20 SPØRSMÅL OG SVAR

1. Kan du beskrive deg selv med 5 ord?
 – Glad og omsorgsfull. Bestemt, engasjert, og godhjertet.

2. Hva har du alltid i vesken?
– Bleier, sinksalve, og morsmelkerstatning går det mye i! Vent, mente du vanlig veske?

3. Hvilke nettsider/apper besøker du daglig?
– babyverden, facebook, instagram, blogg.no (naturligvis) i tillegg til side2.

4. Hvem ringer du til når du er sint/lei deg? 
– Det kommer litt an på. Som oftest mamma, venner, eller Fredrik.

5. Hva bestiller du på café?
Cappuccino eller frappe med lite sukker. 

6. Hva var det siste du skriblet ned på papir?
– Husker ikke sist gang jeg gjorde det? Litt skremmende egentlig, bruker bare mobilen!

7. Hvilke uvaner har du?
– Jeg er ufattelig sta! 

8. Har du en melding eller beskjed du aldri kommer til å glemme?
– “Du er gravid” !

9. Føler du deg ung eller gammel for alderen?
– Litt begge deler, tror jeg. Jeg føler meg veldig ung fysisk, men psykisk føler jeg meg kanskje litt eldre?

10. Har du en eller flere sanger du aldri går lei?
– Jeg går sjeldent lei sanger som bringer frem gode minner.

11. Har du noensinne vært i en ambulanse?
– Ja, det har jeg, – og det har jeg også skrevet om tidligere her inne.

Når jeg hadde sovnet fra en flaske som tørrkokte (etter jeg hadde kommet meg ut) ringte jeg legevakten og forklarte situasjonen, og de svarte “Eh. Du må ringe 113 nå!” Det var en vilt traumatisk telefonsamtale. Jeg har aldri vært så livredd før! Fikk heldigvis roet meg litt når ambulansen kom.

 

12. Har du noen piercinger?
– Nei, og det vil jeg ikke heller. Jeg har hatt i navlen (Angrer dypt og mye) Og jeg hadde i tungen som 14-åring. Skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det? Jeg angrer ikke like mye på den i tungen ettersom den ikke har gitt noen synlige arr (overfladisk, ja)

13. Hva synestdu om tatoveringer?
– Det er fint på de som kler den type “stil” om jeg kan si det? Jeg vil imidlertid ikke ta noen selv, og er glad jeg aldri har gjort det tidligere når jeg har hatt lyst på.

14. Norge på sitt beste?
– Om sommeren i Stavern kanskje?

15. Hva var det siste du kjøpte?
– Gave til min storesøster som jeg kjøpte i stad!

16. Hva gjør deg trist?
– Mobbing. Mennesker uten evne til å sette seg inn i andres situasjon. Kjenner at jeg også blir fryktelig trist av flyktningsituasjonen. Og kanskje enda tristere av at det må bilder til av en død liten gutt i media før folk forstår at dette er alvor og at vi må hjelpe med det vi har. Tenk så mye vi ikke ser, og som vi aldri kommer til å se heller fordi det ikke gir media klikk?

Folk som ikke bryr seg om det som ikke berører dem selv. Mennesker som uttaler seg om ting de ikke aner noe om.

Jeg kjenner også at jeg blir veldig trist av fordommer, dyreplageri, og pelsindustrien som skulle vært lagt ned for mange år siden. Jeg skal ikke skrive flere tusen avsnitt, men stort sett gjør elendighet meg veldig trist. Fattigdom òg.

17. Hvilke idretter har du vært innom?
– Gud, hvor skal jeg begynne! Ridning, ballett, innebandy, fotball, håndball, turn. Husker ikke resten, men har gått på mye når jeg var yngre! Det var viktig for familien min at jeg var aktiv, og det var jeg også, for å si det på den måten!

18. Hva gjør deg glad?
– Venner, familie, kjæreste. God mat, og gode minner!

19. Om du kunne reist til et land akkurat nå, hvor ville du reist?
– USA. Ville dratt på shopping og ligget på stranda med Fredrik og Leo. Og selvfølgelig gått lange turer med Leo i nye omgivelser!

20. Hvor er dine drømme destinasjoner?
– Det blir det samme som forrige spørsmål!

Spørsmålene hentet jeg fra enmammablogg.blogg.no ♥ Nyt kvelden!

28 kommentarer
    1. Hvordan fant du ut at du var gravid? Prøvde å lete litt i arkivet i tilfelle du allerede har skrevet om det, men fant det ikke 😮

    2. 16. Gjør du deg selv trist da? Eller har du forandra deg? Eller har du bare glemt at du har vært med på å mobbe og trykke noen lenger ned selv?

    3. Hvorfor var det mislykket? Var ikke intensjonen å fremstille deg på noen som helst måte, synes bare det var litt ironisk at du kritiserte mens du har gjort det samme selv. Sier ikke at du sto der og banka opp noen mens du ramsa opp en haug med stygge gloser. Men bare så du er klar over det er det en type mobbing å se dumt/stygt på noen uten grunn, og le sammen med vennene sine av en person fordi den personen ikke er “kul” eller “fin” nok, og se ned på den personen. På en sånn måte at det er helt åpenbart hva som foregår.
      Kanskje du følte deg svak/utenfor og ikke ville føle deg utenfor gjengen, men ikke kom og si at det var du som sto opp og forsvarte noen. Var ikke meningen å fremstille deg på noen som helst måte.

    4. Anonym: Jeg vet ikke helt om du vet hvem du skriver til?

      Sikker på at du ikke skriver på feil sted? Vil veldig gjerne ha en Mail hvor du skriver navnet ditt, for jeg får ikke dette til å henge på greip?

      Hadde jeg bevisst mobbet noen hadde jeg aldri hatt noen problem med å innrømme det. Jeg har selvinnsikt og er absolutt ikke redd for å innrømme at jeg har gjort feil tidligere i livet mitt.

      Som sagt, send meg gjerne en Mail, for jeg forstår ikke denne beskyldningen overhode. Og vil gjerne vite det om noen har sett på meg som en mobber, for det er åpenbart ikke noe jeg ønsker å være.

    5. Anonym: Hele kommentaren min ble visst ikke postet, her er resten: Det er veldig ufint å henge meg ut på denne måten når jeg selv vet jeg aldri har mobbet noen. At du velger å være anonym er jo også rart. Hvis du mener jeg har gjort noe feil mot deg, så vil du vel helst at navnet ditt skal stå der slik at jeg vet hvem du er?

      Dessuten vet jeg heller ikke hvilken arena du mener jeg har gjort dette i. Fritidsaktivitet? På skolen? Ungdomsskole eller barneskole? I byen? Hvor?

      Du skriver at du ikke ønsker å fremstille meg på en dårlig måte, men du beskylder meg for å ha mobbet deg i et åpent kommentarfelt som veldig mange kommer til å lese.

      Jeg synes helt ærlig ikke det er en veldig fin ting å gjøre.

    6. Mamma som 16: Påpeker at det selvsagt hadde vært til pass for meg å bli beskyldt for noe jeg faktisk hadde gjort. Men dette? Nei. Det fortjener jeg ikke.

    7. “Anonym: Har aldri mobbet noen.
      Dette var da svært til et mislykket forsøk på å fremstille meg på en dårlig måte. ”
      Det er åpenbart at du er mer opptatt av at du ikke skal bli fremstilt dårlig enn at du faktisk kan ha mobbet eller vært stygg mot noen. Det vises også tydelig i de andre svarene du har gitt.
      Jeg personlig har ALDRI direkte mobbet noen, men ved et par anledninger kan jeg selvfølgelig ha vært ufin eller litt slem mot noen jeg også. Og det tror jeg absolutt alle har vært. Men for noen kan sånne ting likevel ha oppfattes som mobbing. Selv om jeg vet at jeg aldri har vært den som har vært slem mot noen eller vært stygg mot noen, i hvertfall ikke uten god grunn.
      Det er bra hvis du har forandra deg i positiv retning, men det vises ikke spesielt godt i måten du svarer meg på.
      Jeg skal ikke si at du var den verste, jeg sier bare at du helt tydelig var med på å få meg til å føle meg dårlig. Sier absolutt ikke at du er den som fortjener det mest å høre dette her helleg, det er ikke meningen å være slem eller at du skal føle deg dårlig tilbake. Men det var du som tok opp det med mobbing, og da føltes det litt provoserende, og det tror jeg du skjønner også hvis du faktisk setter deg inn i hvordan jeg følte det da du skrev det.
      At du var med og lo når jeg gikk forbi, blikkene dere ga meg som viste åpenbart “herregud se på hu da… “.
      Det er en form for mobbing, selv om de som gjør det bare vil kalle det “bitching”. Det er kanskje mer at de som opplever det føler det som mobbing. Men tro meg, det er en måte å mobbe på, å stenge noen ute. Skal man absolutt snakke stygt og se ned på en person – så er det greit, for man kan ikke like alle – men da skal man hvertfall gjøre det så personen ikke merker eller ser noe av det.
      Hadde noen skrevet slik til meg, det jeg skrev til deg, til tross for at jeg faktisk vet med meg selv at at jeg aldri har mobbet noen, så hadde jeg likevel vært mye mer ydmyk enn deg.
      Da hadde jeg sagt: “oi, den kom litt som et sjokk… Kan ikke skjønne hva eller når du sikter til.. Men uansett hvem du er, hvis jeg noen gang har gjort deg noe vondt eller vært ufin, eller noe som du har opplevd som mobbing, uten å ha hatt noen grunn så beklager jeg det, virkelig:( Om det er noe jeg har glemt eller misforstått. For jeg kan med hånda på hjertet aldri huske å ha mobbet noen, ettersom det er virkelig ikke en sånn person jeg ville være, hverken da eller nå… ” +/- noen setninger, men det er slik en virkelig godhjerta person ville svart, de fleste hvertfall.
      Isteden går du rett til det overfladiske og det viktigste blir med en gang å forsvare deg selv og få deg selv til ikke å virke så ille, og heller gå i retningen av å prøve å forsøke å få påstanden min til å virke helt latterlig. Jeg sier ikke du var den verste, for det var du hvertfall ikke, men du var slem du også, sammen med de, og det gjorde vondt. Det kan hende du var det uten å mene det eller tenke over at du var det. Men du kunne valgt å være snill og hyggelig, uansett hvor dum eller teit du synes jeg var. Men ettersom jeg aldri har vært den personen alle har likt, og fordi folk har vært og er slik mot meg som jeg er, så skjønner du også at det bare ikke er for meg å si hvem jeg er, den selvtilliten og stoltheten skulle jeg gjerne hatt, men ikke når jeg er vant til at folk gjør narr isteden. Det håper jeg du skjønner.
      Du sier du ikke synes det er en fin ting å gjøre; men jeg legger nå bare fortiden og sannheten på bordet. Og da håper jeg du setter deg inn i hvordan det føles å bli tråkka på, bli sett stygt på og gjort narr av uten grunn, for det synes hvertfall jeg er litt verre…

    8. Anonym: Synes det er litt av en logikk å tenke at hvis du noen gang har vært ufin mot noen, så har alle andre det også?…

      NEI. Selvsagt er jeg ikke mest opptatt av hvordan jeg blir fremstilt. Føler jeg får det veldig tydelig frem i svarene mine. Men jeg regner med du ikke hadde likt å bli fremstilt som en mobber i et åpent kommentarfelt du heller? Jeg finner det ekstremt provoserende å bli beskyldt for ting jeg ikke har gjort.

      Vet du, det er veldig vanskelig å være sinnssykt ydmyk når man blir beskyldt for ting man ikke har gjort. Det regner jeg med at jeg ikke er alene om.

      Du er klar over at det er ulovlig å spre dårlige rykter om andre mennesker? Du er vel også klar over at det å skade noen andres rykte også er ulovlig? For det er nøyaktig hva dette er, når dette er ting som ikke stemmer. Jeg påpeker nok en gang at hadde jeg sett et snev av sannhet i dette hadde jeg lagt meg flat og kommentarene dine hadde vært helt til pass for meg.

      “Sammen med de”?

      Dette blir bare tomme ord for meg. Så lenge du ikke kan fortelle meg når dette skjedde og hvem du er kan du like gjerne være en fy som sitter i Trondheim som prøver å få meg til å føle meg dårlig. Noe du ikke klarer, for jeg vet da helt tydelig hva jeg har gjort og ikke.

      Nå har jeg skrevet svart på hvitt her at jeg ALDRI ville hatt noen problem med å innrømme det dersom jeg skulle ha mobbet noen. Jeg kan vedde ræva mi på at jeg allerede garantert ville skrevet et blogginnlegg om det bare for å få det ut av verden, og for å stoppe andre fra å gjøre det – men det har jeg faktisk ikke gjort.

      Det har niks og nada med å være overfladisk å gjøre. Skal jeg si at jeg har mobbet deg bare fordi du forteller meg at jeg har det? Jeg har tenkt og reflektert rundt dette siden du spurte meg i går, og det eneste jeg kan huske er at jeg har vært hyggelig mot så og si alle jeg har møtt i fortiden. Nei, jeg går selvsagt ikke rundt å smiler døgnet rundt, så om du føler jeg har sett stygt på deg er jo det noe å tenke over.

      Hvis du tenker på skolen føler jeg at jeg alltid har vært hyggelig mot alle. Jeg snakket med alle i klassen min, de som var mindre likt, og de som var godt likt. Jeg har behandlet alle på en ordentlig måte, og hvis du har gått i klassen min (?) så vet du nok det veldig godt.

      Morsomt at du kan fortelle meg om jeg er en godhjertet person ut i fra et svar hvor jeg blir irritert av at jeg blir beskyldt for ting jeg ikke har gjort. Dette blir bare tåpelig. Klart kan jeg være godhjertet selv om jeg blir irritert!

      Jeg har ledd av deg?… Når? Hvor? I hvilken arena? Gikk jeg forbi deg i byen og lo? Kan det tenkes at jeg lo av noe annet? Du gir veldig lite info og veldig mange beskyldninger her.

      Jeg skulle gjerne diskutert med deg i en hel evighet, for jeg er veldig interessert i å stå opp for meg selv når jeg blir beskyldt for diverse stygge ting, men jeg har faktisk en hel masse jeg må gjøre. Sønnen min trenger meg, jeg skal møte venninner, og jeg må jobbe. Hadde du virkelig ville ha tatt dette opp med meg hadde du ikke skrevet det anonymt i kommentarfeltet vet du, da hadde du sendt en melding et eller annet sted hvor jeg ser hvem du er. Men du kan åpenbart ikke stå for det du skriver, og da er det vel lettere å spre rykter og stygge beskyldninger i kommentarfeltet mitt.

      Alle som kjenner meg vet at jeg er veldig omsorgsfull og opptatt av at alle har det bra. Nei, dette er ingen sannhet. Og jeg kan virkelig ikke fatte og forstå at du mener at dette er sant.

      Er du virkelig interessert i snakke med meg så sender du meg en mail, eller en melding. Jeg vil nemlig veldig gjerne vite hvor, hvem, og i hvilken arena dette har skjedd.
      Dessuten må jeg se litt på sannsynligheten er. Alle som kjenner meg vet at jeg er en veldig omsorgsfull person som er veldig opptatt av hvordan de rundt meg har det. Hva er sannsynligheten for at du er noen som jeg har vært slem med, når jeg ytterst sjelden er slem mot noen? Hva er sannsynligheten for at du er noen som vil skade rykte mitt når du kommenterer anonymt på bloggen og gir null ordentlig opplysninger om hvor dette har skjedd, hvem jeg har vært med, og hvor vi var? Den er litt større i mitt hode.
      Det er dessverre veldig mange som ønsker å ødelegge meg, og det er kanskje noe av grunnen til at jeg ikke klarer å ta dette særlig seriøst. Hadde du hatt lyst til å fortelle meg at jeg noen gang har vært slem med deg – så hadde du tatt det på en privat melding.

      Jeg gjentar: Jeg har aldri mobbet noen. Om jeg hadde gjort det, hadde jeg selvsagt innrømt det.

    9. Jeg har ikke noe å gjør med at du blir tatt for å mobbe og er heller ikke den personen. Det alle lærere har sagt, er at personen sin opplevelse er deres opplevelse. Det må bli tatt hard alvorlig, når noe oppfattes på en mobbende måte.Vi mennesker mobber faktisk uten at vi vet det, samtidig som vi flørter uten at vi vet det.
      Jeg skal fram til at du kunne ha blitt tatt for å mobbe og du kan mene noe annet om den meningen. Vi må tenke over hvordan andre mennesker oppfatter situasjoner, enkelt.
      Ikke alle vet at man kan sende ut signaler som kan oppfattes som slemt eller snilt.
      Du har alltid vært så påståelig og aldri tenkt på at alt av kroppsspråk, har du ikke kontroll over. Når et menneske føler noe, så burde en heller tenke om igjen enn å gå i forsvar.
      Denne personen som føler seg mobbet, håper jeg forteller hvem den er til deg, for mer du vet, jo mer kan man komme på;)
      Skremmende og pinlig at du ikke lar personen få kjenne på de følelsene han/hun har. Vi alle føler oss truffet noen ganger eller ofte.
      Du nevner noe med at dersom du BEVISST hadde mobbet noen, ville du ha fortalt det. Hva om noe hadde skjedd ubevisst?
      Alt du sender ut er ikke til å kontrollere og det er synd, noen ganger. Jeg har ikke noe med denne saken å gjøre, men alle kan kommentere og da gjør jeg det. Håper du og han/hun finner ut av hva som kun ha skjedd her, bevisst eller ubevisst 🙂
      En oppfattelse er en oppfattelse. Vi kan snakke om at man aldri har ment å gjøre noe vondt, men hvordan det blir oppfattet er noe annet.

    10. En ting til, aldri si hvordan noen andre ville ha fortalt deg hvordan de hadde oppfattet noe. Dersom de ringer,melder eller skriker, kan det fortsatt være like viktig for dem. Alt som ikke skjer på en privat melding, trenger ikke å være mindre viktig for den som gjorde det offentlig. Du kan ikke mene at noen ville ha gjort det sånn eller sånn, dersom om at.

    11. Jeg har alltid likt deg. Men akkurat måten du svarer på der blir faktisk alt for dum! Du går i forsvar. Hvorfor ikke bare beklage ? Kanskje du hadde en tid med vennene dine ? Ikke vær så brå sikker, er sikker på at du sitter og tenker litT NÅ! dette menneske mener du har mobbet og ærlig så syntes jeg han/hun skrev på en snillere måte en du! Alle har ikke aelvtelitten til og stå for ting! Syntes akkurat svarene dine her ble for drøye og jeg håper du endrer litt mer på svarene dine! For meg virker det som om du er redd for image sitt! Og derfor må forsvare deg ! Sorry! Og du sier du bryr deg om alle rundt deg? Et menneske forteller deg om hvordan menenske følte seg mobbet og du kjefter på menneske!, følrw ikke ar det var en måte ot bry seg å

    12. marita: Jeg har sagt mitt, gidder ikke sitte å forsvare meg lenger.

      Jeg har ikke mobbet noen, at denne personen ønsker å ødelegge for meg får bare være. Orker ikke forsvare meg mer. Jeg kjenner meg selv bedre enn dere gjør.

    13. Bare pass på at du ikke forsvarer seg selv så alt for mye, plutselig husker du eller kommer på noe! Eller at personen tar kontakt? aldri vær for sikker i sin sak! Ha en fin kveld!

    14. Sier ikke at jeg tror blindt på personen! Og et tips? Slutt og vær så spydig mot leserene dine! Jeg har fulgt deg siden dag en. Og er eu klar over hvor mye jeg har satt av tid til og forsvare deg? Nesten alle kommenaterer hvor folk kommenterer stygt til deg så foesvarer jeg deg! Jeg sier ikke at man skal være 100% sikker på at personen snakker sant. Men hva om personen gjør det ? Kanskje dy selv ikke la merke til stygge blikk og latter mot et menneske ? Må skal aldri være 100% sikker! Og for din del da, ville jeg heller ha spurt personen litt mer forsiktig før du angrep! Fordi om du ikke hadde gått u forsvar og om dette faktisk stemte , kanskje personen ville tatt kontakt og fortalt deg litt mer! Og aldri glem at du må tåle litt! Jeg har selv mobbet uten og ha vist det! Men greit!,tror jeg dropper dette kommentar feltet for alltid! God natt

    15. Anonym: Beklsger selvfølgelig om du oppfattet meg spydig.

      Prøv å sett deg inn i min situasjon. Jeg blir hakket på hver bidige dag. Om jeg gjør en feil har jeg et publikum som påpeker det i lang tid etterpå, og folk skriver så ufattelig mye stygt til meg.

      Jeg er ALDRI spydig mot leserne mine. Har du fulgt meg lenge vet du nok det, og jeg Beklsger om du oppfattet meg slik. Jeg føler ikke selv jeg var spydig, jeg prøver bare å forklare at jeg er lei av å bli beskyldt for ting jeg aldri har gjort. Helt ærlig, ville ikke du blitt irritert om noen anklaget deg for noe så alvorlig som å mobbe noen i et åpent kommentarfelt som alle kan lese? Spesielt hvis du vet at du aldri i verden ville gjort noe slikt?

      Det blir jeg. Og av og til får jeg faktisk nok jeg også. Jeg er et menneske som deg, og selv om jeg tåler at folk skriver stygge ting til meg får jeg nok en dag. Jeg er menneskelig.

      Jeg er bare veldig, veldig oppgitt og lei meg fordi noen ønsker å ødelegge for meg på denne måten. Jeg forstår ikke at noen ønsker å gjøre dette mot meg når jeg faktisk ikke har gjort noe.

      Jeg er fullstendig ærlig. Så ærlig at jeg til og med har innrømt tidligere her inne at jeg har vært utro. Hvis jeg var ærlig om det, hvorfor skulle jeg ikke være det om dette?

      Sender deg en klem og unnskyld om du følte jeg var spydig. Som sagt var ingenting ment spydig, ville da aldri gjort det!

    16. Jeg kan forstå situasjonen du blir satt i, så klart! Men er man en av Norges mest kjente blogger og har åpent kommentar felt har man valgt det selv! Sperr kommentarfeltet! Og som sagt jeg vet hva du har gjennomgått av spydigheter fra andre fordi jeg har trossalt støttet deg i nesten alle kommentarer! Men når man får en sånn beskyldning som og ha mobbet, personen sa at du ikke var den som var mest ille, kanskje heller prøve og forstå personen og foehøre deg! Jeg ville hvertfall beklage meg om det kunne hendt at det var et tilfelle! Og beklager hvis du trodde jeg forsvarte det menenske! Men jeg har selv følt at folk har sett stygt på meg og ledd av meg, om menneske snakker sant kan det for guds skyld være en misseoeståelse også! Men da gjelder det også og få oppklart det! Og heller beklager for oppfattelsen til det menneske og si at du aldri har ment og mobbe noen! God kveld! Orka bare ikke fylle u igjen! -Marita

    17. Hvordan klarer du å vri dette over til at det er DEG det er synd på? At dette er en person som bare vil ødelegge for deg? Halo her vil ikke du ha noen anklager for å ha mobbet, da bør du holde deg for god til å anklage tilbake. Hvis en person sier hun/han har følt seg mobbet av deg, så er det kanskje sannhet i det. Som flere over skriver, mye mulig det var ubevisst men uansett har det føltes vondt for en annen.
      Ja det kan hende dette er en person fra Tromsø som bare vil lage kvalm for å sette deg i ett dårlig lys. Men hva om det ikke er det? Syns du selv du svarer denne personen på en ok måte da? Vi kjenner ikke hverandre og det kan godt hende du aldri har vært sammen med venninner og pratet stygt eller hvisket og tisket litt om andre, men hvis du tenker deg litt om nå så er jeg 99% sikker på at du har gjort det i løpet av ungdomstiden. Det tror jeg oppriktig talt alle vi jenter gjør/har gjort fra tid til annen.
      Og du skriver du aldri er spydig mot lesere,det er veldig mange som har kommentert at du nettop er det, og igjen her er jo er eksempel på at du ikke bevisst er spydig men folk kan oppfatte det slik. Samme som at du ikke bevisst har mobbet noen, men noen kan ha oppfattet og følt det slik.
      Mvh Stine

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg