NY KJÆRESTE

Siden det er veldig mye uklart rundt bruddet mellom Fredrik og jeg så er det alltid noen som skal sette ut rykter og spekulere, og det kan jeg forstå til en viss grad.

Jeg har ikke ny kjæreste, og jeg ønsker ikke å få en ny kjæreste på veldig, veldig lenge. Selv om jeg bretter ut om livet mitt offentlig mener tydeligvis mange at jeg skal måtte tåle å bli skjært under samme kam som mange av de som befinner seg i samme situasjon som meg, som gjerne finner ny kjæreste kort tid etter brudd med barn inne i bildet. Vi må prøve å huske på at selv om man er i samme livssituasjon, så trenger man ikke nødvendigvis å ta samme valg på alle områder. Man er forskjellige og tenker forskjellig.

Mange tar utgangspunktet i hva andre gjør, og er skråsikre på at jeg kommer til å gjøre nøyaktig det samme som dem. Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår tankegangen. Fordi det finnes andre unge mødre som raskt får seg ny kjæreste, så kommer garantert jeg også til å gjøre det..? 

Jeg mener selvfølgelig ikke at det alltid er galt å finne seg ny kjæreste etter et brudd med barn innblandet. Jeg mener ikke at det må være galt noen gang overhode. Jeg mener bare at jeg ikke ønsker å gjøre det.

Jeg ønsker at Leo får en fantastisk oppvekst, noe jeg vet at jeg kan gi ham. Men jeg vet også at eventuelle fremtidige kjærester som blir inkludert i hverdagen vår også vil påvirke Leo, og vi vet jo alle hvor stor sjansen er for at et kjæresteforhold jeg har nå som 17-åring vil holde livet ut. Jeg vil ikke utsette Leo for mange forskjellige gutter når han vokser opp. Jeg vil at han skal føle trygghet og stabilitet.

For jeg skulle gjerne ha tatt den sjansen. Om jeg hadde visst at det hadde vært varig. Men det vet man ikke, og da kan jeg ikke ta den sjansen. Ikke nå.

Fra dagen man får barn skal man alltid sette barnets beste først. Det kommer jeg til å gjøre nå, i morgen, om et år, og for alltid. ♥

11 kommentarer
    1. Syns det er veldig bra at du setter sønnen din foran deg selv, er ikke mange som tenker på barnets beste når det kommer til å få ny kjæreste. Men du er ung enda og har jo all verdens av tid:) Og hvem vet, kanskje det blir deg og fredrik en vakker dag skal du se;)

    2. Jeg er helt enig med deg. Det er så bra at du tenker på sønnen din før en ny kjæreste. Jeg som selv er mor, vet at det lureste er og ikke komme inn i ett nytt forhold kort tid etter ett brudd, og når man først skal få seg en ny gutt, så burde man bli ordentlig kjent og virkelig kjenne på det at man vil ha den mannen før man lar den gutten får hilse på barnet. Det er veldig viktig at barnet føler seg trygg og at den får en person inn i huset som godtar at du har barn og sånne ting. Den nye du eventuelt blir sammen med, må ville ha deg og barnet ditt, å ikke bare deg! 🙂

    3. Du virker veldig voksen for alderen, og en ser at du er en fantastisk mor!:D stå på videre og masse lykke til i livet. Folk kommer til snakke om ditt og datt uansett hva det er, fordi dem ikke vet bedre.. Rett og slett fordi dem ikke har peiling. at all! dem legger alle under en kam, noe som blir helt feil.Folk er forskjellige. Gleder meg til flere innlegg:)

    4. Vil du ha en spørsmålsrunde? Hvordan sover du å Fredrik ? Sover dere sammen ? Og hvordan er hverdagen deres sammen nå? Innlegget var foresten veldig bra. Er vel greit for barnet og ikke ha nye stepappaer annen hver dag. Supert at Leo er nr 1 😍

    5. Det er en veldig fin tankegang, og det jeg mener burde være riktig tankegang også. Du er en god mamma for Leo, og han er en god sønn for deg og det burde vel egentlig bety alt. Trist at du har blogget så lite for tiden, har selvfølgelig all forståelse for det og du må for all del ta tiden du trenger. Men jeg skal innrømme at jeg blir glad hver gang jeg ser du har skrevet et nytt innlegg! 🙂

    6. Så flott og fornuftig skrevet
      Synes det Er veldig bra at du setter Léo framfor deg selv først
      Det Er sånn Alle foreldre burde være, men desverre Er det ikke Alle barn som opplever det
      Som blant annet meg, opplevde omsorgssvikt de første leveårene mine, men kom heldigvis til gode og fornuftige foreldre seinere som eg e utrolig takknemlig for
      Uansett, syns bloggen din Er utrolig bra, du skriver ting som Er viktig i samfunnet og ikke minst kloke ting som du tenker om
      Ønsker deg og Léo en strålende fin uke

    7. Utrolig godt beskrevet, er helt enig med deg i dette! Tror ikke det er bra for en liten gutt å få/ha fler “mannlige rollemodeller” som kommer og går iløpet av livet!

    8. Hei! Sorry har ikke fulgt med på bloggen din på en stund så bare lurte på om du og Fredrik har slått opp?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg