Til du som er feig

Hvordan kjennes det når du trykker på “publiser”? Kjennes det bra?

Vet dere hva jeg har lært det siste året som blogger? At jeg aldri kan være bra nok. Det kan ALDRI være bra nok, og kravene som blir satt til meg er uoppnåelige. 

Nei, jeg holder ikke inne magen min på bildene av meg som jeg stolt postet i går. Ja, jeg har gått ned mye, jeg har jobbet drithardt. Er det så vanskelig å bare si “bra jobba” uten å provosere frem en diskusjon? Går det ikke an å rose andre mennesker lenger, og la det være med det? I så fall har vi kommet til et punkt hvor samfunnet vårt er så trist at jeg bare vil sette meg ned i et hjørne og gråte. Ikke av kommentarene jeg får, men av menneskene som skriver dem. Så forferdelig trist.

Ja, jeg holder armene mine oppe på bilder nummer 1. Og vet dere hvorfor? Fordi sist gang jeg postet et bilde av meg selv lettkledd her inne så hadde jeg armene vanlig ved siden av magen min, og jeg ble beskyldt for å gjemme kroppen min bak armene (jeg sto helt vanlig???) og det faktum at jeg “egentlig er ganske feit”. Ja, kjære dere. Jeg er 49 kg og feit. Der har dere meg. Gratulerer. Jammen ikke rart unge jenter lider av spiseforstyrrelser i samfunnet vårt.

Så derfor tenkte jeg denne gangen at okei, da skal ikke armene mine være på bildene i det hele tatt denne gangen – så slipper andre unge jenter å lese i kommentarfeltet mitt at folk synes jeg er feit – og dermed muligens få det samme forskrudde kroppsbildet som noen av dere har. Men det var overraskende nok galt det også. Jeg holder ikke armene mine oppe på bildet nr 2, selv om man kun kan se litt av den ene armen. Hvordan forklarer dere at kroppen min ser lik ut der? Nei, akkurat. Er det så vanskelig å akseptere at det er slik jeg ser ut? 

Er det så grusomt å innse at noen faktisk har trent og jobbet hardt for å nå målet sitt?

Jeg kjenner at jeg blir helt rådvill og bekymret for hvordan samfunnet vårt kommer til å se ut om et par år. Og ja, Leo måtte sitte ute i vognen sin godt pakket inn i de 4 minuttene det tar å gå ned på kjøpesenteret i sentrum. Og vet dere hvorfor? Fordi vi var helt tom for smertestillende, og som dere vet er Leo syk. Helt tomme! Jeg hadde ingen jeg kunne ringe for å passe ham så lenge. Alle venner, bekjente, og familien til Fredrik var enten på jobb, bortreist, eller i egen mammapermisjon, dermed kunne jeg ikke ringe. Noen av de andre har jeg ikke nummeret til, fordi jeg fikk ny mobil for 4 dager siden… Og for å være ærlig så hastet det litt – jeg ville ikke at Leo skullle sitte med feber og ha vondt.

Så ja, jeg, den forferdelige moren som jeg er, pakket Leo godt inn i både ull og dress, for å så gå ned på kjøpesenteret 4 minutter gange unna for å kjøpe mer smertestillende og andre nødvendigheter som har med at han er syk å gjøre. Når jeg først var der og han hadde fått både smertestillende og annet og var på vei inn i drømmeland, så tenkte jeg det var like greit å bare kjøpe de aller siste julegavene. Det ville ikke forandret noe om jeg hadde kjøpt de siste julegavene eller ikke, ned dit måtte jeg uansett. For Leo!!

Det er så ufattelig mye dere ikke ser. Kan dere ikke vente med å dømme før dere i det minste har spurt meg? 

Så du, din lille feiging som sitter å leter etter ting du kan rakke ned på som har med meg å gjøre, hva tjener du på det? Hva vil du oppnå? Hva oppnår du? Er det ikke trist å aldri kunne se noe positivt i noe? Er ikke det et forferdelig trist liv å leve?

Jeg vil takke alle dere som støtter og som forstår. Jeg ser dere, og det betyr faktisk så uendelig mye for meg at dere alltid er der. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men jeg forstår forferdelig godt at flere store bloggere stenger kommentarfeltet sitt, for det er slitsomt med folk som pirker på absolutt alt. Det er ikke til å stikke under stol, enda jeg har valgt å opprette offentlig blogg. Enda jeg har valgt dette helt selv.

Jeg kan ikke tilfredsstille alle. Livet funker ikke sånn. Men ingen kan komme og fortelle meg at jeg ikke har prøvd.

38 kommentarer
    1. Jeg må bare si… Jeg ble lei meg når jeg leste dette innlegget, at det er mulig at folk ikke kan oppføre seg og si noe pent til andre…blir helt matt! Seriøst, ikke ofre det en tanke. Du vet du er en god mor. Du vet du ikke har gjort noe galt. Folk tar jo av for ikkenoe.. Du ser flott ut! Hvorfor det er så vanskelig for folk å si noe positivt til andre vet ikke jeg, sikkert sjalue hele gjengen. Stå på! Vær stolt <3 heier på deg

    2. Utrolig bra skrevet! Du virker som en fantastisk mor, og kroppen din er jo helt perfekt! Og uansett er det sikkert bare bra for Leo med litt frisk luft selv om det kanskje er litt kaldt 😉 stå på!

    3. Sjalusi kalles det!Fortsett med den gode jobben du gjør. Du er ei fin oppegående jente😊Heier på deg💜Klem🌸🌸

    4. Husk att du er mer enn bra nok , ikke la noen andre få deg til og tro noe annet!:)
      Du virker som en super mamma for lille Leo 🙂 Og att du tok han med på butikken selv om han er syk ..Det er da vel ingenting for folk og klage over , så lenge barnet er godt nedpakka i pose etc , så er det intet farlig med litt frisk luft!:)
      Stå på videre!

    5. Det kalles sjalusi som hun før meg skrev, veldig trist å lese at du får slike kommentarer på bloggen din! du er ei fin jente, og en veldig god mor til Leo❤️
      Ønsker deg og Leo, en riktig god helg videre❤️

    6. Hva forventer du når du legger ut bilder av deg selv i undertøyet? Er det normalt å publisere bilder av seg selv på den måten? Hva er hensikten og hva vil du oppnå? For hvem spiller det noen som helst rolle hvilken kropp du har?
      Som jeg skrev i forrige innlegg, jeg hadde født tre unger i en alder av 21 og var superslank etterpå, treningsmåte ble beskrevet. Men det kunne ikke falle meg inn å vise meg i undertøy for å få “klikk” og “liker”, les:penger……
      Så overhøvler du og er ufin til de som ikke skryter og roser deg opp i skyene og høyere enn det. Og så skryter du videre; flott rumpe og evig store nok pupper…… Tror du trenger et kurs i selvtillit. Du er flott nok i deg selv.
      Så lenge du er fornøyd med deg selv så holder det i massevis, husk at når det kommer til alt, så er det det indre som betyr noe. Hvordan du har det med deg selv….
      Og selv om jeg synes du kan virke umoden til tider, så kan du likevel være en god mor, for det er du, det har jeg alltid sagt.
      Og en ting til, når du kritiserer andre for deres skrivefeil; vær særdeles nøye med ditt eget språk. Det heter ikke til du som er feig, bytt ut du med deg, så blir det rett.
      Og så ser du deg i speilet og sier jeg er god nok i massevis, for det er du. Husk at du har et menneske (helt sikkert flere) som elsker deg over alt, helt betingelsesløst, for han er du det vakreste og beste som finnes i verden.

    7. Line Christine: Ja, det er fryktelig trist at verden har blitt slik….

      <3 Tusen takk! Er så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar, jeg setter så stor pris på dere. virkelig.

    8. Anonym: Hei feiging! Og det er ikke stygt ment, det er bare fakta når du gjemmer deg bak en skjerm fordi du ikke tør å stå for det du skriver.

      Kjære vene… Alt dette har jeg allerede svart på i forrige kommentarfelt, men for all del. Here we go:

      Hvis du i det hele tatt leste innlegget, så ville jeg dele bilder av kroppen min for å være en inspirasjon for andre som har slitt med selvtilliten etter endt svangerskap og fødsel. Det å oppnå det jeg har klart er ikke umulig, men det har tatt veldig mye energi og tid. Jeg har jobbet hardt, og jeg vil vise meg frem. Du ville aldri stilt disse spørsmålene dersom jeg veide 15 kg ekstra, så hvorfor gjøre det hvis jeg ikke veier det?

      Undertøy eller badetøy, det hadde du ikke sett forskjell på uansett. Jeg forstår fortsatt ikke hva som er så forbanna ille med å poste bikinibilder. Eller bilder i undertøy. Kan være umulig å se forskjellen.

      Jeg er virkelig ikke ufin mot de som kommer med konstruktiv kritikk. De kan alle som leser i kommentarfeltet gå inn og se. Jeg svarer alltid saklig, og skriver alltid “Ha en god kveld” eller “Stor klem” i slutten av kommentarene mine. Jeg har ikke skrevet “evig store nok pupper” noen steder som jeg kan se. Kan du i så fall referere til hvor?
      Og er det galt at jeg er fornøyd og vil vise meg frem, og hvorfor er det i så fall det når det ligger en så stor jobb bak? Jeg la ikke ut bildene “bare fordi”, som jeg tydelig synes jeg forklarer også godt og utfyllende i selve blogginnlegget.

      Og når noen skriver at jeg har “alt for liten rumpe” og “alt for små pupper” så svarer jeg dem med at de ikke har sett meg uten klær og dermed egentlig ikke kan bedømme dette. Jeg har for så vidt skrevet at jeg føler meg veldig komfortabel i min egen kropp, og at jeg ikke behøver større rumpe. Sjekk selv.

      “Så lenge du er fornøyd med deg selv så holder det i massevis, husk at når det kommer til alt, så er det det indre som betyr noe. Hvordan du har det med deg selv….” Nettopp! Og hadde jeg hatt det helt forjævlig med meg selv, så hadde jeg vel aldri i verden turt å poste disse bildene av kroppen min? Det gjelder for øvrig også “før” bildet.

      At du som fremmed mener jeg er umoden er selvsagt helt i orden. Men la meg vær så snill å minne deg på at du ikke kjenner meg. Du kjenner meg kun gjennom en offentlig blogg som jeg tjener penger på.

      Jeg tror du har misforstått fryktelig mye i dette kommentarfeltet. Den eneste (og da mener jeg ENESTE) gangen jeg har kritisert noen for skrivefeil var når noen påpekte at jeg burde komme meg tilbake på skolen i en krass og ekkel tone, og at jeg burde komme meg til en norsktime, før vedkommende påpekte en eller annen skrivefeil jeg hadde. Da skrev jeg (i en ellers utfyllende og saklig kommentar) at vedkommende hadde skrivefeil selv, og at det derfor ble litt dumt at denne personen mente JEG burde komme meg til norsktimen.

      Jeg er mer enn god nok. Jeg har heller ikke skrevet eller antydet noe annet verken i andre blogginnlegg, eller i kommentarfeltet det er snakk om.

      Ha en god kveld.

    9. Silje: Ja, det er veldig trist å motta slike kommentarer også.. Men heldigvis har jeg dere som støtter meg og drar meg opp! Er så utrolig glad for det 🙂

      Tusen takk for fine ord <3 Ønsker deg en riktig god helg videre også!

    10. Anonyme feiging? Hva forventer du av de som kommenterer? Det er ganske typisk av deg å kalle de som ikke er enig med deg for anonyme feiginger, mens de anonyme som roser de kan gjerne være anonyme? Bare de roser deg så er det ikke så farlig at de kanskje påstår at andre, som ikke er enig med deg kun er sjalu? Er vel ikke mye å være sjalu på, kan slev skrive under på at det å være ung mor ikke er det enkleste, men det er tydelig at noen (mange) tror at når man ikke er sylslank eller jubler over de som smeller kroppen ut over bloggsider så er man sjalu!????
      Jeg har alltid vært slank, på grensen til det magre, men synes ikke det er kroppen og utseende som spiller noen rolle, det er det oppførselen og måten man behandler andre som gjør.
      Og du må gjerne kalle meg anonym feiging, igjen, det viser bare hvor umoden du er. Det er du, ikke jeg, som har valgt å ha en offentlig blogg, som har valgt å vise deg frem i nettoen, ikke jeg. Det er du som har behov for å skrike ut navet ditt og “se meg” offentlig ikke jeg. Jeg har ingen intensjon om å spre hele mitt navn for hele verden og fornavnet mitt spiller ingen rolle, det er det samme som tusenvis av andre har. Liker du det ikke, steng kommentarfeltet eller velg ut de kommentarene du poster, men jeg har deg mistenkt for å like å være ufin til andre, som alle andre bråkjekke tenåringer. Selv er jeg for gammel til å bry meg med at du kaller meg for anonym feiging. Anonym ja – feig har jeg aldri vært. Du fremhever stadig at vi ikke kjenner deg, men du kjenner tydeligvis meg siden du påstår at jeg er feig….

    11. Veldig enig med de som skriver at du ikke bryr deg om de anonyme som skryter og roser deg. Like feige de som ikke står for det de sier.
      Også snakker du hele tiden om konstruktiv kritikk! Hva er konstruktiv kritikk for deg? Det var jeg som kommenterte på at det ikke var så lurt å ta med et febrig barn på shopping. (Siden jeg plutselig har et navn nå, er jeg ikke så feig lenger da?) Og jeg vil verken regne det som sjalusi, feighet eller at jeg rakker ned på deg. Det var konstruktiv kritikk og et råd fra en mamma til en annen at det er kanskje ikke så godt for en baby å være med på shopping. Ikke visste jeg da at du skulle ut å handle smertestillende. Du drar det “anonyme feiging” kortet litt raskt. Står like mye for det jeg sier selvom det står anonym eller Ingrid. Tenk litt på det.

    12. Jeg har skrevet et par ganger på bloggen din. Jeg har vært fast leser av bloggen din ca. rett etter at Leo ble født. Jeg synes du er en god mor, som gjør ditt beste for din sønn. Jeg har full forståelse på at du tok med deg Leo på kjøpesenteret for å kjøpe smertestillende til han. Hva gjør man ikke for sine barn?
      Jeg forstår også at det provoserer deg å lese usaklige og usmakelige kommentarer fra anonyme mennesker. Men vet du hva? De har det ikke godt med seg selv. Det kan de ikke ha om de har trangen til å rakke ned på noen. Jeg håper at du en dag klarer å se forbi de menneskene med den trangen, men jeg har forståelse for hvorfor det er vanskelig. Jeg er helt enig i det du skriver, og jeg håper de en dag vil slutte!
      Ha en fin helg, og kos deg masse!

    13. Gjør som kristina Andersen, Jessica! Hun nekter konsekvent å svare de stygge kommentarene. Da blir det plutselig ikke like spennende for dem å kommentere – for du gir ingen respons, og de får ikke gleden av å se at de treffer en nerve hos deg. Du er en fantastisk mamma, og du har all grunn til å være stolt av deg selv <3

    14. Jeg syns du ødelegger litt for deg selv med å svare så krast og angriper så fort noen kommer med ting du ikke liker. Vil ikke si at jente 21 skriver stygt i det hele tatt, men likevel så angriper du. Det med at folk påpekte st det ville være best for Leo å være hjemme, vil jeg si at du la opp til selv. Når du legger ved innpakkede gaver så virker det spm du var ute på shopping for deg selv. Men det var kanskje med meningen at folk skulle angripe deg, slik st du kunne skrive samme innlegg som fotballfrue. Dette virker veldig utspekulert! Både med dette innlegget og kropp bildet. Alle vet jo at det blir reaksjoner å klikk. Jeg kritiserer deg ikke i det hele tatt som person. Jeg kjenner deg ikke. Men syns du har kommet med mye utspekulerte innlegg som kun handler om klikk.

    15. Man kommer veldig langt med humor, selvironi og det å ikke ta seg selv så høytidelig….

    16. Hei, anonym/anonyme. Ja, dere er feige når dere sitter og hakker på et menneske, uten mulighet for ot vite hvem dere er. Er en stor forskjell på positive og negative kommentarer, positive da er det dems valg om de ikke vil vise hvem de snille søte menneskene er, men dere eklinger som kun kommer med dritt. Er ikke konstruktiv kritikk engang. Det er møkk. Dere kan faktisk stå for hvem dere er, hvis dere virkelig mener dritten dere kommer med, hvorfor gjemme seg bak en skjerm når man er så stolt over bullshitet man kommer med ? Kan jeg komme med et spørsmål til dere : Faktisk både til dere med ros og kritikk(hat) hvis dere hadde møtt Jessica, hadde dere sagt alt det dere slenger ut ? Jeg personelig, ville fortalt hvor god mor hun er. Og en vakker jente. At hun kommer til og oppnå alt hun vil her i verden. Fordi hun er sterk. Jeg har en stor følelse på at dere son slenger ut dritt ville vært veldig så snille hvis dere møtte henne i virkeligheten. Og en ting jeg reagerer ekstra mye på, er faktisk at dere reagerer på 3bilder hvor man ser hun i undertøy? Leser dere blader ? Ser dere filmer ? Er kun naturlig og ta bilder i undertøy. Men her ville henne faktisk bare vvise at det er mulig og komme tilbake til samme kropp. Jeg er selv mor, var veldig tynn, under graviditen også faktisk. Men nå har jeg blitt stor. Så ja, når jeg ser hva Jessica har fått til får jeg motivasjon. Hvis man ikke kan komme med dritt til noen ansikt til ansikt, så drit i og skriv dritt. Tørr man ikke vise hvem man er og stå for det. Så drit i det. Og en siste liten ting. Jeg har en følelse på at de som mener hun er ansvarsløs foedi hun tok med lei ut en tur foedi han er syk, er nok ikke mamma selv 🙂 man må faktisk, folk tar med barn med vannkopper i butikken osv. Man må ha mat, smertestillende. Og om barnet sover, kan man like så godt gjøre ferdig kjøp man trenger. Barn har godt av frisk luft. Lar man barnet sove i vognen når det e kaldt styrker det imminforavaret. Men er dere mødre og heldige nok til og ha noen som kan passe barnet når som hlst, ja da er der heldige. Alle har det ikke sånn. Jeg må ha med guttungen min overalt. Så slutt og hakk ned! Beklager, ble nok veldig rotete og langt og et rart innlegg. Jeg vil bare få folk til og slutte og dømme om man ikke kan stå for det. Jeg pleier og glemme og skrive navn, men skal gjøre det nå. Sånn at ingen kan klage på det. Stå på søte deg 🙂 du er en god mor. Du er sterk 🙂

    17. Språket ditt er til å spy av… om mamma hadde sittet sånn og svart folk som ikke var enig med henne ville jeg jekket henne ned ett par hakk! At det går an, du er 17 år, offentlig blogger, og MAMMA, da går du ikke rundt å rakker ned på andre bare fordi du blir provosert, du som liksom skal være så voksen av deg og så “moden”, huffhuff

    18. Kjære Jessica,
      Du behøver ikke å tilfredsstille alle! Du behøver ikke å forsvare deg selv i hver kommentar du får. Du behøver ikke å jobbe for å bli den jenta eller moren som alle andre mener du bør være. Og du behøver heller ikke å forklare hvorfor. Du behøver ikke å bruke energi og tid på dette! Ikke la nettrollene frarøve deg verken glede eller tid med de som betyr noe for deg – du kan la de passere – nettopp med dette som argument. Det er IKKE feigt, det er snakk om prioriteringer! Og jeg vet det er vanskelig, for det ligger i vår natur og forsvare oss når vi mener vi blir urettferdig omtalt eller behandlet.
      Saklige innspill, både de som vil gi ris eller ros, synes jeg selvfølgelig du skal lese. Vurdere. Gjøre deg opp en mening, reflektere. Ja – KANSKJE også svare hvis du selv ønsker. Jeg vet nok om deg til at jeg vet hvilket godt og sterkt nettverk du har rundt deg, bruk energien din der og la flyten av oppgulp passere i bakgrunnen. Du har så mange som backer deg, og som gjør seg opp en mening om de usaklige kommentarene du får – enten oppe i hvert enkelt hode eller at “vi” tar et oppgjør med de for deg.
      Jeg håper å etter hvert se at du gir dette en langt mindre plass i livet ditt, og dermed også i bloggen din. De ønsker å provosere frem et svar fra deg, og det er akkurat det de lykkes med. Og hva sitter du igjen med? Ingenting. For det er ingen blant de av oss som støtter deg, og i hvert fall ikke blant de som kjenner deg, som trenger å lese dine forsvar. For vi vet! Og er ikke det alt som betyr noe? Oppklar gjerne misforståelser, slik som denne “shoppingturen” som egentlig var noe helt annet. Men hvorfor skal du bruke av din dyrebare tid på å forsvare det helt åpenbare, ovenfor folk som på forhånd har bestemt seg for å ikke forstå. Den kampen vinner du uansett ikke. Kanskje gir de seg også, når de oppdager at det ikke nytter å kaste bensin på bålet lengre.
      Min oppfordring; slå av PC’n. Nyt en fin lørdag, uten å ofre bloggen en eneste tanke. Uten å tenke på hva du kan skape ut av denne lørdagen som du kan gi til leserne dine. Skap en lørdag for deg og Leo, og behold den for deg selv en gang. Jeg tror du vil kjenne godt på det, og at du får et helt annet fokus denne lørdagen <3
      Ønsker deg ALT godt Jessica! 🙂

    19. Er det ikke typisk nisse- Norge å følge janteloven da? Kritisere noen for å ha lykkes, se bra ut, ikke skal man vise det heller for det kan jo støte noen. Jeg heier på alle kvinner som tør å være seg sjøl, og som tør å heie på andre damer som har lykkes på den ene eller andre måten. Er drit lei mammapoliti og kroppshysteri, sjalusi og misnøye. Heia kvinner, heia meg og heia deg jessica !!

    20. Uff, blir lei meg av folk som skriver slikt. Du ser fantastisk ut! Ferdig diskutert. Dei som skriv noko anna er sjalu. Hadde eg hatt den kroppen etter å ha født ett barn, ha eg våre super happy.
      Forstår (eller, egentli ikkje. Men kan tenke meg) at det ikkje er enkelt å få so mykje dritt frå anonyme. Som berre skriv for å trakke på deg. Forstår meg ikkje på slike folk. Prøv å ikkje bry deg (veldig enkelt for meg å sei) men husk du ser iallefall fantastisk ut!

    21. Folk e kvalm
      Dem som skriv her du “ber om d” e SMÅ menneska.. Se over dem.
      Å dem som skriv du angrip dem negative anonyme å kalle dem feig, men ikke de positive: selvfølgerlig? Vis man e anonym å skriv nå fint så har man vertfall ikke tøffa sæ å mobba bak et tastatur uten navn. Men dem som skriv dritt e faktisk feiginga.
      Feiginga ekke dem som rose å løfte andre opp!

    22. Hva er vitsen med å kommentere og kritisere henne uansett? Hva med å bruke tiden deres på noe nyttig?
      Hun er ganske moden i forhold til MANGE andre 17-åringer, og vedder på at dere som kommenterer unødvendige ting var mye mer umoden i den alderen. Og hvor modent er det egentlig av dere å slenge dritt å være uhyggelige, mot ei som sikkert er 10 år yngre enn dere?!

    23. Slapp av, Jessica 🙂 <3 Du vet at du er flott og fin og god! Disse anonyme menneskene som kommenterer har det kanskje ikke så godt selv :/ Jeg har ikke noe negativt å si om deg.. eller om noen andre bloggere. Du vet egentlig at det er de som kommenterer anonymt det er noe "galt" med og ikke deg!! Stå på! 🙂 Fortsett slik du gjør, du er en super jente. Når man kommenterer andre blogger eller sier noe til andre i det hele tatt skal/bør man tenke dette først: "Ville jeg likt at noen sa dette til meg?"... Hvis du ikke hadde likt det, så lar du være. Enkelt. Noen mennesker må bare ... tja... gå litt inn i seg selv og få orden på sitt eget liv og de fæle tingene de gjør. Å slenge dritt til andre på nett er ikke greit, overhodet. Det verste er at voksne mennesker sitter foran en skjerm og skriver stygge ting til andre. Er man normal, moden, intelligent og et medmenneske oppfører man seg. Ha en fin lørdagskveld Jessica 🙂 Du er flink <3

    24. Barn som ikke er et år, skal ikke ha smertestillende. Besøker du legen og dersom er han/hun ikke god nok som lege. Du burde virkelig besøke en lege og få beskjed får å se hvordan du skal behandle et barn som er syk. Medisiner er skikkelig dumt å bomme på. Dette provoserte meg mye og du sier du gjør så godt du kan. Dersom legen har sagt du kan gi Leo smertestillende er legen merkelig. Du skal heller ikke putte barnet i varme klær, når de allerede har høy feber, de skal ha lite klær og en mild temperatur i rommet.

    25. Hei! Skjønner meg ikke på ikke på de som alltid må slenge dritt til andre. Du er bra nok som du er 🙂 du virker som en flink mamma og du er bra nok uansett hvordan du ser ut. MEN du har virkelig gjort en god jobb med å trene og legge om kostholdet. Ikke la andre få lov til å ødelegge din dag. Noen vil alltid prøve på det i jantelov- landet Norge. Stå på videre! 🙂

    26. Hvor folk får det fra at barn ikke skal ha smertestilende skjønner ikke jeg. Alle babyer (med mindre det er allergiske reaksjoner inne i bildet) kan få stikkpille med paracet. Det er både smertestillende og febernedsettende. Når de blir større kan de få i tablettform. Jeg er sykepleier, samt at jeg har barn selv. Har aldri hørt at barn ikke kan få smertestillende, og helsesøster på helsestasjon sa det var ingen problem å gi paracet stikkpille 🙂 Så slapp helt av Jessica, du har ikke gjort noe galt 🙂

    27. Em: Hei du! Takk for at du forklarte dette, tydeligvis mange her som ikke skjønte! Jeg mente selvfølgelig stikkpiller, men tenkte ikke at det var nødvendig å skrive noe mer enn “smertestillende”

      Stor klem!

    28. Anonym: Stikkpiller som apoteketdamen anbefalte meg og som er beregnet til babyer fra 4 måneder til 1 og et halvt år. Slapp helt av, jeg vet hva jeg holder på med og hadde aldri gitt sønnen min smertestillende uten å høre med lege først.

      klem

    29. Vet du hva?
      Jeg er ei 26 år gammel jente som har to flotte jenter. Jeg hadde aldri tenkt at jeg kom til å lese en blogg som ei som er 10 (9) år yngre enn meg skriver, men det gjør jeg. Jeg synes du er utrolig moden for alderen og virker som en flott mamma. Jeg har skjønt at du må ha massevis av bein i nesa for å være blogger nå til dags, og jeg synes det er tøft av deg å publisere alt det du gjør. Jeg er en ærlig og som regel ikke-sjalu person, men jeg skjønner at mange av de kommentarene du får er basert på sjalusi. Jeg håper du skjønner det selv? Ikke ta deg nær av det, vær så snill. Tenk at det alltid er en grunn til at folk klikker seg inn på bloggen din. De er nysgjerrige. Hvis folk virkelig ikke ville vite av deg, er det beste de kunne gjort, å ikke gå inn i det hele tatt, for da ville du sannsynlig tapt penger. De som kommer med slibrige kommentarer vil jo virkelig at du skal ta deg nær av det og dermed sitte med lav selvfølelse. Hev deg over de, og de har tapt. Stå på, Jessica! Og (som jeg vet at du gjør), tenk på Leo sitt beste i ALLE situasjoner. Det er det jeg gjør med mine jenter 🙂
      Klem fra ei med en del livserfaring 😉

    30. Silje: For en hyggelig og støttende kommentar! Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive til meg, Silje!

      Jeg skal se på denne kommentaren neste gang noe slibrig tikker inn. Det betyr veldig mye for meg at dere som lesere er så trofaste og jeg håper dere vet at jeg setter veldig stor pris på det!

      Klem fra meg! Og håper du har hatt en super helg med jentene dine 🙂

    31. Prøv selvutløser (Y) Da løser du alle problemene.
      Eneste grunnen til at du klarer deg så bra akkurat nå er fordi du øser over med penger, og kan kjøpe det “beste av det beste”. Tviler på at livet ditt hadde hvert så jævlig bra om du hadde hatt normalt med penger hver mnd.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg