EN GLADNYHET!

Åh, i dag har jeg egentlig bare følt at alt har gått min vei! Leo og jeg har vært en tur i byen, og jeg har for første gang på kjempelenge kjøpt meg litt klær til meg selv uten å ende opp med å kjøpe masse til Leo istedenfor (Det har en tendens til å skje ganske ofte, nemlig!)

Når vi kom hjem fra turen og jeg sjekket postkassen, hadde vi endelig fått svar på søknaden om barnehage til Leo! Og…


Leo har fått barnehageplass fra august av!! Vi er så lykkelige og takknemlige nå! Jeg har skjønt det slik at det ikke er en selvfølge å få barnehageplass, og med tanke på at babyen vår kommer i oktober var det så viktig at han fikk barnehageplass fra høsten av. Ikke bare derfor altså, han er jo faktisk en ganske stor gutt i august og vi tror det er sunt og bra for ham at han får lekt med andre barn i barnehagen og sosialisert seg. Jeg tror det blir utrolig fint for ham, han er så glad i andre barn og lek – Så det i kombinasjon kan jo ikke slå feil.

Jeg tror han kommer til å lære mye av å begynne i barnehage, og at det kan hjelpe ham på mange måter med tanke på videre utvikling. Jeg tror rett og slett det er viktig!

Nå går jeg bare og lurer på om vi (Jeg) skal gå hjemme med Leo hele sommeren på dagtid frem til det, eller om vi skal tenke på sende han til dagmamma noen dager i uken i tiden fremover når jeg er gravid.

Om jeg ikke hadde vært gravid hadde ikke det vært et tema en gang å ikke gå hjemme med ham frem til høsten, men med tanke på bekkenplager nå som jeg er gravid er jeg litt redd for å ta på meg for mye. Han er tross alt en veldig energisk og aktiv gutt! Det står altså ikke på ork eller energi fra min side (Det har jeg heldigvis nok av når jeg er så ung, hehe!), men at jeg allerede sliter veldig med bekkenet (Og vondt i keisersnitt-arret) og at jeg er redd for at det blir verre jo lenger jeg kommer ut i svangerskapet. For da kommer jo faktisk til å ha han alene på dagtid frem til det er litt under to måneder igjen til terminen min ♥

Tror nok jeg heller mot å ha han hjemme, men godt å få luftet tankene litt!

Nå skal vi straks ut i regnværet her i Larvik, alle tre! God klem.

22 kommentarer
    1. Syns det er viktig at han begynner i barnehage. Da får han venner, og starter med utviklng. Han skal trives vedig godt syns jeg 🙂

    2. Så søt på det bildet, da <3
      Så bra han kom inn! 😀 Har vist en stund at lillemor kom inn, men er jo fordi mamma jobber der, hehe. Hun elsker andre barn og er ekstremt aktiv, så tror det blir bra for hun 🙂

    3. Gratulerer med barnehageplass til Leo!:) det blir nok bra for han å få andre barn å leke med!:) om du ikke blir sikker på om du vil ha dagmamma er det jo ikke værre å prøve det ut for å se hva du og Leo synes om det, slik at du får slappet av mest mulig utover i svangerskapet:) igjen gratulerer med plass!:)

    4. Får du betalt av BabyDrøm for å ha magasinene liggende fremme på bildene? Er ikke det skjult reklame? Litt å lure leserne dine.

    5. :): Nei, det gjør jeg ikke.

      Om du ønsker bevis kan jeg sende mail til babydrøm for å få dem til å bekrefte at vi ikke har noen samarbeid, og deretter sende screenshot av deres mail til deg.

      Jeg har skrevet det tydelig flere ganger her inne: Om jeg reklamerer for noe får dere tydelig beskjed om det siden det er ulovlig å ikke merke reklame. Jeg vil ikke være en av de bloggerne som lurer leserne sine.

    6. Leo har krav på barnehageplass fra høsten av. De som er født før september har krav på plass fra august året etter. Min gutt er født i november 2015 så han er ikke garantert plass nå til høsten. Heldigvis har vi mulighet til å gå hjemme lenger. Jeg syns det er for tidlig å starte i barnehagen før de er 1 år. Gratulerer med plass! Ang dagmamma tror jeg ikke jeg hadde orket å styre med det i de få månedene som er igjen før august. Har dere kanskje mulighet til heller å få hjelp innimellom av venner og familie som allerede kjenner Leo?

    7. Til anonym som betegner seg med “:)” for å komme med passive aggressive kommentarer angående barneblad! Tror neppe leserne til Jessica har såpass lite hjerneaktivitet at de kommer til å bli manipulert for å kjøpe et blad for hun har det på stuebordet, med unntak av deg selvfølgelig 🙂
      Har aldri kommentert her før, men måtte rett og slett gjøre det når noen kan komme med en så idiotisk kommentar kun for å desperat lete etter noe for å legge seg opp i 🙂
      Tror du kommer til å bli en flott psykolog, Jessica! Har sett hvor vel formulert og reflektert du er! Stå på og ikke la disse tusseladdene som utøver sin egen projektiv identifikasjon gå utover deg 🙂
      Hilsen Rebekka

    8. Kan nok hende det er lurt for både deg og Leo om han får være hos dagmamma et par ganger i uken. Da sliter du deg ikke ut, han får utløp for energi og får sosialisert seg med andre barn (som regel er det jo flere enn ett barn der). Jeg var selv hos dagmamma som liten og har fortsatt kontakt med noen av de som var jevnaldrende 🙂

    9. Haha, har aldri tenkt over at de bladene ligger fremme engang.
      Og ikke hadde jeg følt meg LURT heller, hvis det var et samarbeid der. Herregud så hårsåre folk er altså..

    10. Kan ikke helt skjønne hva du tenker på når du vurderer å ha Leo hos dagmamma. Vet du forresten at barn har de sterkeste bindingene til mor mellom 12-18 måneder? Da er separasjonsangsten størst. Google Gro Nylander og les hva hun skriver.

    11. Altså, dagmamma er for folk som er på jobb. Som står opp om morran, tar trikk eller buss og går på arbeid.
      Ikke for gravide, som vil ligge på sofaen og sløve. Og skrive et blogginnlegg og tro at man da jobber.
      Det er ikke jobb å skrive to blogginnlegg. Det er jobb å sitte på et kontor eller et lager i åtte timer, gjøre en innsats for samfunnet.
      Ta deg av barnet ditt frem til høsten. Noe annet er uhørt.

    12. Hei, jeg synes du virker som ei veldg reflektert og oppegående jente og mamma. Tviler ikke på at du tar de riktige avgjørelsene for Leo,deg selv og samboeren din. Masse lykke til med lille i magen! Klem

    13. Altså, jeg blir rett og slett FLAU av kommentaren til Anita over her. Utrolig flau på hennes vegne og flau over å i det hele tatt være av samme art som hun. Selv er jeg dagmamma og har fire små gutter på snart 2år, 1,5år, 1,5år og 1år 3mnd hos meg så og si hver eneste dag. De tre eldste guttene begynte hos meg da de var rett over året mens yngste gutten begynte hos med da han var 6mnd gammel. Han begynte hos meg fordi moren var gravid med nummer to og slet tidlig med kraftig bekkenplager og kynnere allerede tidlig i svangerskapet og fikk faktisk anbefalt av jordmor å prøve dagmamma som en form for avlastning. Det er bare godt for de å få en ”myk” start på å være borte fra foreldrene og da er dagmamma en fantastisk løsning. De vender seg til å være borte fra mamma og pappa, samtidig som det er en litt mindre gruppe med nye barn rundt de hele dagen slik at de ikke blir stresset av mange nye barn og lyder. Samtidig har en dagmamma mindre barn å ta seg av slik at vi har tid til å tilbringe litt ekstra tid med hvert enkelt barn.
      Jeg anbefaler virkelig at du prøver å ha han litt hos dagmamma før han begynner i barnehagen. Det trenger ikke være mer enn 1-3 dager i uken, men det gir dere begge to en rolig mulighet til å vende dere til en hverdag der dere ikke er sammen fra morgen til kveld. Du kan godt kontakte meg på email hvis du vil høre litt mer om hvordan hverdagen min utspiller seg med ungene og hvordan det fungerer for meg, barna og foreldrene.

    14. Helene Kristiansen: Tusen takk for støtten! Jeg ignorerte bare kommentaren, “Anita” har åpenbart aldri slitt med bekkenløsning og vet høyst sannsynlig ikke hvor forferdelig det er.

      Og tusen takk for en flott kommentar! Jeg tror også det kan være lurt om bekkenplagene blir verre <3 Jeg skal lagre mailadressen din, er det greit jeg sender mail om jeg har noen spørsmål?

      klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg