JEG VIL HJELPE!

Hei alle sammen! 

Jeg har lyst til å gjøre en god gjerning i dag, for jeg har tenkt mye på økonomi i det siste. Jeg vet at vi er en ung familie som har vært utrolig heldig og bra stilt økonomisk, og det er så definitivt ikke en selvfølge. Jeg har vært veldig ærlig på dette slik at jeg ikke gir et falskt bildet av hvordan det er å være unge foreldre, for langt i fra alle unge foreldre har veldig god råd – naturligvis.

Derfor har jeg tenkt til å bidra med det jeg kan! Når jeg er så heldig å ha denne bloggen så kan jeg nå ut til så mange, så er det utrolig viktig for meg å utnytte det på riktig måte. 

Jeg har mye klær etter Leo i alt fra størrelse 50 til 74, og det har jeg tenkt til å gi bort alt til noen som trenger det. Jeg kunne jo solgt det på FINN, men jeg vet at noen trenger det mye mer enn jeg trenger penger! Jeg har i tillegg noen bordduker til dåp og et sett med blå gardiner, samt noen tepper og litt annet småstæsj.

Og her vil jeg selvfølgelig gi til noen som faktisk trenger det, ikke noen som bare synes det er deilig å slippe å kjøpe nye barneklær eller at det er godt å få noe gratis. Jeg håper for all del at ingen misbruker dette! Jeg har omtrent 90 plagg (Muligens mer også, jeg har ikke lett ferdig på rommet til sønnen min enda) og derfor kan jeg gjerne gi til flere, men da litt færre plagg per person. Det er alt fra yttertøy til sokker, gode luer, bukser, bodyer, og gode varme bodyer i merinoull. 

Siden jeg forstår utrolig godt at dette kan være sårt å “stå frem” med at man har dårlig råd, vil jeg gjerne at du tar kontakt med meg på mail og kan fortelle litt om deg selv! Dette er mailadressen min: [email protected] 

Del gjerne dette innlegget videre, så håper jeg at jeg kan glede noen som ikke har så god råd og som har en baby som trenger litt klær eller noe av det andre jeg har liggende her <3 Det er kanskje ikke så mye, men det er viktig å dele det man har med de som har mindre enn seg selv.

God klem til alle der ute!

Og PS: Jeg dømmer INGEN! Du kan trygt ta kontakt med meg og jeg vil ikke at du skal føle noen skam i det. 

19 kommentarer
    1. Så utrolig snilt gjort av deg, Jessica! Du er god 🙂
      Men hva om du en gang i tiden skal ha flere barn, ville det ikke vært fint å spart det til det?

    2. Så utrolig god du er, Jessica! er selv kun 17år og har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Dumt at jeg ikke vet kjønn enda da dette hadde vært en utrolig mulighet!:-) Er jo ingen hemmelighet at penger absolutt ikke vokser på trær. En utrolig fin mulighet du gir til noen som trenger deg(og som allerede vet kjønn) <3

    3. Wow, så utrolig snill du er! Du kan gi bort til fretex også 🙂
      Men du burde vurdere å ta vare på i hvertfall noe av det. Er kos med gjenbruk til en fremtidig lillebror(eller lillesøster).

    4. Så bra:)
      Ta kontakt med kommunens nav/helseavdeling. De kan som regel hjelpe deg videre. Evt et flyktninge-/asylmottak, der trenger de alltid babyklær.

    5. Ikke gi det til Fretex, de selger det bare for mye penger istedenfor.
      Gi til noen som virkelig trenger det, det er desverre nok av de som ikke har råd til å kjøpe klær til sine barn OG ha mat på bordet i tillegg…
      Jeg er selv 20 år og gravid, og nettopp kjøpt leilighet men meg og min samboer en av de heldige som har god økonomi.
      Fantastisk ting du gjør, det er viktig å hjelpe de som ikke har det like lett!

    6. Så utrolig flott gjort av deg!👍
      Er sikkert nok av de som ikke har så mye og rutte med som kommer til og ta kontakt med deg. Så det og kunne hjelpe noen slik er veldig fint.
      Jeg reagerer faktisk litt når store bloggere med million inntekt legger klær og barneutstyr ut for salg med helt ordinære priser .. Kanskje det er feil av meg men synes det er litt sært. Tenker att om man har veldig mye så kan man vel gi eller selge billig til de som ikke er like heldig .. Men mye vil ha mer er det jo noe som heter 😉
      Når jeg selv har selgt babytøy / barnetøy så har jeg lagt det ut veldig billig .. Og gitt bort noe.
      Og gi føles både godt for giver og mottaker!😊

    7. Du er utrolig herlig, Jessica. Husk på det de dagene som er vonde, uansett hva det er du strever med. Du viser utrolig stor innsikt og omsorg, selv på bloggen, der vi egentlig ikke ser mer enn en brøkdel. Håper du vet at du er god nok akkurat slik du er. Klem

    8. Så utrolig flott gjort av deg!!👍🏼
      Det hadde jo kanskje vært en mulighet og donert det bort til noen flyktningbarn som kommer til Norge og trenger klær?😄

    9. Mammapå26: Jeg synes det er utrolig viktig å hjelpe når man kan!

      Har tatt vare på 20 plagg selvfølgelig, som jeg har gjemt vekk før jeg begynte å se etter klær jeg kunne gi bort <3 Er koselig å ha noe!

    10. Jeg har sendt deg mail, du er helt fantastisk. Dette er absolutt noe fler burde gjøre! Kos deg videre idag😊

    11. Så utrolig snill og omtenksom du er 🙂 nydelige klær 🙂 heldig de som får de, min er dessverre for stor for dem :). synes det er bra noen gir bort også 🙂

    12. Hei,
      Så snill og omtenksom du er 🙂 Er mange som sikkert trenger dette. Jeg er enig med de over her som har nevnt flyktningbarna. Jeg selv sendte en del barneklær til en familie jeg kjenner i Nepal da jordskjelvet rammet dem i fjor. De delte ut klærne og lekene til familier som hadde mistet husene sine. Kostet litt å sende en pakke ned dit, men føltes utrolig godt da jeg fikk bilder tilbake fra familiene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg