JEG ER EN HORE

I følge (tydeligvis) ganske mange er jeg en løs hore siden jeg ble mamma som 16-åring. Det har jeg fått erfare via mitt kommentarfelt.

 

Får du barn når du er ung, er du en hore. Også gjerne løs. Venter du noen år, er du ingen hore, og hvert fall ikke løs! Alderen har definitivt alt med dette å gjøre. Fryktelig logisk, spør du meg.

Og får du barn med flere menn, ja, da har du hatt sex med flere hundre stykker, og er også gjerne løs og horete.

Men stopp en halv?… Det må være noen (eller kanskje ganske mange) som tydeligvis var fraværende under naturfagstimen i 9 klasse. Seksualundervisningen, for å være mer presis.

NEWS FLASH: Det er nemlig ikke slik at man kun blir gravid når man har pult X antall stykker. Å ha sex èn gang kan være nok til å bli gravid. Derfor sliter jeg virkelig med å forstå hvordan man er løs om man har sex en gang og blir gravid? Hva er horete ved det?

Og hvorfor, kjære medmennesker, bruker vi fortsatt “hore” som et skjellsord? Dette har jeg aldri forstått og jeg kommer nok heller aldri til å forstå det. De aller færreste blir vel prostituerte fordi de ønsker det, men fordi de ikke har annet valg. Det er jo ikke annet enn trist? 

Og da er det vel i grunn ganske spesielt å kalle unge mennesker som har fått barn for horer fordi de fikk barn tidlig, er det ikke?

“Fornuftige jenter venter med sex” Joda, det er nå greit. Jeg vet om flere jenter med 6 i så og si alle fag på skolen, jenter som er oppegående og som kommer fra møblerte hjem, og som ikke fester og drikker, men som fortsatt har sex med kjæresten de har vært sammen med i flere år. At du er uviten er heldigvis ikke mitt problem.

Dette utsagnet har for øvrig null og niks med saken og gjøre, men blir ofte brukt for å forsvare utsagnet med at unge mødre er alltid løse. Uavhengig av dette forstår jeg faktisk ikke hva det ene har med det andre å gjøre.

Så kall meg gjerne “hora fra Gjøvik” Men vi vet alle at det skulle ikke mer en ett samleie til for å bli gravid, og det gjelder uansett alder.

25 kommentarer
    1. Jeg blir så utrolig lei meg over at folk bruker hore som et sjeldsord. Du er absolutt ikke det. Man burde vite hva hore faktisk betyr før man bruker det!

    2. Så sant så sant! Og om eg får tilføye: kordan i alle daga kan nån påstå at du e “horat”/”løs” når du har fått ungen din med kjæresten din som du bor ilag med og e ilag med?? Fatte ikke å begrip det. Du kan vertfall trøste deg med at du har et langt bedre og flottare liv en alle de som bruke tida si på å uttale seg om sånt til folk 🙂

    3. Fine Jessica, du e ikke en hore, tænk nu de som blir mamma tidligere enn 16? Skal de bli kalt hore, nei det e andres valg å bli mamma!
      STÅ PÅ JESSICA ❤

    4. Fantastisk modent skrevet! Kunne ikke sagt meg mer enig, egentlig. Stå på, du er en vakker og god mor!! Heier på dere 🙂

    5. Eg vill heller kalle deg for “skjønnheten fra Gjøvik”.
      Veldig bra skrevet. Støtter deg 110℅

    6. Stakkars de som prostituerer seg… og nei, du er ikke en hore… Umodent av folk å skrive sånt, men de som skriver sånt, kan vel ikke ha stort mye mellom øra!

    7. Du er absolutt ingen hore. Du er en ung mor hva er helt med det? Når jeg er 16skal jeg skrive et inlegg på min egen blogg om hvor lei jeg er å bli mobbet. Håper du inspirerer flere til å skrive om alt de

    8. Du skal ikke alltid må forsvare deg mot mobbere og nettroll. Jeg ser hver gang jeg er inne på din blogg at du på en eller annen måte forsvarer deg for hat eller eventuelt hat i et eller flere innlegg. Foreksempel her, der du må poengtere det åpenbare. Og i det innlegge der du viste frem kroppen din etter fødsel, og du poengterte at det var bikinitrusen som så slik ut, og ikke du, noe en hver person meg iq forstår. Du trenger ikke å alltid skal bruke energi, og tenke gjennom hvert eneste trinn du gjør, pga netthets. Folk vil trykke ned på deg uansett hva du gjør, til og med når de selv VET at det ikke er fakta. Synes du er en flott jente, men det er synd å se deg alltid prøve å forsvare deg for å være slik som du er.

    9. Anonym: Det er ikke nødvendigvis slik at jeg forsvarer meg i dette innlegget. Jeg bruker kommentarene jeg har fått til opplyse om jeg synes er et viktig tema.

      Skjønner ikke helt hva du mener med bikinitrusa? Skrev at det så ut som jeg hadde cameltoe (Noe jeg understreker at alle kvinner får om de drar på seg noe for langt opp) men det er bare bikinitrusa fordi den er i XL, og som du kan se er jeg ingen XL. Den er alt for stor, og da så det uheldig ut på bildet.

      Jeg synes ikke jeg bruker mye av innleggene mine til å forsvare meg, du har selvsagt rett til din egen mening, men jeg føler det ikke slik.

    10. Mamma som 16: Om noe jeg synes er et viktig tema.

      Ser at jeg er litt uklar i mitt forrige svar: Jeg bruker disse kommentarene til å opplyse om noe jeg ser på som et viktig tema. Innlegget har et budskap, og er ikke nødvendigvis laget for at jeg skal forsvare meg selv. Skulle jeg gjort det med alle kommentarene jeg hadde fått hadde jeg ikke blogget om annet, noe jeg altså ikke gjør.

    11. Jeg har fulgt bloggen din en stund, men kan ikke se at noen har kalt deg hore? Dessuten har jeg inntrykk av at hore blir slengt ut av fra gutter i12-12 årsalderen, som neppe vet hva ordet betyr.
      Synes du er er blitt så utrolig negativ og klager på “alt og alle” for tiden. Har du ikke noe positivt å skrive om, la heller være å blogge, du kan fort bli omfattet som sur og sytete.

    12. Jeg skjønner litt hva anonym mener. Du virker som en jente med utrolig lav selvtillitt. Det er trist å se. I kommentaren din til anonym må du også påpeke at du ikke er en XL. Hva så om du hadde vært en XL? Du hadde jo vært fin som du er uansett hvordan str du er. Du poengterer det åpenbare igjen, som anonym vil frem til. Ikke bare i dette innlegget, men til og med i kommentaren din som svar til anonym. Vi kan se at du ikke er en XL, men du må likevel poengtere det. Jeg tror ikke anonym mener noe frekt med det.. Jeg vet at jeg ikke gjør det hvertfall! Jeg har selv veldig lav selvtillit å kan kjenne meg igjen i væremåten din på bloggen. Det er trist

    13. Jeg mener ikke at du er det, jeg har lest bloggen din lenge og syns folk kan droppe og kommentere om de ikke har noe fint og si til deg, og ikke bare det men skal man tenke sånn at man er hore bare for at man blir mamma tidlig så er det mange horer her i verden, jeg syns ikke du skal bry deg om det. du har mange fine innlegg på bloggen også.. Kos deg med den vakre familie i sommer og ikke bry deg om det andre mener og syns for dem er bare sjalu for at dem ikke er deg … Stå på og ikke gi deg du er ei sterk jente <3 God sommer til deg og dine 🙂

    14. Det heter stopp en hal, ikke stopp en halv.
      Det er (i likhet med overraskende mange andre uttrykk vi ofte bruker) et gammelt sjøuttrykk som har kommet til oss fra nederlandsk, der stop en hal betyr (overraskelse!) slutt å hale.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg