SVANGERSKAPS OPPDATERING UKE 15

Enda det er litt tidlig, tenkte jeg å poste min første svangerskapsoppdatering allerede nå! Kommer ikke til å ha det fast hver uke – for det er nok litt unødvendig, men kanskje hver femte uke!

♥ Termin: Da må jeg jo nesten avsløre termin på nytt jeg da, termin ble satt på ny til 13 oktober 2016.

♥ På vei: 15 uker + 3 dager

♥ Igjen til termin: 25 uker!

♥ Kjønn: Jeg har en anelse etter ultralyden jeg måtte ha på sykehuset tidligere denne uken, men nå er det nøyaktig en uke til vi får vite sikkert 🙂

♥ Navn: Sara eller Anniken hvis det blir jente, Oscar hvis det er gutt.

♥ Aktivitet innenfra: Kjente at den lille beveget seg for aller første gang i dag! Fredrik synes det var, for å bruke hans ord: “Fryktelig søtt” Haha!

♥ Babyenes søvnmønster: Aaaalt for tidlig å vite.

♥ Leie: Enda mange uker til jeg får vite!

♥ Vann i kroppen/hevelser: Nei, ingenting!

♥ Søvn: Jeg lider for tiden av kronisk søvnmangel, er så trøtt at jeg kunne ha sovet hele døgnet om jeg hadde hatt muligheten!

♥ Humør: Bekymret, for det meste. Og glad da!

♥ Utstyr: Har ikke begynt å kjøpe inn noe enda, men har lyst til å begynne med innkjøp i mai!

♥ Utstyr som mangler: Bilstol, vogn, så og si alt av klær, seng, tepper, kluter… Ja, som dere skjønner er listen lang. Heldigvis har vi en del etter Leo også, da!

♥ Vektøkning: ca 6 kg.

♥ Neste kontroll: 9 mai hos jordmor!

♥ Melk i brystene: Nei.

♥ Plager: Bekkenløsning. Ellers helt fin.

♥ Strekkmerker: Ingen.

♥ Kynnere: JA. Ubehagelig!

♥ Barnerom: Babyen skal sove hos oss hvert fall de første månedene, så får vi se hvordan vi gjør det etter det med babyrom og rom til Leo.

♥ Om fødselen: Fødeangsten er fortsatt helt uutholdelig. Jordmor har sendt henvisning til sykehuset, så jeg venter bare på innkalling. Utrolig takknemlig og glad for at jeg blir tatt på alvor.

♥ Sulten: Ikke spesielt sulten, faktisk snarere tvert i mot. Har ikke så veldig matlyst om dagen, men har faste, sunne måltider uansett. Det trengs!

♥ Dilla på: Ingenting, foreløpig! Litt rart ettersom jeg hadde helt enorme cravings på diverse rare matvarer sist. For eksempel brødskive med brun saus (Haha?)

♥ Høygravid: Nei, nei, nei! Mange uker til det enda!

♥ Utålmodig: Ikke i det hele tatt. Føler meg egentlig veldig tålmodig denne gangen, og føler bare ukene løper fra meg.

♥ Hode festet: Nei, alt for tidlig!

♥ Sykehusbaggen: Har ikke begynt å tenke på den enda, men gleder meg til den dagen hvor jeg skal begynne på den! Denne gangen vet jeg jo eksakt hva jeg fikk bruk for og hva jeg ikke fikk bruk for.

♥ Tungt: Absolutt ikke. Får nyte tiden frem til det faktisk blir tungt!

14 kommentarer
    1. Endrer arret ditt utseende ettersom du er gravid såpass fort etter keisersnitt? Har aldri falt meg inn at det skjer.. Kunne du lagt ut bilde? Hold oss litt oppdatert på det? Skjønner om det kanskje blir litt privat, men jeg, som sagt, aldri falt meg inn at det kan endre utseende ..

    2. Hedda: Hei Hedda! Jeg skjønte ikke helt denne kommentaren, så derfor må jeg bare spørre 🙂 Har jeg skrevet noen steder at arret mitt har endret utseende? Tror ikke jeg har gjort det (Hvis det var det du mente, at du ville at jeg skulle vise fordi jeg har skrevet det)

      Bare sånn for å oppklare: Keisersnitt arret mitt har ikke endret seg utseendemessig, men jeg har veldig mye vondt i det på grunn av at Leo var 10 måneder når jeg ble gravid igjen, og at det er ganske kort tid. Jeg fikk sjekket arret mitt tidligere denne uken på sykehuset (Derfor jeg var på ultralyd) og selv om jeg har og har hatt sterke smerter så er det ikke noe galt med arret mitt, men det strekker nok veldig der inne! Hehe 🙂

      Klem

    3. Så koselig innlegg! Du har termin på bursdagen min <3 Hadde vært gøy om babyen blir født den 13/10 🙂

    4. Hei:-) kunne du laget et innlegg om hva du har med i fødebaggen?? Har termin to dager før deg så veldig kjekt å vite❤️❤️

    5. Hei. Kunne du tenkt deg å skrive en liste over hva som er nødvendig å ha med i fødebagen? Jeg har termin i midten av august og har ingen anelse om hva man burde ha med, første babyen <3 Veldig fint innlegg 🙂

    6. Tenker du å prøve å amme denne gangen? 🙂 Siden du(om jeg har forstått rett) ville sist, men ikke fikk til.

    7. Så spennende det blir å følge deg videre, gleder meg til hver oppdatering! Du er kjempeflink, stå på videre.

    8. Tror hun over her som lurte på det med arret mente om det forandrer seg ettersom magen vokser iom at det er så ferskt.. 🙂 Og om du evt kunne si noe om det ettersom magen blir større. Om det påvirker arret ditt.. Slik forsto jeg det isåfall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg