EN VIKTIG TIME!

Hei alle dere!

I dag sto den viktige timen for tur: Nemlig tannlegetimen til Leogull etter fallet sist uke. Jeg var supernervøs men veldig opplyst (mye på grunn av dere som har opplyst meg så mye i kommentarfeltet, tusen takk!!) og prøvde å huske alle spørsmålene jeg hadde.

Jeg satt meg i stolen med Leo på fanget og tannlegen fikk sjekket nede hvor tennene hans var, og konkluderte med at tennene hadde blitt slått rett ut, til og med roten. Det så veldig bra ut til tross for det, og det går som regel bra når de små slår ut tenner, selv om det ser veldig voldsomt ut. Han får nye tenner i 5, 6 -års alderen, og det er en viss sjanse for at vi må til behandling dersom det er noe galt med det. Jeg har bare bestemt meg for å slutte å tenke på om det skal være noe galt med de, for uansett om det er det eller ikke er det ingenting jeg kan gjøre med det nå. Og hvis det likevel skulle være noe galt med de nye tennene hans, så finnes det så mange flinke tannleger og bra behandlinger – så jeg føler meg veldig trygg på det. Og det er godt!

Han var kjempeflink, og det sa også tannlegen. Kjempe stolt av ham som var så rolig der inne!

Senere var vi ute med Marthe og datteren hennes Olivia som er et halvt år yngre enn Leo. Det var kjempekoselig og det er en stund siden vi har tilbrakt tid med dem! Gleder meg til neste gang også.

Ha en god mandag ♥

4 kommentarer
    1. Uff.. Bra det gikk så bra.. Hvordan blir det med spising også videre med han? Går det greit liksom?
      Hvordan går det med dere ellers etter hendelsen?..
      Klem

    2. Så dyktig Leo, og du, var 🙂 Jeg er sikker på at når den som følger barnet til tannlegen klarer å forholde seg rolig, så smitter det over på ungen og den blir rolig også 🙂
      Når uhellet først skulle være ute så var det kanskje liksågreit at han slo ut med røttene også, sånn at han slapp å begynne med å trekke tannrøttene.
      Slo selv ut halve fortanna da jeg var ca 3 år, så i utgangspunktet til å gå bra, men etter et halvt år fikk jeg betennelse i tannbiten som sto igjen og måtte trekke…..velkommen tannlegeskrekk! Men gikk da bra, og ikke skade på permanent tann. Haha, jeg såg litt noldus ut da jeg gikk uten fortann fra jeg var tre til jeg var seks og nytanna kom ned 🙂
      Uansett; det er mange år frem i tid Jessica, tror det er fornuftig som du skriver å ikke gå og bekymre deg for de tennene før Leo får blivende tenner, og du ser hva som skjer da 🙂

    3. Hell i uhell at hele tanna kom ut. Sønnen min knakk av halve tanna, og fikk betennelse. til slutt måtte de trekke, og det syntes han var helt forferdelig naturligvis. Jeg er helt sikker på at du er en god mor! Du må ikke klandre deg selv, selv om jeg forstår godt det “blødende” hjertet mammaer får når uhell skjer med det dyrebareste vi har. Jeg ønsker dere en god jul!:-)

    4. herlighet for en vakker gutt du har :). ser du får mye dritt ,mitt beste råd er rett og slett og drite i det. jeg er selv mamma til en fantastisk gutt på snart 3, skulle hatt en til,men han døde dessverre 2 dager før han skulle komme til 🙁 han hadde blitt 14 i januar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg