VERDENS BESTE PAPPA

 

Jeg er bare så fryktelig glad. Fryktelig glad fordi jeg fant en så fantastisk pappa til barnet mitt!

Jeg vet at dere ser her på bloggen hvor flink han er, men jeg vet også at dere ikke ser alt. Leo er så glad i pappaen sin. Man kan se at hele ansiktet hans lyser opp hver gang Fredrik snakker til han, og Leo ler aldri så godt som når Fredrik får han til å le. Det er så utrolig fint å se på!

Jeg skal være ærlig med dere. Jeg trodde alltid at Fredrik kom til å bli en kjempeflink pappa, men en så god? Nei, det hadde jeg definitivt ikke sett for meg. Man ser på hele Fredrik at han ville gjort alt i hele verden for at Leo skal ha det best mulig. Og det gjør han også.

Jeg tror faktisk ikke jeg er den eneste som har fått en så fin pappa til barnet mitt heller, skal jeg være helt ærlig. Alle de jeg kjenner på min alder som er gravide, er sammen med barnefar. Og alle, unntatt ei, som har fått baby på min alder, er også sammen med barnefar.

Jeg mener ikke at man skal regne med at pappaen til barnet ditt er der uansett om du skulle bli gravid i ung alder, men det er så fint å se at det faktisk ikke trenger å bli sånn at faren stikker av.

Jeg vet at statistikken viser noe annet, og jeg vet godt at sannsynligheten for at faren blir igjen når man blir gravid som 16-åring ikke er særlig stor. Men det at det faktisk skjer, det synes jeg er veldig fint. Kanskje gir det oss en god bekreftelse på at mange liker å høre om det negative, for det er det som oftest er mest underholdende for oss? Ikke vet jeg. Jeg må innrømme at jeg sjelden hører om 16, 17, eller 18 åringer som har barn og som er sammen med barnefar, kontra 16, 17 eller 18-åringer som er alenemødre.

Jeg tror at dette blir skyøvet bort i skyggen fordi vi det er blitt så kjent at alle som blir mamma i ung alder blir alene med barnet. Jeg tror vi trenger å se at det ikke nødvendigvis er slik.

10 kommentarer
    1. Veldig fint innlegg, du og Fredrik virker som veldig gode foreldre for deres skjønne lille gutt 🙂 sant som du skriver, statistikker har ikke alltid rett -heldigvis finnes det unntak. Men det finnes alltid folk som tror de er mye bedre enn andre, det vil alltid finnes slike mennesker også, som kritiserer andre uansett hva de gjør. Blås i dem! Ha en fin dag videre og stå på <3

    2. Anonym: Det var da en utrolig unødvendig kommentar å legge igjen over her.
      Veldig koselig bilde av far og sønn, sier mer enn tusen ord.
      En riktig fin sommerkveld ønskes deg og din fine lille familie 😊

    3. Så bra at han er en så flink papppa. Det er ingenting som er bedre en og se en pappa som er så flink med barnet sitt. Jeg ble også gravid med en i en alder av 13 år og forholdet våres gikk ikke så bra, men så ble jeg gravid igjen når jeg var 16 år, og nå er jeg 20 pg jeg og barnefaren er fremdeles sammen, og vi er ganske lykkelige også 😉 Så ja det er noen som får det til og funke, mens andre så går det ikke så bra med! 🙂

    4. Det kan vel gå like bra med en pappa på 17 som en på 35. Det er bare at det er så amnge flere av de på 35+/-, enn en på 17+/-, derfor hører en sjeldnere om det når de stikker sin vei.
      Og en ting til, den beste pappaen (og mammaen) er den som holder barnet i armene sine når de gir flaske, på lik linje med de som ammer. Selv om barnet får flaske så er denne nærheten veldig viktig.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg