DENNE UKENS….

 

MEST LESTE INNLEGG:

Den siste uken har det ikke vært mangel på blogginnlegg om Sophie Elise og kronikken til Anki Gerhardsen. Jeg skrev mitt allerede på mandag/natt til tirsdag hvor jeg fant meg selv fly forbanna over blant annet språkbruken til journalisten. Blogginnlegget mitt «Derfor skal vi støtte Sophie Elise» fikk så og si 20 000 norske lesere og nærmere 30 000 sidevisninger. Herregud så morsomt! Takk for at dere er så engasjerte!

 

BESTE INNKJØP:

Denne uken har jeg vært flink, og det har kun blitt litt nettshopping til meg selv! 


Elsket begge to!

HØYDEPUNKT 

Annet enn en kjempekoselig bursdag hos ei god venninne av meg på fredag, fant vi i dag ut at Fredrik skal være med å feire jul i Gjøvik! Det var en kjempefin overraskelse ettersom jeg hadde i tankene at han skulle bli hjemme her i Larvik i år. Vi drar 23 desember og blir ikke lenger enn tre dager, men det er tross alt fryktelig mange måneder siden jeg har vært hjemme i Gjøvik nå! Tror det er noen tanter der hjemme som gleder seg veldig, samt besteforeldre selvfølgelig.

 

CRAVING:

Herreguud, som jeg elsker pasta!! Spaghetti bolognese er favoritten her, og jeg har hatt tidenes craving på dette den siste uken ♥ Litt synd for Fredrik som begynner å bli hiimla lei.

TANKE:

 Husker dere innlegget jeg postet nøyaktig to uker etter at Leo kom til verden? Ja, jeg har en innrømmelse å komme med-innlegget mitt. Slik har jeg følt det den siste tiden igjen. Når jeg ser på han så blir jeg så glad og jeg nevner stadig for Fredrik at “Er det ikke egentlig jævlig rart at han er vår?” Jeg tror imidlertid det har gått opp litt mer for Fredrik enn det har gjort for meg, for hver gang noen kaller meg mamma skvetter jeg faktisk litt.

Enda.

ØNSKE:

At ingen skal måtte sitte alene nå i tiden rett før jul og i selve julen. Spesielt på julaften.. Det knuser hjertet mitt å tenke på de gamle som er etterlatt til seg selv på eldrehjemmene. Uff, og det verste av alt er at jeg vet det ikke hjelper å ønske – man må gjøre noe med det selv. Har sett et enormt initiativ i år på blant annet Facebook hvor veldig mange flotte mennesker byr på å invitere de som ikke har så mange hjem til seg selv på julaften – og det er så varmende å se. Man får liksom litt troen på menneskeheten tilbake.

God søndag!

8 kommentarer
    1. …: Ja, er helt enig med deg… Men hadde allerede erstattet det med originalen, så får ikke tilbake “det gamle”…
      Klarte å gjøre en feil og synes det er skikkelig kjipt. Skulle akkurat til å lete gjennom pcen min og se om jeg har lagret originalen et annet sted før jeg så kommentaren din, så håper jeg finner det.. Bildet ellers er jo såå fint!!

      Klem

    2. Du er så vakker, elsker det nydelige bildet av deg og Leo øverst. Jeg har lest bloggen din lenge og fast, og ser progresjonen. Fantastisk, stå på! Kunne du i tillegg skrive om politikk i blant?

    3. “Det knuser hjertet mitt å tenke på de gamle som er etterlatt til seg selv på eldrehjemmene.” Dette forsto jeg ikke helt desverre.. Mener du at de eldre ikke har det bra på eldrehjemmet? Jeg jobber selv på eldrehjem, og vet at de ansatte gjør alt de kan for å skape en hyggelig kveld for de eldre på julaften. Og ja, en del beboere har mulighet til å reise hjem og være sammen med familien sin, mens andre ikke har mulighet til det av flere grunner, men de aller fleste er fornøyde og takknemlige for de minnene de sitter igjen med, all den gode maten, de gode samtalene og julestemningen. Og mange pårørende er flinke til å komme på besøk i julen.

    4. Elin: Hei Elin!

      Som jeg skriver “Det knuser hjertet mitt å tenke på de gamle SOM er etterlatt til seg selv” altså, tydeligvis ikke de du er så flink med på eldrehjemmet ditt! Men det finnes jo de eldre som sitter alene på julaften, og det var de jeg hadde i tankene! Mente overhode ingenting støtende eller slemt ment mot deg som jobber med eldre 🙂

      Er sikker på at det er kjempemange som slipper å sitte alene, og det er jo det viktigste! Men tankene mine går fortsatt ut til de få som sitter alene, for det gjør vondt i sjelen å tenke på

      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg