HER KOMMER FASITEN!

Nå kommer fasiten på “Fleip eller fakta” – leserquizen jeg hadde i går. Det var faktisk ingen som klarte å gjette seg til å få alt rett, men det var flere som var nære! Jeg gjorde den kanskje litt vanskelig også, med vilje da 🙂 

Påstand nummer 1:

Jeg har tatt en abort tidligere da jeg var 15 år gammel.

= FLEIP. Jeg har aldri tatt abort tidligere.

Påstand nummer 2: 

Jeg spiser ikke svinekjøtt og har ikke gjort det på 4 år. 

= FAKTA. Dette trodde jeg faktisk alle leserne mine visste siden jeg har nevnt det flere ganger, men den gang ei! Skjønner selvfølgelig at jeg har fått en del nye lesere etter det også, så 🙂 Jeg bestemte meg for å slutte å spise svinekjøtt på grunn av mange ting, mye på grunn av hvor urent kjøttet. Blant annet har svin en anatomisk og biologisk oppbygning som er svært lik menneskets. I tillegg til faktorer som at svin ikke svetter, at det inneholder mye histaminer, og så videre. I starten var tanken på at jeg aldri skulle spise bacon igjen ganske kjip, men kalkunbacon er faktisk mye bedre og jeg lever godt uten.

Den dag i dag blir jeg kvalm av tanken på å spise svin, så selv om det var en utfordring i starten har det gått helt fint og jeg er veldig glad for at jeg valgte å avstå fra svinekjøtt. (Har ingenting i mot de som selv spiser svinekjøtt, det får være deres valg. Jeg ønsker heller ikke å presse mitt valg på andre, men tenkte bare å opplyse kort og godt om hvorfor jeg har valgt å ikke spise svin)

Påstand nummer 3: 

Når jeg var omtrent 13 år var jeg mildt sagt ute å kjøre (bokstavelig talt) og fant ut at min daværende venninne og jeg skulle sitte på med noen eldre gutter som jeg kjente, dette var midt på natten. Det jeg ikke visste var at mamma og pappa hadde funnet ut dette, og når de skulle kjøre oss hjem til venninnen min på svarte natten løp foreldrene mine frem til dem for å så skjelle dem ut for at de lot oss sitte på.

= FAKTA. Noe av det flaueste jeg har vært med på i mine tidlige ungdomsår, men som jeg fint kan le av i dag!

Påstand nummer 4: 

I åttende klasse skulket jeg skolen en del for å dra på Burger king med vennene mine istedenfor.

= FAKTA. Anbefales overhode ikke, er ikke veldig stolt av dette. Heldigvis fikk jeg skjerpet meg før jeg begynte i 10’ende klasse, og jeg gikk ut av ungdomsskolen med et veldig godt snitt karaktermessig, selv om fraværet fra 8’ende klasse sto igjen.

Påstand nummer 5:

Fredrik var og er min første ordentlige kjæreste!

= FLEIP. 

Påstand nummer 6:

Noe av det beste jeg får er tunfisk på boks og jeg kunne spist det hver eneste dag fordi jeg synes det er så utrolig godt!

= FAKTA. Haha, denne var det ikke mange av dere som trodde på! Jeg elsker tunfisk på boks, Fredrik gjør litt narr av meg for det og sier gjerne at jeg skal “Gå unna med kattematen” mens han ler hver gang jeg sitter i nærheten av ham og spiser det. Haha!

Påstand nummer 7: 

Jeg tok en tatovering i nakken på et ganske skummelt og utrygt tatoveringsstudio året før jeg fylte 16 og jeg angrer og har angret hver bidige dag siden jeg gjorde det.

= FLEIP. Jeg har ingen tatoveringer og heldigvis fikk jeg ikke lov til å ta det av mamma når jeg hadde sååå lyst på når jeg var 14. Håper mine yngre lesere får med seg dette, vent heller noen år og se om det er noe du vil ha like mye etter hvert! Kjipt å skulle angre på en tatovering som i utgangspunktet sitter på kroppen resten av livet.

Påstand nummer 8:

Jeg fikk karakteren 3 svak på tentamen i norsk i 9’ende klasse på ungdomsskolen, og synes selv at karakteren var ufortjent dårlig. Læreren mente jeg slet med rettskrivning.

= FAKTA. Nå var det selvfølgelig noen som måtte påpeke at siden jeg hadde hatt noen slurve/skrivefeil av og til så måtte bare denne påstanden være sann. Etter min mening er det en ganske stor forskjell på det å ha noen skrivefeil en gang i blant, og det å slite med å få til rettskrivning. Jeg vil tørre å påstå at jeg er en av de som får til dette rimelig bra, og det har jeg vel stort sett gjort ganske lenge.

Selvsagt har skrivingen min forbedret seg siden niende klasse, men jeg fortjente bedre enn den svake 3’eren til og med den gang. Haha!

Påstand nummer 9:

Jeg var ute og festet med venner og kjente hver eneste helg før jeg fikk barn, og det gikk aldri en helg uten fest.

= FLEIP. Jeg skal ikke nekte for at jeg i perioder (Hvert fall i starten av ungdomstiden) var mye ute med venner, men før jeg fikk barn var jeg ikke på fest hver bidige helg. Det hadde jeg aldri i verden orket verken da eller nå!

Påstand nummer 10:

Når jeg gikk på ungdomsskolen ble jeg utvist 1 dag fra skolen fordi jeg lagde så mye støy i klasserommet og ikke gjorde som jeg skulle. Mamma og pappa var ikke særlig fornøyde med det.

=FLEIP.


Fasiten er altså: 

Fakta: 2, 3, 4, 6, og 8.

Fleip: 1, 5, 7, 9 og 10.

God klem! 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg