SKJØNNER LEO AT HAN SKAL BLI STOREBROR?

SÅ herlig det har vært i dag! Leo og jeg våknet i 9 tiden, før jeg flyttet han over fra hans seng til Fredrik og min, og så koste vi og så på barnesanger på tven. Vi gikk ut i stuen for at Leo skulle få lekt litt og jeg få ryddet litt, og etterhvert kjenner jeg at jeg har ganske bekkenløsning og at vi kanskje skal gå tilbake i sengen slik at jeg kan hvile litt.

Heldigvis har jeg babysikret soverommet vårt også, så han leker og koser seg rundt omkring på soverommet med musikk på i bakgrunnen som han av og til stopper opp for å danse til, mens jeg får lagt meg ned et par minutter med god samvittighet og slappet av. Det er så koselig og bare å ligge å se på han og det han holder på med, han finner stadig på nye ting og er så utrolig flink til å leke “alene”! 

Han kommer bort til meg innimellom mens han leker, og da sier jeg til Leo at mamma og pappa skal få en til baby, og da har mamma vondt i ryggen sin og må bare ligge litt. Jeg har alltid snakket slik til Leo, og det faller meg veldig naturlig – Selv om jeg tidligere har vært fullstendig klar over at han ikke har skjønt et ord av det jeg sier. Jeg tror vi får mye igjen for det nå som han tar så mye etter hva vi sier og lærer seg nye ord. Leo stopper opp og kikker på meg helt stille, før han sier “beibi?” akkurat som han stilte et spørsmål. Jeg måtte bare le! Leo skjønner nok ikke at han skal bli storebror og at det kommer en liten baby, men jeg tror jammen meg barn skjønner mer enn det vi tror likevel.




9 kommentarer
    1. Så flink du er som snakker mye med Leo. Det gjør jeg med jenta mi også, og det er forsket på at de som blir smarte er de som har blitt snakket med fra de var små 😀 de må jo høre og lære for å forstå, så jo tidligere man begynner, jo fortere vil de skjønne 🙂 du er så flink! Leo kommer til å bli en flink storebror 🙂

    2. Fine hjerteknuseren, tenk at han skal bli storebror. Nei, han skjønner nok ikke det, han er for liten, men det er likevel viktig at dere snakker med ham, forteller og sier baby. Da forstår han nok bedre når babyen er kommet.
      Og så flott at du snakker med ham, ikke på babyspråk, da vil han fortere snakke reint. Og husk at det heter fugl og hund, ikke pippip og vovvov 😉 Den andre bestemoren til vårt barnebarn brente seg på den, se pippipen, sa hun. Det? Sa toåringen, det er ikke en pippip, det er skjura 🙂 Alt ble omtalt med rett navn etter det.

    3. Åå, siste bildet <3 Ser ut som han ser på magen og smiler, hehe 😀
      At han skal bli storebror skjønner han nok ikke, men Gud så mye glede de kommer til å få av hverandre 🙂

    4. Lurt å snakke med han sånn du gjør 🙂 Det gjør vi med vår, som har resultert i en 19 mndr gammel gutt som prater som en foss!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg