DETTE HAR JEG ALDRI GJORT FØR

Men jeg prøver! Etter deres ønsker.

Oppskrift på kyllingsalat med mango og ruccola.

Du trenger;

Kyllingfilet

2 halvstore mangoer

2 pakker med ruccola

Noen håndfuller med babyspinat 

1 boks med mais

2 halvstore avokadoer (Jeg kjøpte 3, men den ene var ikke moden..)

1 halv sitron

4 store tomater eller flere, mindre cherrytomater

Olivenolje

Noen håndfuller med revet mozzarella

Balsamico (om ønskelig)

Salt og pepper

Flytende smør

 

1. Sett på ovnen og finn frem en ildfast form.

2.  Tilsett flytende smør på selve kyllingfilene, og krydre dem med salt og pepper. Sett kyllingen i ovnen.

3. Kutt opp alt grønt og putt det i en bolle.

4. Ta ut kyllingen når den er ferdig (Jeg sjekker raskt med en skarp kniv om den er gjennomstekt) og miks det sammen med bollen med grønt. Klem deretter ut saften fra den halve sitronen og du er ferdig. Enkelt og raskt.

Utover sommeren er det jo supert å bare legge kyllingen på grillen også! Jeg foretrekker allikevel å putte den i ovnen fremfor å steke den i pannen, da jeg føler den blir mye saftigere i ovnen. Håper dere liker den ♥

14 kommentarer

Siste innlegg