MIN STØRSTE FRYKT.

I natt hadde jeg mareritt om fødsel IGJEN. Det er faktisk andre gangen bare denne uken.

Lignende mareritt jeg hadde i svangerskapet når jeg slet som verst. De handler ofte om at jeg er høygravid og at jeg er i Gjøvik (av en eller annen grunn?) og at jeg blir tvunget til føde, så drar jeg ut med mamma og vi kjører land og strand for å finne et sykehus som kan ordne keisersnitt for meg. Både lillehammer, Gjøvik, og andre i nærheten (Toten også, men der er det jo ingen sykehus, haha!) Ingen kan, og jeg blir sinnssykt stressa og jeg griner, griner, og griner enda mer. Ofte er det en eller annen jordmor som forteller meg at “Nå MÅ du bare føde” og jeg kjenner meg så stressa og jævlig, husker at jeg ser på hendene mine i drømmene og at jeg skjelver helt vilt. Har også rier i drømmene og kjenner at hjertet mitt slår så fort at jeg tror jeg skal dø fordi jeg er så redd.

Går det an å ha fødeangst når du ikke en gang er gravid? I så fall må jeg ha det. Tror jeg skal skaffe meg hjelp.

Leo gull 4/5 måneder ♥

7 kommentarer
    1. Jeg har keisersnitt-angst. Var gjennom det for 6 mnd siden, og sliter enda ved tanken. Ønsket absolutt ikke keisersnitt, men det var ingen andre utveier :-/ synes det var verre enn jeg trodde!
      Håper du får hjelp med fødselsangsten din før en eventuell ny graviditet 🙂 ikke noe koselig å ha det slik.

    2. Jeg er 17, og hadde ikke fødselsangst før fødselen min, for jeg visste ikke hva jeg gikk til. Men kan si nå at jeg er litt redd for at jeg ikke skal få innvilget keisersnitt ved en eventuelt neste fødsel, ettersom jeg hadde en del komplikasjoner, og ble fortalt etter fødsel at det har vært tilfeller der barn har dødd av lignende komplikasjoner. Hadde epidural funket og at jeg hadde vært sikker på at de samme komplikasjonene ikke hadde oppstått igjen(oppsto av arvelige årsaker), så hadde jeg neppe vært redd for å føde naturlig igjen!

    3. Jeg hadde ikke fødselsangst før jeg gikk igjennom en fødsel, men etter fødselen så bestemte både mannen og jeg at dette gjør vi ikke igjen. Jeg sitter igjen med fødselsangst og nesten traumer etter en lang og fæl fødsel. Det er stor sannsynlighet for at babyen min forblir enebarn, vi skal heller skaffe oss mange dyr, haha! Ikke rart at folk tar keisersnitt, den følelsen av å føde er bare helt ubeskrivelig smertefull, jeg var så sjokkert og sliten når babyen kom til verden at jeg ikke klarte å glede meg skikkelig før vi kom hjem fra sykehuset.

    4. Elsket å føde barna mine! Ja, det var jævlig vondt men jeg kjente en enorm mestring og stolthet over hva kroppen min fikk til!
      Vil heller føde igjen enn å gå gravid igjen… Å gå gravid, dét var grusomt!

    5. Så glad for at jeg ikke gikk gjennom det selv! Her var jeg bare redd for å få keisersnitt og epidural, haha. Men ikke noe jeg hadde mareritt over, for jeg var rimelig sikker på at fødselen skulle bli helt naturlig 🙂 Og det ble den og!

    6. Huff kjære deg❤️ Du har antagelig hatt det traumatisk under scangerskapet som har gjort at det sitter igjen i underbevistheten. Om du var så redd for å føde da. Vil anbefale deg å få hjelp til å snakke ut om alt så du får gått videre.

    7. Du Christina over her. Hva er galt med deg. Den kommentaren kunne du spart deg for. Du skremmer jo opp jenta enda mer. Du var bare uheldig med din fødsel. Tenk hvor mange som har klart det helt fint før dere.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg