Lett å være rebell i kjellerleiligheten

Det har vært ekstremt rart og uvant for meg å se at vilt fremmede mennesker ønsker å bruke tiden sin på å diskutere og kritisere meg. Det er jo åpenbart en del av pakken man bare må tåle når man utleverer seg offentlig, men likevel. Det er nok ikke noe jeg kommer til å bli vant med.

Jeg leser ikke tråder om meg selv. Om jeg har lest noe tidligere? Ja, klart det. Men det har jeg stoppet med. Om noen ønsker å gi meg konstruktiv kritikk for å gi meg noe å jobbe videre på gjennom bloggen så er det selvsagt helt supert, men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal med kritikk som jeg ikke får noe ut av. Skjønner dere hva jeg mener? Kritikk som er godt ment, og som ikke blir skrevet for å skape negativitet og dårlig stemning.

Dessverre har jeg veldig mange som minner meg på at det finnes voksne mennesker som skriver om meg på for eksempel kvinneguiden. Det gidder jeg ikke vie et sekund engang å sjekke. Det krever ingen karakter og ingen ryggrad å sitte hjemme i kjellerleiligheten å spy ut kritiske syn på absolutt alt som er mulig å kritisere. Det er noe alle kan gjøre. Jeg kan opprette meg en brukerkonto på nettforum, du kan, naboen kan. Hva som faktisk krever noe er å stå for det man skriver. Noe ingen av disse menneskene egentlig kan skryte på seg, og da er det kanskje like greit at noen har ordnet en anonym plattform for dem hele gjengen.

Jeg ser at dere sender meg meldinger om dette, jeg ser støtten dere gir meg, og dere må vite at jeg setter veldig stor pris på det. Men greia er, at jeg klarer bare ikke bry meg om utsagn til mennesker som ikke har baller nok til å stå for det de skriver en gang. Det blir bare så fryktelig dumt. Så ja, jeg får med meg at voksne snakker stygt om meg i åpne, offentlige forum – jeg bare bryr meg ikke.

Når du faktisk må stå for det du skriver så krever det noe mer av deg. Alle kan være rebell i leiligheten sin, det er så utrolig lett. Det er så enkelt.

 

For hvis du må gjemme deg for å tørre å si meningen din.. Ja, da har vi nok ikke så mye å snakke om uansett.

15 kommentarer
    1. Anonym: Hei!

      Jeg leser ikke bloggen til fotballfrue, og jeg kan garantere alle leserne mine at jeg legger ved det i innlegget dersom noe jeg skriver er inspirert av noen. Kunne du linket til innlegget du mener er likt, så jeg kan se på det?

      Klem

    2. Bra innlegg, du fikk sagt det bra!
      Regner med du ble litt inspirert av sangen? ikke at det gjør noe liksom. Blir så irritert på alle som skal prøve å ta alle for noe.. syns denne internettverden er helt sykt, alt det forferdelige noen får til å skrive om noen andre, og i tillegg anonymt.. Jeg er på en måte stolt over deg! Du representerer ungdomsgenerasjon på en veldig god måte

    3. Vilde: Hei! Ja, det var det – en utrolig bra sang med et fantastisk budskap. Derfor jeg la med sangen i innlegget også. For å vise det! 🙂

      Tusen takk, Vilde! Utrolig koselig av deg. Stor klem!

    4. Du har så rett.. Sitter å leser kommentarer på Facebook hvor voksne mennesker med barn i våres alder sitter å rakker ned på offentlige personer. Og jeg må ærlig si at jeg blir kvalm. Jeg går ofte inn på brukeren deres og ser, og jeg blir like sjokkert hver gang over at dette er voksne på alder med mine foreldre.. Jeg ser ikke poenget i å slenge drit til mennesker som har oppnådd mer enn meg. For jeg tror helt ærlig at det bygger på sjalusi. Jeg tror de er sjalu på deg siden du har et velskapt barn som du er en fantastisk god mor til.
      Jeg har liten tro på at nettmobbing vil slutte, men jeg håper en dag at alle som skriver dritt til andre på nettet kan stå opp for det de sier med fullt navn.
      Stå på, lukk ørene og øynene for stygge kommentarer og lev DITT liv! Det er du som teller, ikke de små sjalue krypene som gjemmer seg bak en skjerm. Du er en god mor, og jeg misunner de menneskene som får ha ditt gode selskap! Lykke til videre❤️

    5. Skjønner så godt hva du mener! Folk liker å kritisere alt som er annerledes og da blir jo du som ung mor enda mer utsatt – noe som er utrolig dumt.. Vet selv hvordan det er når folk skal bruke alder som et argument på ting.. Voksne klager over at barn mobber, men de lærer det jo fra dem!

    6. Anonym: Oppmerksomhet fra voksne som er kritisk til hver bevegelse jeg gjør fordi jeg er ung mamma? Den er jeg ikke så glad i, nei.

      Men jeg vet at den følger med som blogger, noe jeg også skriver i innlegget.

    7. Men du får ikke i pose og sekk Jessi, når du har søkt oppmerksomhet på måten du har gjort som ung mor som er besatt av å bli fortalt hvor flink du er og hvor ugjennomsnittelig mammakroppen din er, så kommer det oppmerksomhet du vil tolke som negativ i tillegg til hyllesten fra fjortissene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg