FREDRIK SVARER PÅ SPØRSMÅL!

Jeg svarte på alle spørsmålene, håper dere ble OK! Veldig morsomt med så mange som ville stille spørsmål!

Hva skal Jessica utdanne seg som? – Psykolog.

Kan Jessica pliiis legge ut bilde av magen sin? – Det kan hun sikkert, men vet ikke om hun vil fordi folk kan bli så sinte.

Synes (Jessica) at livet er bedre nå som mamma? – Ja, det gjør hun.

Er dere økonomisk selvstendige eller får dere hjelp fra foreldre for at økonomien skal gå rundt? – Vi er selvstendige.

Hvem lager dåpskaken? www.Kakeriet.no Utrolig flink dame! jeg så kaken i stad og den er bare heftig fin.

Lykke til med dåpen! – Tusen takk til alle som har skrevet dette. setter pris på det

Vil du ha flere barn? – Ja, men ikke enda.

Hvor mange søsken har du Fredrik? – Jeg har én bror!

Hva er ditt beste minne med Jessica? – det beste minne jeg har med Jessica er når vi lå på sykehuset og ventet på at vi skulle inn på operasjonsbordet for å forløse Leo.

Hva er det beste med å være foreldrer? – det beste med å være forelder må være all kjærligheten man får og gir. ubeskrivelig godt!!!

 

Krangler dere ofte, og hva er som regel grunnen? – Vi krangler ikke ofte, men det går opp og ned liksom. Grunnen er varierende.

Hva skal du være lærling i? – jeg skal være lærling innenfor salgsfaget. 

Hvordan ble du kjent med Jessica/ hvorfor ble du forelsket i henne? – hahaha morsom historie. bestekompisen min drev med kusina hennes som gikk i klassen min. jeg var ofte med de. en gang så satt jeg på facebooken til kusinen hennes fordi jeg kjedet meg. så fikk jeg øye på Jessica sitt profilbildet. Hu var den peneste på lista så jeg sendte en melding også gikk det som det gikk. For å si det mildt, jeg var dritheldig som fikk svar. 

hvordan er det å være far i ung alder? – det å være far i ung alder er veldig koselig, morsomt, utfordrende og slitsomt.

Hva er din verste uvane? – Jeg er veldig konfliktsky. HATER krangling!!!! 

Får du og Jessica like mye tid sammen alene som før? – vi får ikke det. Leo er jo en del av livet vårt og er rundt oss 24/7. men vi har et godt nettverk rundt oss så hvis vi trenger litt tid alene så er det plenty av familie og venner som vil passe han. 

Føler du noen ganger at du angrer på å bli pappa? – nei! ikke et sekund. det er det beste som har skjedd meg.

Hva liker du best med å være far? – Alt. det å være far er bare helt herlig. men må jeg plukke ut en ting må det være å mate han. det er så kos å vite at du er en grunn for at han kan leve. og de store vakre øynene som da stirrer opp på meg. 

Hva er din favoritting ved Leo? –  Alt. Men spesielt latteren hans!! Gir meg latterkrampe hver gang. helt herlig.

Hvordan er forholdet deres nå etter Leo kom? Er det bedre mellom dere to eller dårligere? – det er definitivt bedre! forholdet vårt er veldig bra. selv om vi krangler av og til så har vi det veldig bra sammen.

Vil du gifte deg med Jessica? – Ja. En vakker dag.

 

Hvordan er Jessica som person? – Jessica er veldig alfa hunn. Men også den beste i verden. Jessica er veldig omtenksom og setter alltid Leo og meg først. Hun bruker masse penger og enda mer kjærlighet på oss tre som en familie. 

 Har dere noen morsomme flauser? –  det er ting jeg opplevde i 10 klasse, det hjemsøker meg fremdeles og får helt angst bare tanken på det. tok god tid for å si det sånn å fortrenge det minne. Det var avslutting i 10 klasse og jeg var en av 4 som skulle synge solo. læreren min hadde nemlig funnet ut at jeg sang i kor helt til 9 klasse. så derfor “måtte” jeg synge. det var helt fullstappet av foreldre søsken og familie i lokalet. og alle var spente siden sangen var vist en litt eldre favoritt en gang i tiden. verset jeg skulle synge kom og stemmen min svikta helt. det skjærte så fryktelig av stemmen min, er helt sikker på at jeg kunne knust glass. etter at det var ferdig gikk jeg ned å satt meg i håp om at ingen skulle si noe. tror det tok hele sommeren og litt til for å fortrenge det. uff…. 

Jessica har skrevet et innlegg om flauser som dere kan lese HER

Hva gjør dere (Jessica og Fredrik) når Leo sover? – når Leo sovner så slapper jeg og Jessica av. Ser på tv, spiller litt, og sover. Lager også som regel mat og spiser. 

Var Leo planlagt? – Leo var ikke planlagt!

Føler du livet ditt er bedre nå som du er pappa? Eller savner du hvordan ting var før? – jeg føler at livet er blitt bedre etter at leo er født. Men det er selvfølgelig ting jeg savner. som å kunne dra ut når jeg vil og kun ha ansvar for meg selv. Men hvis jeg fikk valget ville jeg ikke bytta bort Leo mot noe som helst! Han er verdt mer enn noe annet her i verden.

Hvordan var Leo når han var nyfødt? Gråt han mye om nettene i begynnelsen? Og hvordan er han nå? Gråter han like mye som før? – Leo er en veldig rolig og stille gutt. seff gråter han og er i litt umulig modus noen ganger. i starten gråt han hver natt. men roet seg fort etter som tiden gikk. nå sover han godt. kan sove rundt 23:00 til 06:00-08:00 på morgen.

Hva var din første tanke da Jessica sa hu venter barn med deg, og hvordan opplevde du svangerskapet før Leo kom? – Jeg fikk helt sjokk! det kunne ikke være sant tenkt jeg. jeg som FAR!!??? det kan jo ikke gå?? tenkte jeg. jeg var veldig redd og turte ikke å si det til noen i starten. husker jeg trodde at livet mitt var over. nå var det slutt på alt det sosiale livet…. men der tok jeg så inderlig feil. svangerskapet var en veldig interessant periode i livet. følte meg veldig heldig som slapp alle smerter i ryggen og mage, oppkast vær dag. Kynnere og et humør som lever sitt eget liv. krangling og kjefting for ting vi ser tilbake og ler av nå. kort sagt ville jeg kalt det en utfordrende tid.   

Hva består inntekten deres av, utenom din lærlinglønn? Ser jo at dere bor veldig fint, kjøper mye klær, pynteting osv, spiser mye ute osv.. Veldig bra at dere greier dere økonomisk, men dere er nok bedre stilt enn de fleste unge foreldre! – Ja, vi er nok det. Inntekten vår består av jobben min og jobben til Jessica. 

Bodde du alene før du og Jessica flyttet sammen? Isåfall hvorfor flyttet du for deg selv så tidlig? – Jeg bodde sammen med mamma, pappa og bruttærn. 

Hvordan uttaler man Jessica? – men norsk J

Hva er det fulle navnet til Leo? – Leo Johannessen Enerberg

Har du tatt lappen? – jobber med saken! Ting går litt treigt men fremover går det.

Hvordan reagerte kompisene dine på at Jessica var gravid? – de reagerte veldig bra. ble jo selsak sjokkerte, men ettersom det sank litt inn så var de veldig interesserte og var ivrige etter å møte han. Alle ville være onkler og tanter og ta han med på old trafford, treningssenteret, fotballskole, lære å kjøre når han ble eldre. og det vil de fremdeles. 

– Fredrik.

4 kommentarer
    1. Er det ikke vanligvis slik at fars etternavn kommer til slutt? Eller har dere valgt å ha Jessica sitt navn til slutt?

    2. Fredrik, du bør skrive mer på bloggen. Det er like spennende å få høre om dine opplevelser av pappa-rolen som å lese Jessica sine historier. Det er nok like mange unge fedre der ute som unge mødre. Gutter trenger litt påminnelse om at de bør være en like viktig del av et barns liv som det unge mødre er.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg