UKENS SPØRSMÅL!

Kan du lage et innlegg hvor du skriver om matbudsjett og middager?

– Det kan jeg helt sikkert!

Hvor gammel er Leo nå?

– Han er snart 5 måneder gammel! Gud som tiden flyr.

Når kommer videoen fra leiligheten?

– Jeg vil ikke sette en dato, for plutselig dukker det opp noe! Men jeg prøver så godt jeg kan å få den ut når vi har kjøpt det siste til leiligheten 🙂 Takk for at dere er så tålmodige.

Hvilken bunad har du?

– Jeg har ikke bunad, den jeg brukte i Leo sin dåp er søsteren min sin! Tror for øvrig det er lundeby. Jeg skal kjøpe meg egen bunad veldig snart!

Kan du være så snill å poste bilde av magen din?

– Ja, men det er så mange som reagerer når jeg gjør det. På en måte forstår jeg det, på en annen måte gjør jeg ikke det. Uavhengig av det har jeg tidligere postet bilder på instagrammen min HER og i DETTE innlegget


 1 UKE ETTER FØDSEL!

Sovner leo av seg selv når dere legger han for natten?

– Ja.

Spiser Leo noe annet enn melk?

– Han drikker av og til litt vann (som er kokt og litt kaldere enn rom temp). Ellers spiser han kun morsmelkerstatning, jeg vil ikke starte for tidlig på grunn av risiko for allergier etc.

Hvorfor hadde du reklame på bloggen på Leo’s dåpsdag?

– Synes dette er veldig ufortjent kritikk. Jeg har så og si aldri reklame på bloggen min, og dåp er veldig dyrt å ha. Derfor bød jeg meg muligheten (i samråd med Side2/nettavisen) til å få noe sponset, men mesteparten kjøpte jeg selvsagt selv. Jeg fikk sponset bånd og stoltrekk, og avslag på prisen på dåpskaken. Jeg tror veldig mange ville ha gjort det samme dersom de var i posisjon til å få noe sponset selv. Men som sagt, jeg har sjeldeeent reklame på bloggen. Sist gang jeg fikk noe sponset var i februar før jeg ble side2 blogger, og jeg regnet derfor med at det kom til å gå greit.

Hvorfor svarer du så sjeldent på kommentarer lenger?

– Fordi vi ikke har nett hjemme enda. Jeg prøver likevel så godt jeg kan å svare når jeg har nett! Dere har sikkert lagt merke til at jeg ikke svarer på negativ ladede kommentarer lenger også? Vil jo ikke at bloggen min skal være en mobbe arena, men det ser ikke ut til at det er mulig å få til uten å stenge kommentarfeltet. Og det vil jeg jo ikke gjøre, jeg har jo så mange fantastiske lesere som kommer med så mye positiv respons på det jeg skriver her inne! 

Hvorfor får du så mye stygge kommentarer?

– Nei, si det… Tenker at det er veldig mange som har lite å finne på, og som er veldig ute etter å “ta meg” fordi jeg er ung mor. Men det går veldig greit altså, er vand med det og tenker kun på de positive kommentarene (og konstruktiv kritikk!)

Hvor mye veier Leo?

– LIke over 8 kg! Stor og flott gutt!

Har du utenlandske foreldre?

– Nei!

Hvor kan man stemme på deg i vixen?

– Du fyller inn DETTE (Direktelink) skjemaet og skriver inn min bloggadresse og hvilken kategori du synes jeg fortjener å bli nominert i 🙂

Og til slutt vil jeg bare si tusen takk til dere som følger meg og familien vår, som liker bloggen min, og som sender meg fine meldinger! Det betyr veldig mye, og jeg synes dette er veldig stort!

Håper kvelden deres er bra, klem

9 kommentarer
    1. Leste litt om og gi grøt ved 4 mnd alder(har selv en sønn på leos alder) og mange skrev at de anbefalte grøt til babyer som får mme. Fordi den er sterkere på magen dems enn det mm er. Siden mm forandrer seg etterhvert som barnet vokser og mme ikke gjør det så var det visst bra og litt mildere for magen dems. Og det med allergier har jeg også lest om. Og det er veldig forskjellig hva folk mener. Noen sier det er større sjanse for og få det vis man venter for lenge osv.

    2. Du har en flott blogg! Det er nok dessverre ingen her i verden som ikke har/ville fått negative kommentarer på uansett hva det skulle vært. Det er alltids noen andre som har en annen mening og bare vil si noe stygt fordi de ser en mulighet eller ikke har noe bedre å gjøre.
      Stå på! Så mye som andre toppbloggere reklamerer for saker og ting befinner du deg ikke i nærheten hvert fall

    3. Det om å “få” allergier er noe som man trodde for ikke så lenge siden men helsedirektoratet har gått bort fra det nå. Det er ingen mat som er farlig å gi ut i fra en allergi ståsted. Mange helsesøstre som fortsatt tror på sånt men det er nå feil :). Les mer på helsedirektoratet og matportalen. Jeg anbefaler også at du melder deg inn i en gruppe som heter hjemmelaget babymat. Der er det mange med mye kunnskap. Så er det en blogg også som heter lagerbarnemat eller noe sånt 🙂

    4. Heisann! 🙂 Fin blogg! Er koselig å lese foeskjellige type mammablogger, og at noen er unge OG flinke med barna sine er så hærlig å se.
      Har du hørt om baby led weaning (BLW) før?
      Jeg gjorde det med sønnen min fra han var 6 mnd (er ca da det er anbefalt å starte)
      Det er SÅ gøy! Det går ut på å rett og slett ikke gi mos og babygrøt, men å la de spise store biter selv. Er masse forklaringer på nettet. Min er 16 mnd nå og har spist med gaffel i flere mnd allerede fordi jeg startet med dette. Han spiser ALT og jeg slipper å lage mat til meg og i tillegg til han siden vi spiser det samme (bare saltet ikke maten før det havnet på Min tallerken før han var 1 år)
      Hadde vært utrolig gøy å følge deg om du hadde prøvd. Jeg tror det kunne åpnet øynene for mange om hva som er passende som babymat og ikke, og hvor mye de små faktisk får til selv 🙂
      Ville bare tipse, tilfelle du ikke har hørt om det 🙂
      Ha en fin dag 🙂

    5. Med tanke på allergier er det bare bra å starte tidlig med fast føde 🙂 Og som nevnt over her anbefales det å introdusere grøt ved 4 måneders alder for babyer som får mme. Men så lenge han er fornøyd haster det nok ikke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg