Å MISTE FRIHETEN

Hei dere, og håper dere har en flott torsdag!

Guud så varmt det har vært i dag! Dagen vår startet med en ganske urolig Leo i dag tidlig, ikke ville han sove eller spise, men likevel var han urolig. Jeg mistenkte litt magesmerter, så klokken halv seks i dag tidlig badet jeg ham og etter det bar jeg Leo rundt i leiligheten til han . Deretter la jeg meg selv, og vi sov til 11 tiden.

Helsesøster var også på besøk i dag i 3 tiden, og det fordi jeg har vært litt bekymret for om Leo får i seg nok mat. Hun var i området fra før, så derfor kom hun innom så vi fikk veid ham. Jeg var selvsagt livredd for at den lille gutten vår hadde gått ned i vekt, men det hadde han definitvt ikke! I dag veide han 5410 gram, og for åtte dager siden når vi var på helsestasjonen veide han 4910! Utrolig fin vektøkning, så dere kan si jeg var rimelig lettet når vi så hvor mye han hadde lagt på seg. Store gutten!

Nå er det ikke lenge siden vi kom hjem fra nok en handletur, og det var utrolig koselig å trille litt i det fine været. Leo sov hele turen, så det var også veldig greit. Når jeg gikk gravid husker jeg så mange nevnte det at man mistet all frihet når man får barn, og jeg merker jo at jeg ikke kan gjøre alt jeg vil lenger, – jeg kan jo for eksempel ikke dra ut når det passer meg uten å vite at jeg får med meg Leo. Jeg husker jeg ble litt skremt av at alle fremstilte det så negativt, for jeg merker jo nå at det ikke nødvendigvis er det.

Jeg trives veldig med å sette han foran meg selv i en hver situasjon. Han er totalt avhengig av meg, og for å være helt ærlig så liker jeg det veldig godt. Jeg tenker noen ganger på hvordan ungdomstiden min ville sett ut dersom Leo ikke ble født. Men det å kunne være der for Leo hele tiden når han trenger meg, 24 timer i døgnet og i alle mulige situasjoner, det er for meg viktigere enn all frihet og spontanitet i hele verden. Det tror jeg en hver mamma (eller hvert fall de fleste?) tenker også, selv om jeg selvsagt forstår at alle ikke tenker som meg.

Selv om det aldri var planen at jeg skulle tilbringe ungdomstiden min hjemme med en baby, min egen lille baby, så er jeg jo veldig glad det ble sånn. Og hadde jeg aldri blitt gravid, så hadde vel situasjonen jeg er i nå vært helt utenkelig og fjern. Jeg tror mange av oss velger å gjøre det beste ut av situasjonen man er i, og at det kan være noe av grunnen til at det føles så utrolig greit å ikke ha en ungdomstid som “alle andre”. Ikke misforstå, for jeg ville aldri i verden byttet ut det å være mamma for noe i hele universet! 

Dessuten er jeg ikke noe særlig glad i være mye alene. Sånn sett er det jo veldig greit, for nå er det virkelig sjeldent jeg er alene. Haha!

Leo ble så fin i den nye jakken sin! Herregud som jeg lo når jeg så det bildet her, ser jo ut som han svømmer og er helt borte i den på bildene, men det er ikke helt slik i virkeligheten altså.

Senere i kveld kommer moren min helt fra Gjøvik, så det blir utrolig hyggelig! Vi snakkes senere ♥

8 kommentarer
    1. Anonym: Så dumt at du synes det! Som jeg også skrev i ukens leserspørsmål denne uken så smiler jeg (eller, forsøker i hvert fall!) men liker ikke å smile med tennene, så da vil jeg helst gjøre det så lite som mulig, håper det er forståelig 🙂

      Synes for øvrig jeg har vært flink til å smile på bildene mine de siste dagene, men det er kanskje bare meg? haha! Ha en fin dag videre hvert fall <3

    2. Enig, du må smile mer 🙂 Du ser litt trist ut. Kan du ikke legge ut en selfie for eksempel 🙂 hehe

    3. Godt at lillegutt har gått opp i vekt 😀 Det med vekt er noe jeg tenker veldig mye når det kommer til frøkna mi også. Du, jeg syns du er veldig søt på alle bildene dine jeg. Du sier selv at du ikke liker å smile med tennene, og vi andre kan ikke gjøre noe annet enn å respektere det! Kos deg videre i kveld <3 klem

    4. utfra hele innlegget klarte to tullhøner og klage over at du ikkje smiler med tennene? jeez…..drit i de og ny tiden med Leo du 🙂
      eg har NULL bilder av megselv på min blogg så slipper eg sånn fjasekommentar

    5. Hei så nydelig innlegg jeg er helt ny på bloggen din og hvis du ikke liker å smile med tennene så er det helt greit vi må jo respektere det hvis du ikke liker det
      og jeg ville bare si at jeg følger det og lurte på om du ville følge meg tilbake 🙂

    6. Jeg er 32 år og har valgt sammen med min mann å ikke få unger. Mye fordi vi liker å reise å kose oss bare vi to, men det betyr så klart ikke at jeg ikke liker unger. Men jeg liker den friheten å gjør det jeg vil når jeg vil:)
      Jeg var med i et intervju som tv2 hadde om frivillig barnløshet. Syns det er greit at folk kan vite at vi som ikke vil ha barn har det like fint som di som velger barn. Jeg liker å følge med på bloggen din og syns Leo er kjempe søt:) Selv har jeg en nevø som blir 4 år i morgen som jeg er veldi gla i:)
      Fortsett med det du gjør og kos deg med din kjæreste og Leo:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg