EN ADVARSEL!

Hei dere!

Jeg tenkte jeg bare måtte dele noe skummelt som skjedde her i går kveld. Jeg skulle lade iphonen min, og siden den originale iphone-laderen min tok kvelden for et par måneder siden, kjøpte jeg en fra Clas Ohlson. Den har fungert kjempebra, helt til nå.

Jeg merket at laderen ikke fungerte så bra nå plutselig, med andre ord sto det at den ladet i det ene sekundet, og i det andre sekundet sto det at den ikke gjorde det. Dette har skjedd tidligere med mine originale iphone-ladere, så tenkte ikke at det var et problem. Tenkte bare at jeg måtte kjøpe ny snart siden den kanskje sang litt på sitt siste vers. 

Når jeg tar den ut av laderen merker jeg at den er kokvarm, og så tar den fyr! 

Jeg synes det var veldig ubehagelig og kommer ikke til å kjøpe en lader fra et annet sted enn fra apple heretter. Tenk om det hadde vært på natten, mens Leo og jeg hadde sovet? Det høres så uskyldig ut, men det er jo faktisk veldig skummelt.

Selv om vi tenker at det “aldri skjer oss” så kan det det. Jeg lader aldri om natten, men for de av dere som gjør det så kunne dette endt fryktelig skremmende.

IKKE lad mobilen om natten! 

Ha en god lørdag♥

 

(NB: JEG LADER ALDRI OM NATTEN, DETTE KAN FREDRIK BEKRFTE FOR DERE OM DERE ØNSKER DET)

29 kommentarer
    1. Jeg kjøpte en fake iPhone lader på finn.no, og ladet mobilen.
      Slet med at den ladet litt når den selv ville.
      Satt en dag i sofaen og hadde mobilen i laderen rett ved siden av meg og 1åringen min, og plutselig sier det “pang” og laderen begynner å gnistre masse og lyset i hele huset gikk, og det luktet brent..
      Livsfarlig! Skal også kun ha Apple ladere fra nå av!

    2. Stine: Selvfølgelig! Skrev jo “ikke lad om natten” til slutt som konklusjon, men måtte jo bruke mitt eksempel med iPhone lader her når det er iPhone jeg har da 🙂

    3. Alle oppegående mennesker vet vel at man ikke skal lade noe som helst om natten når man sover. Har vært skrevet om i media utallige ganger,og ignorerer man det er man forbi dum.

    4. Alle voksne ansvarlige mennesker vet at man ikke skal lade noe om natten når man sover. Men sånn er det vel å være tenåring.,,,,,,

    5. Tine: Hei!

      Jeg har aldri ladet om natten, om det er det du tenkte på? Har alltid passet godt på dette hjemme her hos oss. Men fikk meg virkelig en skikkelig vekker nå, så når jeg leste på nett at 7 av 10 lader om natten så bestemte jeg meg for å skrive om det på bloggen 😀

      God klem <3

    6. Da må du kanskje omformulere deg litt – siden du jo faktisk skriver at ” dette kunne jo like gjerne skjedd om natten “

    7. Du skriver også ” tenk om det hadde skjedd om natten mens Leo og jeg sov ” , så selv om du ikke liker å innrømme det – så er du vel blandt de 7 av 10 som lader mobilen om natten…

    8. Mamma til fire: Skal endre det nå :.)

      Nei, jeg lader aldri om natten. Fredrik kan gjerne bekrefte dette, hvis du vil? Han mener jeg er helt nazi på dette, så du kan TRYGT si at jeg aldri lader om natten.

      Si ifra om du vil ha bevis da 🙂 Får liksom ikke gjort noe mer enn å bevise det, jeg lader ALDRI om natten. Har til og med hendt at jeg har hatt på alarm om natten for å sjekke at fredrik ikke lader.

    9. Jeg behøver ingen bekreftelse fra Fredrik 😊 Jeg mener bare at det ser bare dumt ut når det kan tolkes dithen i innlegget at du lader på nattestid og samtidig blånekter i kommentarfelt.

    10. Oi, glad alt gikk bra. Kjøpte en lader av et annet merke selv en gang. Den ble så utrolig varm.. Kunne ikke ta på den en gang. Så jeg kjøpte en ny en fra apple.
      Flott at du ikke lader om natten, og bra at du sier i fra. Ladet om natten for noen år siden, men så leste jeg hva som kunne skje.

    11. Mamma til fire:
      Når hun skriver at hun ikke lader om natten, hvorfor prøver du å få henne til å “tilstå” det motsatte?!?!??? Hva er vitsen?? Hun sier hun ikke lader om natten, og da stemmer nok det.
      Kjempe bra at du setter lys på dette Jessica:-) Sluttet å lade om natten da jeg ble mor, og får også høre fra samboer at jeg er nazi på dette området! Bedre å være føre-var:-)
      God klem vakre deg og fortsatt god helg!:-)

    12. Kjempeskummelt, har nesten opplevd det samme selv. Laderen ble kjempevarm, men rakk å dra den ut før den begynte å brenne ;S
      Får forresten veldig lyst til å gi dere en grind dere kan ha i den døra, haha!:-)

    13. folk ska nu pelle på alt, herregud haha
      nazi selv på ladere osv, drar ut alt på natten 😛 man vet aldri om noe går galt, selv om det er lite sansynlig, så er jeg sikker på man kan komme til å angre bittert. å det tar 2 sek å dra ut stikk kontakten, så er vel bedre å ofre 2 sek, en live ditt

    14. Mamma til fire: Hvor teit går det an å bli? Jessica sier at hun ikke lader på natten, så hva er det å diskutere? Hun sier også at hun ser at hun formulerte seg feil ved å skrive det på den måten, så hvorfor fortsette? Det virker som om du er ute etter å skape en situasjon… “Jeg trenger ingen bekreftelse fra Fredrik”, sier du. Neivel? Det virker nå i hvert fall sånn når du må gjenta deg selv så mange ganger, selvom Jessica svarer det samme hver gang du kommenterer. Om du ikke trenger en bekreftelse, men likevel må påpeke at du tror hun lader på natten, kanskje det er DU som må formulere deg på en annen måte? Uansett hvor mange ganger du påpeker “hva du tror”, får du ikke et annet svar fra Jessica. Jeg foreslår at du aksepterer svaret til Jessica, ikke diskuterer det mer, du slutter å “tro” at Jessica lyver, og tar deg en bolle.
      Takk for meg!

    15. Jeg har både hørt å lest mye om at IPhone ladere tar fyr. Er en grunn til at jeg aldri skal ha IPhone noen gang. Huset til søstra mi brant ned fordi hun ladet appel nettbrettet sitt å glemte og dra den ut før hun gikk å la seg. Hadde det ikke vært for hundene hun hadde som bjeffet og fikk henne til å stå opp hadde hun aldri vært i livet den dag i dag.
      Etter den gangen har jeg mislikt IPhone og skal aldri ha det inn i huset. De har livsfarlige ladere.

    16. Og når det er sagt ; om jeg kommenterer her, så er det Jessica , som jeg anser som en sjeldent moden 17 åring, jeg ønsker en diskusjon med.

    17. Mamma til fire. Du bør vel gi deg med slik oppførsel mot en ung mor, tenk litt før du kommenterer. Du virker umoden og krass

    18. Det har skjedd med meg og. En dag jeg lada mobilen syntes jeg det luktet litt brent. Plutselig litt etter hørte jeg en pipelyd og der tok den laderen fyr.

    19. Victoria, iPhone sine ladere er ikke farligere enn andre ladere. Har hatt iPhone i mange år, samt andre Apple-produkter, aldri vært tull med ladingen. Men, og det tror jeg er kjempeviktig, jeg har aldri brukt annet enn Apple sine egne ladere. Altså originalproduktet, ikke noe jallajallakopier made in XXX. Kopier er alltid billigere, derfor kjøper folk det og så skylder de på Apple når det er de slv som har gjort noe de ikke burde? Apple advarer faktisk mot å bruke uautoriserte ladere, tar jeg ikke helt feil så får du opp ei melding om at du bruker det når du lader med en sånn. Nå vet jeg ikke hvilken lader søsteren din hadde, mulig det var den originale.

    20. ^ det stemmer nok ikke. For jeg måtte bruke en kopi av lader da jeg var i utlandet, også hjemme i noen dager før jeg byttet tilbake til originalen. Mobilen sa aldri ifra at det ikke var ‘ riktig’ lader

    21. Hei Jessica
      Dette var trist å lese. Vi beklager virkelig at du har hatt denne skremmende opplevelsen. Vi i Clas Ohlson er veldig glade for at det ikke gikk verre og at du oppdaget hva som var i ferd med å skje. Om du fremdeles har produktet setter vi stor pris på om du kan bytte den inn i en ny, eller få pengene igjen i av våre butikker. Om vi får inn laderen kan vi sende den til analyse, som igjen gjør at vi kan utvikle laderne våre, slik at de blir enda tryggere. Mobilladere av alle typer og merker har dessverre vært utsatt for denne typen feil. Derfor er det så bra og viktig at du advarer andre mot å lade om natten. Igjen, vi beklager virkelig opplevelsen du har hatt. (Camilla Tully Clas Ohlson Norge)

    22. Man er da ikke dum bare for man lader om natten. Og ALDER har absolutt INGENTING med dette å gjøre. Jeg prøver å dra ut laderen i nippet før jeg sovner, men har da ladet mobilen ofte om natten. Man tenker som hun skriver at dette ikke skjer meg. Slutt å kommenter irriterende ting om at hun er dum!! Dette kan alle gjøre

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg