EN GRUSOM MORGEN

Hei dere! 

For en morgen… Jeg kan med hånden på hjerte si at dette har vært en av de grusomste, mest stressende morgene noen sinne. Den slo morgenen til første skoledag lett, altså. Jeg vet ikke om jeg har nevnt det, men jeg har et viktig møte i Oslo klokken ett i dag, og da var det jo en selvfølge at i dag tidlig ville bli helt kaos.

Den startet egentlig relativt rolig med God morgen Norge på skjermen, Sigrid og jeg i sofaen med frokost og sminking, og Leo sovende i babynestet sitt. Vi hadde avtalt å gå halv 10, siden toget gikk 10:17 og vi måtte innom butikken for å kjøpe melk til Leo. Dere som har barn vet sikkert hvor fort tiden går, og jeg liker å ha god tid kontra å måtte løpe fra a til b.

Vel, den gang ei. For når jeg skulle finne kortet mitt klar til å dra, så var det sporløst forsvunnet. Tiden gikk og vi fikk smålig panikk når vi etter hvert så hvor mye klokken ble, jeg ble (nesten) desperat og løp rundt i skoene og jakka og lette hvor enn jeg trodde det kunne være. Akkurat i det jeg skal gi opp letingen og si slaget tapt stikker jeg hånden ned i sofaen, og gjett hva som ligger der? Ja, kortet mitt. Klokken begynte å nærme seg 09:50, og jeg fikk fort sagt i fra til Sigrid at vi ikke rekker innom butikken med vognen og alle tingene våre, og at jeg må løpe dit nå. Ja, så ble det jammen meg en grufull, intens og ufrivillig intervall-økt på meg også. Og det kjentes på kroppen etter 9 måneder uten trening, for å si det sånn.

Så kommer jeg omsider frem til butikken, andpusten og fryktelig ufresh. Jeg fikk røsket med meg tingene jeg skulle ha og fikk stilt meg i køen, som selvfølgelig var milelang, og kundene foran meg skulle selvsagt betale med kronestykker. Vi snakker enkroninger altså. Når det endelig ble min tur tror jeg hun i kassen skjønte at jeg hadde dårlig tid, så det gikk egentlig ganske raskt. Men når jeg skulle pakke ned varene eksploderte nærmest den ene ferdigpakken med melk til Leo, så jeg var klissvåt av morsmelkerstaning på hele hånda mi. Alt som kan gå galt, vil gå galt, sant?

PUH. Så nå sitter vi på toget og er fremme om litt over en halvtime. Når vi satte oss på toget og skulle forsøke å få i oss litt mat og drikke bruste selvsagt farrisen min over hele fanget mitt. Det er en sånn dag i dag, skjønner dere.

Ønsker dere en super tirsdag! Vi snakkes senere ♥

17 kommentarer
    1. du skam nydelig jente og elsker bilde og blogg din sykt
      mye og innelge dine <3
      vil takk deg søde kommer og til bake melig får deg min og fra din blogg søde deg <3
      hadde gla vis komme innom blogg min og <3
      du nyelig dag og kose deg videre<3 søde tirsdag videre<3
      du kose deg <3 i oslo søde deg og nydelig unge du he<3

    2. JESSICA, KAN DU LAGE SNAPCHAT SÅ VI KAN FØLE STORYENE DINE??? ELSKSR DEG OG DEN LILLE FAMILIEN DIN + BLOGGEN ❤️❤️

    3. Kan du skrive et innlegg om hva man trenger når man skal flytte første gang? altså.. ting du kjøpte inn, det du glemte å kjøpe inn osv. 🙂

    4. gitt opp ammingen? er ikke lenge siden du skrev at mme ikke var bra og at forskining ikke lyver, så er litt overrasket over at du har begynt og gi han det.

    5. Linn: Hei! Tror du misforsto grådig!
      Hater da aldri skrevet at mme ikke bra? Har skrevet at forskning lyver ikke: morsmelk er bedre enn mme.

      Jøye meg.. Hva er poenget med å vei og vende på ting jeg skriver?

      Til din informasjon har jeg strevet med ammingen siden dag 1. Det har vært utrolig vondt for meg å strebe så mye med noe man ønsker så masse. Håper du kan være så snill å lese ting ordentlig før du er uhøflig.

    6. “Barnet mitt fikk morsmelkerstatning, men er aldri syk og har minst fraværsdager i hele klassen sin” Vel.. Forskning lyver ikke. Det er alltid unntak, men er det verdt å risikere uansett?” dette skrev jo du, og da viser du til at du er negativ til mme. er ikke meningen og virke uhøfelig, jeg bare lurte siden du hele veien har virket veldig motstander av mme. må jo være mulig for leserne og da komentere det uten at du blir sint/frekk istedenfor og svare på en orgentlig måte. greit jeg formulerte meg på en dårlig måte i første komentar og det beklager jeg. og ja jeg vet at amming ikke er lett.

    7. Linn: Må ha gjort meg veldig uklar i innlegget, og du har tydelig misforstått. Når jeg skrev “Er det verdt å risikere uansett?” så siktet jeg til bruken av skrikekur. Eksemplet om mme og mm dro jeg inn fordi enkelte hevder at morsmelkerstatning er like bra som morsmelk (Noe det ikke er, i følge forskning) og sammenlignet dette derfor med at noen hevder skrikekur ikke påvirker barnets helse i fremtiden.

      Jeg er ikke motstander i det hele tatt. Du skrev og hadde en tone som var veldig uhøflig, derfor jeg reagerte. Tror amming er et veldig sårt tema for mange, så jeg prøver virkelig ikke å støte noen med vilje! Vet hvor vanskelig og vondt det er å ikke få til..

    8. Hei kan du skrive et innlegg om hvordan du planlegger innleggene dine og hvordan du “skriver” det?
      Bra blogger 🙂

    9. Martine: Hei du! Jeg kan i hvert fall svare deg her, og sikkert nevne det i ett innlegg også!

      Jeg planlegger veldig få av innleggene mine, jeg bare skriver. Det hender jeg finner et tema å skrive om, og at jeg da forhåndsskriver kvelden før jeg skal poste det, men det er riktig nok ikke så ofte. Ellers poster jeg et rundt klokken 4 (vanligvis) og et utover kvelden.

      Nå håper jeg at jeg ikke misforsto spørsmålet ditt! Si ifra om du vil ha svar på noe mer 🙂 Jessica <3

    10. beklager at jeg virket uhøfelig. det var ikke sånn ment, og det håper jeg du forstår! ja da har jeg misforstått deg tidligre, beklager det. amming er et sårt tema, med mange meninger. vet hvordan det er, har en sønn selv som er 7 uker.
      du får ha en fin kveld vidre! 🙂

    11. Linn: Beklager om jeg virket litt uhøflig også! Ja, jeg gjorde meg nok litt uklar og skulle skrevet det tydeligere. Så at du ikke var den eneste som hadde misforstått 🙂 Da kan jeg tenke meg at du skjønner hvordan det er ja, det er absolutt ikke så lett som jeg hadde sett for meg..

      Du også! <3

    12. Hei Jessica!
      Skjønner at du også må gi mme, jeg måtte gi opp ammingen etter én måned med et helvete selv.. Gutten min blir 5 uker i morgen, og han får Hipp mme. Hvilken bruker du til Leo? Han spiser også ganske mye, lager 120ml som minst, og det sluker han 5-6 ganger om dagen.. 😉 Har du merker noe til mageknip og luft når du gikk over til mme, og har det evt gått over? Syns min er merkbart mer plaget med luft etter at jeg kuttet morsmelk helt for en uke siden. Gir han litt miniform og malt i noen av flaskene. Har du noen tips til hva du syns fungerer/ikke fungerer mtp mme? Mange spørsmål dette, uff 😉

    13. Silje: Hei Silje!
      Ja, det var utrolig vondt å måtte slutte siden jeg ønsket det så sterkt, men det gikk rett og slett ikke lenger 🙁

      Jeg gir NAN, og han har fått tillegg en god stund nå, så det ble ingen brå overgang fra mm til mme. Har ikke merket noe foreløpig med luftsmerter eller noe slikt, heldigvis! 🙂 Har egentlig ikke så mange tips, bare at du kanskje kan prøve andre typer for å se om han reagerer likt på dem? Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg