PAPPAS REAKSJON PÅ GRAVIDITETEN

“Jessica er hvadasadu?” Pappa står på kjøkkenet med mamma hjemme i Gjøvik, lettere sjokkert.

“Gravid, ja” Svarer mamma 

“Hæ?” Pappa hører ikke, helt ærlig tror jeg ikke han ville høre.

Stakkar, stakkar pappa. Jeg må innrømme at jeg av og til tenker på at jeg skulle stått der og sett ansiktsutrykket hans. Eller, kanskje ikke?.. Haha!

Selv var jeg ikke tilstede, for jeg klarte ikke fortelle det til han. Jeg visste at han ville bli skuffet, jeg vet hvor viktig utdanningen min er for han, og jeg visste hva han kom til å si. Men mamma og jeg kunne jo ikke akkurat holde det hemmelig for han heller.

Jeg vet du kanskje tror at psykologi-studiene røk pappa, men hey, jeg er enda ung!! De skal bli ferdige, og spesielt fordi du kanskje ikke helt forventer det etter at jeg fikk Leo! Men mest fordi jeg vil oppnå det selv. Og fordi jeg klarer det jeg vil.

Han er selvsagt veldig glad i Leo, og han liker veldig godt å tilbringe tid med ham! Man tilvennes selvsagt situasjonen, han kom med sin mening, og mer enn det får man ikke gjort som forelder. Det viktigste er ikke hva man sa for et år siden, men hva man sier i dag.

10 kommentarer
    1. Den dag i dag er mulighetene mange:-) Det er flere måter å studere på, og mange studier er tilpasset fordi folk har barn. Det er jo folk i alle aldre som studerer i dag:-) Jeg er sikker på at du oppnår det du vil hvis du står på:-)

    2. Først må du du bli ferdig med allmennfaglig og så kan du begynne å tenke på å komme inn på proffesjonstudiet i psykologi. Huske på det er skyhøyt snitt for å kommet inn der.

    3. Anonym: Vet godt at det er høyt snitt, men gikk ut av ungdomsskolen med ca 5 i snitt, så om jeg jobber hardt klarer jeg det jeg vil 🙂

      Håper du har en fin kveld, og takk for informasjon 🙂

    4. Er det mulig å ha så stort behov for å trekke ned andre? Om du har fått 5 i snitt på ungdomsskolen så klarer du nok helt fint å få like bra på videregående. Stå på, jessica, du klarer det nok!
      Jeg synes det er veldig bra at du vil ta utdanning selv om du har et barn, det er virkelig beundringsverdig!
      Blir aldri lei av den bloggen din, men får noen ganger lyst til å gråte av alle de stygge og unødvendige kommentarene som kommer inn.. Men tror jeg bare må prøve å ignorere at folk prøver å trekke deg ned 🙁
      Digger bloggen din, fortsett med masse forskjellige innlegg, både hverdag, “klaging” (som folk sier) og kom med dine meninger, for jeg elsker å lese alt du skriver!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg