DEN EVIGE KAMPEN

Jeg står i speilet med Fredrik sittende i bakgrunnen med et eller annet fjollete spill. “Fredrik, synes du jeg har lagt på meg?” 

“Nei, så klart ikke. Jeg synes du er kjempe fin” svarer han forsiktig. Stakkaren vet jo hvordan dette kommer til å ende.

“Jo, Fredrik. Se da” Jeg tar tak i magen min. “Jeg har jo lagt på meg” legger jeg til.

“Men kjære vene Jessica, det er 3 måneder siden du fødte!”

“Det hjelper ikke. Nå er det nok!!” svarer jeg før jeg fort går ut i gangen, drar på meg skoene og småløper til butikken. Når jeg kommer frem røsker jeg med meg alt som har et navn som innebærer “salat” eller “sunt” og stirrer stygt bort på godterihyllene før jeg raskt forlater butikken.

Timene går, og jeg blir sulten. Jeg trasker bort til kjøleskapet med en liten anelse om hva som kommer til å skje, men jeg prøver å gjøre motstand. Men der står den. Nutella-boksen. 750 gram med ren livsglede. 

Til tross for at øynene mine er klistret fast til dette fine, flotte sjokoladepålegget som står pent og pyntelig på benken, tvinger jeg meg selv til å åpne kjøleskapet.

“Du elsker salat Jessica. Du forguder det, faktisk. Masse kjempedeilig hjertesalat med ruccola og tomater” Jeg prøver iherdig å fortelle meg selv hvor fryktelig mye bedre salat og agurkskiver er enn boksen med nutella som smiler til meg i sidesynet mitt.

Men nutella vinner, hver gang. Uten unntak.

Jeg setter meg i sofaen med nutellaboksen på fanget og en gigantisk spiseskje. 

“Skulle ikke du liksom være sunn d-” Prøver Fredrik å si. Lenger kommer han ikke. Hold kjeft, svarer jeg Fredrik. “Jeg skal starte i morgen” mumler jeg.

Følg bloggen på facebook ved å klikke HER!

4 kommentarer
    1. Haha, du er helt RÅ! 👏👏👏 du mister ikke denne leseren med det første hvertfall. Ler meg ihjel!

    2. Ååå, du er ikke alene !! Jeg gjemmer sjokoladepålegg for ungene, det samme med oboy… Fersker de meg sier jeg bare at det er kaffe… Hehe…

    3. Haha, det var som å lese om meg selv😮 jeg spør typen om jeg har lagt på meg og han svarer likt alle gangen”nei, det har du ikke, du er perfekt”
      Men av enn eller annen grunn så setter jeg meg ned i sofaen med potetgullposen på fanget og Pepsi Max flaska på bordet 🙂 og trøster meg med å si at “ja du trener jo flere ganger i uka, så dette er lov”
      Uff:)
      Haha, du skriver så bra Jessica 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg