5 TING DU IKKE MÅ SI TIL GUTTEMØDRE

 

1. “Ønsket du deg egentlig jente? Er du lei deg det ikke ble jente?”

–  Hva i alle dager er det som får folk til å tro at du alltid vil ha det motsatte kjønnet av det barnet du har fått? Nei, jeg ikke er lei meg fordi det ikke ble jente. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd enn det jeg er med gutten min.

2. “Er du ikke redd for at han skal bli homofil?”

– Hvorfor skulle jeg være redd for det? Min oppgave som mor er ikke å presse barnet mitt inn i en forutbestemt rolle, men å oppdra barnet mitt med gode verdier og å lære barnet mitt at det ikke er noen som skal kunne fortelle han hvem eller hva han er, annet enn han selv. Gode mødre aksepterer og godtar barna sine uansett om de er homofile eller lesbiske. Legningen din definerer deg ikke som menneske.

3. “Lar du han gå med kjole?!?!? Herregud, han er jo en gutt!”

– Ja, herregud. Heldigvis er det ikke sånn at klær kun er stoff som du har utenpå kroppen din. Glemte heeeelt at klærne dine avgjør hvilket kjønn du er…

4. “Glad jeg ikke har gutter”

–  Ja vel, er det nødvendig å si foran noen som har gutt da?

5. “Ja du vet vel at gutter er mye vanskeligere å ha med å gjøre??”

– Ja, du vet vel at alle barn er forskjellige?

 Følg meg på instagram! @Mammasom16 ♥

 

Har dere noen flere så legg gjerne igjen kommentar, jentemammaer også! 🙂

25 kommentarer
    1. Når noen spør om det med homofili kan man egentlig bare svare: jeg kommer til å være like kresen på svigerbarn uansett kjønn! Da blir det stilt 😉

    2. Mange rundt omkring som ikke tenker seg så godt om før de uttaler seg. Har ikke noe å si om det er gutt eller jente. Det er uansett så individuelt uavhengig av kjønn hvordan de er. 🙂

    3. Noen har behov for å bare sende ut negativitet.
      Bare å overse det. Dessuten er det like vanskelig med
      begge kjønn. Nettopp fordi alle er individer.
      En god foreldre et like glad i barnet sitt
      uansett kjønn og legning. Og du er så god
      har gode meninger og Leo er så heldig med
      mammaen sin 🙂

    4. Er det virkelig folk som sier sånt til andre mødre? Glad jeg ikke har opplevd det enda! Så frekt! Man elsker barna sine akkurat like høyt uansett.
      Det er heldigvis at sånn at alle mennesker er individuelle og ingen gutter/ jenter er ikke like og et kjønn er ikke noe bedre enn noe annet. Man skal være glad hvis man få barn i det hele tatt! Hilsen guttemamma

    5. Du kunne jo ha skrevet om musikk som du liker her på bloggen din?
      Eller så kunne du intervjue faren din og spørre hvordan det er å være tenåringsfar til deg
      Ha en fin ettermiddag og kos deg masse 🙂

    6. Utrolig respektløst av folk å si disse tingene. Er vel helst den som sier disse tingene, som selv er redd for at dette skal skje med eget barn. Det viktigste er vel at barnet er friskt og har det bra? Ikke om det blir homofilt av å bruke kjole? Synes du skal være stolt av den fine gutten din, og fortsette å stå opp for alt det dumme folk har å komme med 🙂

    7. Jeg har en av hver og har hørt det mange ganger selv..Tro meg det er mye enklere å ha gutt,selv om jeg ikke får dollet han opp!Han er verdens fredeligste,ukompliserte gutt og det finnes ingen intriger mellom kompisene.Alle får være med og han er heller ingen urolig bråkmaker.Derimot er jeg veldig glad for min sjelefred at jeg kun har en tenåringsdatter og ikke to!!Og tenk så fælt å aldri ha to døtre jeg får kledd likt..

    8. Når folk kommer med sånne kommentarer må du bare svare tilbake med samme mynt 🙂 sette de litt på plass! Leo er søøøt 🙂 klem Emma

    9. Hehe:-)) men kan huske du skrev noe om å egt ville ha jentebaby, men du er sikkert mist like fonøyd med godgutten din!!

    10. Anonym: Hehe! Du har god hukommelse! Morsomt å se du har fulgt med 😀 Det jeg skrev var at neste gang jeg blir gravid, så har jeg et lite ønske om ei jente. Før graviditeten var jeg helt likegyldig til dette med kjønn rett og slett fordi det at jeg var gravid var et sjokk helt til vi fikk ham.

      GOd klem!

    11. Synes jenta mi er vanskeligere å ha med å gøre enn hva sønnen min er. Jenter er slue, egne og ondskapsfulle! Haha.

    12. Tror nok det alltid vil være noen som har meninger om andres barn og oppdragelse, synd men sant! Og uavhengig av om man har gutter eller jenter så er det også alltid noen som MÅ slenge ut dumme kommentarer og spørsmål.. Noen ganger svarer jeg tilbake, andre ganger biter jeg det bare i meg og tenker at de sikkert sa det i beste mening😉

    13. Når jeg var gravid med nr.2 var det ei på jobben min som sa at jeg håpet vel på jente denne gangen siden jeg hadde gutt fra før.. Jeg sa at det var nett det samme for meg bare ungen var frisk. Da sa hun frekt tilbake at jeg kunne liksom godt innrømme at eg VILLE ha jente denne gangen. Det vêr vel ingenting og lyge om… Men for meg var det virkelig det samme for mine barn er prøverørsbarn og det tok oss 11 år og bli gravide!!! Syns det virkelig var frekt av henne og si det på den måten:(

    14. Kjenner igjen de kommentarene du skriver om. Selv har jeg 3 gutter og er meget fornøyd med det.kjønnet betyr ingenting selv om det hadde Vært trivelig med en jente og. Kunne ikke tenkt meg å byttet bort mine 3 fantastiske gutter.

    15. Skjønner ikke helt hvilke venner du har da… Som guttemamma har jeg aldri hørt en eneste av disse kommentarene. Kun én kommentar da jeg skulle ha nr tre, da spurte noen meg om jeg ønsket jente. Svarte at det betød ikke så mye, jeg tok med takk i mot, uansett. Da kom det; Ja det er vel det, bare den er frisk. Da smalt det. Jaha, så hvis barnet ikke er frisk, skal jeg kaste det? Skylle det ned i do? Vet du, jeg har en syk gutt, går helt fint om dette barnet og skulle vise seg å ikke være frisk, noe det var. Jeg visste både kjønn og at jenta var frisk, pga et sykt barn så hadde jeg hyppig oppfølging med ultralyd for ca tretti år siden.

    16. Har fått hørt det en del her ja. Besteforeldrene fra fars siden ønsker seg en jente som barnebarn og hver gang dem spør når sønnen vår skal få lov å bli storebror og vi svarer innen 5 år så svarer de alltid “da håper jeg på en dukke/prinsesse/jente” eller “prøv å lag en jente som jeg kan dolle med” da svarer jeg bare ” neste gang skal vi prøve å lage ett barn uavhengig av kjønn, jeg kunne faktisk tenkt meg en gutt til siden jeg har alt fra før av, jenta kan komme til slutt når hun selv ønsker det”

    17. Gutter er vanskeligere å ha med å gjøre? Den har jeg aldri hørt. Jeg venter gutt nummer 2 i april, og er sjeleglad. Tanken på at de en dag kommer til å bli tenåringer, hadde nok skremt meg veldig mye mer om de hadde vært jenter.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg