DENNE UKENS…

BESTE INNKJØP:

Åh, jeg har kjøpt så utrolig mye fint denne uken! Jeg har storhandlet på Nelly både en og to ganger, kjøpt litt til Fredrik, og mye, mye annet. Men det må nok bli Leo’s og mine egne nye sko! Elsker dem. 

MEST LESTE INNLEGG:

“En slutt på ryktene” som jeg skrev tidligere denne uken. Klikk HER for å lese det! Et veldig godt innlegg å få skrevet ut, og på toppen av det hele veldig godt tatt i mot! Jeg har fantastiske lesere ♥

HØYDEPUNKT:

At Leo begynte å krype denne uken, for alvor! Det har vært starten på en ny tid for oss og et symbol på at han virkelig begynner å bli stor gutt nå. Nå har han i tillegg begynt å reise seg helt selv opp ved sengen og med den som støtte. Det samme gjør han ved sofaen, bordet, osv. Det ser virkelig ut som han har knekt koden og jeg gleder meg til å skryte av ham på helsestasjonen på tirsdag!!

CRAVING:

Pepperkaker!!! Herregud, jeg må ha glemt helt hvor godt det er. Jeg må innrømme at jeg synes de jeg kjøper i butikken er bedre enn hjemmelagde, men det er kanskje bare fordi jeg virkelig ikke er flink til å bake egentlig noe som helst? Haha!

VERSTE: Tidligere denne uken ville jeg nok skrevet at det verste som har skjedd denne uken var at mobilen min hadde gått i stykker, men der kan dere se hvor heldige vi i Norge er. Jeg har åpenbart (og selvfølgelig) fått med meg det som skjedde i Paris, og det er virkelig helt forferdelig rystende. Det er i sånne stunder man ser hvilket samhold et land har, og det er virkelig utrolig godt å se all kjærligheten fra hele verden som sendes til Paris. Jeg kjenner at jeg blir helt rørt.

Når det kommer til Paris og all oppmerksomheten denne forferdelige hendelsen har fått, så kommer også en del klager fra de som synes det er urettferdig at denne hendelsen får så mye oppmerksomhet i forhold til alt det grusomme som skjer i verden hver eneste dag, og det kan jeg til dels forstå. Jeg tror det er viktig å huske på at det er vanskelig for oss å sette oss nøyaktig inn i alt det grusomme som skjer på andre siden av jordkloden, selv om vi ser det tydelig på nyhetene, og at det kanskje blir mer virkelig for oss når det skjer i Europa og på steder vi nordmenn muligens har et  forhold til. Det viktigste vi kan gjøre er uansett å vise samhold og å ta vare på hverandre. Det er så mange grusomme mennesker der ute, men sammen står vi sterkere.

 

PÅ DENNE DAGEN I FJOR: 

Hadde jeg for to dager siden gått inn i min 22 svangerskapsuke og tenkte mye på at jeg akkurat var over halvveis i svangerskapet og at Leo snart kunne overleve utenfor magen. Få visste om bloggen enda, og jeg levde et “vanlig” liv. Det ble eksepsjonelt mange turer på butikken i denne perioden da vi bodde i en liten hybel og hadde Meny som nærmeste nabo. Fredrik gikk på skolen hver dag og jeg kjedet meg nok en del når jeg gikk hjemme, men hverdagen sammen var kjempekoselig og jeg har mange gode minner fra denne perioden.

Og hva tenker dere om “Denne ukens” fremover? Ser andre bloggere har det og det virker jo litt kjekt?

God søndagsklem, nyt dagen!

25 kommentarer
    1. Skjønner det at du fortsatt er glad i Fredrik. Men er det virkelig lurt å bo med hverandre veldig lenge etter et brudd? Og kjøpe ting til han? Skjønner jo da at folk spekulerer.
      Vet du gjør det for Leo sitt beste. Men det kan jo faktisk bli verre for Leo jo lenger dere venter med å flytte fra hverandre. For å ikke snakke om verre for forholdet dere imellom. Kan fort bli bitterhet og uggen stemning når dere bor sammen men bare den ene føler kjærestefølelser.

    2. Ingrid: Har du noen gang kjøpt noe til en venn? En kompis? Se på det sånn. Når man har vært sammen i 2 år så får man jo vaner etter hvert, og vi har jo hatt felles økonomi i veldig lang tid nå. Så beklager om jeg formulerte meg litt feil, Fredrik og jeg har felles økonomi og jeg bestilte meg en del på nelly og Fredrik fant noe han likte som jeg/vi kjøpte med.

      Vi kjenner ingen uggen stemning i det hele tatt og har det veldig koselig. Vi er begge veldig klare på at det er helt over, uavhengig av om jeg bestilte noe klær til ham med våre penger på Nelly.

      Jeg setter pris på innspill, men vi har tenkt oss nøye om og vi vet at Leo trenger at vi tar det rolig. Vi tror det er best at vi bor sammen en stund til, og med tanke på at vi kjenner situasjonen vi har havnet i best tror jeg vi kan tenke oss til hva som passer best for oss også.

      Håper du har en super kveld, klem 🙂

    3. Du Jessica og Fredrik har ikke slått opp, du skriver det bare for oppmerksomhet og penger på bloggen din bare for å få flere leser
      Det er rein løgn det du har skrevet hele tiden at du og Fredrik har gjort det slutt og at du ble så lei deg for det, når du til og med ligger i samme seng som han
      Da skjønner eg at folk begynner å lure
      Man skal virkelig tenke seg om før man legger ut ting på nettet, minst seks ganger før man legger det ut om det er lurt eller ikke
      En viktig regel å huske på alltid 🙂

    4. Anonym: Kan du vær så snill å vise til kilder hvor jeg har skrevet at vi sover i samme seng? Det gjør vi nemlig ikke.

      Ellers er jeg fryktelig nysgjerrig på hvordan du kom til den konklusjonen??? Den dagen jeg skrev innlegget om at det var slutt tjente jeg vel ca 300 kr mer enn det jeg gjør til vanlig. Mer du at jeg ville løyet til leserne mine for 300 usle kroner?? Det er jo bare en tåpelig påstand.

      Du vet ingen verdens ting, og det kommer sannelig helt tydelig frem i kommentaren din. Send meg en mail (du finner mailadresse i kontakt meg under headeren) så kan jeg godt få bekreftet deg til deg på en eller annen måte at det er slutt. Men det kommer sikkert aldri til å skje, for du tør garantert ikke skrive med ditt fulle navn.

      Ha en god kveld:-)

    5. Leo er en liten baby,mye mye verre å flytte fra hverandre for hans del jo eldre han blir. Leo trenger å at dere tar det rolig? Han vet da vel ingen forskjell likevel.

    6. Trur det blir veldig artig om du har “denne ukens” Jessica 🙂 du er veldig modig og tøff mamma og du legger ut akkurat det du ønsker å legge ut.Jeg vet du er en ærlig og bra person. Du må ikke la deg stoppe av overfladisk kritikk.
      Her er en grunn hvorfor en av disse kommentarene er overfladisk…
      Det er ingen som kan bestemme om de har gjort det slutt eller ikke, viss han følte det var rett å gjøre det slutt så var det bedre å si det til henne enn å holde det inne i seg, selv hvor vondt å leit det er for henne. Når det er sagt så er de foreldre til samme barn, da må de tenke på barnet sitt beste aller først. Der ikke så lett å ta beslutninger når de kommer til sted å bo og hvordan de skal fordele ansvaret. Jeg synes det er tøft gjort at de fortsatt bor i lag uansett hva som, så vil de få tid til å kunne prate om tiden framover.

    7. Skjønner godt at folk lurer på om alt m deg og Fredrik er tull. Leo har bedre av at dere flytter fra hverandre nå som han ikke skjønner noe. Det virker rart at dere er ute og spiser, kjøper klær og lever som samboere. Tror dere er de første j har hørt om som velger en sånn situasjon, så du bør nok overbevise folk mer for at du skal virke troverdig. Det gjør du ikke nå…….. Hvem bor sammen i mnd vis når det er slutt. Regner m dere har 3 mnd oppsigelse på leiligheten og når du sier den ikke er oppsagt en gang….. Hvem sine penger lever du av? Leilighet til flere tusen og verre shopping har j aldri hørt om. Voksne folk m to jobber har jo ikke engang råd til livet du lever….

    8. Ja fortsett gjerne med “ukens” 😀
      Og ta gjerne me flere kategorier også, morsomt å lese:)
      Og ikke bry deg om alle bedreviterne som kommenterer her, de må ha ett trist liv når de ikke har bedre ting å gjør enn å beskylde deg for å lyve om forholdet dit og å bekymre seg for økonomien din..tragisk

    9. Jeg Var sammen med eksen min i 3 år. Ikke barn. Men bodde sammen. Det ble dessverre slutt, men det gjorde ikke til at vi flyttet fra hverandre med det første. Nei, vi sov ikke på samme rom. Men vi var også bestevenner.
      Den slags som faktisk kan være kjempe gode venner selv om det ble slutt. Alt var akkurat helt likt bortsett fra det romantiske. Så jo, det går Ann å bo sammen, og ikke vær sammen.
      Den dag idag bor vi ikke sammen siden jeg fant meg ny. Men vi bodde sammen i minst 6 måneder før vi ga fra oss leiligheten.
      Men vi prater sammen ganske ofte og henger mye sammen. Nye typen min har blitt veldig god venn med eksen min. Og jeg har blitt veldig god venninne med hans nye dame.
      Så ser ikke noe problem i å bo sammen med eksen sin, ha det fint sammen og kjøpe ting sammen. Fredrik og Jessica vet nok best hva som er best for dem og Leo. Er man bestevenner og kjærester for så bare bli bestevenner så er det det man er. Trenger ikke å være bitterheter Bare fordi det er slutt.

    10. Bra dokke tenker på Leo sitt beste. Men heilt erlig er det vell bedre å flytte frå kvarandre når Leo er so
      liten som han er, når det er det som er planen dokka. Det vil aldri bli ei perfekt tid å flytte på. Og eg forstår ikkje korleis dokke skal gjere det meir
      “skånsomt” for Leo når han er so liten som han er. Ikkje kan dokke forklare til han kva som skjer.
      Om dåkke vil bu saman er det bra, men rart å skrive det er for Leo sitt beste å ikkje flytte frå kvarandre no.

    11. Heei Jessica!
      Har fulgt bloggen din en stund og tenkte at det var på tide å legge igjen en kommentar og fortelle deg hvor flink mamma jeg syns du er og hvor bra forbildet du er for andre unge jenter 🙂 Elsket forresten skoene du kjøpte til Leo! Så søte!
      Jeg lurte på en liten ting… Jeg har nylig meldt meg på Brun og Blid sin modell konkurranse, og prøver nå å få nok stemmer til å gå videre til semifinalen. Det er lettere sagt enn gjort, da de som ligger foran meg i konkurransen har mange tusen følgere på Instagram 🙁 Men som navnet på bloggen min sier, er jeg en drømmer og jeg gir ikke opp! Jeg hadde derfor satt utrolig stor pris på din hjelp og stemme 🙂 http://www.brunogblidmodell.no/nominasjon/42648/43159/
      Jeg håper at ved å legge igjen en kommentar her vil jeg få oppmerskomheten til deg og dine lesere, noe jeg virkelig trenger nå! Jeg syns det er utrolig viktig å stå på for sine drømmer, og vil gjerne inspirere andre, både unge og gamle til å gjøre det samme – uansett om du vil bli snekker, modell, blogger eller president!! Del gjerne også eller gi meg en shoutout her på bloggen om du syns jeg er en god kandidat…. Det hadde betydd enormt mye for meg <3

    12. Du har felles økonomi med en fyr du liksom ikke er sammen med lengre og du sover samtidig i samme seng som ham. Lever bra han Fredrik som har deg til å kjøpe ting til seg, gir ham sex og likevel ikke er sammen med deg….

    13. Du sier dere gjør det for Leo sin skyld, men tror absolutt alle skjønner at det er en unnskyldning. Det beste for han er ikke at dere fortsatt leker samboere, spiser ute ilag, å bor sammen, det vil bare gjøre han enda mer forvirret når dere engang flytter fra hverandre og han skjønner mer. Tror både du, jeg og alle andre skjønner at Leo enda ikke greier å tenke hva som er det beste, å du vet nok dette inners inne. Det vil vere hardt å flytte fra hverandre etter 2år sammen, men for all del om dere skal tenke på Leo, så må du virkelig få opp øynene!

    14. Vis dere tenker på Leo sitt beste er det best for han å ikke huske at foreldrene bor sammen. Han får det verre den dagen han forstår det. Skjønner ikke tankegangen deres. Tror alt er spill fir galleriet ellers hadde ingen klart å leve som en familie m middager ute, Kveldskos på helger osv….. Fått deg mange nye lesere i det siste?? Siste gsngen j leser om noe så lite troverdig. Lykke til

    15. Jeg er klar over at jeg ikke er helt i målgruppen for denne bloggen, men jeg følger litt med likevel fordi jeg synes de er så flott å lese om et så ungt par som tar så mange fine, kloke valg i livet også etter samlivsbruddet. Hvordan andre rakker ned på dine (og Fredriks) valg synes jeg er helt fryktelig å lese. Når noen til og med er så frekke å stille spørsmål ved økonomien deres, det har ingen andre enn dere noe med. Leo sitt beste er det bare dere som vet!

    16. Jeg kommenterer virkelig aldri på blogger, men noen av kommentarene her får meg til å reagere.
      Hvordan man takler et brudd og på hvilken måte man velger å gå videre er vel f*** ikke opp til dere andre å bestemme? Jeg har selv bodd sammen med eksen min i snart et år, vi er ikke sammen, men han er min beste venn og min største støtte. Jeg får kommentarer daglig på dette, men jeg har bare valgt å overse det. Ingen kan bestemme hva jeg gjør, eller hvordan vi velger å takle dette.
      Stå på, drit i hva andre sier! Du gjør hva som er best for deg, og din lille familie!

    17. Jeg synes det er trist at du får så mye spørsmål og negativitet rundt bruddet, men samtidig så forstår jeg også nysgjerrige lesere. Det er ikke mange som klarer å bo sammen med eksen etter et brudd, hverken med eller uten barn i bildet. Jeg håper du og Fredrik er over hverandre og ferdige med forholdet, ellers kan dere risikere at en av dere ender opp med å dra hele sorgprosessen ut i tid.. Håper dere finner en løsning som fungerer også på sikt. Kanskje familierådgivning/familievernkontoret kan hjelpe? Jeg skulle ønske noen hadde dyttet meg i den retning da jeg satt i samme situasjon, så hadde vi kanskje unngått noen år med dårlig stemning..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg