Aldri i verden!

Jeg får flere og flere spørsmål om bruddet, folk som forteller meg at jeg må enten legge ned bloggen eller fortelle alt, og andre som bokstavelig talt maser høl i huet på meg for å finne ut hva som skjedde.

Jeg tenkte egentlig å bare se bort i fra alt, men fakta er at jeg må forholde meg til det da jeg får kommentarene hver dag.

Det er ingen som kan fortelle meg at jeg skal legge ned bloggen om jeg ikke forteller grunnen til at Fredrik og jeg ikke er kjærester lenger. Jeg forstår forferdelig godt at dere er nysgjerrige, det hadde garantert jeg også vært! Jeg kunne gjerne skrevet om det, nevnt hva som hadde skjedd og hvordan. Jeg kunne nevnt og skreket ut. Men jeg har et ansvar. Hvem kan komme til å lese hva jeg har skrevet i ettertid? Kan jeg komme til å angre på hva jeg eventuelt skriver? Er det moralsk riktig?

Jeg har et ansvar. Og det ansvaret vil alltid være større enn min egoistiske trang til å fortelle omverdenen om hva som har skjedd.

Selvsagt har det hendt at jeg bare har hatt lyst til skrive ned alt. Hver minste detalj. Men da har jeg lagt fra meg mobilen og pc. Jeg har satt meg ned og tenkt. Ville jeg likt om noen skrev personlige detaljer om mitt siste kjæresteforhold? Mest sannsynlig ikke, nei. Derfor holder jeg meg for god til det.

Jeg kan dessverre ikke svare dere på alle spørsmålene dere har. Jeg vet faktisk svært lite. Men vi bor sammen og har det veldig hyggelig sammen. Hva som skjer fremover har jeg fortsatt ingen konkret svar på.

Leo gull som hvert fall koser seg masse for tiden <3

Og nei, folkens. Bloggen blir selvfølgelig ikke lagt ned!

Snakkes snart

26 kommentarer
    1. Synes det er flott at dere fortsatt bor sammen nå, sikkert mest gor Leo sin del, men flott er det 🙂
      Dere finner nok ut hva dere vil i fremtiden, om det er sammen eller ikke. Virker som Leo har to gode foreldre.
      Det er nye tider, man er ikke alltid sammen med den man først fikk barn med livet ut. Ofte kan det bli ny kjæreste på hver side som man får fler barn med.
      Det blir ikke verdens undergang av den grunn. Fremtiden er fremtiden, gjør det som er best nå, så kommer alle brikkene plutselig på plass litt etter litt.

    2. Folk blir for nysgjerrige, og glemmer nok litt bort at dere som skriver blogger er helt vanlige mennesker bak bloggen. Det er utrolig bra at du ser lenger enn andres behov for å vite, og at du midt oppi en vond situasjon klarer å tenke over hva du ikke ønsker å dele. Det tror jeg du kommer lengst med. Både i forhold til deg selv, barnet ditt og han du var sammen med. Du er reflektert, og det står stor respekt av måten du håndterer dette på når det kommer til bloggen din. Lykke til framover, du skal se det kommer til å gå bra, uansett hva som skjer!

    3. Beste innlegget ditt noensinne.
      Her viser du at du er moden for alderen. Stå på. Det er ingen lett situasjon du er oppi nå, men det blir bedre! Det kan jeg love deg!

    4. Synes det er flott at du ikke deler alt. Det er viktig å verne om privatlivet også. Og har du først skrevet noe på nettet står det der. Også bra med hensyn til Leo. Håper at det ordner seg for deg. Du virker å være en flott mamma for Leo.

    5. DU er så bra, sånne voksne tanker hadde ikke jeg på din alder! Hver stolt av deg selv og ta vare på deg selv. 🙂

    6. Jeg kan trygt si at jeg mest sansynelig selv er en av de som lurer. Men man trenger ikke å vite alt. Jobb og privatliv er to forskjellige ting, jeg hadde selv også valgt og ikke fortelle noe sånt offentlig. Leo kommer sikkert også til å lese bloggen din i sin tid og da er det forståelig å la vær. Men er uansett helt utrolig stolt over hvor bra du er som blogger og mamma. Stå på du er helt super❤️

    7. Hva er det for noe tull da, at du MÅ legge med bloggen eller skrive alt? Ingen skal da bestemme over hva personen bak bloggen skal skrive å ikke. Det er den så skriver så er “sjefen” av sin blogg. Skriv om det du vil å når du vil Jessica, du har rett til å ha noe privatliv du også. 🙂 Nydelige Leo<3 han er jo bare såå god. Godt å høre at dere fortsatt bor sammen, å har det kjekt i lag selv om dere ikke er kjærester. 🙂
      Stå på Jessica, eg er glad bloggen din ikke blir lagt ned. 🙂

    8. Dette gjør du så rett i, det er du som bestemmer over din blogg å hva du vil blogge om!
      Jeg har gådd i fellen noen ganger å da blogget jeg om hvorfor det ble slutt mellom meg å typen og sitter her i dag å tenker tilbake på at det var kanskje ikke så lurt likevell.. Men gjort er gjort, jeg er kommet over personen i dag å har det bra 😉
      Leo er kjempe heldige som har dere som foreldre å virker kjempe glad hver gang du legger ut bilder av han også er han så skjønn 😃

    9. Jeg er ganske sikker at du skal fortele om brudet selv en dag for å holde lesertall oppe. Selv om du ikke innser det, er du avhengig av bloggen, av å få opmerksomhet.

    10. Enda godt er det! Jeg gleder meg til fortsatt å følge deg og dere, i deres hverdag! Bloggen din er super <3

    11. Nå syns jeg folk skal la bloggere få ha ett privatliv. Ja vi er alle fulle av spørsmål. Desverre er vi mennesker slik. Men jeg tror de fleste av oss vokste opp med å høre at man ikke spør og graver. Man skal ha respekt for andre mennesker. 16 eller 40 år skal ikke ha noe å si. Jeg må si jeg syns synn på unge mødre bloggere eller ikke. De skal bevise at de kan. Det er tøft nok å være mamma, ung og då skal de i tilegg få kritikk for alt. Halo folkens et brudd er tøft. Når man er ung mor tror jeg det er tøffest. Selv er mitt mareritt å skulle bli alene med to bar. Og jeg er voksen. Vi er mange bloggere. Men er det dermed sagt at alle kan komme med nedlatende utsagn og unødvendig kritikk. Det er viktig at vi heller gir hverandre støtte og ros. Om poden detter ned fra treet, sier du da “gå inn å sett deg forran tv’n du, det er for farlig” eller “opp igjen det er slik det er på livets veg” vi gjør alle feil. Jeg har såvidt gjort mine brølere i livet. Men ingen har bedt meg dra en viss plass av den grunn. Stå på Mammasom16. Det går bra. Dette klarer du. Bloggen tar du når du føler for det. Dette innlegget viser at du har en voksen tankegang. Leo har en flink mamma

    12. Mathe Olsen og anonymt innlegg etter meg. Dere er jammen “kjepphøye” og tar alle over en kam. Det må være godt å rakke ned på andre fra deres “hvite hest”. Har dere ikke noe positivt å si så ti stille

    13. Marthe Olsen
      27.10.2015 kl.06:35
      Jeg er ganske sikker at du skal fortele om brudet selv en dag for å holde lesertall oppe. Selv om du ikke innser det, er du avhengig av bloggen, av å få opmerksomhet.
      Helt enig Med deg Marthe bloggere blogger jo for å få oppmerksomhet
      Også Er jo det sånn at til mindre man blogger desto mindre penger får man
      De Er jo sånn Med de som blogger lite, enn Med de som blogger ofte
      Just saying it 😀

    14. Vil ikke si det Er Så kjepphøyt av Marthe Olsen å si det hun kommenterte
      Vi lever jo våres liv og har forskjellige meninger også Er jo det sånn at vi har ytringsfrihet også
      Det betyr selfølgelig ikke at man Skal drive Med nettmobbing eller plaging Av noe som helst måte Av andre
      Vi må jo også huske på at legger man ut mye om livet sitt Så vil det alltid være noen som kommenterer det

    15. Marthe Olsen, jeg forstår det du prøver å si men noen ganger skrive du personlige innlegg fordi man er klar for det ikke fordi man vil holde lesertallet oppe det er ganske drøyt å skrive noe slikt.
      Du er en sterk jente du klarer deg fint og det er kjempe flott å se du og pappaen til lille ungen har så pass gode forhold at dere tenker barnet og ikke forholdt som er over.

    16. Du burde kanskje be Fredrik flytte ut hvis dere ikke er kjærester mer. Ingen vits i å kaste bort tiden sin på å ha en “bestekamerat” som en gang var kjæresten i hus. Man kommer seg ikke videre da, og det at han fremdeles bor der og det ut fra dette innlegget ikke virker som at han skal flytte ut heller. Og hvor sover han hen? Er det tre soverom i leiligheten? Du driver vel ikke å deler seng med “bestekameraten” og lar ham få karamellen når dere nå liksom ikke er sammen?
      Nei, jeg tror ingenting på dette bruddet, jeg tror det er bare noe dere to har funnet på for å holde på lesernes interesse for bloggen.

    17. Anonym: Skaff deg et navn, så kan du sende meg en melding på facebook! 🙂 Jeg sender gjerne nummer til både søsteren min, og familien til Fredrik, så kan du jo bare spørre selv? Du har jo åpenbart bestemt deg for at det jeg sier er løgn, så kanskje du kan tro mer på det om noen fra hans familie, eventuelt min, sier det til deg?

      Skaff deg en ryggrad i samme slengen, jeg blir så ufattelig kvalm av at noen tror absolutt hele livet mitt sirkulerer rundt lesertall på en blogg! Jeg ville vel utnyttet det og blogget hver bidige dag for å få flest mulige lesere om dette handlet om lesertall. Nå får det faen meg være nok.

    18. Så du vil ikke skrive om bruddet på din offentlige blogg, men du gir gledelig ut din familie’s nr til helt randome fremmede folk?

    19. Så du vil ikke skrive om bruddet på din offentlige blogg, men du gir gledelig ut din familie’s nr til helt randome fremmede folk?”
      Nemlig…

    20. Får en følelse av at alle disse “anonyme” er samme person jeg 😋
      Helt tragisk å kommentere slikt på et annet menneskets blogg.
      Stå på jessica. Du er flink! 😊

    21. Veldig enkelt for Jessica og logge ut og gi seg selv et nytt brukernavn og forsvare seg selv med i kommentarfeltet også da…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg