FØRSTE MØTE MED JORDMOR!

Hei dere! Nå kom jeg for en times tid siden hjem fra min første svangerskapskontroll, og det var utrolig koselig!

Leo var hos tanten min så lenge og de hadde gått tur i skogen og vært på kafe, så han hadde virkelig storkost seg! Det er så godt for meg å vite at Leo er i 100% trygge hender når jeg er ute på ærend som han gjerne kan unngå å være med på, og det vet jeg alltid at han er i når han er hos venner og familie. En god trygghetsfølelse!

Jordmoren min dette svangerskapet er utrolig koselig og imøtekommende, og det er noe jeg setter veldig høyt. Vi fikk snakket en del om svangerskapet og den tøffe starten Fredrik og jeg fikk på denne graviditeten, om keisersnitt, og litt om alt og ingenting omkring svangerskapet. Vi fikk også hørt hjertelyden til babyen som ikke akkurat var vanskelig å finne, og da fikk jeg egentlig litt sjokk. Det er fortsatt så fjernt for meg at jeg er gravid igjen, og jeg håper jeg kan begynne å innse det snart. Jeg skvetter på en måte litt fortsatt hver gang jeg får det bekreftet, fordi det er så uvirkelig.



Sist gang kjente jeg liv når jeg var 14 uker og 4 dager gravid, så det var jo mildt sagt ganske tidlig til å være førstegangsfødende. Jeg kjente det tydelig og skvatt skikkelig til, siden jeg hele tiden hadde blitt fortalt at de fleste som var gravide for første gang ikke kjente bevegelser før omkring uke 18! Nå er det jo under en uke til jeg er i uke 14 igjen, så det blir morsomt å se når jeg begynner å kjenne bevegelsene til babyen dette svangerskapet!

I tillegg har jeg lagt på meg 6 kg allerede fra før jeg ble gravid i januar, men det var egentlig som forventet ettersom jeg la på meg ekstremt mye med Leo også (25 kg) jeg skal bare fortsette å trene og spise sunt, jeg spiser minimalt med sukker og stresser overhode ikke med vektoppgang! Kan alltids trene vekk bollemagen og den feite ræva mi når jeg er ferdig med svangerskapet slik jeg gjorde sist. Haha! 

God helg til dere alle ♥

17 kommentarer
    1. Har dere fått vite om det blir jente eller gutt, eller blir det en hemmelighet til babyen er født? Er litt spesielt da å bli gravid omtrent på samme tid som Anna Rasmussen;) Men blir kjekt å se om det blir ei prinsesse eller en ny prins;)
      Ha en fortsatt fin helg;)

    2. Sarah: Hei!

      Etter anbefalinger fra helsedirektoratet skal man helst ikke drikke mer enn to kopper daglig, og da er det snakk om sort kaffe. En mild type som dette er det mindre koffein i, og jeg drikker så og si aldri kaffe heller så det skal nok gå helt fint 🙂

    3. JuliaSofie: Hei!

      Vi får vite det i slutten av måneden, blir spennende å se 🙂

      Ja, veldig tilfeldig og har fått noen kommentarer fra noen som mener at det var planlagt å bli gravid samtidig med henne, men det var det absolutt ikke, og det er også fysisk umulig ettersom hun (etter hva jeg har hørt og sett bli skrevet) ble gravid omkring nyttår, og jeg ble i midten av januar, så det kan umulig å ha vært planlagt ettersom det ikke er sikkert at hun selv visste at hun var gravid på tiden en gang. Ingen som mistenkte det heller på den tiden, husker jeg rett. Så det var nok bare veldig tilfeldig, men morsomt å gå gravid samtidig da!

      Ja det blir kjekt, Fredrik ønsker seg en lillebror til Leo så vi gleder oss til å finne ut, og å dele her på bloggen selvsagt <3

      I lige måte, Julia!

    4. Anonym: Vent og se, det kommer jeg til å klare 🙂 Er fryktelig viljesterk og motivert av meg, så det kommer nok ikke til å bli et problem!

      Men dette fikk jeg jo høre sist også da, at jeg ikke kom til å ta av meg kiloene og at det kunne jeg bare glemme å få til når jeg hadde gått opp så mye osv osv, og det gjorde meg bare enda mer motivert til å klare det, noe jeg også gjorde 🙂

    5. så bra du følte du blé godt mottatt av helsesøster,jeg er også veldig fornøyd med min 🙂 herlige bilder av den lille magen og leo selvsagt 🙂

    6. Så morro å høre hjertelyden for første gang😊 gravid kiloene kommer til å renne av deg igjen Jessica . La på meg 25 kilo I begge mine svangerskap. De forsvant fortere en de kom på kan man si 😊 jeg blir så frustrert over all dritten du får her på bloggen. Voksne mennesker altså. Det et helt utrolig !! You go girl ❤💪

    7. Hvorfor dette fokuset på vekt ? Spiller da vel ingen rolle så lenge man lever sunt. Andre faktorer som svangerskapsforgiftning som kan medføre enorm vektoppgang får man ikke gjort noe med.
      Fokuset burde vært på at man får en frisk baby. Sin egen kropp kan man ta tak i etterpå.

    8. Anonym: Ikke sant!

      Helt enig med deg! Dessverre leser jeg ofte om mødre som er livredde for å legge på seg under svangerskapet på grunn av de er redd for at de ikke skal kunne gå ned kiloene og at kroppen skal forandre seg, og det synes jeg er synd. Tankene burde være på babyens beste og at du ellers spiser sunt og er i fysisk aktivitet litt hver dag (Anbefalinger jeg leste i en gravidbok)

    9. benedicte: Ja, det var virkelig kjempekoselig å høre hjertelyden til den lille <3 Ja, noen går lett ned etter svangerskapet og andre ikke! Det var hardt å gå ned sist gang, til tross for at mange mente at det var så lett fordi jeg er så ung, men det var det ikke. Jeg jobbet hardt med trening og kosthold, og når jeg er så motivert og har så mye viljestyrke tror jeg ikke at det blir et problem etter dette svangerskapet heller.

      Haha, det går så fint! Men hyggelig å se at dere bryr dere <3 Tusen tusen takk! <3

    10. Så koselig å høre hjertelyd da 😀 Blir skikkelig babysyk selv, men blir litt tidlig med enda en liten, for min del 🙂
      God helg til deg/dere også <3

    11. Siden du la på deg så mye i sist svangerskap, hadde du et større kaloriinntak da du var gravid med Leo enn hva du hadde når du ikke gikk gravid? 🙂

    12. Anonym: Hei!

      Nei, det hadde jeg ikke. Jeg lå jo faktisk å spydde de første 20 ukene, så det er jo et under at jeg gikk opp så mye som jeg gjorde, haha!

      Jeg snakket faktisk med jordmoren min om dette i dag, siden jeg synes det var så rart at jeg gikk opp så mye når jeg var i fysisk aktivitet hver dag og spise sunt, og holdt meg unna sukker til og med sist svangerskap.
      Hun sa at det var noen som la på seg kjempelett når de gikk gravide fordi når du er gravid så får du veldig mye østrogen i kroppen, og da er det noen kropper som reagerer med å legge på seg veldig mye og veldig fort på grunn av dette.

      Og så kunne det ha noe å si at jeg (Tydeligvis) hadde en BMI begge gangene før jeg ble gravid som tilsvarte at jeg var undervektig, i og med at jeg veide 45 kg. Da kunne kroppen reagere med å ta seg til alt av mat for å være sikker på at babyen fikk det den skulle. Tror i hvert fall det var noe sånt?

      Morsomt å se hvor forskjellige man er da. Jeg har venninner som har gått gravide som knapt har gått opp i vekt i det hele tatt, og de har spist som gale – mens andre som kun har spist sunt og ikke drukket verken saft eller brus har gått opp 20 kg!

      <3 Takk for at du la igjen kommentar!

    13. Har sett så mange forskjellige gravide. Noen er slanke tilpgmed som høygravid å ser bare litt oppblåst ut, mens noen legger på seg kjempe mye. Ingen av delene trenger å være farlig uansett, å baret er jo det viktigste!
      Heldigvis har du litt å gå på jessica, så om du ikke kommer deg ned til “normal” vekta di, så gjør ikke det noe for kjukk blir du nåkk ikke uansett !

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg