizzaen står på benken og Fredrik sitter i sofaen, så nå skal resten av fredagskvelden nytes! Håper alle får en flott start på helgen ♥

19 kommentarer
    1. Så koslig blogg du har! Liker og følge med på den. Jeg også var på din alder da jeg ble gravid. Jeg var 16 🙂 håper du leser min blogg ihvertfall innimellom 😉 hadde du fått Leo noen dager tidligere hadde vi nok truffet hverandre på barsel. Fikk datteren min den 19 Ha en fin kveld 🙂

    2. Hei! Vil bare si at jeg liker bloggen din og at jeg leser den hver dag😊vi har forresten bursdag på samme dag😊

    3. Står stor respekt av hva du står for!Blir så imponert over bloggen din!Masse Lykke til videre! Klem fra en farmor til to,og mormor til en!

    4. Hei 🙂
      Alle har rett på stønad fra NAV når de får barn,enten i form av månedlige foreldrepenger eller som en engangsstønad i forkant av fødsel 🙂

    5. Hei! Jeg lurte på om du kan skrive et innlegg om hva du synes om vaksinemotstandere?? Ser at du planlegger å vaksinere Leo og synes det er viktig, tenkte det kunne ha vært intressant lesning 🙂

    6. Vil ikke si at jeg ser at du smiler på det bilde… Hvorfor ikke smile med hele ansiktet, med øynene og vise tenner?
      Ellers så liker jeg bloggen din fordi den er rolig, jordnær og samtidig personlig. Misunner deg litt fordi jeg er ganske voksen, prøver å få barn, men får det ikke til (har prøvd 4 mnd), mens dere unge blir uplanlagt gravide bare noen blåser på dere 🙂 Heldige!

    7. Så fint innlegg! 🙂 Litt godt å se slike innlegg også, ikke bare blogger fullt av negative ting med å ha et barn i den alderen. Ha en fin lørdagskveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg