ET LITE ØNSKE

Leo eelsker dyr! Han koser seg sånn og er veldig nysgjerrig på dem. Når vi var hjemme hos foreldrene mine i Gjøvik for eksempel, han strakte de små hendene sine ut til katteungene og ble kjempeglad. Det samme gjorde han med hunden til tanta mi som dere ser på bildene ♥

Så hjelper det ikke akkurat på at Fredrik gjerne vil at vi skal skaffe oss hund! Men det ansvaret har jeg ikke sjans i havet til å ta akkurat nå, så vi får se når vi blir eldre. Man må ikke glemme at det faktisk er et veldig stort ansvar det også, og at man ikke burde skaffe seg dyr og barn i hytt og pine hvis man ikke har muligheten til å følge dem skikkelig opp. Jeg mener selvfølgelig ikke at det å ha et dyr og det å ha et barn er samme sak, men dere skjønner sikkert hva jeg mener 🙂

For jeg vil jo veldig gjerne at Leo skal vokse opp med dyr, jeg gjorde det selv og det var veldig koselig. Det er jo veldig mye selskap i dem!  Så enn så lenge kan vi besøke foreldrene mine og tanta mi, og så må vi selvfølgelig på masse dyreparker til sommeren igjen! Tenker det blir supert for lille Leo!

Håper torsdagen deres har vært herlig! Jeg ligger rett ut med feber så Leo er hos farmoren sin i et par timer så jeg kan lade opp litt til helgen. Stor klem!

 

9 kommentarer
    1. Skjønner at dere ikke skal skaffe dere hund akkurat nå, men til senere så må dere jo ikke ha en valp. Det er sikkert mange omplasseringshunder som trenger et godt hjem, som dere helt sikkert kan gi 🙂 Håper dere tenker på det! Er jo like mye selskap i en voksen hund som i en valp. God bedring!

    2. Vældi fint at du ikke går med på å skaffe hund visst du mene at dokker ikke vil klare det no 🙂 hadde sjøl 3 hunda når æ blei gravid å va vældi redd førr kordan det kom til å bli, men det går faktisk vældi fint 🙂 vældi slitsomt av og til, men e en stor glæde å se dæm trives alle 4 så godt ilag 🙂

    3. Jeg har en sønn på 9 måneder, han er også veldig nysgjerrig på dyr 🙂 Jeg er veldig opptatt av at han skal få vokse opp sammen med dyr, så jeg kjøpte en chihuahua valp som han kan vokse opp sammen med, kjøpte valpen når sønnen min var 7 måneder og det har gått veldig fint, ikke så my styr som folk tror, kommer veldig an på hvilken hund man kjøper. Valpen er blitt veldig glad i sønnen min og sønnen min lyser opp når valpen løper til han å vil kose! Synes alle barn skulle få vokse opp med en hund, barn som får det lærer seg fortere å ta hensyn og ha respekt for andre, barn som vokser opp med dyr blir også mindre syke enn andre barn som vokser opp uten dyr. Angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpe valpen! 🙂

    4. Hunder hører ikke til i blokk eller små leiligheter. Hunder hører til i hus der de har tilgang på uteområde både med pg uten eier.

    5. Karin: Det kan jeg tenke meg at krever sitt! Og ja, jeg Vil jo ikke ta meg vann over hodet heller 🙂

      Det høres veldig koselig ut da, det må jeg si! Nyt dagen <3

    6. Anbefaler ikke å skaffe omplasseringshund når man har små barn. Omplasseringshunder er det mye mer arbeid med enn valper. Dette fordi de mest sannsynlig har en historie med dårlige eiere eller at eiere forlot de. De er ofte også mer aggressive. Skal ikke legge alle omplasseringshunder under en kam, men det er dessverre ofte slik. Så som eier av hund for første gang, og i tillegg å ha et lite barn, vil jeg fraråde det. Sånn ellers tror jeg unger har godt av å ha dyr rundt seg og venne seg til de. Alt for mange barn som er nervøs og redd rundt dyr, fordi de ikke har vært rundt noen selv 🙂 Se ann hva som passer deg/dere best! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg