LEO ER 11 MÅNEDER GAMMEL!

Herregud som tiden flyr…. En måned til ettårsdagen til vår største skatt! I den anledning har jeg laget kollasj med bilder fra han var 1 måned til han nå er 11! 

Fra venstre ♥ 1 måned ♥ 2 måneder ♥ 3 måneder ♥


Fra venstre ♥ 4 måneder ♥ 5 måneder ♥ 6 måneder ♥

Fra venstre ♥ 7 måneder ♥ 8 måneder ♥ 9 måneder ♥

Fra venstre ♥ 10 måneder ♥ 11 måneder ♥ 11 måneder ♥ 

Måtte bare ha med det siste bildet av at han vinket til kameraet også! Herregud, tror dere jeg smeltet helt når han begynte å vinke eller… Hehe, ja!

Veldig stolte av gutten vår! Ufattelig glad at jeg har tatt såpass mange bilder som jeg har, de har jeg jo for alltid og det er så veldig morsomt å se tilbake på hvordan han har vokst og forandret seg. Utrolig takknemlig for at jeg får lov til å være mammaen til verdens beste Leo!

Nyt tirsdagen, dere!

7 kommentarer
    1. For en herlig gutt! På det siste 11-måneders bildet lignet han veldig på deg når du var liten, hvertfall etter bildene jeg har sett 😀

    2. Gratulerer til Leo❤️
      Jeg prøver å poste denne igjen da jeg ikke fikk noe svar før, håper du ikke tar det som spam… beklager!
      Lurte på om du kunne skrive litt om rutinene ang flaskemating? Fra da til nå? 🙂 Har startet med flasker etter fire måneder da det ikke lenger gikk, men synes det er fryyktelig tungvindt med koking av vann og flasker foreksempel. Hun trenger 160 til hvert måltid men vil bare ha 90 om gangen, så blir ofte hyppige måltider med korte mellomrom – så maaange flasker blir kokt… fryktelig stress og slit 🙁

    3. Ane Sofie: Hei Ane Sofie, og beklager at jeg ikke har svart deg tidligere!

      Først av alt: Snakk med helsesøsteren din om når du kan slutte med koking av flasker. Vi kokte nemlig flasker mye, mye lenger enn vi egentlig hadde trengt å gjøre. Jeg husker ikke nøyaktig når man kunne slutte med dette, derfor er det lurt å snakke med helsesøster eller andre erfarne mødre som har peiling. Jeg husker selv at denne fasen var fryktelig slitsom, derfor anbefales det med flaskekoker som du får kjøpt på apotek eller i babybutikker! Disse skal visstnok være mye kjekkere enn å koke i kjele.

      Vi hadde 6 flasker når Leo var omkring 3 måneder, og derfor kokte vi alle samtidig slik at vi hadde seks måltider til han før vi måtte koke dem på nytt. Det kan være et tips om du synes det er veldig strevsomt å koke, for da går det jo en del lenger tid før du trenger å koke på nytt! Men husk å skyll dem etter hvert måltid i vann fra springen, slik at det ikke sitter igjen melkerester som ikke går av når de skal kokes.

      De vi gjorde i denne perioden var å ta kokt vann på termos(er) og legge ved sengen om natten, sammen med melkepulveret. Da var det enkelt bare å helle over i flasken for å så fylle med riktig mengde pulver, hvis du tenkte på måltider på natten. Dette kan du jo for øvrig gjøre på dagtid også, så lenge du har en termos tilgjengelig! Vannet holder seg varmt lengre, og du slipper all kokingen av vann.

      Leo har spist 210 ml siden han var 4 måneder (Veldig storspist!) og hvis vannet noen gang har vært for varmt på termosen, har vi bare byttet ut litt av det kokte vannet med litt iskaldt vann fra springen, hvilket er vann man kan bruke fra ganske tidlig alder mener jeg å huske, siden det ikke har særlig med bakterier i forhold til hva varmtvann fra springen har (som man ikke må bruke, men det regner jeg med at du vet!)

      Åh, nå snakker jeg meg helt bort her! Men det er jo egentlig ikke så mye å gjøre med hvis hun vil ha hyppige måltider med korte mellomrom, da må man jo bare ha rene flasker tilgjengelig hele tiden – selv om jeg vet det er slitsomt med all kokingen. Hadde jeg vært deg ville jeg nok kjøpt inn flere flasker som jeg skrev (Nå vet jeg ikke hvor mange du har da) slik at du alltid har en del rene flasker, og så kan du koke alle sammen litt sjeldnere siden du har flere.

      Håper det var litt til hjelp!
      Skal se om jeg får ordnet et blogginnlegg også 🙂
      God klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg