MIN ALLER FØRSTE GANG…

Del 2! 

Flere av dere etterspør mer om meg som person og ikke mamma, og flere av dere vil gjerne at jeg skal skrive mer om fortiden. Og derfor synes jeg disse “Min aller første gang”-spørsmålene passet perfekt! Håper dere liker ærligheten, haha!

Mine første karakterer: 

Kan jeg hoppe over dette spørsmålet?

Neida.

Besto stort sett av “ikke vurdering” og 2’ere og 3’ere. Gadd ikke gjøre skolearbeid og gadd til tider heller ikke å gjøre stort når jeg likevel var der. Hadde vel noen 4’ere men det var vel egentlig bare ren flaks ettersom jeg rett og slett ikke brydde meg det spor.

Min første jobb:

Er faktisk denne! Har aldri hatt en ordentlig jobb tidligere. Eller, var på et jobbintervju sommeren 2014 før jeg ble gravid, men ettersom jeg ble gravid ble det ikke aktuelt likevel. Kanskje like greit, har jo faktisk verdens beste jobb nå ♥

Meg og bestevenninna mi sommeren 2012. Her var jeg platina-hvit i håret. Fryktelig pent.

(14 år gammel, og i en rolig periode med brunkremen… Enn så lenge)

Mitt første møte med alkohol:

Oi oi… Var ALT for tidlig. 

Min beste venninne og jeg rotet i barskapet til pappa og mamma når de var ute på byen og husker vi fant noe som het “Veterano” eller lignende. Da var vi tretten år gamle og helt syke i hodet.

Og her var vi utspekulerte hvis vi skulle snike oss ut. Vi handlet inn vannmeloner og nille-extensions og rigget oss til på jenterommet mitt med haugevis av klær jeg ikke brukte, pc og pc lader. Deretter satte vi på “sleeping sounds” på youtube slik at det skulle høres ut som noen sov der, vi brukte vannmelonene som hoder under dyna sammen med klær som vi formet som kropper under dyna, og tok deretter hår-extenstionet over hodet slik at det skulle forestille håret vårt. Og så snek vi oss ut.

For å si det på den måten. Halvveis i sommerferien måtte pappa begynne å sove utenfor rommet mitt på madrass. (Det hjalp forresten bare litt) Har ikke en fortid jeg er spesielt stolt av når det kommer til akkurat det der, men vet at det ikke definerer meg og jeg er glad for alt jeg har opplevd. I dag kan jeg jo faktisk le av det.

8 Klasse bildet mitt.

Min første anmerkning:

Fikk jeg på skolen fordi jeg lo for mye i timen. Nei takk til godt humør, eller? Haha

 

Min første og jævligste kjærlighetssorg:

Jeg gråt konstant i en uke, til tross for at det var jeg som gjorde det slutt. Husker jeg så at han likte et bilde av ei jente med kjempelyst hår på instagram før jeg gråt ut “HVORFOR HAR IKKE JEG OGSÅ LYST HÅR” og hulket som en liten drittunge. Haha, fy. Noen ganger skulle jeg faktisk ønske jeg vokste opp i et samfunn uten instagram og facebook. Ting hadde vært så mye lettere uten av og til. Sorgen varte ikke veldig lenge, før jeg begynte å snakke med en ny og da var det liksom glemt. Der ble det for øvrig ikke et kjæresteforhold, og etter det holdt jeg meg unna gutter for en god stund. Ganske lurt, tror jeg.

Min første piercing:

Tok jeg i navlen som 13/14 -åring og angrer bittert den dag i dag. Fryktelig kjedelig å angre så bittert på noe mamma advarte meg sterkt mot å gjøre. Glad jeg ikke tok den “Hope”-tattoveringen jeg hadde sååå lyst på 8ende klasse, for å si det sånn.

 

(“spørsmålene” fant jeg litt rundt på andre blogger, om noen skulle lure på det. Var fryktelig mange blogger de lå på, så fikk ikke lagt meg ordentlig kilde på hvem som skrev dem første ettersom jeg rett og slett ikke har peiling)

HER kan dere for øvrig lese del 1.

19 kommentarer
    1. Utrolig bra innlegg på bloggen
      Ha en fortsatt fin kveld og kos deg masse 🙂
      Så fint å se at du koser deg med bloggen din og trives med å ha den som blogg
      Ta godt vare på deg selv og Leo 🙂

    2. Må bare si at du var utrolig skjønn helt naturlig! Det 8.klassebildet var nydelig. Bruker du restylan nå?

    3. Haha, lo godt av det her med at dere lurte dere ut. Morsomt å bli bedre kjent med deg og din fortid. Veldig enig i at det ikke er fortiden som definerer deg som person. Tror alle har ting de har angret på i fortiden, men det er en del av å vokse og bli eldre. 🙂

    4. Anonym: Eh… Betyr det at du mener at du er akkurat slik du er nå, som det du var når du var 13 og 14 år?…

      Mener du at alle som var “drittunger” når de var 13 og 14 år, er dømt til å være det resten av livet, og at uansett om du tar andre valg med tiden og modnes, så har ikke det noe å si?

      Betyr det også at alle som har gjort noe dumt tidligere i sine liv, skal “straffes” for det resten av livet i dine øyne?

      I min verden gjør man feil og så kommer man seg videre med en erfaring rikere. Jeg har hatt gjort mye i min fortid som jeg ikke er stolt av, men vet du hva? Det sier ingen verdens ting om hvilket menneske jeg er i dag.

      Håper du har en god dag og at du ikke er like dømmende ovenfor de menneskene rundt deg. Skal man begynne å se på alle menneskene rundt seg og det de har gjort, så er det vel de færreste som ikke har gjort noen feil i løpet av livene sine.

    5. Sanna L: Synes du virkelig det? Haha, synes det er helt grusomt!! Nei, bruker ikke restylane (tror ikke man kan ta det før man er 18?) er helt naturlig, faktisk. Men koselig av deg!

    6. Hei! Har fulgt deg i ett år nå, og det er alltid et “must” å lese innleggene dine. Du skriver virkelig fantastisk, ærlig og “rett fra levra”. Stå på videre! Ett spørsmål, ettersom jeg vurderer det samme (men i en alder av 18), hvorfor angrer du på piercingen din? 🙂

    7. Tror egentlig det er bra at du har gjort litt ugang og “rast” litt fra deg. Da har du fått opplevd noe av det de fleste av oss gjør da man er ung og dum. En erfaring det er greit å ha med seg når man plutselig får hverdagen snudd på hodet da man har blitt voksen mamma. Jeg ble mamma som 26 åring men er glad for all faenskapet jeg gjorde som ung. En erfaring rikere.

    8. Hva synes du om at Rannveig dro med sin RS syke datter på barseltreff? Tenker i sammenheng med at om du var på helsestasjonen hvor en annen baby hadde RS og smittefaren ovenfor Leo…

    9. Anonym: Hei du!

      Det hadde jeg ikke satt pris på i det hele tatt. Men så har jeg lært å ikke svelge alt som blir skrevet til meg ukritisk. Var det en grunn til at hun var der? Måtte hun? Visste hun at det var en reell smittefare?

      Det er så skummelt med slike virus og det siste jeg vil er at Leo skal bli skikkelig syk. Mareritt!

      Jeg tror ikke at Rannveig dro på barseltreff med intensjoner om at datteren hennes skulle smitte de andre barna. Kanskje hun ikke var opplyst om dette?

      Ha en god dag!

    10. Du anonyme: RS-viruset kan babyer bli smittet med fra voksne, det er aller helst det som skjer. Voskne tøffinger som springer rundt blant andre, nedsyltet i forkjølelse og dårlig håndvask, de blir nemlig ikke så syke av det viruset.
      Så skal du unngå at ungen din blir syk så må du stenge deg inne, uten kontakt med verden utafor egen bolig.
      Jessica, du bør holde deg for god til å spekulere i hvorfor hun var på barseltreff. Og egentlig ikke kommentere andre bloggere i det hele tatt. Du har selv dratt med Leo på kafé (det største smittestedet) fra han var bitteliten.

    11. Anonym: Hei! Du misforsto svaret mitt kraftig. Jeg prøvde å forsvare Rannveig siden mange gikk løs på henne. liker henne kjempegodt! Både bloggen og henne:-) Så var ikke noe spekulasjoner, nei. Sa for øvrig at jeg ikke ville satt pris på det om noen kom med sin RS-syke datter på et barseltreff jeg var på. Det er noe HELT annet enn å dra på kafè når babyen er nyfødt. Vet at du at noen er RS-smittet på en kafe, så drar du jo gjerne ikke. Der er forskjellen. Dessuten var jeg inne på bloggen hennes nå etter jeg fikk kommentaren og så at det ikke var tilfelle at hun hadde vært på et barseltreff hjemme hos seg eller på en kafe, men at hun måtte veie datteren sin for å følge med. Det må man jo for å følge med på at hun legger på seg igjen, så det er jo hvert fall ikke noe hun skal refses for.Jeg har ikke spekulert i det hele tatt, jeg prøvde å forsvare Rannveig 🙂

    12. Du var virkelig nylig på det 8 klasse bildet. Alle gjør feil en gang i blant. Man lever med det. ♥

    13. Lo godt når jeg leste det med at dere snek dere ut, men kan jeg spørre om dere noen gang ble tatt når dere kledde opp vannmelonene? Før faren din måtte sove utenfor soveromsdøra di, hehehxp

    14. 13-14 er bare 2år siden? Hahah!!! Høres ut som det er maaange år siden når du skriver.. Skjønner at du ble ung mor utifra dette.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg