DET ER SNART OVER..

Jeg merker at tiden går helt vilt fort for tiden, og nå er vi allerede i februar. I mars blir det feiring av ettårsdag samt påske, så kommer vi til april, så mai med 17-mai feiring og det hele, så er vi i juni og attenårsdagen min og det er sommer – og så kommer jeg til å blunke og sommeren kommer til å være over, og det blir barnehagestart og endelig start på videregående.

Egentlig er det såpass etterlengtet (skolegangen min, altså) at jeg burde være sinnssykt glad, men akkurat nå er jeg ikke det. Burde jeg kanskje være det? Jeg kommer jo sikkert til å glede meg en del med tiden, det er ikke det. Bare tanken på at jeg ikke skal ha hovedansvaret for Leo på dagtid lenger skremmer meg en del, selv om jeg absolutt har fått min del med ham hjemme så kjennes det veldig rart.

Jeg har jo faktisk ikke gått på skole på to år nå, så nå er det veldig på tide. Jeg vet jo også at Leo har godt av å være med andre barn, og at han kommer til å ha det kjempefint. Jeg er bare bekymret og redd for om alt kommer til å gå bra. Fryktelig redd for at barnehagestart blir et mareritt, og at han bare står og gråter når jeg må gå. Jeg undres over hvorfor de som jobber i barnehage ikke tjener mye, mye mer når de faktisk gjør en av de viktigste jobbene – det å ta vare på de som betyr mest for oss.

Jeg merker allerede hvilken sprudlende personlighet Leo har, og jeg tror han kommer til å få mange nye lekekamerater. Men at vi ikke skal tilbringe hele dagen lenger sammen er veldig merkelig. At mammapermisjonen er over er faktisk ganske trist. Det kommer til å bli veldig uvant. 

Det blir søking av skole og barnehage nå til uken, så må vi bare ta hver dag av gangen og gjøre alt for at vi skal klare det, for det vet jeg at vi kan ♥ 

28 kommentarer
    1. Hei alle lesere!
      Noe jeg ikke tok med i innlegget fordi jeg ikke ville “ødelegge” et så fint innlegg, er at Leo egentlig hadde masse mat i ansiktet og sikkel på dette bildet av ham, men så synes jeg resten av det var så fint, så derfor redigerte jeg vekk maten/sikkelet. Regnet med at noen kom til å kritiserer meg veldig for dette, men her prøver jeg faktisk bare å holde meg litt til retningslinjer og anbefalinger når det kommer til eksponering av Leo på nett. På alt jeg har lest om dette står det at det blir sterkt frårådet å legge ut bilder av barn med masse mat/sikkel i ansiktet.
      Tenkte å si ifra om jeg har noen som zoomer inn på bilder og sjekker, slik at ingen tror jeg redigerer Leo, for det gjør jeg aldri! Han er verdens fineste og trenger ikke det spor av redigering/retusjering.
      Klem fra meg.

    2. Hei! Så fin blogg du har, har følgt deg en stund nå! Trodde først det skulle bare være “en til mammablogg”, men du skriver veldig interessant slik at andre som ikke er mamma også syntes det er interessant 🙂 Liker veldig godt innleggene dine!

    3. Huff, har folk virkelig så lite å gjøre at de må kritisere hva slags bilder du legger ut av Leo? Skremmende hvordan verden har blitt ..
      Uansett så er jeg litt i samme båt som deg, gutten min begynner i barnehage i august og jeg kjennet at jeg igrunn gruer meg veldig! 🙁 går jo sikkert helt fint, men er så redd han skal savne meg og lure på hvorfor jeg har dratt fra ham .. 🙁
      Ha en fin ettermiddag videre 🙂

    4. Det bilde av Leo er så herlig 😍 Du er heldig som har en så nydelig gutt og han er heldig som har en så snill og flink mamma!

    5. Så skjønn gutt du har Leo
      Kos deg masse og mye lykke til i livet og ønsker dere alt godt i livet 😁
      Fin blogg du har Jessica

    6. Her blir det feiring på påskeaften! 😀 Skolestart kommer til å gå kjempebra. Starta på skolen nå i januar, men L er heldigvis hos familie de få timene jeg er borte 🙂

    7. Hvilken linje skal du gå? Er sikker på at det kommer til å gå greit, men det er absolutt lov å grue seg. Ikke bare for å gi litt slipp på Leo, men også for skolen. Er det Thor Heyerdahl du skal søke deg inn på? For skolen der er fantastisk fin!

    8. Vi som jobber i barnehage trenger ikke bedre betalt. Vi får så mye betaling i koser og klemmer iløpet av en dag! Er fantastisk å være i barnehage! 🙂

    9. Hei. Ikke ta dette negativt, men må si at du kler så mye bedre å ha en mer naturlig sminke. Uansett en nydelig gutt du har 🙂

    10. Visst du ikke er motivert til og begynne på skole enno, hvorfor ikke utsette det et par år til?? Viss du føler at du klarer deg bra med pengene du tjener på bloggen, så ville jeg kanskje bare tatt en deltidsjobb et par ganger i uken for at du kommer deg litt ut. Og så har du jo bloggen og jobbe med:) Bare et råd/tips viss du ikke er så motivert til skolegang. Jeg er helt sikker på at Leo kommer til og stortrivest når han begynner i barnehagen:) Tenk så kjekt og få leke med mange andre barn på sin egen alder;) Og så må jeg bare få si at du er den bloggeren som jeg synes svarer leserene mest, og det er veldig, veldig bra gjort:) Jeg leser 8-10 blogger, og du er den flinkeste og kjappeste til og svare leserene dine:) Stå på og fortsett og være den du er:) Du imponerer meg stadig med hvor voksen du er for alderen og hvor godt du skriver til og være så ung:) Helt super blogg har du:) Hilsen en småbarnsmamma på 40 til 2 barn:) klem

    11. Trine: Hei!

      Tok det ikke stygt, la på et filter som fremhevet det veldig 🙂 Bruker ikke mye sminke i det hele tatt. mascara, foundation, og pudder. Og lipliner da 🙂

    12. Anonym: Hei du! 🙂

      Det var et veldig godt tips, egentlig! Jeg tror nok det blir skole, men det er jo et veldig godt forslag, sånn i “tilfelle” så hvis jeg ombestemmer meg vet jeg hva jeg gjør:-)

      Jeg skal i hvert fall gjøre alt jeg kan for at han skal trives! Tror og håper det blir bra <3 Jeg er jo garantert ikke den siste som gruer meg litt til mini skal begynne i barnehagen.

      Setter veldig stor pris på så mye ros! Jeg synes det er veldig viktig å svare leserne mine, så utrolig koselig at du legger så godt merke til det! Tusen hjertelig takk <3 Og utrolig morsomt at du liker bloggen min så godt!

      Klem fra oss!:)

    13. Nei det er helt sant at du ikke er den første som gruer deg til han skal begynne i barnehagen. Det gjorde jeg også når begge mine skulle begynne. Skal være ærlig og si at jeg gråt begge gangene når jeg gikk ut igjen av porten første dagen de skulle begynne:( når jeg kom hjem gikk jeg bare rundt meg selv og visste ikke hva jeg skulle ta meg til. Det ble så tomt:( Men lover det går lettere etterhvert:) Mine var 1 og et halvt også når de begynte, så det var veldig rart… Hilsen mor på 40 til 2:) ( som kommenterte rett over her;)

    14. Så bra at du starter på skolen igjen og at Leo skal starte i barnehagen 🙂 Men hvilken linje skal du søke på og hvilket årstrinn kommer du til å gå på? Lykke til med søkinga!

    15. Leo er så sinnsykt skjønn, skikkelig herlig liten skapning:-)
      Går mitt andre år av studie og det er supertøft, på tross at jeg klarer å få gode karakterer. Men for skolen burde du ikke bekymre deg, du har jo gjentatte ganger vist at du tar vanskelige utfordringer på strak arm<3
      Masse, masse lykke til!!

    16. Jeg har de siste fem, snart seks årene vært barn og ungdomsarbeider på en småbarsgruppe og kan med hånden på hjertet si at alle barna jeg har blitt kjent hittil har trivdes i barnehagen ettersom de blir kjent med ansatte og blir vant til at mamma og pappa skal på jobb/skole. Tilvenningen er tøffere for noen enn for andre, man uroer seg for om hvordan det skal gå med sitt barn, noe som jo er helt naturlig fordi det er det kjæreste man eier. Ett tips når høsten og barnehagestart kommer er å ringe en gang for mye enn en gang for lite, det værste man kan gjøre er å gå å gruble på hvordan poden har det. Tror nok dette kommer til å gå kjempefint for Leo!:)

    17. Lenge siden jeg har kommentert nå.. Men ville bare skrive dette her selv om det ikke er min unge, men min tanteunge jeg skal til å snakke om nå. De første gangene jeg leverte han på barnehagen når han var såppass i alder til det Leo blir da han skal begynne i barnehage,så syntes jeg det var fryktelig vanskelig å gå fra han, han gråt og jeg gråt. Så er ikke bare mødre som gråter ved første barnehage dag. ( Til dere som kanskje sikkert kommer til å kommentere negativt på dette, jeg fulgte han selvfølgelig ikke til barnehagen første dagen han begynte, men en stund etter:) ) vet dette kanskje ikke ga mening om dette innlegget eller noe, men ville bare få skrevet det!
      Ha en fin kveld/natt Jessica!😄
      Klem❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg