GRATULERER MED FARSDAGEN!

I dag har Leo og jeg ordnet til farsdagen for Fredrik! Vi lagde sjokolademelk, halvveis engelsk frokost med egg, bacon og tomatbønner, og hadde kjøpt inn verdens kuleste kort med tilhørende gave. Alt ble selvfølgelig servert på senga! Fredrik ble kjempe fornøyd!

Å være pappa betyr ikke nødvendigvis å være biologisk pappa. Du kan ha biologiske barn men likevel ikke stille opp, og da er du ingen pappa i mine øyne. En pappa stiller opp og er der for barna sine for alltid! Jeg blir litt irritert når jeg ser flere feire farsdagen som aldri før for fedre som stakk av når barnemoren ble gravid. Nei, nei, nei… Hva med å feire de som faktisk gjør en utmerket jobb med barna, og ikke bare av den ene grunnen at de har gjort noen gravide?

En god pappa er det beste forbilde en sønn kan ha! Gratulerer til alle flotte fedre der ute! ♥

31 kommentarer
    1. Leni: Nå er det ikke slik at jeg sitter og bruker lang tid på å irritere meg over dette, men når jeg i forbifarten kom på det tenkte jeg det var fint å inkludere i teksten, “irriterende” var det mest riktige begrepet å bruke etter min meningen. Hva er poenget i å feire fedre på farsdagen som ikke er fedre annet enn biologisk? Jeg har ikke skrevet at disse menneskene ikke skal få lov til det, men at man (etter min mening) heller burde feire de som faktisk fortjener det.

      Takk for det 🙂

      Ha en fin dag!

    2. Så koselig du og Leo har gjort det for Fredrik 🙂 Jeg er forøvrig helt enig med deg; en pappa er ikke nødvendigvis den som var med å lagde ungen, men som stiller opp og passer på. Syns det er bra at du inkluderte det i teksten 🙂

    3. Helt sant, biologiske pappaen stakk av når gutten var imagen, mens en annen har stilt opp siden han var i magen og helt til nå og kommer til og fortsette med det. Så til han feirer vi farsdag, ikke for en som ikke vil kjenne sitt egent barn.

    4. Herregud, kjenner meg så igjen i det du skriver. Har barn med en som absolutt ikke stiller opp, å har aldri gjort det heller. Håper virkelig ikke han feirer noe farsdag idag. Kunne ikke vært mer enig i det du skiver!

    5. Anonym: Til faren til barnet vårt, ja 🙂 Må jeg være sammen med ham for å lage frokost til han på den første farsdagen?

      Det kan tenkes at jeg bare er snill, vet du.

    6. Jeg har ikke helt forstått hva som foregår. Bor dere sammen for å gi det tid, og se om ting kan gå seg til? <3 Vil bare si til deg at enten går det bra, eller så går det over. Det vil ordne seg på den ene eller andre måten. mange klemmer 🙂

    7. Jeg synes det er så merkelig at dere fortsatt deler seng og bord når det er slutt. Neste blir vel at du er gravid igjen 😉

    8. Jeg synes det er så merkelig at dere fortsatt deler seng og bord når det er slutt. Neste blir vel at du er gravid igjen 😉”.
      “Vi ble gravide igjen for å prøve å redde forholdet (les intekten)”, blir forklaringen da…

    9. Helt enig med det siste du sier. Jeg har en pappa som har vært der 110% for meg hele livet. Men så ser jeg på mannen min som egentlig tar den dagen her litt tungt. Og sa i sta at han hadde ikke noe pappa så han likte egentlig ikke denne dagen. Da knuste hjerte mitt litt for ham, når jeg ser hvor tungt han tar det. At alle legger ut fine ting om faren sin på Facebook og det er noe han ikke kan. Så han blir liksom mint på det hele dagen at han ikke har noe pappa. For biologisk og ikke biologisk, som liksom var pappaen hans i over 20 år stakk begge to, som to sikkelig feiginger. Så denne dagen er tunge for noe.

    10. man trenger ikke være sammen for å dele seng.
      om man har vært sammen lenge og er komfortabel med hverandre, mest trolig også enda venner, da er det ikke noe rart med å dele seng heller. man sover jo bare der?

    11. ser mangen unødvendige kommentarer her! Jeg ser virkelig ikke problemet i at Jessica og Fredrik bor sammen selv om de ikke er kjærester? De har en nydelig sønn sammen! Og selvfølgelig må Jessica få lov å lage til fardagsfrokost på den første farsdagen om hun ønsker det. Stå på Jessica, du er en fantastisk mor!

    12. Hei Jessica!
      Så utrolig koselig start på dagen! Gratulerer med farsdagen til Fredrik!
      Når det gjelder andres kommentarer her i forhold til deres forhold, så skjønner jeg ikke hva folk tenker med. Folk må da forstå at når man ikke lenger bare er to men faktisk deler et barn, så blir ting mer komplisert. Det finnes ingen fasit på brudd i forhold, det er ingen som kan fortelle deg om dere skal eller ikke skal bo sammen eller skal eller ikke skal dele soverom. Jeg ønsker dere lykke til med å finne den løsningen som passer dere best. Og jeg gleder meg til å følge deg videre!
      Ha en fin kveld!

    13. Hilde: Veldig mye rare kommentarer her, ja. Dessverre er det to som går veldig igjen, så det er ikke så mange som det ser ut til. Ser ip-adressen 🙂

      Utrolig at noen forventer at jeg skal sette sønnen min til side for å tilfredsstille dem, fordi de personlig mener at man ikke skal bo sammen med eksen etter samlivsbrudd for barnas skyld. Men men. Lite å gjøre med slikt, man må vel bare akseptere at ikke alle setter barna først (slik som jeg åpenbart gjør)

      Tusen takk for en støttende kommentar! Og tusen takk for fine ord 🙂

      Stor klem

    14. Regner med at jeg er en av de du sier går igjen med negative kommentarer. Sannheten er at jeg vel har skrevet mange, mange flere positive kommentarer enn det du kaller for negative. Stort sett all kritikk tar du negativt, du går i forsvarsposisjon og kan til tider være ufin (å bruke haha, nedlatende ord er lite pent) og be folk (de som besørger inntekten din) forlate bloggen, i dine svar. Kanskje ikke så lurt. Like før det ble slutt så raste du nedover listen, folk tok deg kanskje på ordet? Nå er folk igjen nysgjerrige, sånn er det bare. I vår trygge, gode stue, der lite skjer, så liker vi, dessverre, litt dyneløfting Sjelden du svarer på positive kommentarer, med mindre de er 100% enige med deg og gjerne forteller deg at du vet bedre enn alle andre.
      Dere bor sammen fordi det er det beste for Leo? Det beste for Leo er faktisk at foreldrene hans er sammen, ikke bare to som bor i lag fordi det er best for han.
      All forskning (spør helsesøstre, andre som har peiling) viser at barn ikke synes det beste er at mor og far bodde sammen for deres skyld. En unge, uansett alder, sanser mor/far sine sinnstemninger, og uansett hvor mye dere er “som vanlig” så er dere ikke det. Det er slutt, da endrer forutsetningene seg.
      Og videre, skal dere bo sammen til Leo blir voksen, fordi det er best for han? Eller når tenker du at det er best for han at dere flytter fra hverandre? Jeg forventer ingen dato, herlighet, men måten du skriver på, så ser det sånn ut. Du vet hva som er best for ditt barn? Selvsagt vet du det, du er mammaen, noe annet ville vært rart. Men ikke alltid vi mamma tar de beste avgjørelsene for våre barn, vi avgjør oftere med hjertet enn med hodet. Sånn er det bare

    15. Anonym: Send meg dn Mail om du er interessert i å diskutere videre. I likhet med deg liker jeg å vite hvem jeg faktisk snakker med.

      Sender deg mer enn gjerne statistikken min i samme slengen, lesertallene mine har ligget på ca det samme i et halvt år nå. Det at man havner lenger nede på listen (som i mitt tilfelle har vært 25 plass) handler om nivået ellers blant de andre bloggerne.

      Ha en god dag! Håper jeg hører fra deg. [email protected]

    16. Tror ikke du helt forstår, du tar jo absolutt ALT negativt ment… Tror det folk mener er at det er bedre om dere flytter ifra hverandre nå imenst Leo er så liten, enn da han forstår enda mer og dere plutselig ikke skal bo i samme hus lenger. Er jo da han blir forvirret.. Vist du virkelig vil det beste for HAN, burde du kanskje tenke litt lenger.. Du må faktisk slutte å angripe leserne dine, svare så frekt, bare fordi det er litt “imot” det du mener..

    17. Anonym over her^ : Du har vel egentlig ingen verdens ting med dette å gjøre? Har du en så lite givende hverdag at du ser behovet for å diskutere dette med en person du ikke kjenner? Det er vel ett fett for deg om de bor sammen, eller ikke, og om de sover i samme seng eller ikke? Hvorfor gidder DU å henge deg opp i det? La nå folk leve som de selv måtte ønske. Og jeg er hundre prosent sikker på at Jessica kjenner sitt eget barn, og hans behov mye bedre enn deg. Skaff deg en annen hobby. All respekt til deg Jessica.

    18. Anonym: Hvordan i alle dager kan du uttale deg om hvordan jeg tolker ting? Det er det vel strengt tatt kun jeg som kan. Kan du svare meg på hva konkret ut i fra mitt svar som antyder at jeg tar ABSOLUTT alt ille opp? Jeg ser kun at jeg ikke orker å diskutere mer i kommentarfeltet, og at hvis vedkommende vil fortsette diskusjonen kan h*n ta kontakt med meg via mail, hvorfor er det galt? Hvorfor er det frekt?

      Jeg ser virkelig ikke at jeg angriper noen i kommentaren min heller? Jeg sier ikke at jeg er perfekt eller at jeg har gjort alt riktig i løpet av dette året som toppblogger i kommentarfeltet, men jeg er kun et menneske jeg også. Om jeg har gjort feil? Definitivt. Men det gjør vel alle i løpet av livene sine?

      Jeg tenker at dere som bruker tiden deres på å kritisere meg hver bidige dag, for å så overanalysere hva jeg skriver for å få det til å virke frekt eller støtende kanskje burde gå litt i dere selv også. Mulig dere synes jeg velger det, men man kan lett bli litt drittlei av og til når man blir møtt med kritiske syn på hver bidige ting jeg skriver her inne. Reflekter litt over det, så kan det godt hende dere vil innse at det kanskje ikke er umulig dere også ville sett dere litt lei noen dager, og mulig formulert dere på en gal måte i et og annet kommentarfelt.

      Jeg finner det fryktelig rart at du som en fremmed som vet minimalt om bruddet vårt skal fortelle meg hva som er best for min sønn. Dere snakker som at jeg ikke har tenkt gjennom dette i det hele tatt, noe jeg selvfølgelig har! 🙂

      Nå er det siste gangen jeg skriver dette: Dere vet ikke 5% av alt som har skjedd en gang. Om jeg ikke hadde gjort det som var best for Leo, så hadde vel de som vet alt som har skjedd (det vil si helsesøster, familie og venner) bedt meg om å gjøre ting annerledes enn slik vi gjør det nå.

      Jeg ser kun beskyldninger i din kommentar. Det er lov å være blid 🙂

    19. Nå snakker jeg ikke bare om dette innlegget og kommentar feltet, men flere ganger.. Der du svarer frekt pga noen er uenige med deg, og det viste du jo tydelig i sist kommentar:) andre folk må få lov til å si sine egne meninger om hva de synst. Om du ikke tåler at noen seier imot deg eller du ikke er ening i alt leserene skriver, burde du kanskje stenge feltet eller ha godkjenning.. Du skriver så ofte at du ikke orker å diskutere tilbake osv pga det ikke hjelper, men det er jo akuratt det du gjør!;)

    20. Hei! Hvor er skålen og kruset i marmor fra? Setter veldig pris på svar, siden jeg har letet så lenge.. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg