FAMILIEFORØKELSE?

God kveld alle sammen!

Aller først, nei, det er ikke en baby til på vei (Enda) 

Men, Fredrik og jeg har snakket om at vi ønsker at Leo skal vokse opp med dyr, ettersom vi selv gjorde dette begge to, men nå som vi leier har vi ikke muligheten til å skaffe oss noen, og det er jo uansett veldig tidlig. Når jeg enda bodde hjemme hos mamma og pappa hadde vi to katter, og jeg synes faktisk det er utrolig mye selskap i dyr. Det er vel noe av det jeg har savnet mest etter jeg flyttet hjemmefra!

Fredrik vokste opp med hunder, og vil derfor ha hund, men jeg synes hund virker som så utrolig mye mer ansvar enn hva en katt gjør. Vi var vel egentlig enige om at vi ville ha en katt som skulle hete lunsj, men fungerer katter og babyer godt sammen? Æh, jeg har så mange spørsmål. Det blir vel uansett en stund til, så det meste slipper jeg å tenke på! Men tenk det da, enda et lite familiemedlem! Da hadde jo familien vært komplett. Neida, mangler nok en liten lillesøster også.

Vi skal selvsagt tenke oss veldig godt om før vi eventuelt tar denne avgjørelsen, for et dyr er mye ansvar uansett.

Uansett, i dag har vi hatt det kjempekoselig! Dere fikk jo tidligere høre om morgenen min, og i dag tidlig regnet det helt sinnssykt. Det første jeg tenkte er at dagen måtte bli en innedag, og det ble det jo også. Vi har riktig nok vært ute en liten tur på butikken, men ellers har vi holdt oss inne på grunn av været, og det har vært veldig greit! 

Ettersom vi nå flytter om 2 uker har jeg begynt å tenke litt på å pakke, så jeg får se om jeg starter i løpet av kvelden. Alltids bedre å være litt tidligere ute, enn litt for sent! Ønsker dere en kjempefin kveld videre, og håper dere har hatt en fin dag!

12 kommentarer
    1. Så koselig at dere tenker på å få en katt! Vil bare anbefale dere å se etter en hjemmeløs katt fra deres nærmeste kattehus/Dyrebeskyttelsen 🙂 Håper dere vurderer det! 🙂 Ha en fin kveld videre 🙂

    2. Jeg har selv vokst opp med katt og synst det er veldig koselig. Men vil anbefale å vente til Leo blir eldre… små barn har ikke alltid lett for å forstå hvordan de skal behandle dyr. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett barn dra katter i halen eller klemme de for hard. Dette kan føre til at katten får vondt og vil forsvare seg mot barnet. Så ja, kanskje litt lurt å vente til han skjønner forskjell på rett og galt 🙂 selv tror jeg at vi har hatt katt siden jeg var 2-3 år, noe som har gått veldig bra.

    3. Vi skaffet katt unge for 2 dager siden. Her er vesla 4 mnd om mandagen. Går veldig fint her. Passer bare litt ekstra på når vesla ligger på gulvet. Men null stress:-) vi har jo også at på til 2 hunder på 1 og 3 år ^^ så alt gå om man selv vil. Og selvfølgelig passer litt ekstra på 🙂 ville selv anbefalt å skaffet katt unge da den vil bli vant med barnet og ikke en katt som kanskje er vant med bare voksen mennesker. Men dette er jo smak og behag ^^
      ha en fin kveld videre.

    4. Vi har en katt her hjemme og lille tulla våres bare elsker han! Driver å koser med han hele tiden og følger etter han uansett hvor han går hender 🙂 har hatt katten siden hun var rundt 5-6 mnd gammel og nå er hun over 1 år 🙂

    5. Kan du lage ett innlegg om barnevernet?
      Siden du var 16 år ga sikkert jordmor deg tilbud om støtte fra bv, takket du ja elelr Nei? Kan du fortelle hvordan d var til deg osv..
      Takker på forhånd! 🙂
      Jeg skrev til deg i kommentarfeltet en annen dag om nesten d samme, men finner d
      Ikke igjenn …

    6. Pass på med katt! Babyer og barn er ofte allergiske mot katter, noen hunder er ikke så ikke, men katter spesielt ☺️

    7. Pass ekstra godt på om du skaffer deg en katt. Om du legger ungen din i senga/vogna uten oppsyn kan katten ligge seg med ungen, dermed kan det gå veldig gale om den legger seg slik at ungen ikke får puste. (feks over ansiktet)
      Sjansgsen er vell ikke så altfor stor… Men noe å tenke over uansett…

    8. Anonym: Har ikke hatt noe med barnevernet å gjøre, så da hadde jeg ikke hatt noe å skrive om! 🙂

      Fikk heller ikke tilbud fra jordmor. Spurte faktisk jordmor om det var rutine at barnevernet kom inn for å sjekke at alt var bra, men alder var ikke grunn nok i seg selv.

      Ha en fin dag <3

    9. Synes det er veldig fint at barn skal vokse opp med dyr. Jeg venter jenta mi nå i juli og vi har lyst til å få oss en hund så fort som mulig. 🙂 Vi er jo tilstede hele tiden og ser jo alltid etter barnet så ser ikke noe problem i å skaffe et kjæledyr selvom vi har bare små babyer enda 🙂

    10. Ungen kan lett utvikle allergi om den er utsatt for katt feks tidlig.. I tillegg er vel en kattunge lite omtenksom og forståelsesfull. Om dere skaffer katt, burde den være voksen som har rykte på seg for å være snill mot barn med stor tolmodighet. Vil sikkert være kjedelig om katten klorte til barnet i ansiktet fordi barnet var for hardfør mot katten:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg