DAGER SOM DETTE

Jeg hadde den sykeste drømmen i natt. Jeg drømte at jeg plutselig var gravid igjen og at jeg skulle få en jente! Jeg husker til og med at jeg skulle ha keisersnitt igjen (det inkluderer at jeg drømte om selve operasjonen) og at jeg fikk hun i armene mine. Det må være noe av det mest livaktige og rareste jeg har vært med på, herregud så snodig.

Men jeg må innrømme noe… Akkurat nå, og delvis tidligere i dag, skulle jeg ønske jeg hadde to barn! Da kunne de lekt sammen på stuegulvet og ledd sammen mens jeg hadde ryddet leiligheten som har fått lide for at jeg har vært skikkelig lat i det siste. 

De kunne ha underholdt hverandre. Jeg kunne ha gått på kjøkkenet og laget middag uten at den brenner seg og blir ødelagt fordi det sitter en ensom liten gutt i stuen med Disney junior på skjermen som ikke skjønner hvor mamma er. Eller at han løper febrilsk rundt på kjøkkengulvet med meg rett etter fordi han er på leting etter noe morsomt å leke med. Men det får bli med tanken 🙂

– Mimrer tilbake til den tiden han faktisk lå eller satt i ro i mer enn 2 minutter av gangen! Haha!

Men i natt, når vi ikke sovnet før fryktelig, fryktelig sent og vi var fryktelig, fryktelig slitne, så var jeg egentlig veldig glad for at jeg “bare” har ett ♥ Å bli mamma er tross alt det beste som har hendt meg.

God fredag og god helg til dere!! Lov meg at dere nyter den like mye som vi ♥

20 kommentarer
    1. Tro meg, det er ikke bare enkelt med to barn heller. Her i huset så er det masse krangling på de små og noen ganger klarer dem å leke bra sammen, men det er veldig mye krangling. Så er ikke alltid best med to 🙂 Men selvfølgelig alle små er jo forskjellige:)

    2. du burde nyte det å være mamma kun til en så lenge du kan. En unge er som to, to er som ti… Ikke ofte de kan sitte alene sammen da det kun blir krangling å slåing… Største får aldri nok oppmerksomhet

    3. Leah: Det var ikke slikt ment! Det er selvsagt fordeler og ulemper med alt, men er de to kan de jo sikkert noen ganger underholde hverandre, og det hadde jo vært veldig kjekt av og til 🙂

      Stor klem

    4. Så godt å høre at du har det bra:) Har sett at du skriver veeeldig ofte at dere ser på tv, altså at Leo ser på tv.. Det er ikke sunt i det hele tatt. Faktisk veldig skadelig når de er så små. Ville bare si ifra, siden du kanskje ikke er klar over farene. God helg til dere 🙂

    5. Anonym: Hei!

      Synes du jeg skriver det ofte? Uff da! Vet at det ikke er helt heldig, derfor gjør vi det ikke ofte. Tven står på i bakgrunnen av og til, men vi setter aldri Leo til å se på tv 🙂

      Klem! God helg!

    6. Anonym: Jeg tror ikke du skjønte innlegget helt.

      Jeg skriver ingen steder at jeg skal ha et barn enda. Jeg skriver heller ikke når det skal skje, eller om det skal skje i det hele tatt.

      Jeg skriver bare at av og til (sånn for eksempel når Leo nekter å være alene) hadde det vært greit med to barn. Da kunne de underholdt hverandre litt 🙂

      Det er selvfølgelig ulemper og fordeler med alt, også med å ha ett og to barn, og dette er en av ulempene (i mine øyne) med å “bare” ha et.

      For ordens skyld: Jeg skal ikke ha flere barn på veldig lenge. Jeg vil ikke ha flere barn på veldig lenge. Selv om tanken av og til er fristende, så har jeg jo som du sier ikke en gang kjæreste lenger, så det ville ikke vært aktuelt å sette et barn til verden akkurat nå 🙂

      Stor klem til deg!

    7. Leo er bare skjønn! Og det er absolutt fordeler med å ha to, da har barna alltid en lekekamerat. Men det var ikke sjelden at jeg og broren min fikk mamma til å gråte pga slåssing og krangling da vi var små! Så tror ikke mamma vil si at det var mindre arbeid med to enn én, men jeg er helt overbevist om at det at jeg vokste opp med en eldre bror har gjort meg tøff og uredd! Jeg er helt sikker på at det er veldig sunt å ha søsken, og du som er så ung sørger nok for at Leo får det en dag, men kanskje ikke helt enda 🙂 Ha en fin kveld!

    8. Ha en super helg 😊 nå må dere kose dere masse😊 ikke bry deg om nettrollene, dere er supre foreldre👍

    9. har du ikke lekegrind til leo? der ville han vært trygg og hatt leker og putlet med og du vet hvor han er. så kan du titte til han innimellom og snakke til han mens du holder på med husarbeid

    10. Anonym: Nei, har ikke fått kjøpt det enda! Men skal definitivt få gjort det veldig snart – har tenkt på det lenge og til og med nevnt det her inne (Tror jeg?)

      Det virker jo utrolig kjekt! Håper han blir mer tålmodig når han kan sitte der og leke 🙂

      Stor klem

    11. Hei, fin blogg! men er det ikke bedre dere flytter fra hverandre nå som leo er så liten og ikke skjønner så mye. enn når han blir litt eldre og fårtstår mer?

    12. Anonym: Hei!

      Vi ser begge at det er best at vi bor sammen inntil videre. Jeg skulle gjerne forsvart og forklart absolutt alt for deg, men det kan jeg ikke gjøre. Jeg kan ikke fortelle dere alt.

      Men jeg lover at vi setter Leo først, og jeg vet at hvis dere hadde visst alt så hadde dere også sett at dette var det riktige å gjøre.

      Stor klem!

    13. To barn som leker sammen mens man får laget middag og rydde. I wish 🙂 hehe… Jeg har to. Den ene har akkurat fylt tre og minsten er to uker eldre enn din. Ja, de kan leke fint sammen og kose seg med lego. Men plutselig hører jeg at minsten detter i gulvet fordi han har reist seg opp til bordet og storesøster skal bære han (noe hun vet hun ikke får lov til). Så… Ja, jeg tror det blir bra litt frem i tid. Men per nå er det rotete og middagen blir laget når minsten sover eller mellom slagene. De er veldig glad i hverandre og mye glede av hverandre, men jeg må passe på når de leker sammen og 😉 men søsken er veldig fint, syns nå jeg. Ingen får minsten til å le så mye som storesøster gjør 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg