TING JEG SKULLE GJORT FØR JEG FIKK BARN

“Angrer du ikke på at du ventet? Det er jo så mye du går glipp av. Hadde ikke livet vært enklere uten barn?” Livet hadde absolutt vært mye enklere uten barn, det er det ingen tvil om og det er heller ikke noe jeg kommer til å lyve om. Det folk kanskje ikke tenker på er at «enklere» ikke er synonymt med bedre.

 Klart er det mye lettere å feste, leve livet, reise uten barn enn med. Men aldri om jeg angrer på gutten min. Her er likevel en liten liste på hva jeg skulle ønske at jeg gjorde før jeg fikk barn!

– Spist meg mer fordervet på sjokolade, burger king, og annen usunn (men fantastisk god) mat! Før jeg ble gravid var jeg en av de fryktelig irriterende jentene som aldri la på seg et gram uansett hvor mye dritt de spiste. Nå? Nå spiser jeg en burger og legger på meg 2 kg før jeg rekker å fullføre den.

– Jeg skulle ønske jeg sa mer ja. Ikke at jeg ikke sa mye ja, for det gjorde jeg – men det er gjerne sånn man ser på ting i ettertid. At man gjerne skulle gjort enda mer av det man egentlig allerede gjorde mye av. Jeg startet fryktelig tidlig med ungdomstiden min, så det er ikke den jeg i utgangspunktet tenkte på, men det å bare dra ut og ikke tenke på at man må være hjemme innen da og da.

– Sett flere triste filmer om historie eller babyer/barn inne i bildet. Nå gråter jeg bare av tanken, og det funker bare ikke lenger! Haha!

– Spart penger fra jeg var veldig liten slik at jeg kunne kjøpt meg noe helt eget når jeg ble gravid.

– SOVET mye mer. Helst i flere uker, dag og natt.

God søndag til deg ♥

9 kommentarer
    1. Har faktisk ikke noe jeg skulle gjort før jeg ble gravid 🙂 Kanskje fullført videregående, men det får jeg mulighet til i januar. Selv om jeg har en baby betyr ikke det at jeg må låse meg inne (noe mange tror). Vi var på ferie da hun var 6 mnd., møter vennene mine flere ganger i måneden, shopping, kino, fester osv. får jeg til, med litt planlegging 🙂 I januar gjør jeg ferdig VGs og begynner å studere til høsten. Folk er så negative til unge mødre, men så har de ikke vært i situasjonen selv og vet faktisk ikke hvor mange muligheter man har! (Ikke rettet mot deg altså, haha)

    2. Hei,jeg passer en liten gutt noen dager i uken…jeg synst han ligner så utrolig mye på Leo😅 Men han er noen månder større,men jeg synst dem har så likt fjes og hår😅
      du synst nok naturligvis ikke det siden Leo er din gutt menmen tenkte og bare og skrive noe som hendte tideligere i dag da jeg var på besøk hos han…Jeg satt og leste bloggen din(før han våknet såklart,er ikke på mobilen da jeg er der) men da kom jeg over et nydelig bilde av Leo før jeg så ned på lille Tobias som nett våknet. Og jeg spørte er du våken Leo,og han bare såg på meg…jeg stoppet og måtte tenke vent sa jeg nettopp Leo? Han heter jo Tobias? Og så spørte jeg på nytt er du våken Tobias?😅😊 Da strålte han så glad og strekte armene etter meg🙈 Haha,ja det var de😅😅 Fast leser og elsker bloggen din❤️❤️

    3. Kjenner på litt av det samme som deg, men samtidig føler jeg at jeg har gjort mer enn mange andre på 18. Tenk når vi er 40 og vennene våres er stuck med småbarn kan vi leve ut ungdomstiden vår. Det blir greier det 😉

    4. Nå har jo ikke jeg egne barn, men har fartet mye rundt med tantebarna i alle år, ikke på ferier og sånt da, men hatt de med meg rundt forbi. Og det å ha med seg barn går helt fint, med litt planlegging i forhold til stell, mating og fremkommelighet, så går det å ha med seg barn så lett som bare det!! Man lærer seg dessuten hva som funker best for seg og barnet når man har prøvd eg en stund med forskjellig!! 🙂
      Om jeg hadde fått barn tidlig, så tror ikke jeg at jeg hadde følt at jeg hadde mistet noe, heller at jeg hadde fått noe uvurderlig andre unge ikke hadde!! <3 det hadde nok føltes tungt med lite søvn en periode, men jeg hadde ikke følt at jeg hadde mistet noe der heller!! Sove kan man gjøre når man blir gammel pleier vi å si her. 😉

    5. Hei!
      Jeg bare lurte bare på hvordan du gjorde det rent praktisk når Leo var nyfødt iforhold til å flaske han? Tenkte på hvis du feks var i byen eller ikke hadde mulighet til å varme flaska hans? ?

    6. Det er nok mange ting en kunne gjort før en fikk barn, og at dette hadde vært lettere å fullføre 🙂
      Men, mtp at du legger på deg raskere går ikke på graviditeten. Det handler om at du blir eldre og nærmer deg slutten på puberteten.

    7. m: Jeg hadde med termos med varmt kokt vann som var passe temperert, og en flaske med kokende vann med kork på. Da hadde jeg også med pulver. Det var for eksempel to måltider for han 🙂 En som var klar om ikke så lenge om han ble sulten, og en som var klar etter noen timer (det kokende vannet i flasken)

      Man kan jo også kjøpe og ta med seg ferdigpakninger som man får kjøpt på butikken, og disse trenger man jo bare å varme! Da kan man for eksempel spørre om kokende vann hvis man er på kafe eller lignende 🙂

      Klem til deg!

    8. du er jo faktisk veldig heldig som enda er ganske ung når Leo er voksen, da har du nok forhåpentligvis mer penger, tid og samvittighet til å gjør alle ting du gjerne skulle gjort før du fikk barn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg