BRUDDET OG RYKTENE.

Jeg har måtte ta litt avstand fra alt, og det er nok mye av grunnen til at jeg ikke har orket å skrive så mye om alt dette nå den siste tiden. Livet har vært så jævlig de siste månedene. Kanskje ikke konstant, men stort sett. Og mens jeg har kost med Leo og kjempet for å holde tårene tilbake alene med ham på formiddagen, så har meldingene tikket inn. “Hvorfor i helvete faker du et brudd, jævla desperat på lesere”

Hva betyr vel leserantall når du har det vondt? Hva har topplisteplassering å si når du kjenner at det gjør vondt å i det hele tatt puste? 

Jeg har måtte gå ut av soverommet mitt om kvelden fordi jeg har grått så høyt at jeg har vært redd for å vekke babyen min. Jeg har vært nedbrutt, holdt telling på hvor lenge jeg har klart å unngå å gråte. Men hva betyr det vel at det ikke synes at du gråter, når du konstant gråter på innsiden?

I tillegg har jeg så mye ansvar, så å i tillegg ha denne enorme sorgen hengende over meg har bare gjort at jeg til tider ble syk. Ikke syk som i influensa-syk, men syk som i alt for sliten og knust. Jeg gidder ikke å pynte på det, for det har helt ærlig vært jævlig.

Jeg vil heller bli banket opp hver uke resten av livet enn å ha kjærlighetssorg. For når du blir banket opp vet du at smerten kommer til å gå over senere, og hver jævla gang jeg har kjærlighetssorg er jeg i like tvil som alltid om det noen gang kommer til å stoppe å gjøre vondt.

Ingenting av bruddet er så sort hvitt som det kan ha virket ut i fra på bloggen. Det har bare vært så ufattelig vanskelig for meg å skille mellom å få fortalt dere noe, uten å dele for mye.

 

Jeg vil bare at dere skal vite at jeg har det bedre nå. Fredrik og jeg er ikke kjærester, men jeg håper og tror vi kommer dit en dag igjen. Jeg tror vi kan lykkes med å få dette til å fungere, men vi trenger tid. Heldigvis har vi det ikke travelt. Og heldigvis er vi veldig glad i hverandre.

Dette beviser det jeg har sagt hele tiden nok en gang, den du skal stole aller mest på er deg selv. Jeg har stolt på meg selv, jeg flyttet ikke selv når min egen mor fortalte meg at det var det jeg burde gjøre. Jeg blir rådet til å flytte, rådet til å “komme meg videre og fortsette livet” men det fungerer ikke når du vet at det ikke er det riktige å gjøre. Jeg visste at det å gi opp betydde at Leo mest sannsynlig kom til å vokse opp med skilte foreldre. Jeg mener ikke at det er noe galt med å skille vei som foreldre, jeg mener bare at det er galt om du vet at du kunne gjort litt mer, prøvd litt til. Konsekvensene blir så innmari store når det er et lite menneske innblandet som skal vokse opp i to hjem med flere timers mellomrom. Jeg nektet å tro at det kunne være det beste for oss.

Jeg ser det nå. Jeg håper jeg kan fortelle dere om noen måneder at ting er enda bedre enn det er i dag, og at vi kan se en fremtid sammen. Jeg håper, for ingen av oss kan forutse fremtiden.

Og vær så snill dere, ikke tråkk på meg når jeg allerede ligger nede.

48 kommentarer
    1. Jeg er ikke typen som kommenterer på blogger, men nå følte jeg at jeg måtte. Jeg har fulgt bloggen din en god stund nå og en ting jeg har lagt spesielt merke til er at du er sterk. Så utrolig sterk, og det beundrer jeg deg for. Håper virkelig det går bedre med deg så fort som mulig, kjenner deg jo aldeles ikke, men du virker så god.
      Stå på, Jessica❤️

    2. Jeg er sikker på at om du hadde flyttet, hadde nok Fredrik savnet dere så masse at han hadde innsett hva han hadde mistet.. Ååå vær så snill Fredrik og prøve igjen med forholdet<3!!! Kanskje litt feil og skrive det av meg, siden jeg ikke vet hva årsaken til bruddet er, men dere hører liksom sammen:) Håper dere finner ut av det fininger. Dere vil nok ikke angre når dere blir godt voksne og ser tilbake på tiden med Leo og som en fin liten familie<3

    3. Så utrolig sterk person du er! Du viser virkelig at ingenting er umulig, du må bare tro på deg selv 🙂 Man kan kanskje ikke forutse fremtiden men man kan virkelig forme den. Masse lykke til <3 Stor klem!

    4. Du skriver så voksent og fornuftig! Er umulig å tenke at du bare er 16. Du virker så utrolig klok, og et godt menneske som tenker på alle rundt deg!

    5. Jeg tror dere kommer til å greie dette! Det beste for Leo er å ha dere bege rundt:) Jeg har en følelse på meg at dere blir kjærester igjen, jeg håper i hvertfall det og ønsker dere alle tre alt godt!<3

    6. Ønsker deg og din lille fine familie alt det gode fremover. Håper virkelig ting ordner seg for deg og at du får det ordentlig bra snart! Du er så utrolig sterk! Og jeg er sikker på at når Leo blir stor nok til å forstå, så kommer han til å være såå stolt av den fine gode mammaen sin.. Stå på videre, Jessica! Mange gode klemmer til deg <3

    7. Jessica du er tvers igjennom et fantastisk menneske, dette sier jeg utrolig nok uten å kjenne deg som person, men du er så sterk og modig. Unner deg bare alt godt. Håper det ordner seg. <3 Liten trøste klem

    8. Jeg håper dere klarer å ordne opp i hva enn som måtte være galt. Du har helt rett, kjærlighetssorg er så vondt at det blir fysisk. Det hjelper ikke å bare “komme seg videre” når hvert innpust blir et hikst. Vi heier på dere; Masse lykke til!

    9. Så tøff du er!!
      Og voksen! 🙂 nå syns jeg sammenligninga med å bli banka hver uke var litt drøy…
      Men utover det syns jeg du er veldig voksen i valget om å prøve litt til 🙂 dere er unge, utfordringer kommer til å komme, og i bestefall kommer dere sterkere ut av det til slutt 🙂
      Men man må finne en balanse, ikke finne seg i for mye, men samtidlig svelge noen kameler, så finner dere plassen dere er ment til å ha til slutt:)
      Man skal ikke være sammen for en hver pris, men man skal heller ikke droppe alt tvert, når det er barn inne i bildet er min mening 🙂
      Så jeg syntes du er flink! Ta vare på deg selv og gjør det du føler er rett 🙂 om du skal finne ut om 6 mnd at du vil flytte ut kan du jo gjøre det da 😉 hadde du flyttet ut nå hadde det vært vesentlig større steg og flytte tilbake 🙂 så prioriter deg selv først, og finn ut hva som er rett for deg 🙂 har selv en mann som var utro mot meg det første året vi var sammen(nå sier jeg ikke at det skjedde deg altså, det får være en privatsak, jeg forteller bare min historie) og i dag har vi barn, er gift og har hus sammen 🙂 han dreit seg bare ut, og innså hva han kunne miste, og mitt beste valg er at jeg valgte å tilgi han og med tiden er “sårene” leget også, og jeg stoler 100% på han 🙂 så det kan ordne seg selv om andre sier du skal dra 🙂

    10. For et godt og ærlig innlegg av deg. Glad jeg gikk inn å leste, for det du skriver her er så ærlig og så dypt som sikkert mange kan kjenne seg igjen i. Du burde fortsette å skrive om ting som er vanskelige, for det er de innleggene som vi alle kjenner oss igjen i og det hjelper sikkert mange som er i samme situasjon.
      Uansett, veldig fint innlegg. Håper du fortsetter å være så åpen, selv om jeg skjønner hvor vanskelig det er når du er ung mor og “alt” du gjør/sier som ikke er rosamalt og superpositivt blir brukt som argumenter for hvorfor man burde vente noen år med å få barn. Jeg tror du gjør en god jobb for familien din, og da mener jeg ikke bare Leo – men alle dere tre.
      klem

    11. Du er så utrolig sterk❤️❤️ Stå på💗💗 jeg har lest bloggen din fra dag en,og vet du hva Jessica! Jeg har ikke ord💗

    12. Kjærlighetssorg er så leit… Følelsen av å ville stoppe hjernen fra å tenke, bare en liten stund få litt fred. Ville slå i veggen, gråte til man ikke har flere tårer, gå fra å være sint på personen som har såret deg til å elske den og savne den annethvert minutt. Føle seg helt alene, og at man aldri kommer til å elske noen igjen.
      Bra skrevet, kjærlighetssorg er så utrolig vondt. Og man skjønner det ikke før man er midt oppi det. Håper alt går bedre for deg, og at du tar en dag om gangen. Husk på oss som følger deg hver dag og alltid heier på deg når du har det vondt!<3

    13. Er helt enig, er alt for mange som gir opp for fort, når det er barn i bildet.
      Ingen er hodestups og nyforelsket etter mange år sammen, svangerskap og barn, det tærer på, men så må man gi og sette av tid, og plutselig kommer følelsene frem, også blir de erstattet av andre, og sterkere følelser en det å være nyforelsket. I noen tilfeller er det selvfølgelig til det beste at man går fra hverandre, for barna sin del også, men som du skriver, dere er veldig glade i hverandre, og da er mye riktig og gjort allerede der, for det er jo det viktigste 🙂
      Når man har vært sammen i noen år, så vil man også ha kjempet seg gjennom tøffe tider, det vil alle som holder sammen, men man kommer styrket ut av det, og holder familien samlet. Jeg syns du viser at du er voksen for alderen som velger å kjempe for familien din ! Jeg er 26 år, to barns mor, og ble uventet gravid når jeg var 21 med pappaen til barna mine, vi hadde da vært sammen i 3 måneder før jeg ble gravid. Vi har “vokst” opp sammen, måtte bli voksne fort, og forholdet ble tidlig seriøst. Vi har vært på punkt der vi kke orker mer, men kjempet videre og har det idag bedre en noensinne, vår lille familie på nå 4. Lillesøster kom i sommer og har gjort familien vår komplett, og mer sammensveiset en noensinne 🙂 Heier på dere, og forholdet deres 🙂 !

    14. Du er veldig sterk, Jessica! Utrolig mange som får barn tidlig og ikke klarer alt du klarer! Leilighet og familie når du er 16, og får det til så vanvittig bra! Tenker alltid på ditt barns beste uansett hva, og klarer og forklare deg så fint på bloggen om hvordan du har det, både på innsiden og utsiden. Det her er hva livet handler om, vanskelige og tøffe tider! Men som du klarer deg så flott igjennom! Forelskelse går over til ekte kjærlighet, og det du & Fredrik har sammen er nettopp det. Trenger ikke være stormforelsket i hverandre konstant, man skal gå hverandre litt på nervene og krangle i hytt og pine, men det er nettopp det kjærlighet er. Før i tiden holdt familier sammen på godt og vondt, kun for barna! Og det gjør også du, vær stolt av deg selv! For hva du har oppnådd og gjør i livet! Du er fantastisk, Jessica!

    15. Du er så sterk! Jeg beundrer deg virkelig, du virker som en så flott og ærlig person! Håper ting faller på plass etterhvert, stå på !<3
      klem!

    16. Jeg har bare lest bloggen din uten å legge igjen kommentarer på lenge, men slik jeg ser det så er dere veldig unge enda, og alt kan skje med tiden. Du må lære deg og se forbi sorgen og tenke på det at Fredrik enda er gla i dere og bryr seg om deg. Det er ikke mange gutter i hans alder som gjør det og heller stikker av.
      Jeg vet at et slik brudd gjør vondt, men det vil bli bedre etterhvert;) Du skal ha lov å sørge, men ikke bli så deprimert at det går utover helsa di, det er ikke bra.
      Nyt den gleden at Fredrik er der for dere;) lykke til i fremtiden:)

    17. Nok en gang viser du at alder bare er et tall. Tenk så fantastisk for leo å vite at foreldrene hans kjemper og elsker hverandre, når han blir eldre. Det er så nydelig med mennesker som ikke gir opp, men som skjønner at ting ikke alltid er en dans på roser. Ingen vet jo hva som har skjedd utenom dere, og det syns jeg er veldig voksent av dere. Deres forhold er deres forhold. Men når du deler såpass som du gjør her, så minner du alle leserne dine på at det som er verdt å ha, det er verdt å kjempe for. ♡ det er helt fantastisk – i en verden hvor man gir opp lettssom ingenting, skilsmisse statistikken er ca 50 % og folk tenker at man bare må ut å skaffe seg en rebound.. TAKK ♥

    18. Utrolig stolt av hvordan dere takler denne situasjonen! Kjempe voksent av dere 😀 Håper virkelig for dere og Leo at det blir dere to igjen 💕

    19. Godt jobba som ønsker å forsøke, begge to. Du er reflektert nok til å se konsekvensene av å bryte opp.
      Men. Du vil heller få juling en gang i uka enn et brudd? Fordi smerten går over?
      Jeg håper aldri du drar den sammenligninga igjen.
      Når man får regelmessig bank, bruker man tiden man får være i fred, på å grue seg til det man vet kommer. Den fysiske smerten går til slutt over, men man sitter ofte igjen med varige sår innvendig som ikke går bort. Angst forsvinner ikke av seg selv med en gang. Frykt går ikke over med en gang. Følelsen av å bli frarøvet makt går ikke over med en gang.
      Jeg håper du tenker deg NØYE om neste gang du bagatelliserer å bli skadet på den måten igjen.

    20. Heier på deg
      Håper det går bedre med deg
      Ha en fin lørdag og kos deg masse
      Ønsker deg alt godt 😊

    21. Jeg skjønner ikke hvordan mange av dere som leser blogger skal henge dere opp i små ting. Det med å bli banka opp var en måte hun skulle uttrykke hva hun mente, ikke noe mer enn det. Det virker som om den setningen er alt mange av dere ser. Skjerpings.
      Stå på, du er flott mamma og et flott menneske med mye godt inni deg, moden og reflektert som få og du må ikke la noen dra deg ned. Kun du vet hva som er best for deg og Leo.

    22. Eg synes det er vondt å høre at du har det leit og trist
      Håper det går bra med deg og ta godt vare på deg selv og Leo
      Kanskje du kan ta en pause fra bloggingen og begynne når du har fått det bedre med deg selv
      Du skal vite at det er mange som er stolt over deg som tar så godt vare på Leo
      Eg synes selv at du virker veldig moden, klok og reflektert for tross alt at du er mor i så ung alder
      Eg synes bloggen din er veldig bra og synes Leo er bare så nydelig og skjønn 😃
      Kanskje så kan du høre på musikk som du liker og trene
      For å få det bedre hvis det ikke blir bedre
      Så hadde eg selv etterhvert tatt kontakt med legen, så du og legen kunne funnet ut hva som gjør deg trist
      Men det er jo lurest å vente til Leo blir eldre så, ikke barnevernet kommer inn i bildet
      For meg høres det kanskje ut at du er deprimert, men være så snill og ikke ta det som kritikk eller at eg dømmer deg
      Eg vil bare deg og Leo det beste
      Kanskje kan du skrive dagbok om hvordan du har det i tillegg til treningen
      Uansett lykke til så mye med livet og ønsker deg alt godt i livet både for deg og Leo
      Håper med tiden så blir ting bedre og lysere for deg 😊
      For det er det du fortjener og alle andre fortjener, å leve ett liv der det føles bra og at det mørke i livet ikke tar så mye plass i hverdagen

    23. Her er beviset på at du er alt for ung til å ha barn. Lurt å vente til man er voksen og har et stabilt liv.

    24. Nina “Her er beviset på at du er alt for ung til å ha barn. Lurt å vente til man er voksen og har et stabilt liv.”
      Kan ikke helt forstå hva du mener med “her ser du beviset”, er det fordi hun har kjærlighetssorg? For det kan faktisk alle i alle aldre ha. Fordi det er slutt mellom hun og barnefaren? Det kan også skje i alle aldre. Og ut i fra bloggen til Jessica så virker det som hun har et mer stabilt liv enn mange andre jeg kjenner som er 30+.

    25. Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver et sånt innlegg når du har det så grusomt. Og på toppen av alt sier “dere må synes synd i meg, for det er det”, jeg har det såå fælt.
      Ser mange over her skriver at du er så voksen. Nei, du er ikke det. Hvis du hadd vært voksen så hadd du hørt på moren din, tatt med deg Leo og dratt “hjem”, omså bare for en periode. Men det er gansk vanlig at en 16-/17-åring vet best selv, kan alt. Leo har så absolutt ikke hatt godt av dette, les hva du selv skriver, uansett hvor “lykkelig” du er når Leo er våken så merker han veldig godt at du ikke har det bra.
      Du håper å få det til å fungere??? Hva med Fredrik? Han har det fint han, kommer hjem til ferdig middag, reine klær og reint hus. Så kan han være med deg og være med kameratene sine, null forpliktelser, som plommen i egget.
      Og vet du hvordan det er å få juling hver eneste dag? Bare å kunne skrive noe sånt, bruke det som en sammenlikning, sier noe om hvor barnslig og umoden du er. Tenk å kunne påstå at det hadde vært bedre. Skam deg!!!! Det å slå noen, bruke fysisk makt for å ha makt over et annet menneske er det verste som kan skje, og det sammenlikner du med kjærlighetssorg???
      Nei, beklager, jeg orker ikke stryke deg med hårene og synes synd i deg. Om et år så er du fortsatt alene, om enn kanskje ikke aleneboende med Leio, du er sikkert fortsatt hushjelp hos Fredrik. Og du må bare kommentere at jeg er stygg med deg, men som sagt, du vet ingenting, ingenting om å bli banka stort sett hver dag i årevis. Å komme til den konklusjonen at du fortjener det fordi du er så dum, sa noe dumt, provoserte det fram. Du mister all menneskeverd. Og det sammenlikner du altså med kjærlighetssorg. Fjortissnakk.

    26. Anonym: ikke bekymre deg, men tusen takk for omtanken! Vedkommende er både bestemor og mor selv, pirker på stort sett alt jeg skriver daglig. Mye kritisk som har vært bra, men mye direkte stygt også. Holder på å gå igjennom med en del anmeldelser til politiet nå med diverse flere ip-adresser, og blir det verre fra den ip-adressen som skrev den kommentaren så blir nok hun også med. Utrolig slitsomt at folk gidder å bruke så mye tid på å være frekk og nedlatende, en ting er å være kritisk men tonen de har er så fryktelig unødvendig. Overanalyserer alt og søker etter feil. Hadde aldri giddet å lese blogg om det gjorde meg så provosert daglig.

      Takker for støtten! <3 Håper at alle kan ha en hyggelig tone i kommentarfeltet fremover, selv om norn er helt uenig i hva jeg foretar meg. Tror jeg burde minne disse anonyme på at det de holder på med er spekulasjoner og kun det, jeg er ikke noens hushjelp. Å opptre krenkende er faktisk ulovlig.

      Fryktelig glad jeg har så mange forståelsesfulle lesere, som deg! Dere holder meg helt klart oppe!

    27. Anonym: § 266.Hensynsløs atferd

      Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år.

      § 267.Krenkelse av privatlivets fred

      Den som gjennom offentlig meddelelse krenker privatlivets fred, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år.

    28. Bare til opplysning, jeg har aldri blitt slått, men jeg har ei venninne som nesten ble slått i hjel av mannen hun var gift med. Derfor reagerer jeg på at du sammenlikner det med kjærlighetssorg.
      Vær så snill, anmeld meg. Ser du titt og ofte trur lesere med det, vær så tøff at du gjør det. Ser fram til å motta anmeldelsen. Er ikke meg som utleverer privatlivet offentlig…..

    29. Fy søren, man kan lese så mange “stygge/frekke” kommentarer noen plasser at det er gale.
      Folk er så forskjellige rundt om i verden. Godt di fleste av di så kommenterer til deg er positive. 🙂
      Eg trur Leo er fornøyd med å ha både mammaen sin å pappaen sin i samme hus, selv om dere ikke er kjærester. 🙂
      Eg er en av di så håper dere kommer til å bli sammen igjen. 🙂 Kjekt å høre at dere fortsatt er veldig glade i hverandre. 🙂
      Kos deg så godt du kan Jessica, du er sterk. 🙂

    30. Jeg merket jeg kjenner igjen det å være moden for alderen og jobbe med et forhold hvor du ligger mange år foran.
      Jeg har lært en ting i livet og det er at så lenge man har helsen i behold, så får man et perspektiv på kriser. Når verken en selv eller noen rundt skal dø eller lider, så får man satt kriser i perspektiv. Selv de vondeste opplevelser. Erfart selv.
      Kjærlighetssorg er veldig vondt og særlig i den situasjonen som ung og mamma. Men så oppegående som du er, og veldig moden for alderen, så tror jeg du kommer til å se situasjonen på en mye lysere måte om kort tid. Det er selvfølgelig viktig å prøve et forhold, og særlig for å holde den lille familien sammen. Alikevel så er det faktisk ikke krise å ha et liv hver for seg. Få ro og komme videre. Du ligger mentalt lang foran folk på din egen alder og du vil aldri ha problemer med å finne en støttende partner. De fleste kan skrive under på at tenkemåten og hva man ser i partnere endrer seg fra man er 16 til 26 som i mitt tilfelle. I tillegg er du blitt brått voksen og kan trenge modne mennekser i livet ditt. Håper det er noe som kan tilbys nå!?. Du virker å være en flott jente og jeg måtte bare legge igjen denne kommentaren i håp om at det er til hjelp. Jeg har selv vokst opp og måtte bli voksen da jeg var 14. Lykke til 🙂

    31. Jeg synes at du skriver bra innlegg hele tiden.
      Men at du sammenligner å bli banket opp hver uke med kjærlighetssorg så må jeg bare reagerer litt. Jeg har nettopp vært ute fra et forhold der eksen min har slått meg og dytta meg til jeg fikk blåmerker, og jeg skal si deg at fysisk smerter går over, men du blir sittende der igjen med den traumatiske opplevelsen.
      Men uansett, du er en sterk jente. Stå på! 🙂

    32. Jeg får så vondt av deg, kjærlighetssorg er så smertefullt! Men håper du husker å ta vare på deg selv oppi dette. Har inntrykk av at du er så opptatt av at Leo og Fredrik skal ha det bra at du glemmer deg selv. Husk at du også skal ha det bra, og følg hjerte ditt. Er lett for meg å si at du bør flytte for utifra hva jeg vet av situasjonen så er du alt for snill mot Fredrik, men som du selv sier så vet ikke jeg og leserne dine alt. Men det virker som uansett hva som ligger bak så setter du ikke deg selv høyt nok som du fortjener. Håper alt en dag lysner for deg, og det gjør det også! Bare vet ikke når, dessverre.. klem<3

    33. “Jeg vil heller bli banket opp hver uke resten av livet enn å ha kjærlighetssorg. For når du blir banket opp vet du at smerten kommer til å gå over senere, og hver jævla gang jeg har kjærlighetssorg er jeg i like tvil som alltid om det noen gang kommer til å stoppe å gjøre vondt.”
      Desverre en lite reflektert og intellektuell svak sammenligning. Har aldri kommentert her før, men vil bare si at du bør formulere deg mer måteholden, selv i en alder av 16.
      Hva slags traumer og skader tror du jevnlig bank gir et menneske? Som tidligere psykologistudent med interesse for profesjonen, må jeg bare si at det er langt flere følger av dette, enn av kjærlighetssorg. Så klart kan kjærlighetssorg også oppleves vanskelig, og i enkelte tilfeller føre til depresjon. Likevel må du tenke på hvilken tilstand mennesker som opplever å bli banket flere ganger i måneden er i. Det vil oppleves som langt verre å behandle følgene av fysisk og psykisk vold, enn behandlingen av kjærlighetssorg.
      Kjærlighetssorg er noe de fleste mennesker opplever både én og flere ganger i livet, dessverre. Her kan man likevel gjøre en stor innsats i sin “egen behandling”, ved hjelp av positive tenketekninkker og selvhjelp.
      Å bli utsatt for vold er langt verre, her snakker vi om problemer knyttet til nevrologisk hjerneutvikling, traumatiske stresslidelser (PSTD f.eks), problemer med tilknytninger og relasjoner, problemer med læring. Også helsemessige problemer: rus, angst, depresjon, psykosomatiske plager og søvnvansker..
      Lykke til videre, ved hjelp av positive tanker og interesse for egen lykke vil livet oppleves som enklere, selv om det ser mørkt ut nå. Du er enda ung, tilegn deg mer kunnskap, vær nysgjerrig på livet, på tilstander, på ting rundt deg, lær deg å være den beste versjonen av deg selv! 🙂

    34. Astrid: Hei! Prøv å ikke ta alt så fryktelig bokstavelig! Jeg skrev det kun på den måten for å gjøre poenget mitt veldig tydelig: At man ofte er i tvil om kjærlighetssorg kommer til gå over, nettopp fordi det er så fryktelig vondt. Trodde jeg gjorde det ganske tydelig, men forstår også at det kan misforstås – derfor forklarte jeg også dette i det neste blogginnlegget som ble skrevet etter dette. Dumt du ikke så det.

      Jeg forklarte dette slikt i det neste blogginnlegget: Når det gjelder at jeg skrev “Jeg vil heller bli banket opp hver uke resten av livet enn å ha kjærlighetssorg. For når du blir banket opp vet du at smerten kommer til å gå over senere, og hver jævla gang jeg har kjærlighetssorg er jeg i like tvil som alltid om det noen gang kommer til å stoppe å gjøre vondt.” Så var det noen som reagerte på dette, og det kan jeg selvfølgelig forstå. Jeg bagatelliserer ikke å bli banket opp, det var bare viktig for meg å få frem poenget mitt skikkelig. Nettopp det at det er så forferdelig å ha kjærlighetssorg at man noen ganger tviler på om det faktisk kommer til å gå over. Beklager om noen følte seg støtt av dette, det var overhode ikke min intensjon.

      Tusen takk for kommentar og for at du ønsker meg lykke til! Tror dette skal gå helt bra:-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg