JEG HAR VÆRT UTRO..

Her i huset er det nulltoleranse for utroskap. Kommer Fredrik noen gang til meg og forteller at han har vært utro, så hadde jeg aldri i verden gått videre med ham. Det er et alvorlig tillitsbrudd, og en skikkelig dealbreaker for meg. Jeg vet at jeg aldri hadde klart å kunne stole på ham noen gang igjen. Jeg sier ikke at dette er den rette måten å gjøre det på, men det er sannheten for meg. 

Jeg mener heller ikke at bare det er barn innblandet, så skal man gjøre absolutt alt for å holde sammen. Joda, man skal selvsagt strekke seg langt, det er ikke det jeg mener. Jeg tror barn forstår og merker mer enn vi selv oppfatter, og jeg vet at hadde Fredrik og jeg hatt et elendig forhold, men holdt ut for Leo sin skyld, så tror jeg det til syvende og sist ville gått utover Leo.

Jeg føler også jeg har et stort ansvar ovenfor Leo og hvordan jeg oppdrar ham. Jeg må lære ham at sånn gjør man ikke mot kvinner, og at det ikke er akseptabelt på noen som helst måte. Dette tror jeg også er en medvirkende faktor til hvorfor jeg ikke ville ha tilgitt utroskap.


Jeg har vært sammen med noen som har vært utro mot meg, og det aksepterte jeg ikke. Jeg stakk, og angrer ikke et sekund på det.

Men jeg har også vært på andre siden. Jeg har vært utro selv. Det var ingen barn innblandet (selvsagt) og vi avsluttet etter hendelsen. Jeg tror kanskje jeg ikke hadde noe tro på forholdet i utgangspunktet, så derfor bare lot jeg det skje. Ikke at det er noen unnskyldning i det hele tatt, for det var jeg som hadde gjort noe galt – uansett hvor dårlig forholdet var. Ekstremt dårlig gjort av meg, og jeg skammer meg selvsagt veldig masse. Det er jo ikke verre enn å ende forholdet før du velger å gjøre noe med noen andre. 

Jeg hadde mye skyldfølelse i ettertid. Etterhvert innså jeg at jeg enten kunne fortsette å tenke på det i evig tid, eller prøve å komme meg videre.

Jeg har kommet meg videre. Jeg har forandret meg. Ville aldri i verden gjort det igjen. Og ville aldri, aldri gjort det mot min nåværende samboer. Synes det er så dumt når noen påpeker at man ikke burde stole på noen som har vært utro tidligere, for hvorfor skal man ikke det? Jeg er ikke den samme som jeg var den gang.

Faktisk så tror jeg alle trenger å høre at gresset ikke nødvendigvis er grønnere på den andre siden, men heller der du vanner det.

Jeg lærte noe veldig viktig av det også, utroskap er aldri rett, og aldri, aldri verdt det..

69 kommentarer
    1. “Jeg må lære ham at sånn gjør man ikke mot kvinner…” Men mot menn er det helt greit? Skal stakkars Leo bli oppdratt til at han må godta å bli cheata på?

    2. Sebastian: Hvor leser du at jeg skriver at det er greit mot menn? Jeg var utro FØR jeg traff Fredrik.

      Nei, det er selvsagt ikke heller greit mot menn. Utroskap er ikke greit mot noen.

    3. i mitt tilfelle kunne jeg akseptert om min mann bare hadde kysset en annen kvinne. Men om han hadde ligget med henne hadde det vært på hode ut. Men selv om jeg kan akseptere et kyss, så betyr ikke det at han kan gjør det. Han bryter jo så klart min tillit til han.
      Men hadde jeg kysset en annen mann, så er det totalt null toleranse hos min mann.

    4. Fordi du skriver at det ikke er greit å gjøre det mot kvinner. Det viser jo at du mener det er greit mot menn. Og det er ofte kvinner som er utro også, selv om det er menn som har fått det på seg.

    5. Et knull i fylla er noe annet enn løgn bak ryggen over lengre tid. DEt første kan man komme over og tilgi, men det andre er aldri tilgibart.

    6. Fasinerende hvor mange forhold og kjærlighets erfaringer du har til å kun være 16(eller 17?) hhaha… Men jeg er enig i det du skriver, utroskap er uakseptabelt!!

    7. Veldig spesielt å lese over andres synspunkt om dette. Interessant er det! Noen hadde ikke godtatt et kyss, mens andre hadde godtatt et ligg i fylla! Der ser man hvor forskjellige vi mennesker er, og godt er det. Jeg har selv vært utro 1 gang når jeg var 15… For meg er det en stor skam jeg bare må leve med.. Jeg kunne aldri, aldri gjort det igjen under noen omstendigheter! Jeg har også vært på den andre siden, der min eks var urto… Det er så vondt og fryktelig.
      Jeg tenker at så lenge man som et par kan snakke og bli enige om grenser, er det greit.

    8. Anonym: Jeg synes ikke at det jeg nevner her antyder at jeg har hatt særlig mange kjærester eller kjærlighetserfaringer?

      Husk at utroskap ikke nødvendigvis innebærer sex:-)
      Har vel hatt 4 forhold inkl dette med Fredrik. Et par forhold som kun varte i en måneds tid. Ikke noe jeg ser tilbake på som noe skikkelig seriøst!

    9. Innledningsvis sier du “Det er et alvorlig tillitsbrudd, og en skikkelig dealbreaker for meg. Jeg vet at jeg aldri hadde klart å stole på ham noen gang igjen.
      Og mot slutten sier du at du syns det er dumt når folk påpeker at at man ikke burde stole på noen som har vært utro tidligere.
      Klikket inn på bloggen for første gang og tenkte jeg skulle lese et innlegg.
      Du kan bedre enn å motsi deg selv.. Håper jeg

    10. Prøver du å etterligne bloggen til mammatilmichelle med overskriften tenker jeg for å få lesere eller noe? Hun et par dager før deg, jeg har blitt voldtatt, og du nå, jeg har vært utro… bare lurer.

    11. Du forteller at Fredrik ikke kan stole på deg( uten å skrive det, men det er forståelig)
      Du nevner at mennesker som er /har vært utro ikke er til å stole på.Jeg mener også at her motsier du deg selv. Innlegget viser til egoisme og uvitendhet.
      Du har vært utro, men hinter til at du aldri vil gjøre det igjen. Mange andre kan vell også få tilitt igjen og aldri gjøre det samme.
      Du er overhodet ikke den enste som kan stoles på etter utroskap.
      Fredrik kan jo ikke stole på deg da. Du er jo en som har vært utro. ……

    12. Anonym: Kom på å skrive dette innlegget fordi Pierre hadde vært utro mot martine, og hun skrev et innlegg om det på bloggen sin.

      Er så dritt lei av å bli sammenlignet med Anna at jeg har ikke ord. Jeg er jeg, hun er hun. Det eneste vi har til felles er at vi ble mor tidlig og at vi blogger.

    13. Anonym: Haha, tror du overanalyserer. KLART kan Fredrik stole på meg!

      Kan du referere til hvor jeg skriver at mennesker som er utro ikke er til å stole på?

      Hinter til at jeg aldri vil gjøre det igjen? Jeg skriver jo klart og tydelig at det “ALDRI, VIL SKJE I GJEN”

      Hvem er du til å fortelle samboeren min hvem han kan stole på og ikke?

    14. Mamma som 16: Jeg skriver “JEG hadde ikke klart å kunne stole på Fredrik igjen dersom han var utro”

      Ikke “ALLE som er utro er ikke til å stole på i ettertid”

    15. skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal vri og vrenge på en slik tekst, alle som har litt i hue skjønner vel hva jenta mener? ærlingtalt, finn på noe bedre enn å finne ting å hakke på 🙂 Jessica har nok forandret seg etter den gang, og jeg håper for guds skyld at folk skjønner det i og med at hun har en samboer og et barn med han…

    16. Utroskap er en umulig og evigvarende debatt om et tema som har så utrolig mange sider, og parter. For noen gjelder regelen “once a cheater, always a cheater”, for andre er man utro én gang og lærer en livslekse av det. Jeg synes ikke at noen har rett til å kommentere at Jessica motsier seg selv i innlegget sitt. -Det er absolutt fullt mulig å ha nulltoleranse for utroskap og å si at man aldri ville ha vært utro igjen, selv om man har vært det tidligere. De aller fleste som har vært i et langvarig forhold kan fortelle at de har gjort ting med/ tenkt på å gjøre ting med/ fantasert om å gjøre ting med andre personer enn kjæresten, uten at de selv klassifiserer det som utroskap, og uten at det noen sinne gjentar seg. Utroskap er mye vanligere enn man skulle tro, det er bare at de fleste bortforklarer handlingene sine med at de var fulle/ misfornøyde i forholdet sitt o.l. og derfor ikke mener at de egentlig har vært utro. Jeg synes det er drittøft av Jessica å innrømme ovenfor seg selv og andre at hun har vært utro. Det tyder på en enorm selvinnsikt, samt at hun har lært av sine feil og tvilsomt gjør det samme igjen.

    17. “Jeg føler også jeg har et stort ansvar ovenfor Leo og hvordan jeg oppdrar ham. Jeg må lære ham at sånn gjør man ikke mot kvinner, og at det ikke er akseptabelt på noen som helst måte.”
      Hva om han er homofil? just saying

    18. Anonym: Det går jo begge veier, selvsagt! Vær så snill og tenk litt.

      Om han er homofil så er han like høyt elsket. Ingenting hadde vært forandret, og det samme gjelder med menn og menn. Utroskap er ikke greit uansett.

    19. Takk! Endelig en med vett i hodet! Hvor får folk det fra, at det er greit og være utro? Og at når man er full så er det liksom “greit” å være utro? Selv om man har inntatt alkohol, glemmer man ikke hele livet sitt og hvem som står seg selv nær. Hvis man er utro, er man rett og slett ikke klar for et forhold

    20. Gå heng deg, jeg er så ekstrem lei av disse mammabloggere. Jeg finner ikke et eneste blogg som ikke heter “15 år og mamma”. 19 år og trebarnsmor. Legg ned bloggen vær så snill.

    21. Har du vært utro en gang, så finnes det ingen garantier for at du ikke kommer til å gjøre det igjen. En gang tyv, alltid tyv er det noe som heter.

    22. til alle dere anonyme som klager på bloggen hennes og innholdet: om dere ikke liker det hun skriver så er det bare å la være å lese den. oppfør dere og finn dere heller noe annet å gjøre.
      når det kommer til utroskap har alle sine meninger og jeg vil si at jeg deler de samme meningene som mammasom16. hadde kjæresten min vært utro ville jeg ikke kunne ha stolt på ham igjen.
      om noen er utro -uansett grunn- er det fordi di enten ikke er tilpass i det forholdet de er i eller så er di rett og slett ikke klare for et forhold.
      samtidig finnes det mange grader av det å være utro. mange definerer det å være utro som å ha sex med noen andre, men kyssing, og selv bare prat kan defineres som å være utro.

    23. Det er ikke det at jeg ikke liker henne. Hun er pen og kan være en flink mor. Men jeg synes bare at denne bloggen er dårlig og kjedelig. Jeg er totalt uinteressert i mammablogger.

    24. 25.07.2015 kl.17:46
      Innledningsvis sier du “Det er et alvorlig tillitsbrudd, og en skikkelig dealbreaker for meg. Jeg vet at jeg aldri hadde klart å stole på ham noen gang igjen.
      Og mot slutten sier du at du syns det er dumt når folk påpeker at at man ikke burde stole på noen som har vært utro tidligere.
      Svar: Ho mener vel at det e ett tillitsbrudd mellpm to partnere… altså om du va utro mot meg, så hadde ikke eg kunnet stole på deg igjen, og motsatt!
      Men at det e feil “engang utro, alltid utro” Selv om eg og du ikke stoler på hverandre, kan godt din nye partner stole på deg, til d motsatte e bevist… og andre veien.. skjønner? Ikke så vanskelog hvis man ikke bare ønsker å gi kritikk…

    25. Dere klikker dere inn for å si “legg ned bloggen”. Ikke klikk deg inn i det heletatt-du bidrar til flere lesere, og du har tatt deg tid til å lese hele innlegget. Så litt interessant var det vel? Bare fordi man er toppblogger,og kan bli gjenkjent på gata,så er det ikke dermed sagt at det er “fritt frem”-greit med drittslenging og at bloggere skal tåle alt mulig …

    26. Anonym 1,2 og 3. Hvis dette er en så jævlig uinteressant og kjedelig blogg, hvorfor i alle dager er dere her inne for å lese og kommentere? Haha sier vel mer om deres innholdsrike liv. Haters make you famous sier jeg bare, kos dere peeps

    27. Fytti helvete så mange stygge kommentarer!! Kjenner jeg blir så lei meg og provosert av dere tafatte mennesker som sitter å leker så utrolig tøffe bak det stygge tastaturet deres!! Liker dere ikke mammabloggere så hold dere for svarte unna da! La nå denne stakkars jenta være i fred!
      Synes du blogger utrolig bra, og ikke minst virker det som at du er en utrolig god og flink mamma! Lille Leo er heldig 🙂 Stå på videre <3

    28. Du har en bra blogg, MEN er veldig teit at hver overskrift du velger å ha må være så dramatisk.. Altså bare får å få flere klikk på siden din :/

    29. Det eneste jeg tenkte på er at hva om Leo er homofil? Du kan ikke være sikker på at han liker bare kvinner eller i det heletatt blir å gjøre det?

    30. Drit i de stygge kommentaran. De gjør d bare for å slenge drit på deg når de først har nåt å klage over deg for. Sjøl om de bare kommer med dårlige argumenter. Kos deg, se bortifra dem. Du viser bare hvor mer voksen du er enn dem! 🙂 for det er du, og det har jeg sett etter hvor lenge jeg har fulgt bloggen din! Folkens, disse kommentarene er LATTERLIGE!!!! Jessica er ikke den eneste her i verden som har vært utro, husk d!

    31. Utroskap er ikke greit! Og det er det henne mener! En gang utro, alltid utro, stemmer nødvendigvis ikke alltid! Samme hvem alder man er,så er utroskap like vondt uansett.

    32. Er sant det med at selv om en er utro en gang betyr ikke det at man er det igjen jeg er forlovet med en mann som var utro mot den forrige han var forlovet med han lærde leksa si og kommer aldri til å Være det igjen sier han og jeg tror på han.

    33. 1. Er du drittlei denne bloggen er løsningen veldig enkel; DU dropper å klikke deg inn her. Snakk om å være åndesvak.
      2. Hun skriver at Leo ikke skal gjøre slik mot jenter, ettersom Leo er en GUTT. Hadde hun hatt en jente hadde nok setningen vært motsatt, altså mener hun ikke at det er greit med jenter som er utro mot gutter.
      3. Det er en vesentlig stor forskjell på å ha vært utro tidligere i livet, og å være utro mot Fredrik. Hun skriver selv at hun tidligere var i et forhold hun hadde lite tro på, men nå bor hun og har barn sammen med Fredrik. Det er forskjell på å ikke kunne stole på en som har vært utro mot en annen tidligere og en som har vært utro mot DEG. Det kan man på ingen måte trekke en parallell mellom.
      4. Om Leo hadde vært homofil hadde jo ikke det utgjort noen forskjell, så hvorfor stiller dere spørsmål og skriver dumme kommentarer rundt det? Man kan ikke alltid skrive alt en person kan bli, så selv om hun valgte å skrive om han og en jente, antyder ikke det at hun ikke godtar homofili?
      5. Til dere som skriver at hun er for liten til å vite noe som helst om temaet, hva slags dømmekraft har dere til å påstå noe sånt? Spiller ingen rolle hvor gammel man er, det man har vært borte i har man vært borte i, og kan uttale seg om samme hva faen dere mener

    34. Folk misforstår jo alt!? Greie ikkje dokke å lese uten å vrenge på orda etterpå? Ho skrive jo klart å tidlig “Synes det er så dumt når noen påpeker at man ikke burde stole på noen som har vært utro tidligere, for hvorfor skal man ikke det? Jeg er ikke den samme som jeg var den gang.”
      Folk sitter her å sei at ho skrive, du kan aldri stole på en som har vert utro før. Men ho skrive jo heilt omvendt?
      Vær så snill, voks opp, lær dokke å les skikkelig, og sist men ikkje minst, har du ikkje noke godt å sei, ikkje sei noke i det heile tatt!
      Takk for meg.

    35. Fyfader hvor oppgitt jeg blir av menneskene i dette kommentarfeltet. 80% er jo bare dritt! Hva feiler egentlig? Kan dere LESE hva hun faktisk har skrevet i dette innlegget, og slutte å kritisere hver setning, hvert ord? Hva hjelper det dere i livet å vri og vende på hennes tanker og meninger slik at hun virker totalt tulling, noe hun IKKE er! Det er dere som er helt korka som ikke engang forstår budskapet hennes i dette innlegget, bare slenger med leppa for å virke tøff. Livet deres må være jævlig miserabelt om dere engang gidd å bruke tid på å trykke ned andre. Blir flau over menneskeheten

    36. Ingen andre enn jeg skal ha lov til å gjøre noe på si
      Utro eller ei….
      Hvis det skjer så er det slutt.
      Kommer aldri til å stole på den igjen.
      Jeg vet hvem jeg er, men ikke helt deg…..
      jaja
      En modner kanskje med årene?

    37. Utroskap er uakseptabelt uansett hvordan,om man er edru eller full. Uansett hvor full man er så burde man ha noen bjeller i hode som ringer og sier fra at dette er feil. Mangler man de så er det kanskje noe mer i forholdet som mangler.

    38. Jeg er enig med deg. Utroskap er ikke greit, uansett hvem som er den som er utro i forholdet. Jeg er glad du vil oppdra Leo til å respektere hverandre i et forhold.
      Og til alle dere anonyme som slenger dritt. Hvis dere ikke liker bloggen hennes, men bruker tiden deres til å lese den fordet, hva sier det da om dere? Dere klager over hvor dårlig den er eller hvor teit Jessica er. Men hvor teite er ikke dere som sitter og bruker tiden deres på å lese denne bloggen og enda værre faktisk tar dere tid til å kommentere dumme kommentarer…

    39. Tenk å være så spydig mot en blogger! Hvis dokker faktisk ikke har nokka å kommentere enn å være stygg, rætt og slett. Så kom dokker bort med en gang, har dokker ikke bedre ting å gjøre enn å skrive drit tell folk? Har du ikke bedre å gjøre, så har dokker særriøse problema!:)

    40. Herregud det er mange som kommenterer dritt her! Og til alle dere som tenker “once a cheater, always a cheater”; det er ikke sant. Det er nok helt individuelt slik som alt annet 🙂 Er selv 20 år, og var utro mot min nåværende samboer da jeg var 15. Var full, og ja, det ringte noen bjeller under sex’en. Men ung og usikker på meg selv, klarte jeg ikke si stopp. Angret med en gang, og sa det til kjæresten med en gang. Har aldri vært utro etter det, og har aldri vært fristet til det i det hele tatt! Lærte av å gjøre det én gang, og det er noe jeg aldri kommer til å gjøre en gang til. Selvsagt er det noen som ikke lærer og er utro flere gang. Men vær så snill å ikke tro at det gjelder alle 🙂

    41. Blir skikkelig provosert over hvordan mennesker faktisk oppfører seg mot hverandre, er dere kjent med dagens samfunn egentlig???
      Selv om hun fortsatt er et “barn” som noen av dere omtaler henne som, kan hun vel ha like mye “erfaring” med utroskap? Hun kan vel ha like mye kunnskap som en 30-40 åring, alder har ingen verdens ting og si.
      Dere som klikker dere inn på bloggen og faktisk tar dere tid til og kommentere frekt. Bla at dere ikke liker henne, er det virkelig så vanskelig og scrolle ned og drite i innlegget? Helt UTROLIG hvor umodne og lite voksne dere er, voks opp for helvette
      Stå på, du er en fantastisk vakker jente og en vidunderlig mor til en heldig gutt❤️

    42. Ikke ment som noe frekt, men er det ikke litt rart at om din samboer hadde vært utro mot deg, ville du aldri tilgitt det. Men du sier at man kan forandre seg etter en sånn hendelse, slik du gjorde. Ville ikke han fortjent en ny sjanse, for han kan jo forandre seg slik som du?

    43. Synes det er tøft gjort av deg å skrive dette innlegget, og ikke minst innrømme ovenfor deg selv at du har vært utro.Dette er fåtallet som klarer, og det som regel skjer når en person begår utroskap er at vedkommende skaper en eller annen form for unnskyldning. Dette er gjerne fordi de vil slippe den dårlig samvittigheten. Men det som er imponerende i ditt tilfelle med tanke på alderen også, er at du angrer og tenker veldig reflektert over handlingen. Det synes jeg viser enorm innsikt. Bra du har tilgitt deg selv, alle begår feil en gang i livet. Så ikke ta til deg de negative kommentarene som har blitt skrevet, for ingen er perfekt 😉

    44. Bra innlegg! Du står frem med det du har gjort feil i livet, tøft! Du er en hærligt jente. Stå på videre, å kje bry deg om kommentarer til folk som kje klarer å lese.

    45. Til dere som sier at hun på en måte sier det er greit å være utro mot menn; hvor har dere fått det i fra? Veldig barnslig. Det dere sier er tatt ut av kontekst.
      Utrolig bra innlegg! Helt enig med deg.

    46. Til dere som skriver stygge kommentarer om at hun burde henge seg og at hun jurde legge ned bloggen, fordi ingen bryr seg om hennes privatliv o.l.
      Ingen har tvunget dere til å lese bloggen, og heller ikke å kommentere.
      Faen til lavmål dere søker!

    47. Jeg så noen kommentarer her oppe som sier ting som “gå å heng deg” “jeg er så lei mammablogger” “hvem bryr seg om ditt privatliv?” og andre stygge ting. For det første, ALDRI be noen henge seg, uansett hvem, det er virkelig ikke greit. For det andre, hvis du er lei mamma blogger, så ikke les dem. For det tredje, DU bryr det om hennes privatliv når du gidder å lese om det.
      Det er virkelig lavmål å skrive slike vonde kommentarer til en person.
      Stå på med bloggen, du gjør det bra! Ikke hør på de negative kommentarene.

    48. herlighet da, utroskap er vel ikke så ille? jeg og typen har vært sammen i 5 år, forlovet i 5 måneder snart… jeg har liggi med 14 andre gutter mens vi har vært sammen? jeg elsker jo han like mye enda? så lenge han ikke finner ut av det så går det vel fint?

    49. Så du var en hoe, e en gravid hoe og lærer vekk at det ikke e greit å vere hoe?
      Je synes tanken over at du bare e 16 år og gravid, sammen med alle disse folka som oppmuntrer deg å tru at dette e okay, e heilt motbydelig. Du e eit barn selv og ska ta vare på eit barn, je håper virkelig myndighetene tar fra deg barnet og faren til barnet blir anmeldt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg