DET BLIR NOK ENSOMT..

Husker dere jeg snakket om at jeg hadde bestemt meg for å gå deltid på videregående til høsten?

Vel. For det første ble jeg i tvil når jeg fikk snakket litt med de rundt meg, og for det andre synes jeg det er vanskelig å sende Leo i barnehagen når han er 5-6 måneder gammel. Dessuten er jeg jo egentlig i permisjon med Leo, så da tenker jeg at nettstudier er “lettere”, misforstå meg rett her, enn å gå fulltid på videregående med Leo i barnehagen fra 08:00 – 16:00 hver bidige hverdag.

Så ja, til høsten blir jeg “alenemor” hjemme med Leo og nettstudier, og Fredrik begynner som lærling på en butikk et stykke fra Larvik. Så ja, litt ensomt blir det nok, men Fredrik kommer jo hjem utover dagen (eller i noen tilfeller kanskje kvelden også?)

Du og jeg, lille venn. Du og jeg!

 

 

Det blir nok ganske tøft, men aller mest blir det kos. Jeg skal selvsagt ikke ta alle årene på videregående med hjelp av nettstudier, men sånn jeg ser det nå er dette det beste alternativet for Leo, og det viktigste er at Leo har det best mulig.

Så, dette året jeg stå på eksamen, og jeg har som mål å få samme karakter på eksamen(er?) som jeg fikk siste året på ungdomsskolen, nemlig 5 og 6. Eller, jeg satser egentlig på å få 6 på begge i år. Dette blir bra!!

13 kommentarer
    1. Jeg synst du skal være hjemme og nyte tiden med gutten din <3
      Kjæresten min jobber hele dagen , kan bli litt ensomt men tiden går fort om man har noe å gjøre 🙂

    2. Høres ut som en god plan! 🙂 Jeg måtte også sette skolegangen litt på vent da snuppa ble født, og jeg angrer ikke et sekund 🙂 De blir store så fort, det er bare å nyte tiden mens han enda er liten 🙂 <3 Å ta fag på nett kommer til å gå kjempebra! Jeg tok 2 fag som nettelev, og så lenge man klarer å være strukturert er det null stress. Du er en veldig reflektert ung mamma, og jeg er ikke i tvil om at du klarer det!!!
      Hellosme; Syt? Hvor da? Om du ikke har noe positivt å komme med, evt konstruktiv kritikk, kan du strengt tatt bare holde....

    3. Alenemor?? Det er da ingen familier der begge foreldre er hjemme på dagtid? Herligfred, hadde du sett for deg at kjæresten din skulle være hjemme med deg hele tiden? Menn jobber!! Ofte lenge, og ofte reiser de.. Slik er livet lille venn… De fleste mammaer i permisjon er alene hjemme fra 8-17 hver ukedag..

    4. Jeg tok skolen ferdi når jeg hadde en nyfødt baby. Samboer jobbet fra 8-21 neste hver dag, utenom to dager i uken! Var veldig ensomt, hadde ikke så mye familie å venner i nærheten. Men jeg tenkte at det var bare for en periode å ikke slik d skulle være livet ut. Det hjalp veldig for meg på de lange dagene!:) lykke til! Du klarer d du vil!!:)

    5. Synes ikke du skal sende en 5-6 mnd gammel baby i noe barnehage !! Har selv en på 10mnd
      Og gruer mg ihjel til barnehagestart
      . Du virker ut som en kjempe god mor.
      PS: drit i alle de negative kommentarene. Tenk at de faktisk tar seg tid til og lese og kommentere innlegget ditt.. De har lite og gjøre !!:)) stå på! ! Vet selv at det det ikke alltid er like lett!! :))

    6. Det går nok veldig greit 🙂 Jeg er gravid, nettstudent, har tre firebeinte barn og en mann som jobber døgnet rundt. Til tider ensomt, men man får mye frihet som nettstudent også, så man kan fylle dagene slik att det ikke blir for stille og ensomt =)

    7. Går nok bra som nettstudent, virker fint å kunne tilbringe ekstra tid med Leo! Spesielt siden han er ditt første barn 🙂 Men til dere som synes å sende et barn på et par mnd i barnehage er nore man absolutt ikke burde gjøre, så begynte jeg i barnehagen da jeg var bare et par mnd gammel. Jeg vil tørre å påstå at det ikke har hatt noe negativ påvirkning på meg, og tror jeg hadde hatt det like bra uansett om jeg var i barnehage eller ikke! Det viktigste er tross alt er hva som føles best for dere å gjøre som er det riktige, og for noen er det viktigste å blir hjemme, mens andre heller vil sende barna i barnehagen. Lykke til med skoleåret! Det blir sikkert å gå kjempebra!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg