DET SISTE JEG HAR Å SI

 Hei dere!  

Nå har det vært mye greier og veldig mange som har lyst til å si meningen sin, og det er selvsagt helt i orden. Noen kom med beskyldninger om at jeg har slettet kommentarer, og det har ikke skjedd. Dere vet at jeg aldri sletter kommentarer. Bort sett fra drapstrusler, de er jeg faktisk pliktet til å slette. Om du ikke finner kommentaren din så prøv å post den igjen flere ganger. Det har hendt at mine kommentarer ikke har blitt postet så jeg har måtte skrive dem igjen, så ikke vet jeg.

Jeg har fått mye stygt etter jeg sa i fra i går, men det var jeg egentlig forberedt på. Jeg regnet med kritikken, noe jeg var klar over at kom til å dukke opp. Jeg respekterer fullt og helt at noen mener det var feil måte å gjøre det på ved å skrive om det offentlig, men da forventer jeg også at det blir respektert at jeg ville si noe om at jeg følte meg urettferdig behandlet.

Ja, jeg har sett statusen hennes som noen postet i kommentarfeltet. Jeg forstår godt at Anna har noen til å “sile” ut stygge og nedsettende kommentarer, for det regner jeg også med at hun som alle andre bloggere får mye av. Greit nok at hun fjernet linken jeg kommenterte av mitt innlegg hvis hun ikke vil “Reklamere” for noen andre bloggere. Men det var fortsatt flere som skrev konstruktive kommentarer og skrev at det var en del likt i innleggene våre på en ordentlig og høflig måte. Disse ble også slettet og blokkert på sekundet, da jeg har snakket med flere av dem og sett kommentarene selv, som mange andre. Dette er ikke hets, det er å si ifra. Likevel blir det slettet og blokkert?

Hvorfor reagerer jeg? Fordi jeg jobber beinhardt med innleggene jeg skriver. Når det plutselig dukker opp et veldig likt et blant Norges største blogger, som garantert blir sett av titalls tusen flere enn de som leser innlegget som jeg skrev først, så vil man jo gjerne si i fra. Men så får verken jeg eller andre gjort det, fordi hun har gitt beskjed til de som sletter ting fra siden hennes at saklig kritikk skal fjernes.

 

Fikk tilsendt screen shot av vedkommende som skrev kommentaren. Screen shot av Mamma til Michelle sin status på Facebook og en kommentar som er slettet. Besøk gjerne bloggen hennes også, jeg reklamerer mer enn gjerne for min blogg-kollega! 🙂

 

Jeg føler ikke at jeg henger ut noen, og som sagt er det heller ikke poenget mitt. Da henger jeg i så fall ut saken, og ikke Anna. Poenget er bare å få sagt i fra, for sånn ting er nå blir alle som vil si i fra på siden hennes blokkert.

Hvis du leser dette: Hei Anna!

Jeg synes du har en super blogg og at du virker som en skikkelig sprudlende og koselig jente. Du trenger ikke reklamere for bloggen min, og det har jeg heller ikke bedt om. Hvis du henter en god idé fra bloggen min og skriver et ganske likt innlegg så er det veldig fint om du kan i hvert fall nevne mitt navn på en eller annen måte. Håper du får en kjempe fin dag, og håper det ikke er noen sure miner mellom oss 🙂

Nå vil jeg bare legge dette dødt og ha en hyggelig ettermiddag med familien min. Og så til dere: Ha en flott onsdag!! 

102 kommentarer
    1. Hei Jessica, jeg synes det er veldig modent og fint gjort av deg å ta saken så voksent. Du fortjener det beste:)

    2. Du sletter ikke kommentarer? Nei kanskje ikke, men jeg husker da du sletta et helt innlegg fordi du ikke likte det jeg skrev.
      Er bare nysgjerrig om du står for dette eller om du kommer til å lyve å si at du aldri gjør det heller. Det var ikke noe drapstrusler eller noe alvorlig inne i bildet, det var faktisk bare litte grann kritikk som du ikke tålte.

    3. Anonym: for da ville jeg ikke slettet absolutt alle innlegg jeg har på bloggen min eller? Jeg får masse kritikk hver dag, hadde jeg ikke tålt kritikk hadde det ikke fantes innlegg på bloggen min.

      Blir for dumt å diskutere dette, det er fakta. Masse innlegg på bloggen min spekket med kritikk og dritt i kommentarfeltene, hvorfor skulle jeg da slette et innlegg med en kommentar med kritikk i?

    4. Du er rå! Elsker at du tar opp denne saken og ikke henger Anna ut, men prøver å nå frem til henne på en voksen måte. Jeg liker det!
      Håper du får en super kveld videre, sønnen din er nydelig <3

    5. Vet du hva? Dette er tåpelig. Skrive innlegg på innlegg om dette. Jeg liker vanligvis denne bloggen kjempe godt, men dette blir for dumt. For alt du vet kan hun ha jobbet beinhardt med det innlegget selv, og skrevet det for lenge siden. Er det veldig viktig, kontakt henne på Mail da det er der hun svarer! Nå er hun Norges største blogger. Hva gjør det om hun fikk inspirasjon fra deg? Husker et innlegg som var veldig likt pappahjerte sitt innlegg for en stund siden. Slutt å vær så høy på deg selv, ikke sikkert hun har hørt om deg engang 🙂
      Ha en fin dag:-)

    6. Rebecca: Så det, ja. Uff, tror virkelig ikke jeg nådde helt inn til henne. Hun tror alt handler om klikk, noe det åpenbart ikke gjør. Har til og med skrevet at hun ikke trenger å ta dette offentlig, men at hun i hvert fall kunne sende meg en melding.

      Jaja….

    7. Ingrid: Hei! Det har du helt lov til å synes, og det er helt greit.

      At jeg (tydeligvis??) har skrevet et innlegg som lignet på et pappahjerte skrev for lenge siden er på ingen måte det samme som dette. Hadde pappahjerte følt det og tatt kontakt med meg, hadde jeg selvfølgelig sett nærmere på innlegget mitt for å endre eller slette, og selvfølgelig gitt han cred. Men det har jeg ikke, så da regner jeg med at jeg kan si meg “ren” på den fronten.

      Jeg er ikke høy på meg selv fordi jeg ønsker å si i fra på en ordentlig måte. Å nevne at hun sikkert ikke vet hvem jeg er, er bare irrelevant.

      Som sagt, skulle gjerne ha tatt kontakt med henne, men hun har blokkert meg.

      Ha en fin dag du også, Ingrid!

    8. Hei!
      Har fulgt deg en god stund nå, men dette er første gang jeg kommenterer noe på bloggen din.
      Jeg var innom bloggen din den dagen du skrev “mamma kropp” innlegget. Dagen etterpå var jeg inne på Anna sin blogg, og før det ble noen sak ut av dette synes jeg det hun hadde skrevet var fryktelig likt ditt innlegg.
      Men til poenget; Jeg synes du gjør dette på en veldig moden måte! Jeg har fulgt Anna i mange år, og har ingen ting i mot henne. Men i denne saken synes jeg det er hun som oppfører seg veldig umodent. Du var først ute med ditt innlegg, ergo: du har rett til å mene at Anna “kopierte” innlegget ditt. Det som gjør meg enda mer irritert er innlegget hun postet i dag om det å kritisere andre. Det er akkurat det hun sitter å gjør selv.
      Synes bare du skal vite at du har gjort det rette og på den voksne måten. Stå på, du er en super mamma og gjør en fantastisk jobb med bloggen din.

    9. Du virker som den voksne i denne situasjonen her! Helt klart. Det blogginnlegget hun skrev nå nettopp er latterlig dramatisk. Du endte i alle fall på en god tone 😄 Hun skriver også at det beste er å ignorere det også skriver hun et innlegg om deg? lol det er ikke akkurat å ignorere og å se en annen vei.
      Nå skal vi absolutt ikke ta sider her med tanke på at dette ikke skal være en krangel. Right? Men jeg er på din side hahah

    10. Ikke bry deg om henne. Siste blogginnlegget hennes var veldig smålig (og vanskelig å lese da da hun skriver elendig)
      Synes at hun oppfordrer til hets. Bare vent å se hvor mange stygge kommentarer du får nå av blodfans. Det burde hun holde seg for godt for. Hva slags bevis har hun for at du gjør dette for klikk eller oppmerksomhet? Hun burde være mer ansvarsfull med sine uttalelser. Hun liker ikke å få hat fra andre men oppfordrer selv til mobbing nå.

    11. Nå mener jeg også at hun drar den litt vel langt. Jeg leser begge deres blogger jevnlig hver dag og har alltid likt det. Men så mistet jeg nesten litt respekten ovenfor anna. Det virka som du avslutta dette nå på en fin måte også skal hun abslolutt ha det siste ordet. Og ikke nok med det men hun skriver også at du som er “mindre” kjent enn hun skal få hun til å klikke seg inn på din blogg. Det blir for dumt. Stå på Jessica, klem:)

    12. Dette blir for dumt! For alt en vet så kan hun har forhånds laget innlegg å tidspunkt hun skal legge ut et innlegg! For det er slik hun gjør. Kontakt henne på Mail i steden for å lage innlegg etter innlegg. Og hvis det har seg slik at hun lage innlegget etter deg så vær fornøyd med at hun er enige med deg. Dumt å bli sint kun for et innlegg som handle om mammakroppen, dessuten så formulerte dokke, dokke ikke noe likt. Legg dette bak deg og skriv Mail til henne. Ikke noe bedre at hun lage innlegg sjøl for å forsvare seg sjøl, ikke noe voksent det helle. Snakk på Mail å bli ferdig med det:-)

    13. Hei alle sammen. Det innlegget Anna nylig har skrevet er åpenbart rettet mot Jessica. Profesjonalitet handler ikke om antall lesere, det hander om hvordan du håndterer en sak/feil. Anna vil jeg si har vært meget barnslig ved å si ifra indirekte om hva hun mener, mens Jessica har tydelig stått fram og håndtert saken på en god måte. Jeg skjønner godt at Jessica tolker dette som urettferdig. Jessica, ikke ta deg nær av innlegget til Anna, hun har rett og slett ikke hatt mot nok til å godta en feil. Noe som er VELDIG viktig når man er en toppblogger.
      Mange klemmer<3

    14. Synes at hun som skriver Mammatilmichelle bloggen er meget umoden. Du skal være kjempestolt av deg selv Jessica! Du er kunn 17 år men oppfører deg veldig voksent.
      Leo er kjempeheldig som har deg som mamma♡

    15. Virkelig, Anna? Nå har hun sunket så dypt? du er den beste og mest modne bloggeren her. Altså, hun er så barnslig når hun blokkerer deg og lyver om at andre har tilgang til brukeren? Send henne en Mail, og unngå en “bloggekrig”
      Men du er mye bedre blogger enn henne💖Stå på!!!!
      Klem fra en STOR fan!!!!!

    16. HEI JESSICA!
      Du er flink og en virkelig god mor for Leo. Noen ganger kan ting oppfattes urettferdig. jeg tror ikke jeg hadde taklet dette like bra som deg. Du er virkelig flink i denne Mammatilmichelle saken.
      Ønsker deg det beste i livet.
      Du er moden, det skal du ha!
      Mange klemmer fra en stor fan

    17. Det er veldig fint at du tar det opp, og jeg har full forståelse for det, men samtidig synes jeg litt synd på Anna, hun har sagt hun har det vanskelig, og hun har lagt ut mange innlegg om mammakroppen og kropp. Jeg tar ingens parti, jeg bare sier ifra ❤️ Ha en fin kveld videre!

    18. Hei, du burde kanskje fjerne navnet til jenta som kommenterte innlegget til mamma til michelle, på bildet ditt?

    19. Hun er patetisk og helt på bærtur!! Håper ikke du ender på like ville veier som hun har gjort med bloggen sin, du er helt fantastisk, stå på 🙂

    20. Hvorfor tror dere for eksempel at store bloggere alltid skriver noe om større bloggere? Det er jo selvsagt for å ønske å provosere denne bloggeren til å skive om han/henne tilbake, sånn at de får klikk fra den større bloggeren sin blogg. Ikke nødvendigvis at de har så mye i mot personen sånn egentlig. All media oppmerksomhet, er god oppmerksomhet for en blogger uansett hva det står.
      “Jo større blogger, desto større er sjansen for å bli utsatt for uthenging av andre bloggere. Da er det beste egentlig å holde tunga beint i munnen, og rett og slett se forbi innlegget som er direkte skrevet om deg, og ignorere det. Av og til er den beste hevnen og ignorere dem!” Hahahah herregud som hun irriterer meg..

    21. Anonym: Hun motsier seg selv med andre ord. Hun ignorerer meg jo ikke, hun skriver jo et helt innlegg indirekte til meg. Da hadde det faktisk vært bedre at hun brukte navnet mitt (Og ikke bloggadressen, så slipper hun å reklamere for bloggen min og jeg slipper å “tjene” på å si i fra til henne)

      All pr er ikke god pr, nei. Ikke enig med henne.

    22. Jeg blir sjokkert over at “Norges største blogger” er så feig og useriøs! At ei jente på 17 år takler ting bedre enn hun på snart 20 år sier jo sitt. Det siste blogginnlegget fra Anna er smålig og umodent og på kanten til mobbing. Men for all del folkens ikke klikke dere inn på Annas blogg, det er jo akurratt det hun ønsker. Viktigere med penger i kassa, enn å beholde integriteten sin for henne. Uff, nei dette var lavmål, hva blir det neste som er konstruert for å få klikk?

    23. Hallo!
      Jeg må bare si at du er så utrolig flink til å håndtere alt og bra er det for du skriver utrolig godt og har så mye fint å komme med. Har blitt mer og mer glad i bloggen din. Leste lenge Anna sin blogg også, men den har jeg ikke gått inn på en eneste gang etter at hun skrev at hun har tatt silikon.
      Digger at du er så ærlig, sårbar og kul! Klem!

    24. He, he, he, he, ler og ler. Unge mødre bloggere er virkelig lik seg selv. Er ikke noe likere du enn Anna, ikke innbill deg det. Virker like desperat etter oppmerksomhet som henne, du.

    25. Hun skriver selv og forklarer at når noen linker til noe blir det utestengt og blokkert, så hvorfor lager du et innlegg om det enda? hun gjor jo ikke noe galt. Skjønner at hun blir irritert på deg, siden det faktisk er du som lagde et innlegg og en stor sak ut av dette. Greit at du ikke fekk sendt mld på facebook, men du kunne heller sendt en mail, epost eller noe. Å du skriver i tillegg at du ikke har bedt om at hun skal reklamere for bloggen din, men det er jo akuratt det du gjør når du skriver at hun kunne nevnt navnet ditt.. hahah. Håper du ser at det faktisk bare er du som er tåpelig her.. du kunne tatt det opp personlig med henne, istedenfor dette. For det er selfølgelig greit at du BARE sier ifra, men da må du gjøre det til HENNE. Dette sier faktisk mer om deg enn du tror..

    26. Å den eneste grunnen til at du nå bare får positive kommentarer, er vell pga godkjenning.. fordi du er for feig til at folk skal se sannheten.

    27. Anonym: Hei!

      Jeg har ikke godkjenningsfunksjon på bloggen min. Da ville ikke kommentarene dine bli publisert med en gang, men det ser du jo at de blir.

      Dessuten ville du fått denne beskjeden etter du hadde skrevet en kommentar, noe du kan teste og se at ikke kommer opp:

      “Hei. Din kommentar må godkjennes før den kan vises”

      Klem

    28. var nemmelig det det gjorde.. må vere noe fryktelig galt med bloggen din. kommentarer slettes av seg selv og godkjenning kommer plutselig opp

    29. Anonym: Mitt navn er noe annet enn mitt bloggnavn “mammasom16”

      Regner med det er fryktelig få som vet hvem hun snakker om når hun skriver “Inspirasjon hentet fra Jessica Enerberg” eller lignende.

      Eventuelt kunne hun sendt meg en melding og forklart seg. Hun velger heller å skrive indirekte her på bloggen min.

      Men du? Jeg ser ip-adressen din og at du har kommentert veldig mange ganger i løpet av disse innleggene om mammatilmichelle. Kunne du ikke ha samlet alt stoffet ditt og alle spørsmålene dine i èn kommentar, i stedenfor spredd utover i mange? Jeg forstår at du vil få det til å se ut som du er flere personer, men jeg som sitter her og ser ip-adressen din ser at du bare er èn person.

      Ha en god kveld da!
      Klem.

    30. Anonym: Det er bare tull. Det kommer ingen godkjenningsfunksjon opp. Om du vil kan jeg sende deg screen shot på mail anonymt for deg, så kan du se med egne øyne.

      Evt er alle fri til å prøve å se om kommentarene blir publisert rett etter de er skrevet. Noe du allerede har bevist ettersom dine kommentarer du nettopp postet ble publisert i sekundet du postet dem.

      Dette blir for dumt. Hold deg saklig i hvert fall. Vi vet begge at jeg ikke har godkjenningsfunksjon på, om du er i tvil får du skaffe deg baller og sende meg en mail. Sender mer enn gjerne screen shot og hele pakka for å bevise det for deg.

    31. Ser jo lett at MTM ikke har rent mel i posen når hun slettet innlegget sitt med engang det ble sagt ifra.

    32. Anna har selv skrevet at når noen har linket til noe blir det utestengt og blokkert, så hvorfor lager du et innlegg om det? Eg skjønner godt at hun blir iriitert på deg når det faktisk er du som lagde en stor sak ut av dette ifra starten av.. Greit nok at du ikke kunne kontakte henne på face, men du kunne vell sendt en epost, eller mail? da hadde du jo kunne fått en forklaring ifra HENNE, før du hente henne ut på bloggen din. Du nevner også at du ikke ber om at hun skal reklamere for bloggen din, men det er jo akuratt det du gjør når du skriver hun kunne nevnt navnet ditt, hahah.. Selfølgelig er det greit at du BARE sier ifra, men da burde du gjøre det til HENNE. Dette sier faktisk mer om deg enn du tror..

    33. dette blir for dumt.. tror de fleste vet at du ser ip-adressen, så det bryr meg lite. andre folk må jo også få lov og si hva de mener? er vell derfor du har et åpent kommentarfelt.

    34. Hei! Jeg syntes u har en fantastisk blogg og leser den omtrent hver dag. Leo er kjempe søt. Å du høres ut som en flott mamma for leo. Du må stå på jessica. Heier på deg. Klem

    35. Anonym: Tror du misforsto meg nå. Mente bare at det er fint om du samler all stoffet ditt og alle spørsmålene dine i en kommentar, så slipper kommentarfeltet mitt å bli nedspammet av en og samme person. (selv om det kun er jeg som ser ip-adressen, så er det fortsatt spamming når du enkelt kunne samlet alt i samme kommentar)

      Du gjør selvfølgelig som du vil, og du ser jo at du får kommentere akkurat hva du vil her inne. Jeg sa bare at det hadde vært fint om du kunne gjort det. Hvis ikke, så neivel. Om du gjør det så er det i hvert fall fint.

    36. Til den som kaller seg anonym og som gjentatte ganger skriver dritt i kommentar feltet, hvorfor gjør du det ? Vi andre som leser kjenner igjen måten du skriver på og oppførselen din er utrolig umoden. det skinner så igjennom at du er misunnelig på Jessica. Hva vil du oppnå med dette? Hadde det vært min blogg hadde aldri en kommentar fra deg kommet igjennom,du burde skamme deg. Virkelig. Og til Jessica, du er en så mye mer moden og reflektert blogger enn Mamma til M. er. Hun er kun ute etter klikk, og det er synd at folk gidder klikke seg inn. Hun skriver dårlig og uten innhold, stor forskjell på dere. Gikk inn og så på innlegget hennes og det er tydelig hun har “kopiert”deg..

    37. Okei, her er det æ mene e forskjellen mellom din og Anna sin blogg. Æ leser din blogg for æ blir glad for å høre dine meninger, lese om hverdagen din og æ elsker at bildene dine ikke er “perfekte” bilder som ser ut som at de er ment til reklame om det bare er bilde av for eksempel Leo. Æ liker at du faktisk skriver om Leo når det er en mammablogg, men liker også når du skriver om deg selv. Poenget mitt e at æ kose mæ når æ leser dine blogginnlegg.
      Anna sin blogg klikker æ inn på for å liksom “se ka slags tull ho har funnet på nu”, og klikker innom fordi vi menneska liker å provosere oss sjøl. Ho irritere mæ så sykt, men likevel drar æ innom og venter på et bra innlegg. Og når ho kommer med videoblogga e det video med dårlig kvalitet der ho babler og virker sykt sjenert bare, som blir sykt kjedelig å se på. Pluss at ho har veldig mye reklame som virker som at ho har fådd tilsendt et innlegg ho ska legge ut.
      Din blogg kommer æ til å fortsette å lese helt til det slutter å komme innlegg (om det gjør d), og hennes blogg slutter æ mest sannsynlig å lese ganske snart, for blir så sykt irritert av ho og hennes måte å gå frem på. æ klare snart ikke mer av kjerringa

    38. Kan bare si med engang at dette ikke har noe som helst med sjalusi og gjøre:) blir bare provosert av hvordan hun gjør ting og klager på andre, når hun ikke er bedre selv. Og fordi eg skjønner at Anna blir irritert tilbake, siden det var Jessica som startet;) er nok mangen som tenker det samme.

    39. Dette tar jo helt av!!!
      Jeg vil uansett si at jeg støtter deg Jesica, helhjertet!!! 💜💜💜
      Du er en fantastisk ung jente!! Du gjør alt du kan for gutten din og en ting jeg synes er veldig bra her, i akkurat denne saken, er at du svarer alle og du sletter ikke kommentarer, sånn som jeg oppfatter det!! Det er utrolig viktig å møte alle leserne sine og respektere at alle har ulike meninger!!!! Jeg leser også Mammatilmichelle, og jeg liker den. Men savner en del ting som jeg finner igjen hos deg Jesica!!! Du svarer på alle kommentarer fra leserne, tom jeg som er så mye eldre enn deg får svar på kommentarer!! 💗💗 Og da blir den enda hyggeligere å vende tilbake til!!! 🌺💗🌺💗🌺💗🌺💗🌺💗🌺
      Jeg heier på deg videre og fortsetter som trofast leser!!! Lykke Til videre dybskjønne, med alt du har fore!!! 💜💜💜

    40. Hei, Jessica. Skjønner godt hvor ekkelt og irriterende dette er. Leser både din og Anna sin blogg, og dette fikk meg virkelig til og se et annet perspektiv på dere. Du har lagt stor jobb i innlegget ditt og det ser jeg stor pris på som en av dine faste lesere. Men syns det er litt merkelig at Anna ignorerer og blokkerer dette vekk, hun som selv sier at hun står får det hun gjør osv. Jeg sier ikke noe imot Anna, for hun er virkelig en god og dyktig toppblogger, men syns hun burde nevnt deg i innlegget eller kanskje forklart seg på mail/melding enn og legge saken bak seg.
      Jeg bare elsker bloggen din så utrolig mye Jessica! De 2/3 gangene jeg har møtt deg betyr mye. Håper dette ordner seg, for dette blir utrolig rart.
      Klem.

    41. Første gang du skrev om dette støttet jeg deg… Men nå synes jeg du begynner å bli ganske patetisk…

    42. Hei Jessica! Dette blir sikkert min eneste kommentar på bloggen din (som førøvrig sikkert er en fin blogg). Denne “jeg tror min blogg er så stor at alle leser den, og om noen har et noenlunde likt innlegg så må det være kopiert fra min blogg” holdningen blir litt flaut. Jeg har ikke tall på hvor mange som har skrevet er innlegg om mammakroppen og hvordan den ikke er lik for alle tidligere. Sikkert hver eneste blogger med barn. Så om noen er kopiert eller hentet inspirasjon fra her, så er det like mye du. Det ble jo trossalt nettopp skrevet en artikkel om det, som flere har reagert på.
      Tvil også på at Anna i det hele tatt har tid å lese din blogg. Du burde uansett ha tatt dette på privaten, har du noe å ta opp, så send henne heller en mail. Småligheter som dette er nok hva som skille denne bloggen og deg fra eldre og mer efrarne bloggere.
      Han en ellers fin dag!

    43. Jeg fortsetter å beundre hvordan du håndterer dettte, du er så saklig. Jeg undrer meg over denne Anna. Skal ikke vi jenter stå sammen og trekke hverandre opp? Istedenfor å håndtere dette som henne, hun forstår jo ikke forskjell på kritikk og at andre har et annet synspunkt enn henne (det trenger jo ikke være kritikk) Jeg fatter ikke at hun ikke bare kunne gitt et vink til deg for å ha blitt inspirert av deg, eller hvertfall et “hei, så morsomt, vi skrev om det samme jo”. Møten hun har håndtert dette på får meg til å tro at hun kopierte deg snarere enn at det var et sammentreff. Dere er begge unge mødre, og at hun ikke bil trekke deg opp med en link skjønner jeg ikke. Men hun er tydeligvis ego på toppen, lurer på hvordan veien fra toppen blir for henne, for den kommer garantert den også. Jeg har sluttet å lese bloggen hennes pga mange ting, men dette tar kaka. Stå på Jessica, og heldigvis er du mere saklig enn meg 😉 Jeg ønsker deg alt godt midt i alt du står oppi. Hilsen Stavanger.

    44. forstår gody at det irriterer.. jeg personlig har sluttet å gå inn på bloggen til Anna fodi jeg syns at hun bare legger ud bilder av kroppen sin.

    45. Hei Jessica! 🙂
      Jeg skjønner godt at du reagerer, men anbefaler deg å skrive det du føler til Anna på mail. Da får du et godt svar, og kanskje også en forståelse for dette.
      Synes ellers du virker utrolig ekte og ærlig, blir glad av at du klarer å stå for at du sier og gjør. Fortsett med det!
      Klem!

    46. Så inlegget ho la ut som va sikta til deg.
      Du har inne hengt ut henne, skrevet stygt eller noe sånnt. At ho tar det som kritikk vise bare kor lite voksen ho e, som mene allt folk sir som ikk klinge i hennes øra e hets! Du skrev vel bare positivt om henne som person?… Men at du syntes situasjon var rar. At hun snur det til at du henger ut å hetser er jo litt… Hahah.
      Å ikke nevnte ho sjøl heller nåt om kopieringa 😉

    47. Hei
      Dette er min første kommentar på din blogg, og vil nok være den eneste.
      Blogginnleggene deres var rett og slett ganske forskjellige.
      Hvis man leser Anna sitt, er det en del mer refleksjoner og tanker rundt temaet, og hun setter seg selv inn i det.
      Ditt innlegg var litt mer generelt.
      Det kan helt sikkert ha blitt hentet inspirasjon fra ditt innlegg, men noe kopiering eller plagiat syntes jeg nå ikke det er.
      Om du så skal ta dette så voksent, kunne du heller latt leserne ha sine egne meninger, og du kunne sendt Anna en e-post, for en forklaring og ikke tatt dette i offentligheten, slik du gjorde.
      Selvom Anna sikter til deg i sitt innlegg, skriver hun ikke navn.
      Dette er ikke fordi det er deg, men rett og slett fordi hun aldri gjør det.
      Mens du skriver både navn og bloggnavn og hele pakken.. Noe unødvendig.
      Ellers. ha en fin dag! 🙂

    48. Støtter deg i denne. Kommenterte også på fb, det der at hun hintet til at du prøvde å provosere henne osv. Skrev at det var tull. Var høflig og konstruktiv, og roste henne for andre ting etterpå. Nå er kommentaren slettet og jeg er utestengt. Er helt sjokkert. En ting er at man ikke vil høre useriøst dritt om seg selv, kontra konstruktiv kritikk. Virker som om bare de kommentarene som slikker henne oppover ryggen, får bli stående. Jeg slutter å lese hennes blogg. Det blei for dumt.

    49. Tok meg litt tid til å lese igjennom begge innleggene, og leser endel kommentarer som er likt. Anna formulerer ordene og setningene på en helt annen måte, og jeg vil si at det er to vidt forskjellige innlegg men samtidig om samme tema. Jeg tar kanskje feil, men det er min mening. Jeg synes dette er barnslig oppførsel fra begge partene, har du en blogg må man godta at andre blir inspirert. Selvfølgelig er det surt å ikke få creds for et innlegg man har skrevet, men det er slik bloggverden er, og jeg ser du har fått mange interesserte lesere etter det innlegget du postet.
      Vil ingenting vondt med dette, kun min ærlige mening. Håper du får en strålende kveld videre!

    50. Heihei, så nettopp at jeg kommentaren min ble anonym, det var ikke meningen;)
      Siden hun syns det var greit, skjønner jeg at du tok med navnet hennes:) jeg syns du er veldig moden og voksen som tar opp dette med henne, men det kan jo hende at det første innlegget til mamma til michelle var tilfeldig, men ikke vet jeg:) jeg syns du er veldig flink til å blogge, og jeg syns det er bra at du også viser “sannheten” om å være (ung)mamma, du er utrolig flink, og jeg kommer til å fortsette å lese bloggen din:) men jeg har bare ett spørsmål som jeg har lurt på kjempe lenge (som kanskje ikke passer til dette innlegget:)) men har Leo ditt eller fredrik sitt etternavn? Bare noe jeg har litt på lenge hehee:D hvis d blir litt for privat trenger du ikke å svare;) stå på med bloggen, du er en av de beste bloggerne i Norge!!! stor klem fra meg

    51. Alle bloggere hermer litt etter hverandre, og mange “hermer” etter andre bloggere. Jeg har tidligere sett at du har hermet en del etter nathaliekalvik.blogg.no. Klær, interiør, lignende innlegg … Litt herming må man tåle dessverre, det gjelder også de du hermer etter 🙂

    52. Om det er kopiering eller et sammentreff er jo forsåvidt ikke så farlig, og det var nok ikke så farlig for deg heller i utgangspunktet. Hva som er rystende er at om man skriver en konstruktiv kommentar, eller i det minste et spørsmål om det er sant eller ikke, så blir det slettet og blokkert samme hva. Det har skjedd meg mange ganger også, og det er veldig frustrerende. Det hadde ikke kostet mye å sagt “Ja, jeg hentet litt inspirasjon fra deg, faktisk! Håper det går bra?” eller “Nei, jeg hadde lest en annen artikkel og derfor fikk jeg inspirasjon til det/Nei, jeg hadde kommet på dette selv og lagret utkastet for lenge siden:)”. Verre er det ikke. Jeg føler hun heller vil lyve og beskylde om det i det hele tatt blir håndtert. Jeg skrev en gang en kommentar om at blekemiddelet på tennene var et redigert bilde, for det var et prikk likt “før- og etter”-bilde i bunnen av bloggen hvor det bare var redigert hvitere på det ene bildet. Hun hadde dessuten skrevet at virkningen ikke ville komme før om noen dager. Først sletta hun kommentaren min og svarte at hun alltid smiler sånn og det ikke er redigert, så sletta hun innlegget på både instagram og Facebook. Ikke lenge etter ble også bildet jeg mente var redigert sletta i selve bloggen. Man føler at alt blir sensurert og sletta selv om man skriver på en ydmyk og hyggelig måte. Det er hva som provoserer meg i alle fall, men selve saken om at det er kopiert fra deg eller ikke var nok ikke ment som så viktig og stort i utgangspunktet fra din side. Det er bare fint å kunne kommunisere med hverandre istedenfor for å sensurere, gå på personangrep og lyve.

    53. Frida: Hæ???? Hva har jeg hermet etter henne med? Plis kom med ordentlig, utfyllende info for nå er jeg virkelig spent!! Har ikke en gang tid til å lese andre blogger enn min egen, noe jeg har skrevet tydelig flere ganger tidligere 🙂

    54. Jeg syns du overdramatiserer. Jeg har respekt for både deg og Anna. Men jeg syns du lager litt for mye drama, det ser ut som du prøver å vise deg fram på en feil måte ved å drite ut Anna med unødvendige innlegg. Sier ikke at du IKKE skal si ifra, men kan du ikke si det på melding i privat? Istedenfor å drite henne ut foran hele Norge. Det virker som du trenger folk til å støtte deg, vær mer voksen å skriv i privat uten at folk skal “backe deg opp”. Det er sånne barnslige innlegg som dette her som gjør at du viser at det liksom er “greit” å skrive sånn om andre. Det er sikkert mange som ser opp til deg. Og chit chat dritt om andre, selvom du ikke føler det er å skrive dritt så er det likevel frekt. Tenk på det.

    55. Tror du Anna har tid til å lese andres blogg en sin?
      Altså! Anna har så mange lesere enn deg, hun har 2 barn hun skal passe på itilegg. Og hva med deg?! Du sitter her jo å skriver innlegg på innlegg! Da ser vi hvem som har tid. Barnslig.

    56. Silje: Nå synes jeg du er temmelig usaklig her. Ord som “dritt” er ikke lurt å bruke for å understreke poenget ditt. Jeg forstår ikke hvorfor dere ikke tåler at Jessica sier ifra om noe hun følte ikke var så greit. Det var jo slike som deg som misforsto saken, dermed måtte jo Jessica oppklare ting. Hvorfor må absolutt folk tenke at alle de som er på topp, er de som er mest profesjonelle eller voksne i huet. Tenk litt før dere sier ifra i kommentarfeltene. jEG STØTTER DEG JESSICA!

    57. Anonym: Hvis du påstår at Anna ikke leser andres blogger, er du i så fall blind. Anna har tydelig kopiert refleksjonene til Jessica og innlegget ble til og med postet etter Jessica´s. Dette er en feil som Anna bør godkjenne og takle på en voksen måte. Det gjorde hun ikke og dermed ble det en sak ut av det. Jeg er enig i at Anna har mye å gjøre med to barn, men det å si at hun ikke har tid til å lese andres blogger I DET HELE TATT, er galt.

    58. Anonym:
      Usaklig? Det er så typisk.. Bare fordi mammasom16 er ditt forbildet så betyr det ikke at hun er feilfri. Ser du ikke at det er mobbing? Jeg misforstår ikke saken, jeg sier at det er unødvendig å skrive skrot foran hele Norge. Hun kunne ha skrevet på mail eller noe sånt PRIVAT. Hva skjedde da Hitler sa ifra at noe ikke var greit? Alle hørte på og fulgte etter. Og slapp av du “anonym” jeg skriver min mening her, det er ikke opp til deg hva jeg skal skrive eller ikke. 🙂

    59. Silje: Nettopp! Ingen er feilfrie. Dette gjelder også åpenbart Anna. Hun burde ha taklet/ fremstilt dette bedre. Istedenfor å ta Jessica for å være “sjalu” på henne og mene hun kritiserer henne. Anna står til ansvar for den største delen av feilen som har skjedd her.

    60. Anonym: Nettopp.

      Jeg kan absolutt bekrefte at jeg ikke er feilfri. Men om jeg gjør feil så innrømmer jeg det, jeg legger meg flat. Jeg har ingen problem med det overhode, og hvis jeg driter meg ut innrømmer jeg det glatt. Jeg har selvinnsikt og vet at jeg selvfølgelig har gjort feil i løpet av min “blogg-karriere” men forskjellen er at jeg kan si at jeg har gjort feil og la det være med det. Man kan ikke forandre fortiden, men men kan gjøre noe med hvordan man ønsker å fremstille seg selv i fremtiden.

      Klem til deg. Setter pris på støtten din her!

    61. Silje: Det at du sammenligner at jeg sier i fra når noen åpenbart tar deler av et blogginnlegg jeg har skrevet med at Hitler sa i fra i forhold til massemord og krig sier i grunn sitt. Det var utrolig tåpelig sagt, og høyst unødvendig.

      Jeg har fått sagt i fra og nå håper jeg Anna kan være så snill å forflytte seg fra forsvarsposisjon til å muligens tenke litt over hva jeg har sagt og hvilke ord jeg har brukt i innleggene. Jeg bærer ikke nag, har ikke ønsket at hun skulle linke meg gjennom sin blogg (som hun antyder i sitt blogginnlegg) og ber enkelt og greit om hun kan tenke seg litt om i fremtiden hvis hun litt for åpenbart låner deler av et blogginnlegg. Hva er galt med å gi litt cred?

      Jeg tror nok ikke absolutt alle som tar meg i forsvar her er mennesker som ser på meg som forbildet sitt, men som kanskje forstår frustrasjonen min av å bli blokkert på grunnlag av saklige og høflige kommentarer på Norges største blogger sin facebookside. Du må ikke ta dette her så personlig, for det er det ikke. Det er enkelt og greit jeg som sier i fra, og nå har jeg lagt det dødt som jeg skriver i slutten av innlegget mitt.

      Det er tydelig at det er mange som ikke tåler at noen sier i fra, og det er jo veldig trist, for jeg har ingen stygge intensjoner ved å si ifra om at jeg føler noen har lånt litt mye av et blogginnlegg jeg jobbet hardt med.

      Håper vi kan være saklige i diskusjoner i fremtiden. (Å trekke frem Hitler er ikke et sjakktrekk)

    62. Heilt ærlig synes jeg bare dette er tåpelig. Ingen av dere var de første til å skrive om dette uansett så det er da ingen som fortjener noe ære for et slik innlegg. Dette er noe som alltid kommer til å dukke opp i media uansett. Alle må få skrive om det selv om noen startet diskusjonen

    63. Anonym: Så man skal aldri ta noen for fuks i skolesammenheng heller da? Siden det alltid er noen som har “skrevet om samme tema tidligere”, så da er det ingen som har rett på arbeidet sitt?

    64. wow Jessica! du er sååå mye mer moden enn henne, selv om du er yngre! har så mye mer respekt for deg enn for henne!

    65. Den jenta mammatilmichelle tåler absolutt ingenting .. Måtte Gud forby att noen sier henne imot eller rettere sagt skriver henne imot. Hun har diva nykker så det holder. Hun har rett , vet best og kan best .. Og å bli hyllet av 10 år gamle jenter er jo selve målet med livet. Det er skikkelig trist att det er en saueflokk som følger og støtter henne i alt og ett .. trist att ikke flere prøver tenke litt selv, hun lurer jo også leserens med overskrifter gang på gang. Og hun klarer jo også vri all kritikk til att det er mobbing. Hun er jo ett offer må vite , det største i Norge også , som hun selv påstår.
      Jeg skjønner godt att du ville gi tilbakemelding til henne på det med innlegget. Men hun er absolutt ikke en person som kunne gitt deg cred i innlegget hun så og si kopierte fra deg , hadde hun gjort det hadde det jo vært veldig fint .. Men det er så gjennomskuelig hvordan hun er. Jeg skriver kanskje litt krasst om henne .. Men jeg synes bare det er så tydelig hva hun driver med , jeg liker heller ikke agendaen om og gjøre alt for penger , og når man også bruker sine barn slik hun gjør så blir det bare veldig feil og jeg klarer da hvertfall ikke helt like henne !

    66. Når hun velger å ha lukket kommentarfelt pga hets og slemme kommentarer, syns ikke jeg du gjør riktig i å la kommentarene her stå. Bare en tanke. Når folk omtaler henne som diva og bedrevitende synes ikke jeg det er greit.

    67. Her er det stort preg av at dere begge er veldig unge og umodne.. Begge er svært unge og har allerede fått barn, det behøver ikke at du/dere trenger å bevise noen om at dere er eldre enn dere er? For bare det å ta dette opp i full offentlighet er veldig barnslig (det hadde jeg skrevet delvom dere var 30år). Man tar opp slikt på to-mannshånd.
      Med mindre dette er en merkelig måte å få flere lesere, da skjønner jeg.. Utover det – ikke greit.

    68. Enig med kommentaren over her. Dette viser hvor umoden du er. Ta opp en sånn sak offentlig, det er slett ikke riktig. Dette sier utrolig mye om deg, og ikke om Anna. Forstår ikke hensikten din her?? Henge ut andre…. Er bare skuffende, trodde du var mere voksen en dette. Og til dere som synes at det er ok å HENGE ut noen på denne måten, tenk dere godt om før dere støtter Jessica her! Tenk om det hadde vært dere. Våkne opp og dropp bloggen her, dette er rett og slett lavmål!!!!

    69. hahah å herregud, tror anna skrev et nytt innlegg igår kveld rettet mot deg… Eller, ser hvertfall veldig sånn ut
      “Hvorfor tror dere for eksempel at store bloggere alltid skriver noe om større bloggere? Det er jo selvsagt for å ønske å provosere denne bloggeren til å skive om han/henne tilbake, sånn at de får klikk fra den større bloggeren sin blogg. Ikke nødvendigvis at de har så mye i mot personen sånn egentlig. All media oppmerksomhet, er god oppmerksomhet for en blogger uansett hva det står.
      Jo større blogger, desto større er sjansen for å bli utsatt for uthenging av andre bloggere. Da er det beste egentlig å holde tunga beint i munnen, og rett og slett se forbi innlegget som er direkte skrevet om deg, og ignorere det. Av og til er den beste hevnen og ignorere dem!”

    70. ikke beskyld anna for noe ho ikke har gjort, det går an å få opperksomhet på en annen måte 🙂 og anna har skrevet veldig lenge og mye om mammakroppen på bloggen sin 🙂 så jeg tviler på at ho har kopiert fra deg
      men ellers fin blogg du har ;)<3 ps: lep er søtttt

    71. Lite leser om dagen så trenger oppmerksomhet??? Ikke greit å henge henne ut på denne måten, du kunne sendt henne en Mail. Du gjorde det samme m pappa bloggen, hengte han deg ut på noen måte?

    72. Anonym: Lite lesere??? Hadde jo like mange dagen før dette dramaet startet som jeg hadde dagen jeg skrev det første innlegget om det..?? Haha. Nei, har nok av lesere. Tror det bare er lurt å innse at jeg skrev dette for å si i fra. Er ikke alle som takler det ser jeg. Men jaja!

      Ha en god dag!

    73. Synes du gjør det helt riktig her, for urettferdig behandling er det lov å si fra om! Synes det er feil av henne å blokkere deg for dette…

    74. Du fortjener virkelig ikke lesere i det hele tatt.. Du skriver hele tiden at du har såå mangen lesere, å like mangen hver dag osv, du burde faktisk vere litt takknemlig.. Det er på grunn av de som trykker seg inn på bloggen din at du er på topplisten og ikke minst får pengene ifra.. må ikke ta alt som en selfølge. Alt dette dramaet viser kun hvor umoden du er, og det er jo greit får du er jo ikke voksen, men ærlig talt skjerp dg..

    75. Haha, Anna skriver at “den beste hevner er å ignorere”, og så har hun skrevet et helt innlegg rettet mot deg! Vil ikke akkurat kalle det å ignorere. Når det er sagt, så har hun rett i det hun skriver om at mindre bloggere gjerne skriver om større bloggere for å få deres oppmerksomhet og blest rundt sin egen blogg, og det funket jo som bare det i dette tilfellet!

    76. Hei Jessica, vet du har mye å gjøre med ansvar for Leo og slikt, men kan du publisere et nytt innlegg på bloggen?
      Hilsen en ivrig leser 🙂

    77. Hei jessica. Jeg har fulgt bloggen din i et par måneder nå og jeg synes du skriver godt reflektert. Det virker som du har beina godt planta på jorda. Det er også modig av deg å ha et åpent kommentarfelt som ikke blir sensurert. Jeg synes du viser stor styrke med det du uttrykker angående mammatilmichelle saken som jeg mener du har 100% rett i.Jeg gleder meg til å lese bloggen din fremover for du virker som en person som kommer til å nå langt! Jeg ble mamma som 18 åring selv så jeg vet hvordan det er å være ung mamma, selv om jeg er nesten dobbelt så gammel som deg nå så beundrer jeg faktisk den selvstendige måten du fremtrer på i bloggen din. Stå på og kos deg med den gode lille lysluggen din 🙂

    78. Sjelden jeg kommentererer…så å si aldri, men har vært innom deg og mamma til Michelle innimellom. Du virker veldig umoden…skal være et glansbilde…det du har satt igang her er kun for å få flere som skal klikke seg inn. Hvorfor i all verden lage en sak av dette?. Rydd opp i livet ditt…virker veldig umodent det forholdet du har og hvordan ting er og hvordan du tenker. Mamma til Michelle er klar på ansvaret hun har, selvom det er mye frem og tilbake m forhold. Jeg tenkte overhode ikke på deg da jeg leste innholdet…tror du lager for mye ut av det.

    79. Nå har hun jo slettet begge innleggene..sikkert en grunn for det!Snakk om å være feig..Fått et helt annet inntrykk av MTM etter dette,og siste tiden. Likte bloggen hennes bedre før,nå blir hu bare mer og mer høy på seg selv. Stå på videre Jessica,med den fantastiske innsatsen du legger i bloggen din,og om mammalivet. Ha en fin dag. Klem fra meg:)

    80. Herlighet så tåpelig! Kan godt være hun fant på å skrive dette selv. Hun er mor, akkurat som både meg og deg. Å ja, jeg kunne faktisk skrevet nesten det samme som begge dere, uten en mal. Tro det eller ei, mødre har somregel en del like syn på ting.
      Mvh Malene Aksland

    81. Anonym: Men det er jo litt tilfeldig at det ble postet 10 timer etter mitt innlegg og at hun bruker mye av samme ordvalg og setninger? Spesielt med tanke på at vi begge blogger for side2/nettavisen, og at innleggene våre kan dukke opp på bloggene våre under nyeste blogginnlegg?

      Du kan si og mene akkurat hva du vil, og gjerne benekte at hun har kopiert litt, men det er fortsatt begrenset hvor tilfeldig ting kan være 🙂

    82. Anonym: Dessuten, hvis hun ikke hadde kopiert ville hun vel ikke blokkert meg eller slettet alle kommentarer som inneholdt at innlegget hennes lignet veldig på mitt skrevet av mange tilfeldige mennesker? Da ville hun vel heller svart dem og spurt dem hva i alle dager de snakket om?

      Litt for mye som ikke stemmer her. At hun er mor akkurat som deg om meg har veldig lite med saken å gjøre. Man kan like gjerne kopiere, og alle kan gjøre feil, -og det er helt greit. Men hun må da være voksen nok til å kunne svare meg på en ordentlig måte og ikke blokkere alle lesere som antyder at hun kanskje har lånt deler av innlegget mitt?

      Hun kunne lagt seg flat, sagt at hun kanskje hadde lånt deler av innlegget mitt, og at det var feil av henne. I stedenfor velger hun å skrive et innlegg indirekte til meg om hvor mye jeg søker oppmerksomhet og lesere, når jeg hadde like mange lesere dagen før dette dramaet startet, som jeg hadde på dagen jeg skrev det første innlegget rettet til henne?!

      Jeg har sagt at hun i hvert fall kunne nevnt navnet mitt (ikke nødvendigvis bloggnavnet mitt, for hun blånekter å “Reklamere” for andre bloggere, og det er for så vidt greit) men hun kunne i hvert fall skrevet noe sånn som “Leste et innlegg på bloggen til Jessica i går som jeg var enig i og kunne tenkt meg å skrive litt om selv..” osv. Da hadde ikke jeg tjent et eneste øre på det, verken i trafikk eller penger, noe hun tydeligvis mener at var hovedpoenget mitt ved å si i fra. Noe det da: Åpenbart ikke er.

      Hadde ingenting vært kopiert eller veldig, veldig inspirert av mitt blogginnlegg som jeg skrev først, så nekter jeg å tro at så mange hadde reagert.

      Ha en god kveld, jeg vil bare legge dette dødt nå.

    83. Nå ble jeg også blokkert bare pga jeg sa sannheten om at det ikke i følge barneloven er lov å eksponere barn på nett og at man skal ha godkjennelse fra barnet. Alvorlig saker, skrev jeg også med tanke på at hun lager en egen instakonto til barnet på 4 år.. Greit nok måten dere eksponerer barna på bloggen osv, men å lage en konto til et lite barn er det jeg for første gangen har reagert skikkelig på. Og leste også at hun hadde folk som slettet alt og blokkerte folk for henne. Greit om folk skriver at hun er en dårlig mor og mer alvorlige ting, men skjønner ikke hvorfor de sletter alle kommentarer selv de saklige og konstruktive som jeg og mange andre har kommentert.
      For min del mistet hun en følger i dag. Så deler frustrasjonen din. 🙂

    84. Den jenta MTM er det bare å gi opp.. Hun lever i sin egen verden hvor hun har rett i alt. Det beste rådet er å slutte å lese bloggen hennes. Jeg selv gjorde det etter at jeg ble blokkert etter at jeg sa hun burde ta innlegget til SE som et råd om å skjerpe seg isødet for å legge ut gråtebilde på insta. Men velger også å tenke at hvis hun fortsetter i den stilen hun gjør nå så mister folk interessen, og det ser man jo her også at folk skriver at de gjør. Så syns det er bra av deg å fortsette å være tilstede i kommentarene og ikke dra den så langt at du sletter kritikk og at man vet at det er faktisk du som håndterer det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg