ULTRALYD FOR Å SE DEN NYE BABYEN!

I dag har jeg bestilt time til privat ultralyd!

Leo på ultralyd sist i uke 19.
 

Dagen er i slutten av April og da er jeg 16 uker og 1 dag gravid, så jeg håper virkelig at bildene blir bra og at vi får sjekket at alt står bra til med den lille i magen! Det er jo selvfølgelig det viktigste. Jeg merker at denne gangen er jeg mye mer bekymret for at alt er bra, enn jeg var sist gang. Vi kommer til å spørre om de kan skrive ned kjønnet på en lapp som vi kan ta med oss hjem. Så kan vi se på den når vi vil, eventuelt ikke se på den!

Fredrik ville nemlig at vi skulle gjøre det «på den ordentlige måten» slik han mener det sånn vi gjorde det sist, med at vi venter å få vite kjønn til den ordinære ultralyden som alle gravide blir innkalt på. Men jeg kjenner at siden jeg bekymrer meg litt for at alt er bra, samt at jeg er veldig spent på kjønnet til den lille, så drar vi i hvert fall på denne ekstra ultralyden og får skrevet ned kjønnet på en lapp, så får vi se ♥

Gleder meg!!

15 kommentarer
    1. Med meg tok de feil på første barnet mitt på den ordinære ultralyden så vi fikk oss litt av en overraskelse ved fødselen😂 Men det spiller selvfølgelig ingen rolle. Bare morsomt 🙂 heldigvis hadde vi kjøpt inn stort sett kjønnsnøytrale ting 😉

    2. Mammapå26: Hahaha! Oi! Det må ha vært litt av et sjokk 😮

      Så bra det dere hadde det, hadde vært skikkelig kjipt om dere hadde kjøpt “alt” i rosa og så kom det en liten gutt, haha! <3

    3. Er 17 uker og 1 dag og skal på ultralyd om 1 uke 😍 venter en gutt da siden eg var tidlig ute ❤️ Masse lykke til videre ❤️

    4. Var ikke du på ul i uke 9? Og hva er du egentlig så bekymret for siden du ikke vil vente til ordinær ul? Er jo bare 2-3 ukers forskjell.
      Er ikke kritikk, bare veldig nysgjerrig på hvorfor du velger å ta ekstra ul 🙂
      Jeg var på ul i uke 9 og hørte hjertelyden med doppler hos jordmor nå i uke 12. Det gjorde meg myyyyye mindre bekymret da jeg omtrent har hatt angst for at noe er galt siden positiv test, hehe 🙂

    5. Så gøy!! Ultralyd er stor stas hver gang 🙂 er det privat ultralyd i Larvik? Lykke til videre i graviditeten – du blir en super mamma til 2 🙂

    6. Marianne: Var kun på ultralyd i uke 9 for å sjekke kjapt hvor langt jeg var på vei, da visste de jo ingenting og jeg visste heller ikke om jeg skulle beholde eller ikke, så de sjekket ingenting utover det. 🙂

      Ja, det er bare 2-3 uker forskjell, men jeg vil bare forsikre meg om at alt er bra så fort som mulig og da ville jeg ikke vente 🙂

      Så koselig da 🙂 Jeg husker også at vi fant hjertelyden til Leo omkring den tiden sist svangerskap, herlig følelse!

    7. Så koselig, det blir spennende å se. Du er en utrolig flott mor, og kommer til å bli en super mor for to små å. Håper alt står bra til med deg og gjengen!<3

    8. Så gøy med ultralyd! ❤️ Har du hørt om gender reveal cake? Søk det opp på youtube å se, veldig spennende og rørende måte å finne ut kjønnet til babyen😀

    9. Vi ga lappen med kjønn på bakeriet i byen, såå bakte de en kake med rosa eller blått fyll – så ba vi familie og venner på kakelag 😄 Var rosa fyll 💖

    10. Tenkte bare å tipse deg om at for mye ultralyd kan være skadelig for barnet. Da det forårsaker stråling og oppvarming av barnet som kan føre til forandringer. Er blant annet forsket på at det er flere barn som er venstrehendte blant de mødrene som har tatt ekstra ultralyd som tyder på at det skjer forandringer i hjernen til barnet. Ikke at det er et stort problem men siden ingen informerer om det tenker jeg at det kan være greit å ha infoen. Gratulerer så mye med graviditeten, jeg tror det er en liten jente denne gangen 🙂

    11. Skal dere flytte? Ser leiligheten ligger ute på finn 🙂 btw. Leser bloggen din HVER dag og glede meg til å lese mer og mer om svangerskapet. Utrolig koselig. Har selv en datter på 1år og 2mnd 🙂

    12. Alma: Hei Alma! Det er den gamle leiligheten vi bodde i som er ute på Finn, vi flyttet fra den i juli fjor og bor nå et annet sted i Larvik! 🙂

      Så koselig, og det gjør meg såå glad at du leser hver dag og at du liker bloggen så godt! Ha en god helg med datteren din <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg